Salon seudun miniatyyriharrastajat, tervetuloa!

Salon peliporukka.

Valvoja: Peliporukkavalvojat

mvp
Peliporukkavalvoja

Salon seudun miniatyyriharrastajat, tervetuloa!

Viesti Kirjoittaja mvp » To 15.01.2009 20:52

Tervehdys kaikille Salon seudun miniatyyriharrastajajille!

Kaupungin sponssaaman kerhon loppuminen katkaisi kukoistavan kerhotoiminnan Salosta ja pelaajat ovat kadonneet omiin koloihinsa. Harrastajia silti varmasti löytyy alueelta ja tämän keskustelualueen avulla toivon, että pääsemme uuteen yhteisymmärrykseen harrastuksen parissa. Toistaiseksi en ole itse tarjoamassa uutta kerhotilaa tai muuta suunnitelmaa pelikerhon uudelleenavaamiselle, mutta mahdollisuuksia siihenkin löytyy. Haluaisin ensimmäiseksi hieman kartoittaa, mitä pelejä ja minkälaisia pelaajia alueelta löytyy.

Miksi siirtyä Sotavasaraan, koska vanhat SSMP:n kerhosivut ovat olemassa? Kerhon keskustelufoorumi löytyy osoitteesta http://www.scifiportti.net/smf/. Keskustelu alueella loppui ilmoitukseen, että Kerho hajoitetaan. Koska mitä todennäköisemmin kaikki miniatyyriharrastajat omistavat käyttäjätunnuksen Sotavasaraan, on käytännöllisempää siirtää keskustelut tänne. Näin tavoitamme helpommin uusia pelaajia ja säästymme itse vaivalta seurata useampaa foorumia.

Mikäli tarvitsemme verkkopalveluja oman liigan tai mahdollisesti myöhemmin muodostuvan kerhon käyttöön, voimme katsoa tilannetta uudelleen. Näkyvyys Sotavasarassa palvelee silti yhteisömme kasvua.

Vielä vastuuvapausvakuutus: En missään nimessä halua astua kenenkään varpaille, yrittää kaapata vanhan kerhon rippeitä omiin tarkoituksiini tai ylentää omanarvontuntoani toimimalla jonkinlaisena nokkamiehenä. Haluan vain saada peliseuraa ja koota ihmisiä yhteen.

Kun kuulin, että kerho savustettiin ulos tiloistaan viime talvena, yritin tavoittaa asiasta vastaavia henkilöitä Salon kaupungista, tarjoten heille uusia kerhotiloja. Koska mitään vastausta ei kuulunut ja koska parhaat kontaktini Kerhoon juuri Saloon itse muuttaneena ulkopuolisena oli Kerhon IRC-kanava, jossa keskustelu ei käsitellyt miniatyyrejä tai muuta aiheeseen liittyvää, annoin asian olla. Nyt olen kuitenkin kyllästynyt siihen, että mitään ei tapahdu ja mielestäni asialle on tehtävä jotain. Toivon, että tämä yritys tuottaa hedelmää ja kaikki Uuden Salon, Someron ja muualla asuvien, asiasta kiinnostuneiden pelaajien peliporukkapiiri voi laajentua.

Ystävällisin terveisin,
Mikko Virtaperko

Lord Mikke

Re: Salon seudun miniatyyriharrastajat, tervetuloa!

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke » To 15.01.2009 23:52

Ensinnäkin, suuret onnentoivotukset että tällainen saatiin tehtyä! Kiitos modeille ja kenelle tahansa kuka tätä nyt auttoikin järjestämään, täällä ei ole koskaan liikaa figuilijoita! ;)

Mutta joo, SSMP oli kyllä jo kauan ihan aivokuollut paikka, keskustelua ei tullut ja suuri osa harrastajista vetäytyi jonnekin pimeään tai muualle opiskelemaan, ja kerhon lakkautus toimi ikään kuin viimeisenä paskana koko jutulle. No, olipahan kivaa niin kauan kuin sitä kesti.
Juuh, tosiaan tilat eivät ole sikäli ongelma ainakaan aluksi, että voihan sitä haastella yksittäisesti niin kuin monet tekevät, vaikka joku paikka missä kokoontua olisi tietysti hyvä. Uskon että luovatkin ratkaisut käyvät, eiköhän täältä JOSTAIN paikka löydy.
Ilmoitin jo eräällä kaverilleni myös, joskaan en ole varma onko hän kirjautunut tänne, mutta oli kiinnostunut asiasta, joten patistetaan tännekin tulemaan :D.
Kokemus on osoittanut että yhteistyö on pokkaa, voidaan porukalla sopia asioista tarpeen tullessa, niitä ainakin aluksi tulee kuitenkin vastaan. Tosin sait homman skulaamaan merkittävällä askeleella ja omistat paikan josta kenties tulee kerhotila, joten olet tavallaan jo aika ylläpitäjä asiassa.

Nyt kaikki Salon porukat tänne, eikä istuta peukalo perseessä! Tällaista ei usein tule.

- Miika
Peril of Warp

Runelord Ginit

Viesti Kirjoittaja Runelord Ginit » Pe 16.01.2009 18:10

Suuret kiitokset aktiivisuudestasi Mikko!
- Ginit
1.Joh.4:9-10

Nontimetis

Viesti Kirjoittaja Nontimetis » La 17.01.2009 13:01

kiitokset Mikko,

Periaatteessa voisin kysellä Ylhäisten Sisustustehtaan tiloja kerhokäyttöön jos muita sopivia paikkoja ei löydy.
Tilaa on pirusti ja eri kokoisia pöytiä ainakin on peliin kun peliin, mutta pelaaminen rajoittuisi aukioloaikojen ulkopuolelle ja paikka on kuitenkin kohtuu kaukana keskustasta.

mvp
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja mvp » La 17.01.2009 15:47

Nontimetis kirjoitti:Periaatteessa voisin kysellä Ylhäisten Sisustustehtaan tiloja kerhokäyttöön jos muita sopivia paikkoja ei löydy.
Kuulostaa aivan loistavalta paikalta. Etäisyys keskustasta ei ole ongelma, se on edelleen kävely/pyöräilymatkan päässä ja julkisella liikenteelläkin pääsee lähelle. Kysymys kuuluu, minkälaisella sopimuksella tiloja saa käyttää, nimittäin jos teikäläisen pitää olla aina paikalla, se voi olla pidemmän päälle vähän hankalaa. Mutta esimerkiksi yksi- tai kaksipäiväisen turnauksen järjestämiseen paikka olisi varmasti todella hyvä!

Ginit voisi varmaankin kysellä tiloja teidän firmalta, mutta koska olet aloittanut duunin täällä vasta pari viikkoa sitten, ei ehkä kannata vielä kovasti painostaa siihen suuntaan.

Meikäläisellä olisi sopiva julkinen tila pienimuotoista, viikottaista kerhotoimintaa varten Salon keskustassa. Asian käyntiinlaittamiseksi tarvitsee tehdä järjestelyjä pelialustoja ja maastokokoelmaa varten.

Ensimmäiseksi olisi mukava tavata ja pelailla satunnaisia pelejä siellä sun täällä, tutustua porukkaan ja miettiä, millainen toiminta olisi järkevää. Onko hyödyllistä järjestää viikottainen peli-ilta? Vai onko kätevämpää, jos sovimme täällä yksittäisistä peleistä esimerkiksi eri ihmisten kotona ja vaikka raportoimme pelituloksia tänne johonkin ketjuun, jossa pidetään yllä liigaa? Pari-kolme kertaa vuodessa, hyväksikäyttäen yhteisön kontakteja muuhun maailmaan, ruinataan sponsorointia ja järjestetään muhkeilla tai vähemmän muhkeilla palkinnoilla varustettu, avoin tai ei-avoin turnaus?

StarSol
Viesti:

Viesti Kirjoittaja StarSol » La 17.01.2009 16:28

Terve kaikille!

Hienoa että olette aloittaneet skenen henkiinherättämisen.

Olen yksi niistä henkilöistä jotka aikoinaan pyörittivät tuota SSMP:tä.
Hieman asioita korjatakseni, niin kerho ei ollut kaupungin sponsoroima, vaan meitä oli 3 henkilöä, jotka hakivat vastuuhenkilöinä tiloja kaupungilta. Saimme aikoinaan käyttöön ensiksi nuppulan ja sen jälkeen Altin tilat. Valitettavasti Altin tilat varattiin kaupungin omaan käyttöön ja meidät jätettiin ilman. Tämä yhdistettynä oman motivaation katoamiseen aiheutti SSMP:n toiminnan loppumisen. Foorumin olin jättänyt pelkästään sen sisältämän tiedon säilyttämistä varten.

Uskoisin että pelaajia löytyy hyvinkin seudulta. Ja tätä projektia kannattaa ehdottomasti ajaa eteenpäin.

Itse en ole nyt pelaillut miniatyyreillä yhtään, mutta olen tuossa pikku hiljaa tulossa takaisinpäin wow mini:n myötä. Tällä hetkellä olen enemmänkin TCG pelien pyörteessä, mutta kyllä mineillekkin paikka löytyy.

Varovaisena ehdotuksena sanoisin että kannattaisi vakavasti harkita rekisteröidyn yhdistyksen perustamista (täysin IMHO). Olen tuossa jonkin aikaa sitten kaverin kanssa pyöritellyt ideaa tuollaisen mahdollisesta kyhäämisestä, mutta se on jäänyt idea pohjalle.

Olen siis täysin mukana skenen henkiinherättämisessä jos apua tarvitaan. Jotain ehti tarttua mieleen kun tuota porukkaa oli mukana pyörittämässä reilut 3 vuotta. Jos esim. MVP:tä kiinnostaa keskustella asiasta niin heitäppä vaikka puhelinnumeroa yv:llä, niin voin soitella.

Onnea homman käynnistymiselle!

T: Pte aka StarSol
Kuulee, muttei kuuntele.
Katselee, muttei näe.
Puhuu, muttei asiaa.

Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke » Su 18.01.2009 20:25

Jes hei, Petekin on messissä! ;)
Juu, sisustustehdas on kyllä vähän syrjäisemmässä, mutta olihan se alttikin silloin joskus niin, että kyllä sinne kerran viikossa viitsii tulla. Lisäksi keski- ikä joukolla on kolmenkympin tienoilla, joten autolla pääsee. Ajatus jonkin sortin järjestön perustamisesta on myös mainio idea, mutta paikka- kysymys lienee nyt toistaiseksi etusijalla.

Peli- illat voisivat järjestyä tilanteen mukaan, tehtaalla noi ajat voi olla kovemmat ja rajatummat kuin jossain muualla keskustan tiloissa. Turun peliporukassa homma taitaa menestyksekkäästi toimia juuri kerran viikossa- periaatteella, mutta siellähän on eri pelit eri aikoina, ja vanhassa SSMP:n porukassa oli kaikki pelit samana päivänä, mikä tosin sopi, sillä pelaajia ei varsinkaan viimeisinä vuosina ollut niin paljoa. Tähänkin vaikuttaa tietty noi ajat ja tilan koko, tehtaalla sitä tilaa on varmasti tarpeeksi, mutta luultavasti pienempikin paikka riittää ensalkuun. Muutenkin olisi fiksumpaa sopia vaikka ensin kerran viikossa jos mahdollista ja aika on hyvä, ja vasta myöhemmin tutkia, miten homma on edennyt.
Tietysti kaiken tämän ohellahan voisi sopia muiden kanssa peliä jomman kumman kotoa vaikkapa (viskataa YV:tä), jolloin itse kukin voisi tutustua toiseen miten parhaiten sopii, ja jos ei pääse kerholle, niin saisi silti pelikaverin jostain. Tämähän on oikeastaan itsestänselvyys, mutta tänne kokoontuisivat juurikin meidän porukat, ja piirin tutustuminenhan olisi mainio juttu, jos vaikka turnauksiin mennään porukalla (kuten nyt ollaan juuri menettelemässäkin).

Jotain sähläilin.

- Miika
Peril of Warp

Nontimetis

Viesti Kirjoittaja Nontimetis » Ma 19.01.2009 11:44

Joo kyllä se vähän niin tuppaa olemaan, että joudun aina paikalla olemaan jos tiloja käytetään.
Tämän takia olisi parempi tietysti että löytyisi jokin varmempi paikka jossa pelailla.

Yksittäisiä peli-iltoja sopimuksella voidaan järjestellä ja tosiaan tiloja löytyy ( 2 x 3 metriselle mattolavalla saa suuremmatkin armeijat mahtumaan). Voidaan vaikka järjestellä tänne joku kerhotapaaminen ja pienimuotoiset pelit, niin tutustuttaisiin toisiimme.

mvp
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja mvp » Ma 19.01.2009 17:47

Nontimetis kirjoitti:Voidaan vaikka järjestellä tänne joku kerhotapaaminen ja pienimuotoiset pelit, niin tutustuttaisiin toisiimme.
Aivan loistava idea! Sovitaanko heti joku päivämäärä? Miten olisi jokin sunnuntaipäivä, vaikka kahdesta eteenpäin? Esim sunnuntai 26.1. tai 1.2. sopisi mulle hyvin. Viikolla pääsen tulemaan normaalisti klo 18 jälkeen minä päivänä tahansa.

Nontimetis

Viesti Kirjoittaja Nontimetis » Ma 19.01.2009 18:09

Kaikkein parhaiten saadaan sopimaan mikä tahansa Ma-Pe 18:00 aikaan ja La 15:00 aikaan kun kauppa menee kiinni.
Sunnuntaisin kun täällä ei muuten ole mitään toimintaa vaatii se pieniä lisäjärjestelyjä.
Ilmoitelkaa vaan miten kaikille käy, niin sovin Pasin kanssa että ollaan täällä.

Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke » Ma 19.01.2009 19:24

Minä päivänä vaan, kunhan ei ihan järjettömän aikasin tarvi herätä. :D
Peril of Warp

attor

Viesti Kirjoittaja attor » Ma 19.01.2009 21:05

Varsin bueno idea. Sundagit sopii mulle parhaiten, muut päivät on sitten vähän arpomista vuorojen puolesta. Mutta kyllä oon tulossa jos aika sopii tosiaan. :)

-Matias
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat

Runelord Ginit

Viesti Kirjoittaja Runelord Ginit » Ti 20.01.2009 11:34

Vallan mukavaa olisi tosiaan tapailla. Ehdotuksia oman kalenterin ääreltä seuraavasti; jos oikein vikkelliä ollaan kokoontumisen suhteen, niin tällä viikolla itse pystyisin raahautumaan näytille to 22.1. päivän iltana, tai jos ei ihan niin nopiajalkaisiksi kyetä, niin sitten ensi viikolla ma 26.1. iltana, tai su 1.2. iltapäivällä käypi tälle vasaroijalle myös.
- Ginit

mvp
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja mvp » Ti 20.01.2009 12:40

Torstai 22.1. sopii mulle, maanantai 26.1. ei. Sunnuntai 1.2. sopii, koska Sisustustehdas ei ole sunnuntaisin mahdollinen, tarjoan tapaamispaikaksi liikehuoneistoamme osoitteessa Turuntie 14, Salo.

Nontimetis

Viesti Kirjoittaja Nontimetis » Ti 20.01.2009 14:30

Torstai 22.1 ja Sunnuntai 1.2 sopivat molemmat hyvin.

attor

Viesti Kirjoittaja attor » Ti 20.01.2009 17:15

Jeps toi torstai ja sunnuntai sopii mullekkin. Tosin 22. päivä tulee skate 2 mut kai sitä voi vähän käyttää tehokasta peliaikaa muuhunkin.. :)
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat

Runelord Ginit

Viesti Kirjoittaja Runelord Ginit » Ti 20.01.2009 17:27

Sovittaisiinkos siis tuohon torstaille kokoontuminen vaikkapa klo.18:00. Siinä olisi sunnuntaihin nähden se etu, että ehditään myös jahkailla Ordon turneeta...

Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke » Ke 21.01.2009 00:35

Näkyy torstaina. :)
Peril of Warp

Nontimetis

Viesti Kirjoittaja Nontimetis » Ke 21.01.2009 00:45

Jes. ok. Kummassa paikassa?

Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke » Ke 21.01.2009 01:25

Ilmeisesti kahvila.
Peril of Warp

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Salo [Sumppi]”