Heroquest

Granhaus

Viesti Kirjoittaja Granhaus » La 01.01.2005 22:13

jos se on niin suosittu niin miksi sitä ei enää valmisteta?

on varmaan epätoivosta koittaa ostaa sitä O/M/V palstalta...

Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas » Su 02.01.2005 14:31

Granhaus kirjoitti:jos se on niin suosittu niin miksi sitä ei enää valmisteta?

on varmaan epätoivosta koittaa ostaa sitä O/M/V palstalta...
Jaa-a. Vanhoja pelejä vain ei useinkaan enää vuosien päästä valmistetta. Sama kohtalo on on kohdannut melkoisen määrän muitakin pelejä kyllä. Lieneekö taloudellisesti turhan uhkarohkeaa enää alkaa tehdä sitä uudelleen, kun kuitenkin monella se on ja potentiaalisia uusia ostajia lienee aika vaikea kartoittaa. Lisäksi voi olla, että hyperXmultimediasukupolvi ei enää ole optimikohde lautapeleille, pelin kohderyhmä kun aikanaan taisi olla tuossa 10-15 vuoden välillä. Peli muuten on nykyään Hasbron suojissa, ja heidän sivuiltaan löytyykin ihan mukavasti melkein kaikki HQ:n quest kirjat + säännöt: http://www.hasbro.com/pl/page.game_and_ ... efault.cfm

Kyllähän sen saattaa O/M/V:n kauttakin saada, on tässä muutaman vuoden aikana jokunen HQ sitäkin kautta näkynyt menneen. Jotkut onnekkaat kun ovat aikanaan omistaneet useamman kappaleen.

Mutta joo, mukava pelihän tuo on, ei siinä mitään. Pitkästä aikaa pelailimmekin tuota tässä joululomilla. Jos sattuu tulemaan vaikka kirpparilla vastaan, niin suosittelen lämpimästi koppaamaan mukaan, vaikkei ihan virheetön yksilö olisikaan.

Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain » Ma 03.01.2005 13:22

Se on mielenkiintoinen peli. Viime kesänä pelasin sitä poikieni kanssa. Saimme peliin lisää puhtia ja mielenkiintoa käytämällä sääntöjä Dewayne Agin's HeroQuest Web Page sivuilta. Sieltä löytyy lisää hahmoluokkia, seikkailuja, varustuksia, sääntöjä sekä paljon muuta kivaa. Ne toivat mukavasti lisää iloa peliin.

mv40k2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mv40k2 » Ke 16.02.2005 19:06

Kertokaas joku tietämättömälle että mitä käytännön eroa on HeroQuestilla ja Advanced HeroQuestilla? Ja muistanpa joskus nähneeni myös GW:n pelin nimeltä DungeonQuest. Mihin noista kannattaa satsata jos lähden huutamaan eBaysta? Ajattelin hankkia talteen ja kokeilla omien poitsujen kanssa kunhan saavat vähän ikää. Onko useammasta boksin omistamisesta mainittavaa hyötyä (esim. suurempien luolastojan kasaaminen, jne)?

Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe » Ke 16.02.2005 19:12

Hero Questia saa erityisesti mainostamatta myös huuto.netistä (suomenkielisenä, mikä vasta onkin veikeä käännös). Advanced Hero Quest ilmeisesti sitten edistyi ja ilmeisesti se pelilautakin muuttui rakennettavaksi malliksi (liitetään käytävään b, huone a jne). Netistä kyllä löytyy kuvauksia kaikista peleistä, kun jaksaa vähän selata.

Luultavasti näppärä fani tekee myös itse laajennuksen ostamatta uutta lautaa ja käyttää muita korvaavia figuja. Näppärä kaveri periaatteessa voisi koota koko pelin itse. Tosin luultavasti pientä apua tarvitsisi päästäkseen täyteen autenttisuuteen ja fimirien metsästäminen voi olla työlästä.

Itselläni kävi jo hetken päässä ajatus tehdä kokonaan 3D lauta luolasto palikoista, joita oli jossain myynnissä.. tai siis valumuoteilla valettavista palikoista...

Mysterous
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mysterous » Ke 16.02.2005 20:52

Näitäkö tarkoitat?
Maalausblogi taas pystyssä.

Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe » Ke 16.02.2005 21:06

Niistäpä. Mutta jääköön toistaiseksi haaveeksi se.

LurkkiKapteeni

Viesti Kirjoittaja LurkkiKapteeni » To 03.03.2005 18:22

Itselläni on suomenkielinen versio pelistä :D. Todella mielenkiintoinen lautapeli jossei nyt roolipeliksi saa sanoa. Pelikavereita ei vain tahdo löytyä ;).

Anteeksi jos nyt rikon sääntöjä (eihän sääntöjä saisi suoraan kysyä?). Joo mutta:

Voisiko joku kiltti setä lähettää vaikkaa YV:llä mitä tekee kyseiset kortit: Taikamiekka (Mentorin Taikakortit), Zombien "statit", Kaaos-noidan "statit", Kaaos-sotilaan "statit" sekä yhden vesiloitsun tiedot, näitä vesitaikojahan on 3, minulla on niistä 2 eli Usvaverho sekä Uni mikä on 3?.

Olen siis hukannut kyseiset kortit, ja olisi pelin kannalta suht tärkeää saada nämä. Vai löytyykö nämä netistä?
Viimeksi muokannut LurkkiKapteeni, To 03.03.2005 19:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska » To 03.03.2005 18:47

Peace kirjoitti:HQ on sarjassamme legendaarisia lautapelejä jotka saattaisivat ilman nostalgiaa olla huomattavasti heikompia esityksiä.

Mutta älkää nyt hyvät ihmiset sitä roolipeliksi kutsuko... (taidatte olla niitä samoja jotka pelaavat tietokoneellakin "roolipelejä"- 'kele)
Siinähän se tuli =)
Hieno peli, siitä se figujen maalaaminen lähti kun maalattiin Humbrolin lentsikkaväreillä "lautaheron" ukkoja joskus 15v sitten (tavallinen herohan on Sierran Hero's Quest / Quest for Glory siis=). Mitään tekemistä ei roolipelien kanssa tosin, lautaherossa nyt vaan on hieman afrikantähteä enemmän juttua siitä pelinappulasta.

LurkkiKapteeni

Viesti Kirjoittaja LurkkiKapteeni » To 03.03.2005 20:12

Pelasin tuossa jokin aika sitten tuon Grondin linkistä saatavan tietokone version, oli se aika hassua kun viimesessä taistelussa barbaari heitti 10 taistelunoppaa ja hp:ta oli ihan älyttömät määrät.

Ainoa huono puoli on että tuossa ei voi käyttää magiaa velholla :D. Siis kunnolla, lyöhän se "magialla" mutta 1 nopalla. Oli tympeää kun velho kuoli monta kertaa. Haltia ja barnaari pärjäsivät parhaiten minulla :D. Ihan hyvä se on tietokoneellakin, nopea ainakin.

Master Of Undeath

Heroquest

Viesti Kirjoittaja Master Of Undeath » To 02.11.2006 16:49

Kyllähän tota tulee aina joskus illalla kaverin tai veljen kaa pelattua
Mutta ei sitä nyt ihan aina jaksa pelata
Netistä muuten saa melko helposti mutta suurella hinnalla
kukkarolla on kokemusta...
LOPETTANUT!

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » To 02.11.2006 19:08

Onhan lisäksi vielä Warhammer Quest, jonka GM-säännöt mukaan ottamalla saa melkeinpä ropenkin aikaiseksi.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!

Nightderanger

Re:

Viesti Kirjoittaja Nightderanger » Ke 13.02.2008 18:20

LurkkiKapteeni kirjoitti:Itselläni on suomenkielinen versio pelistä :D. Todella mielenkiintoinen lautapeli jossei nyt roolipeliksi saa sanoa. Pelikavereita ei vain tahdo löytyä ;).

Anteeksi jos nyt rikon sääntöjä (eihän sääntöjä saisi suoraan kysyä?). Joo mutta:

Voisiko joku kiltti setä lähettää vaikkaa YV:llä mitä tekee kyseiset kortit: Taikamiekka (Mentorin Taikakortit), Zombien "statit", Kaaos-noidan "statit", Kaaos-sotilaan "statit" sekä yhden vesiloitsun tiedot, näitä vesitaikojahan on 3, minulla on niistä 2 eli Usvaverho sekä Uni mikä on 3?.

Olen siis hukannut kyseiset kortit, ja olisi pelin kannalta suht tärkeää saada nämä. Vai löytyykö nämä netistä?
Taikamiekka oli jotain kivaa epäkuolleita vastaan kait. Zombie hyökkäys 2, puolustus 3, kesto 1, äly 0. Kaos-noita (kirjoitusasu taisi olla ainakin mun versiossa yhdellä a:lla) oli ylimääräinen figu, sille ei ollut statteja. Kaos-soturi hyökkäys 3, puolustus 4, kesto 1, äly 4?, ei muista sitä varmasti. Viimeinen vesitaika oli joku parannustaika, sisällöltään sama kuin maataioissa oleva parannus.

demel

Re: Heroquest

Viesti Kirjoittaja demel » To 14.02.2008 08:52

Chaos Sorcererin statit ja spellit jäivät Suomi edikasta pois (en tiedä minkä takia) mutta englanninkielisessä (usa levityksessä olleessa) ne on mukana.
Chaos sorsalla on ihkaomat spellit ja kaikki.... Hieman herkkua :)

PS: jos jollain on myynnissä juuri tuo englanninkielinen versio, olisin halukas vaihtamaan sen painonsa arvoon euron kolikoita.

_Toni

tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp » To 14.02.2008 11:37

Alkuperäisessä suomalaisessa perus-Hq-laatikossa olevissa säännöissä velhofigu esittää jotain isoa nimettyä pahista, jonka nimeä en juuri nyt muista. Hemmolle on toki tarpeelliset statit annettuna erikseen n. paria tehtävää varten. Normaalia stattilämäskää "geneerisen noidan" käyttämiseksi sieltä ei tosiaan löydy, ellei nyt sitten laatikosta ole eri versioita liikkeellä.

Pitäisi yksityiskohtia vähän palautella mieleen kun on kuulunut vaatimuksia, että pitäisi taas "juopottelua Heroquestin parissa" -ilta järjestää...
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi

Crowmire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crowmire » To 14.02.2008 11:49

haha! itse olen koettanut hankkia tässä sekä heroquestia että space crusadea.

joskus kakarana omistin molemmat, myöhemmin, tässä jokunen vuosi sitten pelailtiin kavereiden kanssa HQta säännölisesti joka viikko...
vähä olutta, vähä hero questia, vähä toimii!

pelin parhaita puolia on, että lähes jokaisella nyt yli parikymppisellä on ollut kyseinen peli nuorena, joten siitä saa fiiliksiä(nostalgia) jopa sellaiset ihmiset, jotka eivät piittää figu/lauta/roolipeleistä. lisäksi säännöt on niin simppelit, että sekään ei tuota kenellekkään ongelmia.
Tuleehan niistä aina vähän sellasia kieliposkella pelejä, mutta hauskaa aina on ollut. Meilä esim. aina uudelleen ilmestyvä punainen kostaja(punanuttuinen gobliini, joka oli ainoa maalattu nappi) muodostui jopa legendaariseksi tapaukseksi. Lisäksi pelin perus missiokirjasen tehtävä kuvaukset aiheuttaa väistämättä pientä huvitusta(muistakaa lukea ne Conan elokuvan alkupuhe äänellä)

Suosittelen lämpimästi, keisari palkitsee teidät ruhtinaallisesti! Aina!

Ratovaari

Re:

Viesti Kirjoittaja Ratovaari » Pe 22.02.2008 01:30

Silveri kirjoitti:Onhan lisäksi vielä Warhammer Quest, jonka GM-säännöt mukaan ottamalla saa melkeinpä ropenkin aikaiseksi.
Warhammer Quest on kyllä oman kokemukseni mukaan loistopeli.
Varsinkin ne hienot matkustussäännöt. Törmäsin muuten ekalla yrittämällä Carnival of Chaokseen (tai johonkin vastaavaan) :D
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.

TombaDaMon

Viesti Kirjoittaja TombaDaMon » Ti 26.02.2008 19:22

Onhan sitä joskus ala-asteikäisenä junnuna tullut tahkottua kavereiden kanssa. On se vaan jotenkin niin legendaarinen peli vaikka aika aivot narikkaan meininkiä se onkin. Yli 3 tunnin pelisessiot aiheuttaa yli 10vuotiaille lievää lobotomiaa. :D

Rod

Viesti Kirjoittaja Rod » Ma 10.03.2008 19:37

Siis aivan hermoton peli. Olen onnekas sillä sain serkuilta melkein käyttämättömän heroQuestin. siinä on kaikki osat ehjinä ja jopa muistiinpano laput jäljellä ja kaikki figut on maalaamattomia. Suomenkielinen versio. se vielä haisi kuin vasta ostettu kun sain sen. Nyt pietän sitä tuolla nurkassa. Ollaan pelattu sitä aina välillä, mutta nuita pelikavereita ei aina satu löytymään ja aikaavievää hommaahan tuo on.
Banzereita, spinnereitä, gyroja mä oon pökkiny kaikkia. (cyberpunk)

ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat » Ti 11.03.2008 12:18

Onko sitä suomenkielisen version nimeä suomennettu?
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut”