warmahordes miniturnaus jolun aikaan

Salon peliporukka.

Valvoja: Peliporukkavalvojat

smigi

warmahordes miniturnaus jolun aikaan

Viesti Kirjoittaja smigi » To 05.12.2013 21:58

Ajatuksena tuli koittaa saada jotain suurempaa warmahordes sessiota aikaiseksi joulun pyhinä. Yritetään pitää mahdollisimman kasuaalina, jos joku vähemmän pelannutkin haluaa mukaan joukkoon.

Alustavasti joku pienimuotoinen turnaus tai sitten joku liigan tapainen jos semmoinen sopii paremmin. Paikkana alustavasti tämä oma tupa, mutta jos joku muu haluaa tämän omiin nurkkiinsa niin vielä parempi :)

Säännöt muotoutuu osallistujajoukon mukaan, mutta muutama ehdotus säänöiksi:
- 25 tai 35 pistettä, yksi tai kaksi listaa ja kumpaakin pelattava vähintään kerran
- proxyttäminen sallittu, tai jopa suotavaa kohtuuden rajoissa
- iron gauntlet, eli listat voi olla eri faktioista
- joku ajastus, jotta ei pääse venähtämään
- ennalta määrätyt skenut
- kierroksia riittävästi, kaikki kertaalleen kaikkia vastaan tarpeen tullen :)

Toinen, yllätyksellisempi vaihtoehto:
- yksi lista ennalta määrätyillä pisteillä (25-35)
- kierroksen alussa arvotaan pelattava lista, et voi saada itse tuomaasi listaa tai aikaisemmin pelaamaasi
- joku ajastus, yksi sopivan tasainen skenu ja riittävästi kierroksia

Kummassakin tapauksessa "urheilujuomat" vielä sallittu ja edelleen vielä suotavaa.

Turnausmaksu toki 0€, mutta ehkä voittajalle voisi jotain kollektiivisesti keksiä ;).

Itseltä riittää listantekoon lainaksi seuraavia:
- Cryx: tosi paljon...
- Legioona: 3 casteria ja yms
- Menoth: 3 casteria ja yms
Tarvittaessa lisätietoja...

Laitoin doodlen auki päivistä, jotka itselle alustavasti sopii: http://doodle.com/wbzyshutxr6i7a86, ajatuksella että suhteellisen aikaisin aloitetaan jotta saadaan pelit järkevään aikaan lopetettuakin. Oikeudet muutkosiin pidätetään muiden menojen selvitessä. Käykää laittamassa sinne omia vaihtoehtoja, jos vaan tiedätte :)
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat

smigi

Re: warmahordes miniturnaus jolun aikaan

Viesti Kirjoittaja smigi » To 05.12.2013 22:01

Ja tosiaan ehdotuksia sääntöihin otetaan vastaan...
Sumppi Ry

attor

Viesti Kirjoittaja attor » To 05.12.2013 22:52

Jea, jouluturnaus kuulostaa hyvälle. Mä luulen et mulle sopis parhaiten joulun jälkeen, koska ennen on kiire todnäk. Kasuaali ei oo mun suosikkisana, mut kai sitä jotain rennompaakin pystyy tuuppimaan. Jos siihen menee.
smigi kirjoitti:Säännöt muotoutuu osallistujajoukon mukaan, mutta muutama ehdotus säänöiksi:
- 25 tai 35 pistettä, yksi tai kaksi listaa ja kumpaakin pelattava vähintään kerran
Kuulostaa ihan hyvälle, pistekoko vois olla mun mielestä mielummin vähintään toi 35.
smigi kirjoitti:Toinen, yllätyksellisempi vaihtoehto:
- kierroksen alussa arvotaan pelattava lista, et voi saada itse tuomaasi listaa tai aikaisemmin pelaamaasi
En tajuu ihan tätä. Yksi lista mut miten siitä sit arvotaan pelattava lista? Enkä kyl oikeestaan tota skenujuttuakaan. Kuulostaa randomilta. :D

Urheilujuomat kuulostaa hyvälle, pitäs vaan hankkiutua jotenkin ees taas..

Voitais pistää kolehtiin jokunen lantti ja sit jotain alkosta tai jostain voittajalle pullonen. :)

-Matias

PS. en muuten pääse ens keskiviikkona ku oon kymmeneen asti töis :(
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat

smigi

Viesti Kirjoittaja smigi » To 05.12.2013 23:21

attor kirjoitti:Jea, jouluturnaus kuulostaa hyvälle. Mä luulen et mulle sopis parhaiten joulun jälkeen, koska ennen on kiire todnäk. Kasuaali ei oo mun suosikkisana, mut kai sitä jotain rennompaakin pystyy tuuppimaan. Jos siihen menee.
smigi kirjoitti:Säännöt muotoutuu osallistujajoukon mukaan, mutta muutama ehdotus säänöiksi:
Kuulostaa ihan hyvälle, pistekoko vois olla mun mielestä mielummin vähintään toi 35.
smigi kirjoitti:Toinen, yllätyksellisempi vaihtoehto:
En tajuu ihan tätä. Yksi lista mut miten siitä sit arvotaan pelattava lista? Enkä kyl oikeestaan tota skenujuttuakaan. Kuulostaa randomilta. :D

Urheilujuomat kuulostaa hyvälle, pitäs vaan hankkiutua jotenkin ees taas..

Voitais pistää kolehtiin jokunen lantti ja sit jotain alkosta tai jostain voittajalle pullonen. :)

-Matias

PS. en muuten pääse ens keskiviikkona ku oon kymmeneen asti töis :(
Joo alunperin muoto oli ehkä vähän selvempi, mutta lopulta liian monta muokkausta ja olutta...

Ajatuksena oli siis tuo noista omista ekoista aloittelijaturnauksista tuttu ruletti vähän enemmän modattuna.

Eli siis selvennyksen vuoksi vähän paremmin avattuna:
- turnauksessa yksi ja ainoa skenu mikä on ennalta määrätty ja ilmoitettu
- jokainen pelaaja tekee yhdestä faktiosta yhden listan minkä tuo turnaukseen tarvittavien figujen (proxyjen kohtuuden rajoissa) kera
- kierroksen alussa arvotaan listojen joukosta pelattava lista jokaiselle pelaajalle, itse tuotua listaa tai jo pelattua ei voi saada kierrokselle
Sumppi Ry

smigi

Viesti Kirjoittaja smigi » To 05.12.2013 23:36

attor kirjoitti:Kasuaali ei oo mun suosikkisana, mut kai sitä jotain rennompaakin pystyy tuuppimaan. Jos siihen menee.
Ja tosiaan lisätään että sekä kasuaalisuus kuin myös se pistekoko on tuunattavissa myöhemmin osallistujien mielipiteiden mukaisesti. Kriteerit kannattaa pitää kuitenkin riittävän alhalla näin aluksi.
Sumppi Ry

attor

Viesti Kirjoittaja attor » To 05.12.2013 23:54

Aivan, ny mä bonjasin. Semmonen ruletti oli juu sillon jossain pikkuturneessa. Se oli kyl ihan hauska setti kans. Kyl sitäkin vois harkita.

En kyl näe pointtia että toi skenu ois joka pelissä sama. Kuulostaa vähän tylsältä ja suurin osa skenuista on nykyyän kuitenkin kivoi. Ehkä armeijakin vois olla se mikä arvoittaisiin ekalla kiekalla, meit on kuitenkin aika vähän oletettavasti et ei siit niin hirveesti variaatiota tulisi. Tai jos sit kaikki pelais kaikkia vastaan eri listoilla?

Ehkä tää eka vaihtoehto ois kuitenkin kivempi, vähemmän säätöö. IMO ja sillee. Jamesoniki loppu. :(

smigi

Viesti Kirjoittaja smigi » Pe 06.12.2013 00:04

Jep, tossa modatussa ruletissa oli ajatuksena että just että kaikki pelaa kaikkia listoja (paitsi omia). Mutta vaatii sopivan määrän pelaajia...

PS. Jameson on aika kuraa. Taidan ottaa seuraavaksi siivun 16v Lagavulinia ;)
Sumppi Ry

smigi

Viesti Kirjoittaja smigi » Pe 06.12.2013 00:10

Ja koska lisäyksiä tuntuu satelevan...

Tuossa toisessa variaatiossa yhden seknun lukitsemiseen on se taka-ajatus että sitä kierrätettävää listaa valittaessa tiedät jo mitä skenua pelataan. Silloin pystyt (epä)optimoimaan sen listan juuri tätä varten. Yhden listan randomoinnilla random skenaario voi olla jo liian random epätasapaino eri random listoille. Random.
Sumppi Ry

Runelord Ginit

Viesti Kirjoittaja Runelord Ginit » Ke 11.12.2013 15:05

Joulun jälkeinen elämä ei ole vielä ihan aikataulutettua, joten päivää en osaa vielä varmuudella sanoa, mutta mukana tietysti ollaan.

Itse turnauksesta sen verran, että 35 pinnaa kuulostaa hyvältä ja jos meitä on sellainen 4-5 speelailijaa, niin ois kyllä tosi mukavaa, jos ehdittäisiin kaikki kaikkia vastaan kerran pelailla. Death clock olisi hyvä niin saataisiin pelit pelattuakin, sillä tuo juomapuoli aiheuttaa kuitenkin pelien venahtelua taukojen tarpeessa oleville vähintään 10 kertaa/peli:)

Mieluummin joka kiekalle eri skenaario ja faktio säilyy samana, kun nytkin menee aikaa aikas paljon vielä omistakin korteista asioiden tarkisteluun saati sitten jostain toisesta jengistä kesken päivää pienessä sievässä. Eli samalla faktiolla koko turnee niin pysyy asiat sujuvina. Tuon kasuaalisuuden voisi saada aikaan vaikka niin, että jätetään vain turhat yberiydet pois ja jokainen tekee omille faktioilleen kaksi listaa ajatuksella että a)tätä ois hauska pelata ja b)tätä vastaan ois hauska pelata tai c)tätä on pakko kokeilla (nää vaihtoehdothan jo jättää cryxin pois:). Sitten voidaan porukalla kattoa onko listat kaikkien mielestä suht ok ja arpoa/valita kuka milläkin pelaa. Proxyily on tietysti ok, mutta edelleen asioiden sujuvuuden edesauttamiseksi jos juomapuolta on pöydällä, niin silloin soisi kaiken muun olevan sitä miltä näyttääkin.

Joulua odotellessa.
1.Joh.4:9-10

Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke » Pe 13.12.2013 12:37

Helou helou

Sen sanon vaan että mukaan tultaisiin mielellään :) pisteissä kannatan määrää 35 jotta voi varautua mahd. moneen juttuun. Mieluiten SR13 tai uudemmat skenut jos sattuu olemaan jo, mutta voidaan niitä muitakin toki kokeilla.

Toi idea överiyden karsimisesta on hyvä. Toki masiina on combopeli ja lista saa toimia yks yhteen, mutta 35 pisteen Cryxlistoissa olisi kiva nähdä muutakin kuin denny ja pelkkiä baneja. Eli yksiulotteiset listat jotka on maksimoitu yhteen alueeseen härskisti ja joko toimii tai ei eivät ole cool, koska peli on aina jommalle kummalle tylsää. Luotan siihen että ihmiset on fiksuja ja osaa tän homman :)

Jouluna siis.
Peril of Warp

smigi

Viesti Kirjoittaja smigi » Pe 13.12.2013 16:00

Voi olla että tuo perjantai 27. pitää poistaa sopivien päivien listoilta, mutta palataan siihen kun tiedän enemmän. Mutta tuo sunnuntai 29. oli toinen mikä attor oli listannut sopivaksi, toivottavasti kaikille muille tuo saadaan sopimaan :).

Ja kolme pöytää saataisiin maksimissaan sopimaan. Neljällä tai viidellä osallistujalla kaikki vs. kaikki saadaan toimimaan (jolloin 3 / 4 kierrosta), jos jostain saadaan kaivettua 6 tai peräti 7 osallistujaa niin varmaan 3-4 kierrosta on silti se sopiva määrä. Kolmehan riittää tuolle määrälle periaatteessa, mutta jos halutaan lisää pelejä niin sen neljännen kiekan voi ottaa mukaan. Kuudella tai seitsemällä osallistujilla kaikki vs. kaikki on jo vähän liikaa.

Ja tuosta Henryn turnausformaatin maalauspakosta inspiroiduin sen verran että ehdottaisin vastaavaa porkkanaa:
- Maalattu armeija HC sääntöjen mukaan +2cp
- Keskeneräinen maalaus, mutta oikeat figut +1cp
- Mukana proxyfiguja +0cp
Sumppi Ry

Runelord Ginit

Viesti Kirjoittaja Runelord Ginit » La 21.12.2013 21:01

Tuo 29 näyttäisi tällä haavaa hyvältä päivältä meikäläiselle. Mennään sillä.

smigi

Viesti Kirjoittaja smigi » Ma 23.12.2013 22:34

Onko nämä nyt sitten lopulliset säännöt ja ohjeet?

-Sunnuntai 29.12.
-35 pts, 1-2 listaa perinteisin rajoituksin. Molempia pitää pelata vähintään 1 kerran. Turnauspelaajilta toivotaan toki jotain siellä käymättömiä juttuja :)
-ei maalauspakkoa ja proxyt sallittu*.
-skenut arvotaan viimeisestä saatavilla olevasta SR:sta (jos nyt ehtisi uusi tulemaan jo)
-3 tai 4 kierrosta riippuen lopullisesta osallistujamäärästä.
-50 min nordic deathclock (ehtii miettiä uusia juttuja)
-ne urheilujuomat....
-jos kaikki vs. kaikki niin järjestys määräytyy järjestyksessä: voitot, keskinäinen matsi, cp:t. Muuten voitot, sos, cp:t.
-max 3 pöytää.
-osallistumismaksuna osuus voittajalle ostettavasta lahjapullosta ison A:n liikkeestä ja mahd. muista tarvikekuluista :)

Osallistujat:
-smigi
-attor
-ginit
-mikke
-..
-..
-..

Aikataulu määrittyy varmaan pääasiassa attorin mielipiteen mukaan. Aloitetaanko aamupäivällä ja lopetetaan ajoissa, vai aloitetaanko vasta myöhemmin. Voin kyllä koittaa taikoa jotain syötävää jos aloitetaan aikaisemmin.

Tarpeen tullen voin vaikka hakea koko porukan tänne suuntaan, takaisn päin sitten pitää hankkia toinen kuljetus ;)
Ja jälkipelejä voi halutessa toki puida myös saunan lämmössä.

*maalus/proxysäännöt
- Maalattu armeija HC sääntöjen mukaan +2cp
- Keskeneräinen maalaus, mutta oikeat figut +1cp
- Mukana proxyfiguja +0cp
Sumppi Ry

attor

Viesti Kirjoittaja attor » Ke 25.12.2013 21:21

Jees, kuulostaa hyvält. En tiiä onks 50 minsaa vähän turhankin paljon vaik uusia juttuja pelaisikin. 55 minsaa on yleensä 50 pisteelle ihan passeli niin luulis et joku 40-45 piisais.

Mulle tosiaan passais varmaan parhaiten aloittelut siin 11-12. Pöperöö vois vaik tilaa kimppaan tai sit käydä smarketist poimii jottai iisii. :)

Runelord Ginit

Viesti Kirjoittaja Runelord Ginit » Ke 25.12.2013 22:38

Hyvää joulua!

Palkinnoksi ehdottaisin tuon A-pullon sijaan voittajalle ostettavaksi figupalkintoa.
Tää on hyvin suurella todennäköisyydellä autolla liikenteessä, joten voin viedä/tuoda jengiä.
Klo 12 kuulostaa hyvältä alkuajalta.
Attor voi antaa vähän tasotusta meille tavallisille kuolevaisille pelaten 40 minsalla ja me muut saadaan 50 min, grindaapahan itteltään jälleen nopeammin ajan pois:)
Ruokahuoltona ehdotan, että käydään hakemassa iltapäivällä kepsut.
Saunan lämmön jälkipelit otetaan kiitollisuudella vastaan. Meiltä pamahti kiukaasta vastus, joten joulusaunaankaan ole päässyt...

Ja jos joku tahtoo pelata skornee tai circlee, niin heitelkää viestii ni otan mukaan. Ite tuun cyricsellä jos vain ehdin vähän enemmän noita kasailemaan tulevina öinä:)

attor

Viesti Kirjoittaja attor » To 26.12.2013 13:13

Je! Joului!

Fikupalkintokin kuulostaa ihan hyvältä. Kuten ehkä myös kyytikin, saattaa olla siltikin et pitää omal autol liikkuu. Mä vissiin pelaan khadorii kun löytys jemmoista casterikin millä ei oo koskaan pelannut. No kai mä voin 50 minsal pelaa ni en hävii ehkä grindiin.

Saunakin maistuis.

smigi

Viesti Kirjoittaja smigi » To 26.12.2013 21:48

12 se on siis.

Tuo uusi Fes onkin ihan tässä melkein vieressä, sinne vois mennä syömään. Figupalkinto nyt ei missään nimessä ehdi sunnuntaiksi joten sovitaan käytännön asiat sitten pelien yhteydessä.
Sumppi Ry

Runelord Ginit

Viesti Kirjoittaja Runelord Ginit » La 28.12.2013 21:07

Sen verran flunssan poikasta iskee, ettei noita cyricsiä ny jaksa kokoilla yömyöhään, eli todennäköisesti Hordesilla tullaan. Koetan jättää pahimmat kombot listoista pois ja kehitellä jotain inhimillistä, millä sitten ottaa turpaan...

Jos jollain on kyydin tarvista niin häiritkööt aamulla puhelimen välityksellä. Tuon tästä pelipöydän, vähän maastoa ja Jeren tullessani, joten Cygnarkin on edustettuna kekkereissä.

attor

Viesti Kirjoittaja attor » La 28.12.2013 22:58

Huome on huome. Höh, vilho hukkaan meni mun anti-coc meta. :(

Voisin smigeli lainaan sun nyssei kun omat on säpäleinä.

smigi

Viesti Kirjoittaja smigi » Su 29.12.2013 00:30

Joo, nysset ei oo omilla listoilla joten siitä vaan. Tarvii vaan kaivaa ne tuolta esille taas...

Uskomatonka kyllä mutta tuo keittiön pöytä on raivattu (jouluksi jo tosin) joten siihen mahtuu hyvin se toinen pöytä. Ellei joku halua välttämättä ulos pelaamaan. Pidätän kyllä itse ainakin oikeuden pelata kaikki pelit sisällä :)
Sumppi Ry

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Salo [Sumppi]”