THE HEROQUEST

Salon peliporukka.

Valvoja: Peliporukkavalvojat

GhaZz

THE HEROQUEST

Viesti Kirjoittaja GhaZz »

Tervehdys!

Olen pitkään jo halunnut kehittää Heroquestiä seuraavalle tasolle eli luoda uusia pelattavia rotuja/hahmo luokkia. GW kyllä teki Advanced Heroquest joka lähti oikealle polulle :D mutta ilmeisesti kuoli samantein tai ei ainakaan saanut samanlaista tuulta alleen kuin alkuperäinen HQ sai.
silloin joskus tätä jo kehittelin ja nyt haluasin jatkaa tätä projectia.

Nyt toivoisin tähän projektiin muita innokaita kehittämään Heroquestiä "Sumpin malliin"
Itse tulen maanantaina 02.08 käymään Toisessa Keksissä jos kiinnostaa kehittäminen vetäkää hihasta

-Ghazz-
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/

mvp
Peliporukkavalvoja

Re: THE HEROQUEST

Viesti Kirjoittaja mvp »

Hieno homma, tervetuloa!

Lautapeli-ilta siis huomenna maanantaina 2. elokuuta klo 17:30 - 20:00. Herkun lisäksi Liffillä oli joku uusi peli pelipaikalla venailemassa koeponnistusta.
Sumppi Ry

mvp
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja mvp »

Kiitos kaikille eilisestä lautapeli-illasta. Heroquestin osuus jäi meikäläiseltä vähän vajaaksi, kun tulin myöhässä. Manowarista sen sijaan oli puhetta ja todettakoon se tässä yleisesti ääneen. Saanen oman pelipaketin käsiini elokuun lopulla. Kassilla ja jollain kaverilla (Rutabagalla?) oli laivastot valmiina, ehkä syksyllä pääsemme kokeilemaan tätä reliikkiä. Tähän peliin ilmeisesti pitää tehdä pelivälineet itse, koska virallisia figuja ei ole koskaan ollutkaan, joten alkakaa keräilemään niitä muropaketteja. :)

Vaihtoehtoisesti jos ei välitä siitä että figut eivät vastaa 100 % GW:n silhuettimalleja voisi kokeilla vaikka jotain tällaisia: http://www.fiwa.fi/2010/sotapelit/trafalgar-laivasto/
Sumppi Ry

Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

Oh man. Man o War olisi kyllä niiin hieno peli. Sitä kyllä jarruttelee oikein tosi paljon se, että mitään ei siihen enää oikein myydä. Oon sen takia katsellu sillä silmällä tota Uncharted Seas:ia, joka ei valitettavasti taida olla ihan niin sekopäinen peli kuin MoW. Taikurit, merihirviöt ja ilmayksiköt siitäkin kuitenkin löytyy.
Sekin on valitettavaa, että noi US:n laivat ovat tuplasti suurempia MoW:n laivoihin verrattuna, että ei niitäkään oikein irvistelemättä viittis käyttää.

Eikä mulla kyllä mitään oikeesti valmista MoWiin oo, muuta kuin suuria suunnitelmia.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.

tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

mvp kirjoitti: Tähän peliin ilmeisesti pitää tehdä pelivälineet itse, koska virallisia figuja ei ole koskaan ollutkaan, joten alkakaa keräilemään niitä muropaketteja. :)
Huh? Miten olisin voinu vannoa että olen nähny MoW:iin virallisia figuja...Olenko nähny vain konvertoituja figuja vai muistatko sinä väärin?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi

Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

On siihen ollut figuja mutta ovat olleet jo niin pitkään OOP, että laivaston hommaamista varten pitää omistaa todella suuri keräilijäluonne.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.

mvp
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja mvp »

tneva82 kirjoitti:Huh? Miten olisin voinu vannoa että olen nähny MoW:iin virallisia figuja...Olenko nähny vain konvertoituja figuja vai muistatko sinä väärin?
Ilmeisesti kuvio meni suunnilleen näin: Man O'War julkaistiin 1993 ja lakkautettiin 1995. Siinä välissä ehti tulla kaksi lisäosaa. Peruspelin ja lisäosien mukana määriteltiin joukko laivoja, joista suurimmasta osasta ellei kaikista tehtiin metalliset figut. Figuja myytiin vain laatikoissa, ei siis blistereissä, ja laatikossa tuli mukana aina yksi laivue tms. Hintalappu oli huikea 10 dollaria per boksi, joka oli jopa GW:n 90-luvun hinnoissa ylilyönti. (Puhumatta kuitenkaan siitä, että pari tällaista boksia riitti MoW armeijaan, mutta Faba-armeijaan joutui ostamaan 10 kertaa enemmän ukkoja, jolloin MoW oli kuitenkin halvin GW peli.) Ehkä siksi että kauppa ei käynyt tai ehkä siksi että laivoja tehtiin varastoon aikoinaan niin vähän, niin viralliset MoW laivat ovat nykyään arvokasta tavaraa. Jossain huudeltiin sellaistakin että MoW laivoilla oli tapana hajota helposti (huonolaatuisia tms), mikä tekee ehjistä, aidoista malleista sitäkin harvinaisempia.

Oma mielipiteeni on, että ei sillä väliä ovatko laivat aitoja vai ei. 1/2000 skaalan laivoja löytyy uutena eri valmistajilta (yksi linkki) tai ne voi tehdä itse. Pahvista tehty malli jonka Ghazz näytti maanantaina oli pätevän näköinen.
Sumppi Ry

GhaZz

Ohhoh! Nyt meni vähän offtopic :D

Hequestiin: Kiitos Liffille GM:nnä olemisesta ja kiitos muille pelaajille (joiden nimeä en pelin tiimennyksessä muistanut/huomannut kysyä.. :( ) Heroquest tulee kulkemaan minun mukanani "aina" kun saloon päin tulen pelailemaan ja kehitys/uudistus toiminta jatkuu vielä :D

Man O'War : Laivastoa ei ole valmiina vielä :D muutamia figuja tein testinä että pystyykö yleensä niitä tekemään itse :D mittasuhteet ei ihan ollut kohdillaan niin teen uudestaa kaikki :D itseäni tuo High elf laivasto kiinnostaa joten siitä tulee oleva minun ensimmäinen
Sumppi Ry

GhaZz

Olen aina halunnut seikkailla jossain muussakin ympäristössä kuin perus peli antaa myöden joten olen suunnitellut Lisä teemoja josta ensimmäinen olis metsähaltija alue :D

Seikkailu sijoittuisi puissa kuin myös maassa seikkailuun lainatakseni Rutabagaa "Eewokki maailma :D" tähän tarkoitukseen tee jossain vaiheessa muutaman ison puun jossa haltijat voisivat asua" ja näiden väliin tulisi riippusiltoja ja kierreportaa ylös puihin ja tasanteihin.
Näissä mapeissa metsänhaltijat saisivat jotain hyötyä ( kun ovat kotonaan kuitenkin) esim liikkuminen tai ampuminen jousella siten miten muut eivät pystyisi :D mutta tosin nämähän tarvitsee kaikki peli testata että onnistuuko tämmöinen

Vastuksina tulisi vastaan aika lähelle koko GW:n Wood elf kaarti :D eli
Wardancer's
Dryad's
Perus ukot kävellen/hepalla
Waywatcherit
ja muuta kivaa...

Toinen lisä teema olisi Khemrin maailma eli Pyramiidit ja silleen :D
Sumppi Ry

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Salo [Sumppi]”