Necromunda Scenario: Slave Raid

Avatar
116
Viestit: 5051
Liittynyt: Ti 22.10.2013 22:57
Paikkakunta: Joen suu(ssa)

Necromunda Scenario: Slave Raid

Viesti Kirjoittaja 116 » Ma 20.07.2015 18:56

Skenaario Necromundaan:
Orjakauppa Sektorin 55.7 eräs siviili-hub on rauhoittunut huomattavasti. Siviilit kävelevät kaduilla rauhallisesti ja vain kevyesti aseistettuna. Jengisi päättää että on aika kerätä "Suojelusrahaa" kyseisetä Hubista. Ennen sitä kuitenkin pitää asettaa pienikokoinen pohja suojelusrahan keräämiselle...

Asettelu: Kahdeksan tuuman kupla pöydän kulmista. Asettelualueet valitaan sovittujen moninpelisääntöjen mukaan. Siinä hämmentävässä tilanteessa, että pelaajia on tasan viisi (eikä esimerkiksi kuusi, jolloin voitaisiin pelata kaksi pöytää), yksi pelaajista voi aloittaa pelinsä pelipöydän pitkän laidan keskeltä.

Orjakeräys: Pelikentälle asetellaan neutraalisti ennen pelin alkua D6+pelaajien määrä (eli 3 pelaajaa = D6+3) siviilejä. Tässä käytetään 25mm basella olevia figuja.
Skenaarion tavoite on joko pelastaa, tuhota tai kaapata siviilejä (miten jengin fluffiin sopii).

Siviilit ovat Neutraaleja, mutta niitä voi targettoida ampuma-ja lähitaisteluhyökkäyksillä kuin ne olisivat vastapuolen modelleja. Kuitenkin aina voi liikkua b2b siviilin kanssa (ks. alla)

Siviili pysyy liikkumattomana siinä kohdassa mihin se on asetettu kunnes se aktivoidaan. Siviili on aina Partial Coverissa (ellei se saa jostain Coveria) kunnes se aktivoidaan. Tämä tila on "Passiivinen".

Siviili aktivoidaan liikkumalla B2B sen kanssa. Tämä liike voi olla joko a) Move tai B) Run Jos kyseessä on Move-liike, niin liikettä voi jatkaa Siviilin kanssa. Jos kyseessä on Run-liike, niin liike tulee päättää siviilin luo. Siviilin voi myös Chargeta, jolloin käytetään normaaleja lähitaistelusääntöjä (siviiliä ei voi "kantaa" jos se on chargettu). Jos siviili Chargetaan ja se tapaa chargeajan, siviili palaa Passiiviseen tilaan.

Kun Siviili on aktivoitu, aktivoinut modelli voi "kantaa" siviiliä. "Kantamisen" aikana Siviili on B2B kantajan kanssa. Siviili liikkuu aina yhtä nopeasti kuin sen kantaja (ml. erikoisliikkeet kuin sprintti tai grapnel). Siviiliä ei voi chargeata niin kauan kuin se on "kannettavana", mutta sitä voi ampua kuin mitä tahansa muuta modellia. Siviiliä voi kantaa normaalisti vaikka se menisi Down-tilaan tai saisi Flesh Woundin.

Siviilin "kantaminen" ei vaikuta modellin toimintaan, eli se voi liikkua, chargeata, ampua ja toimia muuten kuin normaalisti.

Mikäli siviiliä kantanut modelli menee Down tai Out of Action tilaan, siviili scatteroituu D6 tuumaa satunnaiseen suuntaan (käytetään scatterinoppaa, "Hit"-heitoissa käytetään pientä nuolta) ja menee "passiiviseen" tilaan.

Mikäli kantaja saa kannettua siviilin omalle deployment zonelle (8" kupla), siviili poistuu kantajalta ja se lasketaan "Kiinniotetuksi". Mikäli jengi bottlaa, kaikki siviilit joita sen modellit kantaa lasketaan "Kiinniotetuiksi".

Orjakaupppa: Nyt kun jengi on kerännyt Siviilejä alakerroksista, on aika päättää mitä tehdä niillä. Jengisi johtaja katsoo kylmillä silmillään edessään hytiseviä siviilejä...
Laske kaikki "Kiinniotetut" siviilit.
Voit joko:
  1. Myydä siviilit orjakauppiaille, jolloin saat D6x10 krediittiä jengisi Incomeen per siviili (muista ruoka-ja varusteluvero)
  2. Tappaa siviilit, jolloin saat 10 exp omavalintaisillesi jengin jäsenille per siviili. Kuitenkin huhu tästä veriteosta kuuluu kauas ja muut jengit eivät välttämättä hyväksy tällaista toimintaa, ja jengi saa -1 modifierin Outlaw-tableen
  3. Myydä siviilin takaisin omaisilleen, jolloin saat D6x5 krediittiä jengisi incomeen per siviili (muista ruoka-ja varusteluvero). Vaikka teko on katala pohjimmiltaan, omaisten kierrättämät huhut kertovat jengisi olevan omalla tavallaan kunnioitettava, ja jengi saa +1 Outlaw-tableen
  4. Rekrytoida siviilit maksamalla 10 krediittiä per siviili. Jokaista rekrytoimaasi siviiliä kohti lisää jengiisi 1 Juve. Mikäli et halua/voi rekrytoida kaikkia siviilejä, ylimääräiset siviilit päästetään pois nopean taskuvarastelun jälkeen jolloin lisää 5 krediittiä per rekrytoimaton siviili (muista ruoka- ja varusteluvero).
Pelin Voittaminen:
Jengi joka on viimeisenä kentällä on voittaja. Mikäli vuoron 8 lopulla on useampi kuin yksi jengi kentällä, voittaja on se jengi jolla on enemmän siviilejä "kannossa/kiinniotettuna".
Voittaja EI ota automaattisesti kentällä vielä mahdollisesti olevia siviilejä "kantoon" tai "kiinniotetuksi" vuoron 8 lopuksi, loput siviilit pakenevat alueelta pois. Voittanut jengi kuitenkin haravoi habin vielä kerran ja löytää yhdestä talosta vielä pienen perheen, ja lisää 2 siviiliä "kiinniotetuksi".

Pelin kesto: Maksimissaan kahdeksan kierrosta, tai aiemmin jos kaikki paitsi 1 jengi ovat bottlanneet pois.

Kokemuspisteet:
+5 exp: Haavan aiheutus
+D6 exp: Pelistä selvinnyt modelli
+10 exp: Voittaneen jengin johtajalle

+10 exp: Siviilin tappaminen (out of action). Tätä ei katsota hyvällä, ja sen tekeminen antaa -1 modifierin Outlaw-tableen
+5 exp: Siviilin kantaminen omalle deployment zonelle
+1 exp/vuoro: Siviilin kantaminen (annetaan per siviili, jos kantaa monta siviiliä).

Siviili: Siviili on Juve, joka ei voi epäonnistua missään nerve-tai bottletestissä. Siviiliä ei voi Pinnata (ne ovat liian taitamattomia etsiäkseen tehokasta suojaa). Siviili on aseistettu 1 Knifellä.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Palaa sivulle “Necromunda”