necromundan aloitus

Avatar
W.mestarivakooja
Viestit: 7
Liittynyt: Su 26.11.2006 19:53

necromundan aloitus

Viesti Kirjoittaja W.mestarivakooja »

nii olisin kiinostunu tosta necromundasta muttako en siitä vielä mitään tiedä, päätin tulla tänne häiritsemään.

1.onko säännöissä paljonkin eroavaisuuksia 40k:hon?

2.kuinka monta nappia perusjengissä yleensä on?

3.pärjääkö sääntöjen kanssa yläaste-englannilla?

4.voisinko tehdä mutantti jengin?

5.käykö napeiksi konvatut 40k?

6.muuta mitä minun pitäisi/kannattaisi tietää?

anteeksi häiriö
hakkaa päälle!

Avatar
tnjrp
Viestit: 2652
Liittynyt: Ke 21.08.2002 13:32
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: necromundan aloitus

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

W.mestarivakooja kirjoitti:1.onko säännöissä paljonkin eroavaisuuksia 40k:hon?
No on niitä aika tavalla, siis kun puhutaan nyt varmaankin tästä nykyään kaupan olevasta Wh40k:sta. Ihan perusperiaate eli "minä siirrän, sinä siirrät" on kyllä sama. Että kyllä sen nyt siinä mielessä varmaan aika helposti omaksuu.
2.kuinka monta nappia perusjengissä yleensä on?
Tämähän nyt voi vaihdella paljonkin, meillä on muistaakseni ollut jotain 5-12 tuo haarukka.
3.pärjääkö sääntöjen kanssa yläaste-englannilla?
Välillä voi vähän vaikeaa olla, jos kovin pikkutarkasti niitä tulkita haluaa.
4.voisinko tehdä mutantti jengin?
Oletan, että haet jotain kaaosmutanttipoppoota tässä, eikä semmoista Necromundan virallisissa säännöissä ole. Lähinnä mutanttijengiä ovat Scavvyt, muttei niilläkään (ainakaan ennen muinoin) saanut olla oikeasti mutatoituneita kuin muutama.
5.käykö napeiksi konvatut 40k?
Riippuu peliseurasta. Periaatteessa homma toimii, koska skaala on sama. Jotkut voivat toisaalta olla sitä mieltä, että pitäisi pelata virallisilla figuilla eikä "tämä lasketaan siksi-ja-siksi" -tyyppisillä.
6.muuta mitä minun pitäisi/kannattaisi tietää?
Riittävästi kaupunkimaastoa pitäisi sinulta löytymän, mielellään vielä monikerroksista ja semmoista, että talot voi yhdistää silloin tms. reitein. Kovin kaksiulotteinen lauta typistää kokemusta eikä ainakaan vastaa sitä, missä noita on alunperin pelattu. Lisäksi pitää olla aikaa kampanjapeliin, yksittäisiä tappeluksia ei oikein kannata Necron säännöillä ähkiä.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi

Avatar
tneva82
Viestit: 8555
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: necromundan aloitus

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

tnjrp kirjoitti:No on niitä aika tavalla, siis kun puhutaan nyt varmaankin tästä nykyään kaupan olevasta Wh40k:sta. Ihan perusperiaate eli "minä siirrän, sinä siirrät" on kyllä sama. Että kyllä sen nyt siinä mielessä varmaan aika helposti omaksuu.
Jep. Saannot ovat paljon lahempana kakkoslaitosta kuin 3/4 laitosta. Varsinkin lahitaistelu on varsin erillainen.
Tämähän nyt voi vaihdella paljonkin, meillä on muistaakseni ollut jotain 5-12 tuo haarukka.
9-12 luultavammin vahan yleisempi. 5 on aika pahuksen vahan ellei sitten puhuta spyrer(tms) jengista. Tietty jos kay tuuri maastopaloissa on jengi kohta uber kokoinen(yhdessa kamppanjassani kaveri sai 3 settlementtia. Muutama peli ja jengi oli lahemmas 20 joista iso osa oli tikarilla varustettuja tykinruoka juveja jotka juoksi edessa keraamassa tulta. Tikareilla koska hepulla ei ollut varaa ostaa aseita(johtui paljolti siita etta han menetti monta arvokasta jengilaista panttivangiksi ja mina tyhjensin lunnaina rahavarat :D Toisaalta...Mihin tykinruoka aseita tarvitsee :D)

Jotkut voivat toisaalta olla sitä mieltä, että pitäisi pelata virallisilla figuilla eikä "tämä lasketaan siksi-ja-siksi" -tyyppisillä.
Toisaalta esmes catachanit ovat yleisesti kaytettava konversiomateriaali(ja niista minunkin necro figut on tehty).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Necromunda”