Örkkejä Necromundaan

Avatar
tneva82
Viestit: 8385
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ti 27.06.2006 20:58

Ghe'dahlg kirjoitti:Millainen peli tämä Necromunda on pelinä ja millaiset puitteet se vaatii?
Alkoi tämän keskustelun takia kiinnostamaan aikalailla :)
Jos saa 3-4 pelaajaa kamppanjaan ehdottomasti yksi parhaista peleistä joita olen pelannut(tosin kahdellakin pelaajalla toimii mutta ei niin hyvin). Tarvitset figuja ~10-20(jos pystyt tekee vaihdettavan aseistuksen on kahta parempi). Lisäksi paljon sci-fi tyylisiä raunioita.

Säännöt ovat paljolti 40k 2:sen laitoksen säännöt jotka toimii tuolla skaalalla aivan sairaan hyvin. Lisäksi viellä kamppanjasäännöt jotka ovat ihan näppäriä joskin advancement heitot saattavat saada figujen uudelleenvarusteltuja(hauskaa kun pelkällä CC aseella varustettu figu saa 2 kertaa putkeen +1BS :D Nimim. kokemusta on. Tuo vaatii eniten figuja ellet sitten pysty vaihtelee aseita modulaarisesti kuten fanatic lehdessä oli mordheim kääpiöille).

Suosittelen kokeilemaan jos saat porukkaa houkuteltua. Sci-fi mordheimia ja IMO parempi peli kuin Mordheim joskin se on makukysymys.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Avatar
tneva82
Viestit: 8385
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ti 27.06.2006 21:00

Tom_Gore kirjoitti:Noh Necromundassa kuitenkin enemmän noppia heittävä ei ole automaattisesti voittaja. Ykköset kun boostaavat vastustajan heittoa.
Toki mutta 3-4 on IMO aika optimaalinen määrä kunnon CC hirviölle. 1-2 vaarantaa liian paljon korkeimman nopan olevan joku 1-2. Se onkin sitten kaput!
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Avatar
tneva82
Viestit: 8385
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ti 27.06.2006 21:05

Tom_Gore kirjoitti:Pelit ovat pääsääntöisesti nopeasti ohi (30-60 minuuttia taitaa olla normaali pelin mitta), eli niitä ehtii illassa pelaamaan useammankin.
Jeh. Peli onkin ehkä parhaimmillaan jos pystyy saamaan useamman pelaajan paikalle jolloin pystyy pelaamaan useita vastaan useamman pelin putkeen. Ideaalihan voisi olla 8'x4' pöytä ja sille maastoa kokonaan + 4 pelaajaa. 2 peliä vierekkäin putkeen ja vastustajia voi vaihdella.

Tietysti 2 pelaajaa voi pelata useamman pelin putkeen(oma ennätys on 3 peliä putkeen. Sitten päätettiin pistää mietintäpaussia. Kaveria mietitytti jatkuvasti paraneva aseistukseni. Minua mietitytti jatkuvasti kasvava juve lauma(kaveri sai 4 settlementtiä...Tuloksena 1-2 ilmaista juvea per peli. Hänellä ei riittänyt rahaa kovinkaan paljon, minä kun kaappasin hänen arvokkaita sotilaita ja vaadin rahaa lunnaiksi :D. Jokatapauksessa alkoi olla kohta cannonfodder linja etenemässä :-) Antaa uuden merkityksen kannusten ansaitsemisesta kun pitää puukko kädessä rynniä aseita päin...).
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Avatar
tnjrp
Viestit: 2644
Liittynyt: Ke 21.08.2002 13:32
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp » Ti 27.06.2006 21:14

tneva82 kirjoitti:Toki mutta 3-4 on IMO aika optimaalinen määrä kunnon CC hirviölle. 1-2 vaarantaa liian paljon korkeimman nopan olevan joku 1-2
Itseasiassa suurin heitolla + statilla saatavan tuloksen odotusarvon nousu on kuitenkin välissä 1:stä 2:een. Ei silti, etteikö 3 noppaa ole vielä hyvinnii selvästi parempi kuin 2. Sitten kun aletaan mennä jonnekin sinne 5:n kieppeille ja yli niin eroa ei +1 nopalla enää niin paljon huomaa.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi

Avatar
tneva82
Viestit: 8385
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ti 27.06.2006 21:21

tnjrp kirjoitti:Itseasiassa suurin heitolla + statilla saatavan tuloksen odotusarvon nousu on kuitenkin välissä 1:stä 2:een. Ei silti, etteikö 3 noppaa ole vielä hyvinnii selvästi parempi kuin 2. Sitten kun aletaan mennä jonnekin sinne 5:n kieppeille ja yli niin eroa ei +1 nopalla enää niin paljon huomaa.
Noh en jaksa alkaa laskea statistiikkaa mutta itse olen huomannut 3-4 hyökkäysten äijien olevan tehokkaimpia.

Tuosta ei tietty enää olevan kannatavampaa mennä yli PAITSI combat master skill ansiosta mutta se onkin a) skill ja b) kukaan ei mene useammalla jätkällä sen kanssa taisteluun jos tietää sillä olevan combat master :D
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Häkä
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 17.04.2006 16:28
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Häkä » Ke 28.06.2006 11:29

Suunnittelin tässä jo perus pojan (ganger) statteja. Niitä pitää tietysti vielä pelitestata, hioa ja örkkien pistehintaa pitää varmaakin muuttaa.

M --- 4
Ws - 4
Bs -- 2
S --- 3
T --- 4
W -- 1
I --- 3
A --- 1
Ld -- 7/6 ???

Ws 4 nyt on selvä, sen vastapainona on tietysti Bs 2.
Toughnessin on pakko olla 4, muuten en pelaa ;)
Initiativea en viitsinyt muuttaa, koska se tuntuu olevan niin tärkeässä asemassa.
Attackin pidin yhtenä, koska muuten örkistä tulisi liian hyvä.
Entä Ld? Pitäisikö se muuttaa kuuteen?

Mutta, onko örkki liian ùber, vai saako se mitään aikaan?
Pistehintaan voi tietysti lisätä jonkinverran, mutta luulisi että riittää jos käytän pelkkiä bolttereita ja bolt pistooleja aseina = vaikka ne ovatkin tehokkaita, ne tuntuvat menevän helposti rikki, eivätkä örkit niillä mihinkään osu :)
Vai pitäisikö pistehintaa muuttaa?

Mekille (heavie) taas mietin jättäväni Bs 3:sen. Teen siitä hiukan kalliimman, ja ehkä pidän toughnessin kolmena? Örkkifluffin mukaan mekit ovat vähän heikompia kuin muut pojat, vai ovatko? Ja haluan tietysti jonkun tyypin joka tekee tuhoa ampumallakin ;)

Muutoksia on tässä vaiheessa helppo vielä tehdä, joten kommenttia kiitos.

Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12667
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja The Captain » Ke 28.06.2006 11:55

Pudota vaan se I kakkoseen, se on aina ollut örkkien heikkous. Ei nyt sovi liikaa miettiä pelitehoa, eihän? Sitä paitsi ilman tuota heikkoutta örkkisi on ihan liian kova normaalihintaiseksi äijeliksi. Luultavasti on vielä sittenkin.

Leadershippiin en koskisi, eivät örkit kumminkaan pelkureita ole. Ehkä noille voisi jopa antaa jonkin mob size checkin, eli epäonnistuneen bottle rollin jälkeen saa vielä heittää 2D6, ja jos saa alle sen hetkisen pääluvun, porukka jatkaa tappelua.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.

Avatar
Air Defence
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke 30.07.2003 12:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Air Defence » Ke 28.06.2006 11:56

Häkä kirjoitti: Mekille (heavie) taas mietin jättäväni Bs 3:sen. Teen siitä hiukan kalliimman, ja ehkä pidän toughnessin kolmena? Örkkifluffin mukaan mekit ovat vähän heikompia kuin muut pojat, vai ovatko? Ja haluan tietysti jonkun tyypin joka tekee tuhoa ampumallakin ;)
Sen siaan, että yhdistelisit listaasi ihmisitä ja örkeistä ne parhaat puolet, ottaisit ihan rohkeasti vaan sille mekillekkin saman stattirivin kuin muillekkin örmelöille. Sille voi sitten antaa heti luomisvaiheessa Bulging Biceps -skilin, niin voi fluffikaasti hölkätä lähikseen muiden örkkien rinnalla 'eavy stubberilla vihuja nakuttaen.

Ja intsu kakkoseen. Sen siaan voisi kehittää jonkin sortin mob-rulen, joka pitää pojat pystyssä ja liikkeelä kunhan nitä on vain tarpeeksi.

Muuten muuten, Wanhan Necromundan Outlanders -lisäosasta löytyvillä örkellä on BS, WS 3 ja I 2. Lisäkis heillä on erikoissääntö, etteivät koskaan pinnaudu. Hintaa on 95 pinnaa/credittiä (sisältää tosin kirveen, flakin ja bolt pistoolin). Tuo BS 3 ainakin jättäisi tilaa muillekkin taktiikoille, kuin joustaan lujaa päälle ja hudetaan waagh. Jälkimmäiseen kun saattaa ajan myötä kyllästyä.

Avatar
Tom_Gore
Viestit: 1397
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:33
Paikkakunta: Tampere (Annala)

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore » Ke 28.06.2006 13:22

iikka kirjoitti:tilaa muillekkin taktiikoille, kuin joustaan lujaa päälle ja hudetaan waagh. Jälkimmäiseen kun saattaa ajan myötä kyllästyä.
Miksi pelata örkeillä jos meinaa tuohon perusörkkimäiseen WAAAGH! -linjaan heti kyllästyä? Örkit on asennearmeija jos mikään. Hienostelut taistelukentällä ja jonnekin kuopan pohjalle linnoittautuminen eivät vain kuulu örkkimeininkiin.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul

Avatar
tneva82
Viestit: 8385
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ke 28.06.2006 14:46

Tom_Gore kirjoitti:
iikka kirjoitti:tilaa muillekkin taktiikoille, kuin joustaan lujaa päälle ja hudetaan waagh. Jälkimmäiseen kun saattaa ajan myötä kyllästyä.
Miksi pelata örkeillä jos meinaa tuohon perusörkkimäiseen WAAAGH! -linjaan heti kyllästyä? Örkit on asennearmeija jos mikään. Hienostelut taistelukentällä ja jonnekin kuopan pohjalle linnoittautuminen eivät vain kuulu örkkimeininkiin.
Se nyt on GW:n uusin linjaus. Entuudessaan ne olivat WS3 BS3 heppuja. Ties millaiseksi GW muuttaa ne tulevaisuudessa. Ties vaikka palaisivat joskus ampuvaksi armeijaksi kaikenlaisilla mekboy aseilla varustettuina.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Mikke
Viestit: 873
Liittynyt: La 21.09.2002 11:11
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ke 28.06.2006 18:17

Itse ottaisin mallia 40k 2. editionin orkeista, mikäli Necromundaan niistä tiimin haluaisin. Statit siis: M:4 WS:3 BS:3 S:3 T:4 W:1 I:2 A:1 LD:7. Ei luulisi olevan liian erikoiset tavallisiin nähden, T4 tosin on aika kova.

Avatar
Tom_Gore
Viestit: 1397
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:33
Paikkakunta: Tampere (Annala)

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore » Ke 28.06.2006 21:20

Noh ainakin pistehintaa pitäisi olla tällöin enemmän kuin perusgangerilla. En usko että kukaan ottaisi mieluummin sen pisteen I:tä kuin T:tä jos hinta on sama...
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul

Avatar
tnjrp
Viestit: 2644
Liittynyt: Ke 21.08.2002 13:32
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp » To 29.06.2006 08:15

Vanhaan hyvään aikaan (siis silloin ennen Reduxia -- korostan taas kerran, että en tiedä R-ajasta just mitään) sai kuitenkin varsin kohdalleen osuvan "pistelaskurin" aikaan, kun kylmästi oletti kaikki statit saman arvoisiksi. Ja mitä nyt juuri Initiativeen sitten tulee, niin onhan se kuitenkin aika arvokas statti, erittäinkin jos malli on sellainen, että menee pinnediksi.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi

Avatar
Tom_Gore
Viestit: 1397
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:33
Paikkakunta: Tampere (Annala)

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore » To 29.06.2006 09:13

No jaah. Onhan se korkea I hyödyllinen, muta I3 ja I2:n ero ei ole riittävän merkittävä korvaamaan T3 ja T4 eroa. Sen verran on jo Necromundaakin tullut tahkottua että tuo on aika selkeä juttu.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul

Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12667
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja The Captain » To 29.06.2006 09:21

Tom_Gore kirjoitti:No jaah. Onhan se korkea I hyödyllinen, muta I3 ja I2:n ero ei ole riittävän merkittävä korvaamaan T3 ja T4 eroa. Sen verran on jo Necromundaakin tullut tahkottua että tuo on aika selkeä juttu.
Omasta puolestani olen juuri päinvastaista mieltä. Initiative testejä tulee heiteltyä vähän väliä (pinnin välttäminen, kiipeily ja putoaminen, jne.) kun taas joka toisella äijällä muutaman pelin jälkeen oleva plasma-ase tekee ihan yhtä selvää T3:sta kuin 4:stäkin. Lisäksi I määrittää lähiksen tasatilanteessa voittajan. Siinä missä Mordheimissa Toughness on ehdottomasti I:tä tärkeämpi, Necromundassa kallistuisin jo I:n puoleen tarpeellisuudessa. Noita squattejani pelitestatessa tuli huomattua, että se I2 on tosi paska juttu. Kun äijä pysyy pinnattuna vuorosta toiseen, vihollinen voi vain ampua sitä uudestaan ja uudestaan pinnaten sen vuoro toisensa perään - jossain vaiheessa sen on jo woundattavakin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.

Avatar
Tom_Gore
Viestit: 1397
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:33
Paikkakunta: Tampere (Annala)

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore » To 29.06.2006 10:46

Necromundaan ei moinen plasmajuustoilu kuulu. Vaihda peliporukkaa jos omassasi joka toisella on jo parin pelin jälkeen plasmaa lista täynnä.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul

Avatar
tneva82
Viestit: 8385
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tneva82 » To 29.06.2006 11:14

Tom_Gore kirjoitti:Necromundaan ei moinen plasmajuustoilu kuulu. Vaihda peliporukkaa jos omassasi joka toisella on jo parin pelin jälkeen plasmaa lista täynnä.
Ja milläs perusteella estät laillisen aseenvarustelun?

Noh jos ei plasmaa niin boltterit, heavy stubberit ja heavy boltterit vähentää T:n merkitystä kummasti. Ja pinning heittojen onnistuminen on varsin tärkeätä. Muutenhan jengisi ei tee muuta kuin makailee tulessa ja ennemmin tai myöhemmin woundi heitto onnistuu jokatapauksessa. Ei lasgun jätkällä erityisempää kiirettä ole woundata jos örkki pysyy maassa pinned tilanteessa. Lasgun on senverran luotettava ase että todennäköisemmin woundaa T4:sta kuin mokaa ammo rollin ennen woundia.

Eikä tässä edes ole mainittu Kapun mainitsemaa putoamisen välttämistä. Ja jos ei tilaisuutta moiseen tule niin on surkeasti tehty necromunda maasto teillä. Korkeus elementti kuuluu necromunda maastoon varsin paljon joten tilaisuuksia moiseen tulee.

Joten siinä missä T4 jätkä ehkä kestää lasgun tulta mukavasti ei hän liiku kovinkaan usein ja tipahtelee korkeilta tasanteilla tasaiseen tahtia. Fun fun fun :D
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Avatar
Tom_Gore
Viestit: 1397
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:33
Paikkakunta: Tampere (Annala)

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore » To 29.06.2006 11:44

tneva82 kirjoitti:Ja milläs perusteella estät laillisen aseenvarustelun?
House rulella, jolla plasman hintaa nostetaan reippaasti tai rajataan se 1 per jengi, tmv.? Tai reipashenkisellä herrasmiesmeiningillä jossa moista kilpavarustelua pidetään lähinnä säälittävänä minmaxaamisena? Me olemme pärjänneet tuolla jälkimmäisellä eikä sääntöjä ole tarvinnut sitä varten muokata.
tneva82 kirjoitti:Noh jos ei plasmaa niin boltterit, heavy stubberit ja heavy boltterit vähentää T:n merkitystä kummasti.
Mitenkä vähentää? Käsittääkseni S4 ja S5 woundaavat kuitenkin huomattavasti helpommin T3:a kuin T4:ää, tai sitten olen käsittänyt jotain väärin. Itse asiassa jopa niin radikaalisti että S5 woundaa T3:a _kaksi kertaa todennäköisemmin_ kuin T4:ää.
tneva82 kirjoitti:Ja pinning heittojen onnistuminen on varsin tärkeätä. Muutenhan jengisi ei tee muuta kuin makailee tulessa ja ennemmin tai myöhemmin woundi heitto onnistuu jokatapauksessa. Ei lasgun jätkällä erityisempää kiirettä ole woundata jos örkki pysyy maassa pinned tilanteessa. Lasgun on senverran luotettava ase että todennäköisemmin woundaa T4:sta kuin mokaa ammo rollin ennen woundia.
Nyt teidän laskutavoissanne on jotain hämärää, koska minun matematiikkani mukaan S3 ase woundaa T3:a kuitenkin T4:ää yhtä paljon todennäköisemmin kuin mitä I3 onnistuu pinnin välttämisessä I2:een verrattuna. Jotenkin te lähdette oletuksesta että I3:lla pinnaus vältetään aina ja I2:lla ei koskaan. Mieluummin minä ainakin otan pinnatun kuin woundatun ukon.
tneva82 kirjoitti:Eikä tässä edes ole mainittu Kapun mainitsemaa putoamisen välttämistä. Ja jos ei tilaisuutta moiseen tule niin on surkeasti tehty necromunda maasto teillä. Korkeus elementti kuuluu necromunda maastoon varsin paljon joten tilaisuuksia moiseen tulee.
Mundan boksisetin vakiomaastolla (millä me olemme suurimmaksi osaksi pelailleet) toki korkeuseroja syntyy, mutta fiksu I2 pelaaja pyrkii välttämään riskejä ja joko hommaa pojille grappling hookeja tai pysyttelee mahdollisimman paljon pois reunoilta / maan tasalla.
Joten siinä missä T4 jätkä ehkä kestää lasgun tulta mukavasti ei hän liiku kovinkaan usein ja tipahtelee korkeilta tasanteilla tasaiseen tahtia. Fun fun fun :D
Kyllä ne I3:tkin putoilee ja T3:lla 3 tuuman pudotus kuitenkin woundaa jälleen herkemmin kuin T4:llä. Korkeammissa putoamisissa toki T:n vaikutus mitätöityy, mutta kuka käskee I2:lla kiipeämään sinne korkeimman maastonpalan päälle alasammuttavaksi?

Loppupelissä kuitenkin T3 I3 on nopeammin poissa pelistä (down tai ooa) kuin T4 I2 ja bottle testit alkavat viuhua. Siitähän tässä pelissä kai on kuitenkin useimmissa skenaarioissa kyse, vai?
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul

Avatar
tneva82
Viestit: 8385
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tneva82 » To 29.06.2006 12:03

Tom_Gore kirjoitti:Itse asiassa jopa niin radikaalisti että S5 woundaa T3:a _kaksi kertaa todennäköisemmin_ kuin T4:ää.
Nah. 25% todennäköisemmin. Vastaavasti mahdollisuus onnistua I testissä I3:lla on 50% isompi kuin I2:lla.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Avatar
Morhgoz
Peliporukkavalvoja
Viestit: 3305
Liittynyt: Ma 16.09.2002 14:01
Paikkakunta: Hiidensalmi (Iisalmi)

Viesti Kirjoittaja Morhgoz » To 29.06.2006 12:21

Gorkamorkassa örkkien statit ovat samat kuin 2 edikassa ja koska örkit ovat niiin kovia, eivät ota pinning testejä. Grotit ja diggat, eli ihmiset, ottavat, heikkoja j pelokkaita kun ovat. Gorkamorkassa örkeillä on ei taas raskaita aseita voi ollenkaan kantaa, vaan pitää pultata autoihin... Saisivat pistää gorkamorkan ilmaislevitykseen..
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....


I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Necromunda”