Warmaster?

Grom

Warmaster?

Viesti Kirjoittaja Grom » Ma 14.06.2004 18:34

Aina olen tiennyt tällaisen pelin olemassaolosta, mutta vasta nyt WD:tä luettuani rupesin oikein pohtimaan mistä on kyse. Sellaisen käsityksen olen saanut, että Warmasterin figujen kokoskaala on paljon Warhammeria pienempi eli niitä ei voi käyttää itse Warhammerissa. Mutta muutenhan tämä peli kulkee samaan tyyliin, sillä uusimmassa WD:ssähän kehotettiin osallistumaan SoC-kampanjaan Warmaterissakin. Olisin kiitollinen lisätiedoista.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.

Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka » Ma 14.06.2004 20:01

Warmaster on fb:n epic. Tosi pieniä figuja ja paljon.
Cleanse and purify!

tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ma 14.06.2004 20:14

Annan tosin varoituksena että itse en pitänyt pelistä pätkääkään. Peli oli liian onnipainotteista(command heitoissa oli onnistuttava tai ei liikuta. Tosi hilpeätä kun koko armeija seisoo liikkumatta. Kävi vastustajalleni kerran ja turha sanoakkaan että voitin pelin ja kevyesti) ja ratsuväki aivan liian dominoivaa. Muutamia syitä:

-30cm liike. Sen ansiosta mm. vältetään -1 modifier command chekkiin chargessa(jalkaväki aina kärsii siitä), antaa chargen useammin kuin ei.
-PUOLET kapeampi base. Vähemmän vihollisia iskee takaisin=vähemmän tappioita sinulle.
-Jos combat jostain IHME syystä kääntyi sinua päin pystyit pakenemaan huoletta jalkaväen jäädessä nuolemaan näppejänsä. Minkään HYÖDYLLISEN tuhon saamisen aikaan oli hankalaa(ooo sait 2 osumaa ja voitit combatin, mepäs pakenimme ja paransimme nuo 2 osumaa lällällää!) kun muistaa ratsuväen aivan järjestään paremman saven. Eikös historiallisesti ratsuväki jonka kimppuun käyty ollut haavottuvainen? Ei jumalan kuolevainen vastike?
-Ja jos ratsuväki oli rikki high elffit kaksin verroin. En hävinnyt kertaakaan 2k peleissä(lähin oli voitto ~60 pisteellä ja rikkoen empire armeijan moraalin). Pystyin voittamaan vaikka vastustajalla oli 2250 pistettä enkä tosiaankaan ole hyvä kenraali. Itseasiassa voitin kerran 3k armeijankin...
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni » Ma 14.06.2004 20:20

Täällä on muuten yksi hyvä battle reportti kyseisestä pelistä, hauskaa luettavaa. Itse pelaisin jos vaan olisi varaa, vaikuttaisi näet olevan aivan tajuttoman kallis peli... eikä sitä peliseuraakaan ilmeisesti ihan joka kulmalta löydä. :(

Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec » Ma 14.06.2004 20:43

Muistaakseni Lahden Fanatic tapahtumassa joku Empire pelaaja käytti Warmaster Steamtankkia, eli kyllähän niitä figuja saa käyttää myös Fagan puolella, mutta tiedä sitten onko vakuuttavaa omistaa Black Orckkeja jotka ovat klaanirotan varpaankokoisia.

tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ma 14.06.2004 20:54

Cacodemoni kirjoitti:Täällä on muuten yksi hyvä battle reportti kyseisestä pelistä, hauskaa luettavaa. Itse pelaisin jos vaan olisi varaa, vaikuttaisi näet olevan aivan tajuttoman kallis peli... eikä sitä peliseuraakaan ilmeisesti ihan joka kulmalta löydä. :(
200€/2k olisi suhteellisen hyvä peukalosääntö. Eli halvempi kuin FB/40k, kalliimpi kuin epic(verrattuna "perus" armeijakokoon kussakin pelissä).

Ja peliseuraa ei TOSIAANKAAN hevillä löydy. Muutama vuosi sitten ropeconissa warmaster turnausta. Paikalla oli minä, järjestäjä ja joku newbie joka lopetti kesken kaiken...Ja tuo siis ropeconissa...No tuli ainakin turnausvoitto minulle :D

Eli jos peli kiinnostaa ensin etsi peliseuraa, sitten kokeile pahvipaloilla kiinnostaako peli(vai käykö kuten minulle kävi) ja sitten ala hankkia armeijaa.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Grond

Viesti Kirjoittaja Grond » Ti 15.06.2004 11:05

tneva82 kirjoitti:Annan tosin varoituksena että itse en pitänyt pelistä pätkääkään. Peli oli liian onnipainotteista(command heitoissa oli onnistuttava tai ei liikuta. Tosi hilpeätä kun koko armeija seisoo liikkumatta. Kävi vastustajalleni kerran ja turha sanoakkaan että voitin pelin ja kevyesti)
Ja tuollaisen pelin armeijoineen ilkesit sitten vielä eräällekin moderaattorille myydä :o).

Tuollaisena ajanvietepelinähän tuo vaikuttaisi ihan mainiolta. Varsinaiseen kilpapelaamiseen ei tuosta oikein ole, mm. syistä jotka Timo tuossa jo erittelikin. Eli mielestäni WM:n kanssa kannattaa otsa rypyssä pelaaminen unohtaa, ja keskittyä pitämään hauskaa. Silloin siitä saa jotain irtikin.

Grom

Viesti Kirjoittaja Grom » Ti 15.06.2004 12:24

Juu, eipä taida meikäläisesta moiseen olla, kun Savonlinnassa muutenkin vain kourallinen pelaajia ja Warhammeriinkaan ei rahat meinaa riittää. Ja minun maalaustaidoillani tuollaisten minien maalaaminen olisi tuskaistakin tuskaisempaa. Mutta kiitos tiedoista. Taitaa jäädä unohduksiin koko juttu. :|
Back in da biz and so deep in da bashin' game.

Grond

Viesti Kirjoittaja Grond » Ti 15.06.2004 14:17

Älähän nyt Grom heitä kirvestä kaivoon. Paha ja ilkeä modesetä sentään sielläpäin aina silloin tällöin pyörähtää - voin kyllä kuskata sääntökirjan lainaan, ja mukavastihan tuollainen armeijallinen figuja mukana kulkee. Ja pahvinpaloilla voi proxyttää jos haluaa vain testata.

Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni » Ti 15.06.2004 19:11

Mitenkäs noiden saatavuus? MO only? Chaos varmaankin tulee halvaksi, siinä missä joku Undeadit maksaa sitten enemmän. Hienoja armeijoitahan noista saa, ja fiiliskin on enemmän sitä kunnon sotajoukon luokkaa.

Eikä kannatta unohtaa että Fantasyn pelaaminen tulee halvemmaksi jos pelaa Pocket Fantasya Warmastereiden figuilla. :D

tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ti 15.06.2004 19:36

MO only. Hesan fantsusta tosin saattaa saada kuutta alkuperäistä armeijaa.

Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal » Ti 15.06.2004 20:30

Cacodemoni kirjoitti:Mitenkäs noiden saatavuus? MO only? Chaos varmaankin tulee halvaksi, siinä missä joku Undeadit maksaa sitten enemmän. Hienoja armeijoitahan noista saa, ja fiiliskin on enemmän sitä kunnon sotajoukon luokkaa.

Eikä kannatta unohtaa että Fantasyn pelaaminen tulee halvemmaksi jos pelaa Pocket Fantasya Warmastereiden figuilla. :D
Tuota "Pocket Fantasya" olen miettinyt (itse pelaan sen 40K-versiota mökillä ja matkoilla) ja todennut, että figut tulevat liian suurissa erissä. Esim. jos tahdot käävillesi slayereitä, täytyy ostaa koko blissukka jossa tulee... Öö... 36 Slayeriä. :D ja sama kaikissa non-core rykmenteissä. (Perusjamppojahan ei koskaan ole liikaa.) Ratkaisu voisi olla että kaksi pelaajaa kerää samaa armeijaa, mutta aika kuivaa voisi olla ainainen sisällissotamatsi.

Edit: Ennen kuin kukaan sanoo, ostin minihammerini Pre-Armageddon aikaan pari vuotta sitten, kun yksittäisiä kehikoita vielä sai, joten figuja ei koskaan ole ollut enemmän kuin tarpeeksi.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.

Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros » Ke 16.06.2004 02:21

Nyt, kun asia on kerran nostettu esille ja täälläkin suunnalla on peliin kiinnostusta, tiedustelisin mahdollisten pelaajien määrää. Eli mikäli kehtaa tunnustaa pelaavansa, niin puhukoot sillä en uskalla aloitella peliä, kun en yhtään pelaajakannasta tiedä.

Advocatus Diaboli

Viesti Kirjoittaja Advocatus Diaboli » To 15.07.2004 16:13

Ostin Hesan Fantsusta Empire Hand Gunners, Empire Knights, Flagellants, Pistoliers ja Cannons blisterit á 10€. Tuskin tulen koskaan pelaamaan tätä peliä, mutta ne näyttävät niin hienolta figuvitriivissä. Valitettavasti se tärkein, eli Halberdiers blisteri näytti olevan kokonaan loppu.
Hang the heretic, burn the witch!

Ruoja

Viesti Kirjoittaja Ruoja » Ti 10.08.2004 17:08

Itse omistan pelattavan kokoisen Undead-armeijan, eikä niiden maalaus mitenkään hankalaa olllut(voisin jopa sanoa että rentouttavampaa kuin FB tai 40K -figujen maalaus).
Saattoväki kulkee hiljaa, itkemättä, hymyilemättä. Saattoväen jylhyys toivottaa hyvää matkaa.

tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ke 11.08.2004 01:01

Pistetään nyt tänne niin ei tarvitse aloittaa uutta ketjua. Katselin army builderin warmaster tiedostoja ja huomasin orb of majestyn muuttuneen varsin radikaalisti. Oletan ettei ne nyt ihan omia muuttele joten luultavasti totta mutta missäköhän tuo on muuttunut?

Eipä sinänsä. Sanoisin että oli jo aikain. Orbi oli niiiiiiiin itsestäänselvyys armeijaan että alkoi käydä tylsäksi. Hyvä muutos ja aplodit SG:lle siitä. :tap: :tap:

NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver » Ke 11.08.2004 10:51

Karsittu versio sääntökirjasta näyttäisi olevan ladattavissa SGn sivuilta. Täältä.

En ole koskaan Warmasteria pelaillut tai sääntökirjaan koskenut, joten peliin enemmän tutustuneet voivat kommentoida enemmän.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Warmaster”