Uusi Aamunkoi: aloittelijaystävällinen Mordheim- minikampanja alkaa 1.9.2016

Salon peliporukka.

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Maurgrim

Uusi Aamunkoi: aloittelijaystävällinen Mordheim- minikampanja alkaa 1.9.2016

Viesti Kirjoittaja Maurgrim » Pe 26.08.2016 14:08

Elikkästäpä. Nyt se alkaa, Mordheimin uusi tuleminen. Tarkoituksena pitää aluksi todella matalan kynnyksen minikampanja, jossa kaikilla pelaajilla on Human Mercenaries warband, joka on aluksi kaikkien pelaajien kesken samanlainen. Tämä siksi, että saadaan pelin mekaniikka sujuvaksi, jonka jälkeen alkaa sitten toinen, pidempi kampanja, jossa saapi sitten pelailla haluamillaan joukkioilla.

Eli pääkohdat tästä miniturnauksesta:
-Kaikkilla alussa identtinen lista
-Kierroksia kampanjassa tulee max. 5
-Mukaan voi tulla kuka vain, figut ja kaikki tuodaan paikalle järjestäjän toimesta
-Aiempaa kokemusta Mordheimista ei tarvita, siksi tämän järjestän

Käytössä tulee olemaan tässäkin kuin myös muissa järjestämissäni kampanjoissa KuopioHeim säännöt, linkkiä tuossa https://dl.dropbox.com/s/qh8bg8ttls49nj ... 6.pdf?dl=0

Aloitus on torstaina 1.9.2016 klo 16.00 eteenpäin kerholla.

Kysymyksiä saa esittää, vastaan jos osaan =)
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/

Gene Steeler

Re: Uusi Aamunkoi: aloittelijaystävällinen Mordheim- minikampanja alkaa 1.9.2016

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler » Pe 26.08.2016 14:28

Kerrotko millaiset listat tulee olemaan, voisin käyttää omiakin figuja huvin vuoksi jos sattuu olemaan sopivalla aseistuksella?

PS. Multa voi löytyä jotain maastoa tohon, esim GW:n pyöreä muovinen rauniotorni.
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!

Rutabaga
Valvoja

Re: Uusi Aamunkoi: aloittelijaystävällinen Mordheim- minikampanja alkaa 1.9.2016

Viesti Kirjoittaja Rutabaga » Ti 30.08.2016 15:27

Maastoa kaivataan aina lisää, että oikein mielellään vaan kaikki sopivahko mukaan.
Mä aloin maalaamaan justiinsa kahta isompaa kokonaisuutta, jotka varmaan sitten saattavat valmistua ensi viikoksi.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.

Maurgrim

Viesti Kirjoittaja Maurgrim » Ti 30.08.2016 15:35

Pahoitteluni vastauksen kestämisestä, tekniset ongelmat vaivanneet pari päivää (ergo liikaa töitä ja ihmissuhteita). Listat alussa tulevat olemaan seuraavanlaiset

Heroes:
Mercenary Captain; Sword, shield, Light armor
Champion; 2 x Hammer/club
Champion; Axe, shield, bow
Youngblood; Spear
Youngblood; Spear
Henchmen
5 x Marksman; bow, dagger
3 x Warrior; Mace/hammer/club, dagger

Tällä setillä warbandin hinta ei enempää eikä vähempää kuin tasan 500 gc. Figuja bandissa on 13, aloitusrating 101.

Näin. Tällä aloitamme nämä karkelot Torstaina 1.9. Tervetuloa Mordheimin ihmeelliseen maailmaan.
Sumppi Ry

Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga » Ke 07.09.2016 16:05

Pelattiin yksi erä MAnkan kanssa. Mulle siunaantui melkoisen Pyrrhinen voitto. Mitään oikeeta kampanjaan liittyvää ei laskeskeltu (muiden listoja kun pelataan), paitsi mitä nyt huviksemme heiteltiin lopussa injury rollit.

Multa meni neljä heroa out of actioniin, jotka tosin selvisivät hienosti pelin lopusta; kaksi full recoverya, yksi silmän menetys (-1 BS) ja yksi tuplakutonen (+1 exp). Näiden lisäksi kolme rivimosaa, jotka kaikki selvisivät heitoistansa.
MAnkalta haukkasi kuraa yhteensä neljä ukkoa, joista yhdelle heitettiin old chest wound tms. joka saattaa estää pääsemästä tuleviin taisteluihin, ja yksi perusjantteri kuoli kokonaan.

Perinteisiä Mordheimtapahtumia siunaantui muutamia: uljaita diving chargeja, kiipeämisen vaikeutta, ja varmaan kahdeksan miehen mutainen paini keskellä kenttää.
MAnkka oli hakenut selkeästi youngbloodinsa paremmasta työvoimatoimistosta, minun nuorukaiseni kun seivästi itsensä koittaessaan nousta talon katolle. Kun taas vihollisen keihäskaveri ryntäsi keihäs niin tanassa ja kovaa, että lävisti kaksi omaani yhdellä kertaa pois pelistä (keihäscritti 6)!

Lisäksi nähtiin yksi diving interception, jonka laillisuudesta ja muusta en ole ihan varma. Pelattiin se niin, että alkupräinen chargeaja on tietty vieläkin chargeaja, ja diving interception ottaa hyppytestinsä ja saa sen +1 S ja +1 osumiseen. Pittää lukee vielä kirjaa läpi kuin piru raamattua.

Marraskuu

Viesti Kirjoittaja Marraskuu » Ke 07.09.2016 17:01

Haha! Diving interception... Hyvää settiä. Hauska kuulla, että olette saaneet pelit käyntiin.

MAnkka

Viesti Kirjoittaja MAnkka » Ke 07.09.2016 17:20

Rutabaga kirjoitti:Lisäksi nähtiin yksi diving interception, jonka laillisuudesta ja muusta en ole ihan varma. Pelattiin se niin, että alkupräinen chargeaja on tietty vieläkin chargeaja, ja diving interception ottaa hyppytestinsä ja saa sen +1 S ja +1 osumiseen. Pittää lukee vielä kirjaa läpi kuin piru raamattua.
Ellei toi diving interception oo säännössä sallittua, niin sen vois kyllä house rulella ottaa mukaan. Sen verran hupaisa tilanteena, ja kuitenkin kaikin puolin hyppääjälle epäedullinen.

Vähän tuli yllätyksenä, että muuten hyvä peli kääntyikin yllättäen omien joukkojen pelkuruuteen. Vastustajan komentoporras oli käytännössä kukistettu ja keskustan mutapaini oli jo kääntynyt vahvasti mun eduksi. Ilmeisesti se yksi kuolleeksi osoittautunut rivimies ja toisen youngbloodin pahemmat vammat nosti pelon pintaan muissakin painijoissa.
Sumppi Ry

Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga » Ke 12.10.2016 15:39

Mun ja Maugan peli. Kaksi eri kaaosjengiä muutamalla hassulla nuudelinheittimellä. Tehtävänä Wyrdstone hunt.

Hävisin deplon ja aloituksen (vaikka ehkä oikeasti voitin ne, kun kivet oli lähempänä mua), jonka jälkeen siirsin jousiukkelini asemiin, ja peli jakautui selkeästi kahteen eri osioon.
Minun vasemmalla muta-anttini ja brethrenit pyssyttelivät vihollisen pyssyttelijöitä vastaan koko pelin ajan, joka yhtäkkiä pelin lopulla kääntyi mun voitoksi parilla hyvällä injury rollilla.
Minun oikealla taas käytiin järkky käsirysy juottolan yläkerrassa. Siihen osallistui mun kaksi possessedia ja vihollisen rupujengi ja joku kreisi spawnisetä. Multa kolkattiin heti alkuun toinen possessedeista pois (jossa meinas hartiat lysähtää tyystin), mutta toinen sitten pistelikin koko - mikä lie likasen Khornen palvojien - partasutipoppoon pakettiin. Keveät 5 tappoa ja 2 Wyrdstonea taskussa.
Myös johtajani tuli katsomaan majatalon menoa jossain vaiheessa. "Hey guys, what's going on he-", ja ennen ajatuksen loppuunviemistä oli sälli taklattu talon seinään hengettömäksi. Sellasii ne taikurit on, olis varmaan pitäny tuua joku henkivartia interceptaamaan chargeja...

Mä aloitin pienemmällä jengillä heittelemään ensin routteja, ja niitä sitten heiteltiinkin monta vuoroa kilpaa, kunnes vihollinen sitten lopuksi murtui. Toi Wyrdstone hunt on kyllä todella ikävä tehtävä siitä, että kyllä sydäntä särkee lähteä tekemään voluntary routtia.

Multa kuoli magister, toinen possessed ja yksi brethren. Henchmen kuoli, ja herot selvisivät naarmuitta.

GhaZz

Viesti Kirjoittaja GhaZz » Ke 12.10.2016 20:42

Tähän väliin voisin sanoa, että "IT'S ALIVE!!"
Sumppi Ry

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Salo [Sumppi]”