HR - Necromunda

Avatar
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja
Viestit: 3568
Liittynyt: Su 26.09.2004 18:49
Paikkakunta: Jyväskylä/Pyhtää

HR - Necromunda

Viesti Kirjoittaja Z7-852 » Su 29.01.2006 20:55

House Rules - Necromunda
Necromunda on aivan mainio peli (kuten mordheim), mutta mielestäni se kärsii yhdestä vakavasta ongelmasta. Tämä on monipuolisuuden puute. Necromundassa ei ole liian montaa eri rotua. Siispä lähdin tekemään sääntöjä, joiden avulla 40k codex voidaan käyttää Necromundassa.

Aseiden muuttaminen Necromunda kelpoisiksi:
  • Kaikkien rapid fire lyhyt kantama on puolet niiden codexissa antamasta (yleensä 12") ja pitkä niiden normaalikantama.
  • Sama sääntö pätee assault aseisiin (paitsi flamereihin ja muihin template). Assault aseet saavat myös +1 hit lyhyellä kantamalla.
  • Sama sääntö pätee heavy aseisiin, jotka saavat +1 hit pitkällä kantamalla.
  • Rapid fire aseiden ammo roll on 3+, assault aseille 4+ ja heavy aseilla 5+
  • Aseiden S pysyy samana ja AP muuttuu save modifiksi seuraavasti:
    6>0, 5>+1, 4>+2, 3>3+ jne.
  • Dmg on sama kuin asetyyppi kerroin (Heavy 3 == Dmg 3)
Armeijoiden siirtäminen codexista Necromundaan
  • 100pts
  • Perus troopseja pitää olla suhteessa 2:1 mihin muuhun slottiin nähden.
  • Erikoisaseita saa olla vain suhteessa 1:3 perusaseistukseen nähden. (kahdella termalilla saa olla assault cannon jos kuudella scoutilla on CCW ja pistooli)
  • Ryhmän johtajia saa olla vain suhteessa 1:2 kyseisen ryhmän jäseniin nähden.
  • Ajoneuvot joiden yhteen laskettu armour value on yli 30 on kielletty.
  • Vain 25pts voi käyttä ryhmän johtajien tai HQ erikoisvarusteluun (kokonaisuudessaan).
  • Listassa pitää olla vähintään yksi ryhmän johtaja tai ei-troop modeli. Korkeimman Ld omaava tälläinen modeli on "armeijan" kenraali.
Esimerkki lista Codex space marines (codexin yleisyyden takia):
3 Scout, 1 Marine Heavy Bolterilla ja 1 Assault Marine (99/100).

Ja vertailuna uusia nidejä:
Warrior (+Ws, Rendering claws, Scything talons), Genestealer, 4 Spinefist gaunt (without number), 2 Hormagount (+Ws, +Sv) (100/100)

Peliä pelattaisiin kaikilla necromundan säännöillä mutta kaikkia esineet toimivat kuten codex ja musta kirja ne määrittää.
Viimeisiä ongelmia näitä sääntöjä tehdessä on pelintasapainottaminen ja kranaattien toimivuus.

Avatar
tneva82
Viestit: 8358
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: HR - Necromunda

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ti 31.01.2006 20:35

Hyvä idea mutta henk.kohtaisesti lähtisin vain muokkaamaan uusiksi statteja necromundan tyylisiksi. Tai viellä parempi metsästä vanhat 2nd edikan codexit ja revi statit sieltä. Wh 40k 2nd edition ja necromunda käyttävät lähes identtisiä sääntöjä ja statit yms on samanlaisia. Pääset paljon helpommalla :-)
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

daider
Viestit: 4259
Liittynyt: Ma 12.04.2004 16:04
Paikkakunta: forssa
Viesti:

Re: HR - Necromunda

Viesti Kirjoittaja daider » Ti 31.01.2006 23:17

Z7-852 kirjoitti: [*]Kaikkien rapid fire lyhyt kantama on puolet niiden codexissa antamasta (yleensä 12") ja pitkä niiden normaalikantama.
Tarkotiatko tällä että Rapid fire on puolet kantamasta jonka ase voi normaalisti ampua ( esim bolter 24" ) vai minkä ase voi normaalisti ampua rapid firella ( kaikki aseet 12" )?
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"

Avatar
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja
Viestit: 3568
Liittynyt: Su 26.09.2004 18:49
Paikkakunta: Jyväskylä/Pyhtää

Re: HR - Necromunda

Viesti Kirjoittaja Z7-852 » Ke 01.02.2006 08:12

daider kirjoitti:Tarkotiatko tällä että Rapid fire on puolet kantamasta jonka ase voi normaalisti ampua ( esim bolter 24" ) vai minkä ase voi normaalisti ampua rapid firella ( kaikki aseet 12" )?
Lauseeni oli vähän epäselvä ja saattoi antaa väärän kuvan mutta tarkoitin juuri sitä että lähes kaikki rapid fire aseet on 24" niin niiden SRng on 12" ja LRng on 24" (samoin kaikkiin muihin aseisiin).
Hyvä idea mutta henk.kohtaisesti lähtisin vain muokkaamaan uusiksi statteja necromundan tyylisiksi. Tai viellä parempi metsästä vanhat 2nd edikan codexit ja revi statit sieltä. Wh 40k 2nd edition ja necromunda käyttävät lähes identtisiä sääntöjä ja statit yms on samanlaisia. Pääset paljon helpommalla :-)
Syyt miksi en tee noin. Suurin osa nykyisistä pelaajista pelaa uusinta edikkaa jolloin niillä on uusimmat codexit (ei tartte kaikvaa esiin mitään) ja uusimmat figut (hienompia ja yksiköitä joita ei 2nd edikan aikana ollut).
Ja sitten täysvaltaisten stattien muutos sääntöjen teko on lähes mahdotonta.

Mutta nyt tulee ongelmia muutamien erikoissääntöjen kanssa kuten jump back ja deep strike.

Avatar
Druzhina Captain
Valvoja
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke 13.11.2002 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain » Ke 01.02.2006 09:43

En tiedä onko se välttämättä hyvä idea? Necromunda oli suunniteltu, pikkurikollisia silmällä pitäen, jotka taistelevat underhiven hallinnasta keskenään. Tuskin marinet haluaisivat sekaantua näin pienen skaalan kahakointiin. Sen lisäksi marinet ja muut sotilalliset rodut ja organisaatiot noudattavat tiukkoja joukkojen hierarkia, jolloin tärkempiä asioita ovat kuri, käskyjen nuodattaminen, päällikön auktoriteetti ja muut siihen liittyvät jutut (armeijaa käyneet ymmärtävät mistä puhun). Tämä kaikki on täysin vierasta Necromundassa. Sen takia en näe miten esiml. marinet voisivat istua siihen. Kaiken lisäksi marinet ovat varustautuneet huomattavasti paremmin kuin jotkut rikolliset.

Jos haluaa pelata muilla roduilla Necromundan tavan (tarkoitan kokemuksen keräämistä), niin mielummin lähtisin patrol sääntöjen laajentamisesta. Etuna on ettei tarvitse muuttaa perussäännöjä (aseet, taistelu yms.) vaan täytyy keksiä miten yksiköt kehittyvät.

Avatar
tneva82
Viestit: 8358
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ke 01.02.2006 11:16

Druzhina Captain kirjoitti:En tiedä onko se välttämättä hyvä idea? Necromunda oli suunniteltu, pikkurikollisia silmällä pitäen, jotka taistelevat underhiven hallinnasta keskenään. Tuskin marinet haluaisivat sekaantua näin pienen skaalan kahakointiin.
Nojaa. Käytännössähän hän ei tule tekemään sen erikoisempaa kuin pelaa 40k:ta toisen laitoksen säännöillä :-) Kummasti space marineita kakkosedikassa vilisteli...

Kokemus yms on toki eri siellä mutta enpä näe miksi hän ei voi käyttää tätä kuvaamaan kommando iskuja yms. Vaikka käyttäisi necromundan SÄÄNTÖJÄ ei tarvitse käyttää necromundan YMPÄRISTÖÄ :-)
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

gobliini
Viestit: 355
Liittynyt: Pe 16.08.2002 22:10
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja gobliini » Ke 01.02.2006 14:02

Itse suosittelisin muokkaamaan vain expa systeemin nyky säännöille ja ottamaan esim mordheimista kasan sääntöjä. Necromundaan en lähtisi mariinia tunkemaan. Jos välttämättä haluaa niin sitten se pitäisi sumplia lähemmäs sitä mitä se on Inkvisiittorissa. Toisin sanottuna WS:7 BS: 6 S:5 T:5 I:5 W:2 A:2 LD:10 ja vielä tähän päälle iso kasa lisä sälää. Mariinin kuuluu olla Yli ihminen joten guugel sake jos teette skirmish pohjaista systeemiä niin tehkää siitä sellainen.

Mikke
Viestit: 883
Liittynyt: La 21.09.2002 11:11
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ke 01.02.2006 22:39

Eihän siinä tarvi muuta kuin 2. edikasta perusboxin mukana tulleet Codex: armylistin ja Wargear kirjan. Käytännössä kaikki tarvittava on noissa. En vain jaksa ymmärtää, miksi käyttää Necromundaa, kun kakkos edikka toimii aivan loistavasti silleensäkin (btw, viimeksi eilen tuli pelattua). Sinäänsä niin voisi olla kiva, että pelaisi jotain pienimuotoista sissikampanjaa 40K:n 2. edikan säännöillä ja ymppäisi siihen päälle Necromundan expasysteemin.

Avatar
mvp
Peliporukkavalvoja
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 30.10.2002 12:56

Viesti Kirjoittaja mvp » To 02.02.2006 15:21

Druzhina Captain kirjoitti:En tiedä onko se välttämättä hyvä idea? Necromunda oli suunniteltu, pikkurikollisia silmällä pitäen, jotka taistelevat underhiven hallinnasta keskenään. Tuskin marinet haluaisivat sekaantua näin pienen skaalan kahakointiin.
Täällä tapetaan peli-iloa kuin sikaa jouluna. Morjens! Necromundan ja nykyisten 40k codexien yhdistäminen on mainio idea, koska
- Necromunda on hyvä peli
- 40k:n paras puoli on mielenkiintoiset codexit
- kaikki raha, mikä ei mene pikku-ukkojen kanssa säätämiseen, voidaan käyttää parempaan tarkoitukseen

Idea 2nd edikan codexien metsästämisestä on huono, koska se maksaa ja vanhojen codexien kuvaamista ukoista ei välttämättä enää löydy vastaavaa figua. Eri asia on pitkän linjan harrastajat, joilta moiset teokset löytyy valmiina kirjahyllystä. Sitä paitsi jos 2nd edikan kirjoja on saatavilla, miksei pelaisi 2nd edikkaa?

Z7-852, ideasi on hyvä ja saattaapi olla, että sen myötä kaivaisin figuni taas esille 18kk tauon jälkeen. Hyvät ja luovat ideat ovat tervetulleita!

Fluffipoliisit kiusatkoon vertaisiaan.

Avatar
Druzhina Captain
Valvoja
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke 13.11.2002 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain » Pe 03.02.2006 12:15

mvp kirjoitti:Fluffipoliisit kiusatkoon vertaisiaan.
Sotavasarassa kaikki ovat saman arvoisia ja vertaisiaan. ;)

Necromunda on hyvä peli ja vaikka sitä julkaisitiin noin 10 vuotta sitten, siihen vieläkin ihmiset jaksavat vääntää lisää sääntöjä. Mitä tulee wh40k:n codexien käyttöön Necromundassa, se tarkoittaisi, että Necromundan alkuperäiset jengit täytyisi jättää pois. Necromundan jengit ovat yhteiskunnan pohjasakkia, joilla ei voi olla yhtä hyvää varustusta kuin esim. marineilla, eldareilla yms. Eivätkä ne voi olla yhtä tehokkaita taisteluissa kuin esim. hyvästä huollosta nauttivat Inkvisiition Storm Trooperit.

Sääntömuutoksista puheen ollen, itse tekisin näin, etten muuttaisi nykyisten codexien asesääntöjä vaan käyttäisin ne sellaisena. Kultaisena sääntönä suosittelisin, tehdä niin vähän muutoksia olemassa oleviin sääntöihin kuin ikinä voi. Jos poikkeusten lista on mahdollisimman lyhyt, se helpottaa pelaajia, koska ei tarvitse kui muistaa perussäännöt, joita useimman jo muutenkin osaavat.

Jos puhuttaisiin nyt sinun sääntöehdotuksistasi, niin muistaakseni tuo ajoneuvojen armourin 30 pisteen rajoitus tarkoittaisi, että Rhinot ja Chimerat jäisivät pois. Onko tämä tarkoituksesi? Mielestäni kevyemmät transportit voisivat olla hyvää lisää tällaiseen peliin. Silloin suosittelisin usein patrol turnauksissa käytettyä rajoitusta: 32 pistettä.

Sitten HQ:n 25 pisteen rajoitus tarkoittaisi, ettei yhtään oikean HQ:n ukkoa saa joukkoon (mikä voisi olla hyväkin asiaa). Mutta silti tuo voisi pikkasen laajentaa ja tarkentaa. Mielummin käyttäisin Patrol sääntöjen rajoituksia, eli woundien määrää ja saven lukua. Sillä pisteillä ei välttämättä saa haluttua tulosta. Ehdottaisin, että pomolla saa olla korkeintaan 2 woundia ja armour save korkeintaan 4+. Sen lisäksi sille voisi antaa varustuksia tai saattuetta korkeintaan 25 pisteen edestä.

Avatar
mvp
Peliporukkavalvoja
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 30.10.2002 12:56

Viesti Kirjoittaja mvp » Pe 03.02.2006 13:26

Druzhina Captain kirjoitti:Mitä tulee wh40k:n codexien käyttöön Necromundassa, se tarkoittaisi, että Necromundan alkuperäiset jengit täytyisi jättää pois.
Niinpä kai. Toiseaalta olisi kivaa yrittää pysäyttää oikeita sotilaita surkeilla jengiläisillä. Codexien joukkojen taistellessa keskenään voimasuhteet pitäisi periaatteessa olla melko lailla tasapainossa. Necromundan jengiläiset puolestaan voisivat saada jotain bonusta codexin joukkoja vastaan, esimerkiksi ilmaisia scumeja tai ratskinejä.
Druzhina Captain kirjoitti:Mielummin käyttäisin Patrol sääntöjen rajoituksia, eli woundien määrää ja saven lukua. Sillä pisteillä ei välttämättä saa haluttua tulosta.
Kuulostaa järkevältä. Necromundassa soturit kehittyvät melko nopeasti, joten on hyvä ponnistaa matalalta. Jos ukolla on valmiina 4 haavaa niin sitä on aika vaikea saada hengiltä, kun Necromundassa ei niitä haavojakaan aina tule niin helposti. 3 woundia taitaa olla maksimi sääntöjen mukaan muutenkin.

Avatar
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja
Viestit: 3568
Liittynyt: Su 26.09.2004 18:49
Paikkakunta: Jyväskylä/Pyhtää

Viesti Kirjoittaja Z7-852 » Pe 03.02.2006 19:19

Druzhina Captain kirjoitti: Sääntömuutoksista puheen ollen, itse tekisin näin, etten muuttaisi nykyisten codexien asesääntöjä vaan käyttäisin ne sellaisena.
Ongelma on että necromundan ampuma järjestelmä on täysin erilainen verttattuna 40k jolloin aseita ei voi suoraan importata. Samoin on se jengiläisten poistaminen. Tämä saattaa kuulostaa vain laiskuudelta mutta en jaksa tehdä necromundaan uusia figuja kun on 40k armeija kaapissa (mordheimiin olen tehnyt oman warband koska ei ole enää faba armeijaa, mutta kaveri pelaa sen armeijallaan).
Eli tarkoitus on taistella kahden 40k armeijan välinen pikkutappelu. Fluffi voi olla tyyliä että lähetetään tiedustelu joukot hakemaan jotain papereita jostain ja pelin voittaja saa jonkun edun (kuten pöytä edgen valitsemisen) kun pelataan kokonaisella armeijalla.
Druzhina Captain kirjoitti:Jos puhuttaisiin nyt sinun sääntöehdotuksistasi, niin muistaakseni tuo ajoneuvojen armourin 30 pisteen rajoitus tarkoittaisi, että Rhinot ja Chimerat jäisivät pois. Onko tämä tarkoituksesi? Mielestäni kevyemmät transportit voisivat olla hyvää lisää tällaiseen peliin. Silloin suosittelisin usein patrol turnauksissa käytettyä rajoitusta: 32 pistettä.
Tarkoitus kyllä oli säilyttää juuri nämä kevyemmät tankit mahdollisena liikkuvana bunkkerina, mutta pisterajoitus (100) ei anna kovin suuria valinta vaihtoehtoja. Tämän takia sitä voisi nostaa ehkä 50pts niin olisi mahdollista nähdä kentällä kevyitä tankkejakin.

Täytyy vielä ehdottaa tälläistä peliä vastustajalle niin pääsen testaamaan näitä sääntöjä käytössä.

Avatar
Druzhina Captain
Valvoja
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke 13.11.2002 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain » La 04.02.2006 11:52

Z7-852 kirjoitti:Eli tarkoitus on taistella kahden 40k armeijan välinen pikkutappelu. Fluffi voi olla tyyliä että lähetetään tiedustelu joukot hakemaan jotain papereita jostain ja pelin voittaja saa jonkun edun (kuten pöytä edgen valitsemisen) kun pelataan kokonaisella armeijalla.
Necromundan ja Mordheimin suurin viehätys on niiden kampanjasäännöt ja kokemusjärjestelmä. Minulle ainakin suurempanan porkkanana pelissä on aina ollut mahdollisuus seurata, miten ruppuisesta yöjuoksijasta kehittyy armoton tappaja. Jos et aio käyttää kokemuskeräystä peleissäsi, en sitten ymmärrä miksi ylipäätänsä pitäisi käyttää Necromundan sääntöjä. Mielestäni Necromundan taistelusäännöt poikkeavat wh40k:n säännöistä vain huonompaan suuntaan. Jos suunnitelmissa ei ole tarkoitus rakentaa jengit, jotka taistelevat useimmissa taisteluissa, keräävät kokemusta ja kehittyvät, niin suosittelisin vain wh40k:n sääntöjen käyttöä. Pienempien joukkojen rakentamiseen voisi käyttää joko muunnettuja patrol sääntöjä, tai vaikka jenkki-GW:n sivuilta löytyviä muunntettuja faban warbands sääntöjä.

Avatar
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja
Viestit: 3568
Liittynyt: Su 26.09.2004 18:49
Paikkakunta: Jyväskylä/Pyhtää

Viesti Kirjoittaja Z7-852 » Su 05.02.2006 13:27

Tietenkin on tarkoitus käyttää kokemus järjestelmää koska se on yksi kaikkein kivoin ominaisuus pelissä.

Siis tarkoitus olisi luoda jokaiselle armeijalle oma delta-ryhmä joka pehmittää jokaista isoa taistelua. Eli pelattaisiin kahta kampanjaa jotka ovat vuorovaikutuksessa toistensa kanssa. Taisteluja voitaisiin pelata vuoronperään tai siten että olisi ensin muutama necromunda peli ja sitten yksi 40k peli, riippuen miten pelaajia kiinnostaa pelata pelejä ja keksiä kivoja kampanja ideoita.

Ja sitten viiminen face-off voisi olla peli jossa nämä über pumpatut sankarit tulisivat isolle taistelukentälle omilla erikoissäännöillään (aseet muuttuisivat) ja niitä käytettäisiin IC;nä.

Avatar
Druzhina Captain
Valvoja
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke 13.11.2002 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain » Su 05.02.2006 14:55

Z7-852 kirjoitti:Eli pelattaisiin kahta kampanjaa jotka ovat vuorovaikutuksessa toistensa kanssa.
<snip>
Ja sitten viiminen face-off voisi olla peli jossa nämä über pumpatut sankarit tulisivat isolle taistelukentälle omilla erikoissäännöillään (aseet muuttuisivat) ja niitä käytettäisiin IC;nä.
Mielenkiintoista! Onko teillä tarkoitus pelata narrative-, juonipohjainen vai karttapohjainen kampanjaa? Narrative olisi varmaan helpoin, mutta juoni- tai karttapohjainen olisi mielenkiintoisempi, tosiaan se vaatisi enemmän aikaa suunnitteluun.

Avatar
mvp
Peliporukkavalvoja
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 30.10.2002 12:56

Viesti Kirjoittaja mvp » Ti 07.02.2006 13:30

Z7-852 kirjoitti:Siis tarkoitus olisi luoda jokaiselle armeijalle oma delta-ryhmä joka pehmittää jokaista isoa taistelua.
Hyvä idea!

Necromundalla voisi vetää jonkinlaisia tiedustelu-, vahvistus- ja ehkäpä pelastustehtäviä, jonka seurauksena sota jatkuu isommassa mittakaavassa. Isot pelit pelataan tietenkin City Fightinä. Jokin tehtävä voisi olla vaikka estää vastapuolta räjäyttämästä siltaa. Kähinän tulos vaikuttaa radikaalisti seuraavaan suurempaan taisteluun, jolloin vain osa vihollisen joukoista pääsee geimeihin, jos silta puuttuu.

Avatar
tneva82
Viestit: 8358
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Pe 10.02.2006 14:48

Druzhina Captain kirjoitti: Mielestäni Necromundan taistelusäännöt poikkeavat wh40k:n säännöistä vain huonompaan suuntaan.
Pöh. Korkeintaan jos yrittää pelata jotain sadan sotilaan taisteluja mutta muuten nuo ovat vallan mainiot. Mahdollistaa paljon paremmin pienimuotoisten taistelujen mallintamisen kuin 40k:n yliyksinkertaistetut säännöt.

Itse en näe mitään syytä olla käyttämättä necromundan sääntöjä. Varsinkin kun ovat vapaasti saatavilla.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

domokun
Viestit: 86
Liittynyt: Pe 20.02.2009 07:26

Re: HR - Necromunda

Viesti Kirjoittaja domokun » Su 22.02.2009 20:38

Tohon kuinka soveltaa wh40k Necromundaan voisi aloittaa käyttämällä 2. laitoksen sääntöjä pohjana, melkein kaikkille nyky 40k:n aseille on jo säännöt. Mariinien osalta ensimmäisenä pitäisi bannata terminator armori, se vain on liian kestävä 2. laitoksen säännöillä, 3:n save 2d6:lla. Vanhan mark of Khornen kanssa siitä tulisi 2. Monet aseet ovat muuttuneet paljon sitten 2. laitoksen, mm. shuriken catapultin kantama on puolitettu.

Avatar
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja
Viestit: 3568
Liittynyt: Su 26.09.2004 18:49
Paikkakunta: Jyväskylä/Pyhtää

Re: HR - Necromunda

Viesti Kirjoittaja Z7-852 » Su 22.02.2009 21:25

domokun kirjoitti:Tohon kuinka soveltaa wh40k Necromundaan voisi aloittaa käyttämällä 2. laitoksen sääntöjä pohjana, melkein kaikkille nyky 40k:n aseille on jo säännöt.
Z7-852 kirjoitti:
Hyvä idea mutta henk.kohtaisesti lähtisin vain muokkaamaan uusiksi statteja necromundan tyylisiksi. Tai viellä parempi metsästä vanhat 2nd edikan codexit ja revi statit sieltä. Wh 40k 2nd edition ja necromunda käyttävät lähes identtisiä sääntöjä ja statit yms on samanlaisia. Pääset paljon helpommalla :-)
Syyt miksi en tee noin. Suurin osa nykyisistä pelaajista pelaa uusinta edikkaa jolloin niillä on uusimmat codexit (ei tartte kaikvaa esiin mitään) ja uusimmat figut (hienompia ja yksiköitä joita ei 2nd edikan aikana ollut).

Ja sitten täysvaltaisten stattien muutos sääntöjen teko on lähes mahdotonta.
Olen vastannut tähän kysymykseen ihan keskustelun alussa, jolloin nostit juuri yli kolme vuotta vanhan keskustelun ylös aivan turhaan.
Jos jotakuta oikeasti kiinnostaa niin pellattiin aikoinaan (kolme vuotta sitten) muutamia testipelejä tällä järjestelmällä ja todettiin se paremmaksi kuin silloinen kill team säännöt. Tästä huolimatta ei oikein saanut tulta alleen ja päädyttiin pelaamaan pieniä CP pelejä sen sijaan.

domokun
Viestit: 86
Liittynyt: Pe 20.02.2009 07:26

Re: HR - Necromunda

Viesti Kirjoittaja domokun » Ma 23.02.2009 17:28

Z7-852 kirjoitti: Olen vastannut tähän kysymykseen ihan keskustelun alussa, jolloin nostit juuri yli kolme vuotta vanhan keskustelun ylös aivan turhaan.
Jos jotakuta oikeasti kiinnostaa niin pellattiin aikoinaan (kolme vuotta sitten) muutamia testipelejä tällä järjestelmällä ja todettiin se paremmaksi kuin silloinen kill team säännöt. Tästä huolimatta ei oikein saanut tulta alleen ja päädyttiin pelaamaan pieniä CP pelejä sen sijaan.
Valikoiva luetun ymmärtäminen iski omaan nilkkaan. Itse olen aloittelemassa Necromunda kamppanian pyöritystä, aikas pitkän tauon jälkeen... en ole muutamaan ... about seitsemään vuoteen pelannut mitään GW:n pelejä. Yleisesti ottaen aihe threadissa on hyvä ja sen lisäksi voin puolustaa foorumi necromancyä sillä että Blood Bowlia lukuunottamatta specialist gamejen sub-foorumit tuntuvat olevan aikas uneliaita.

40k unitti konversiot on varsin monitahoinen homma kun miettii tausta tarinallisen kamppanian pyörittämistä. Itse olen pohtinut arbitrator scenaariona ja tausta sekoiluna kamppaniaan Kaaos kultisteja jotka saattaisivat kutsua demoneita ja kaaosmarsuja jollain warp portaali ja massa uhraus kikkailuna. Se että kuinka kovia marsujen tulisi olla, on varsin erillainen kuin Outlanderssin (rating 300) kaaosmarsun statit antavat myöntää, ne ovat välipala kokeneille jengeille. Olen miettinyt WS-6 BS-6 S-5 T-5 perustasona mistä mariinit lähtee. Lojaalit mariinit saadaan mukaan sillä juonen käänteellä että Necromundalla on Imperial Fistien tukikohta, mainittu Space Marine novellissa (Ian Watson, 1993), kirjan päähenkilöt ovat Imperial Fistejä jotka on "värvätty" necromundalta. Värväys on 40k henkinen satunnaisten tyyppien napaaminen kadulta, jonka jälkeen selvitettiin lojaalisuus Keisarille pienellä kidutuksella. Ilmeisesti kun muutamasta sadasta tai tuhannesta tyypistä kun oli löydetty kolme marineksi sopivaa kaveria, loput kanditaatit dumpattiin kaartiin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Necromunda”