Oma lautapeli

Salon peliporukka.

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Maurgrim
Viestit: 388
Liittynyt: Ti 11.05.2004 12:33
Paikkakunta: Salo

Re: Oma lautapeli

Viesti Kirjoittaja Maurgrim » To 24.11.2011 19:35

Voisin sponssata kympin figuihin. Saatais kunnon herot. Ja maalata voisin ainakin henk koht heeroksen.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/

Avatar
Rutabaga
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 10.09.2002 18:20
Paikkakunta: Salo

Re: Oma lautapeli

Viesti Kirjoittaja Rutabaga » Ti 03.04.2012 13:30

Laitoin skillikortit ja GM kortit jakoon. Löytyvät ekasta viestistä ihan ylhäältä, ja päivittelen niitä sinne jaksamisen mukaan.

Tänään sitten taas testailuu, mikäli ei BB:tä.


Lisäksi mietteitä siitä miten peli on toiminut tähän mennessä:
- Sille että muut hakevat ROF 1 "tykkitornille" ammukset ruumiista on tehtävä jotain. En kuitenkaan halua luopua ROF 1 vehkeistä, vaan ajattelin joko vaikeuttaa loottaamista, tai sitten tavaroiden vaihtamista, tai molempia.
- Tämä johtaa aavistuksen verran enemmän siihen, että zombien vieressä on vietettävä enemmän aikaa lootatessa, ja kun nyt muutenkin tuntuu sitä että kukaan ei uskalla mennä oikeen lyömään kaiken keskelle kunnolla, niin ehkä niitä zombeja pitää hieman heikentää.
- Tai sitten vastaavasti puolustusta isommaksi, että siellä keskellä kehtaa olla.
- Erikoismöröistä loottikorttien sijaan treasurekortteja. Jotka piti saada täksi kerraksi valmiiksi, mutta enpä saanut.
- Testausta enemmällä maastolla, ja ehkä jollain toisella tehtävällä kuin "juokse läpi ja selviä"
- Dynamiitille, tulipullolle ja soihdulle experimental säännöt.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.

Avatar
Rutabaga
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 10.09.2002 18:20
Paikkakunta: Salo

Re: Oma lautapeli

Viesti Kirjoittaja Rutabaga » Ti 25.09.2012 14:48

Oh man, aivot ihan täynnä muokkausideoita nyt kun kerho on alkanut!

Eli seuraavat muutokset perusmekaniikkaan ovat tulossa:
- Ensimmäinen hyökkäys on stamina-ilmainen, mutta ainoastaan yhtä asetta kädessä voi käyttää vuorossa jollei erikseen mainita (ja tästähän saa lisää skillikortteja)! Tämä helpottamaan siis haulikoiden ja muiden isompien aseiden käyttöä.
- Vuoron alussa saa vain yhden staminan, mutta staminapool pysyy viitenä. Alla esimerkki miten tämä vaikuttaa hyökkäyksiin, tyylikkäässä koodikentässä:

Koodi: Valitse kaikki

- ROF1 aseella, 5 vuoroa hyökkäyksiä jotka aloitetaan täydellä staminapoolilla -
Vanha systeemi = 13 hyökkäystä (5+2+2+2+2)
Vanha+skillikortti = 18 hyökkäystä (6+3+3+3+3)
UUSI systeemi = 14 hyökkäystä (6+2+2+2+2)
UUSI+skillikortti = 19 hyökkäystä (7+3+3+3+3)
Uusi staminasysteemi siis parantaa ROF 1 aseita, mutta marginaalisen vähän.

- ROF3 aseella, 5 vuoroa hyökkäyksiä jotka aloitetaan täydellä staminapoolilla -
Vanha systeemi = 4 hyökkäystä (1+1+1+0+1)
Vanha+skillikortti = 6 hyökkäystä (2+1+1+1+1)
UUSI systeemi = 8 hyökkäystä (2+2+1+1+2)
UUSI+skillikortti = 9 hyökkäystä (3+1+2+1+2)
Uudella systeemillä skillikortiton ROF3 aseen omistaja on selkein voittaja, joka saa 5 vuoron aikana tuplamäärän lyöntejä vanhaan verrattuna, skillikortillinenkin hyötyy kolmanneksen.
Tämän lisäksi uusi balansointisysteemi monstereihin:
- Jokainen pelaaja heittää itse oman summonointinoppansa ja silmälukuun lisätään yksi jokaista täyttyvästä kohdasta:
Pelaaja omistaa ROF3 aseen, omistaa dynamiitin tai molotovin, omistaa parannustavaroita, tai hänellä on 3+ helaa jäljellä.
Nopan lukua+noita lisäyksiä verrataan sitten taulukkoon joka menee pääpiirteittäin näin:
1= ei mitään, 2-5= zombeja, 6-7= level 1 monsu, 8-9= level 2 monsu, 10= sekä level 1, että 2 monsut.
- Tuolla systeemillä saa mukavasti korvattua sen, että jokaisessa monsterikortissa pitäisi erikseen lukea montako niitä tulee vs. pelaajien määrä. Sen lisäksi se balansoi aika suoraan sen, että pelaajilla ei yksinkertaisesti ole keinoja hoidella kovempia monstereita jos niitä sattui tulemaan alussa.
- Boonuksena se tuo lisämietittävää pelaajille, että kuka kantaa mitäkin tavaroita, sillä ajattelin esim. lääkärin saavan kannella parannustarpeita ilman +1 modia summoniheittoon.
(Lisäksi tämä systeemi balansoi Timoa, joka tuntuisi heittelevän pelkkiä kutosia)


Ai niin, Zombeista irtoaa lootit vain 4+:lla tai 3+:lla!
Mitähän se tekee loottitaloudelle... taitaa selvitä vain testaamalla.
Erikoismonstereiden jämistä saisi lootit tietty aina.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.

Avatar
Rutabaga
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 10.09.2002 18:20
Paikkakunta: Salo

Re: Oma lautapeli

Viesti Kirjoittaja Rutabaga » Ti 30.10.2012 17:22

Patch notes v. 0.0.1

- Sen sijaan että hirviöt lyövät staattisella arvolla, ja pelaajat puolustavat nopalla, lyövät hirviöt nyt nopalla ja pelaajat puolustavat staattisesti (johon saa ostettua staminalla noppia). Tämä yhdenmukaistaa systeemiä, ja pelaajien tarvitsee miettiä vähemmän puolustustoimiaan, kun pienempi osa hyökkäyksistä tulee läpi asti.
Pelaajilla olisi puolustuarvo pohjalla 4, ja zombit löisivät perus D6:lla. Täten niiden teho hieman laskee edelliseen verrattuna milloin ne tekivät 2/3 tapauksissa haavat, kun ne nyt tekevät vain 1/2 iskuista haavan.

- Zombien hordepuolustusarvo on max 8, eli zombilla voi olla puolustusarvot 2, 4, 6 tai 8. (Shepardilla edelleen maksimi 14).

- Zombeja ei voi knockauksen jälkeen sohia enempää hengiltä aseilla niin että niistä jäisi loottitokeni. Tämän lisäksi erikoismonsuista lennähtää kaaressa tavarat suoraan tappajalleen, koska fuck loot tokens.

- Monstereiden summonointia rajoitetaan neljän ruudun päähän pelaajista.

- Summonointiheittoja yksinkertaistetaan ja nopeutetaan sillä tavalla, että pelaajilla on yksi yhteinen taulukko, josta GM voi heittää suoraan pelaajien määrän noppia ja katsoa kaikki tulokset.

Patch notes 0.0.1,1

- GM kortit uusiksi
- Skillikortit uusiksi (molemmat löytyvät aloitusviestistä)
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.

Avatar
Rutabaga
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 10.09.2002 18:20
Paikkakunta: Salo

Re: Oma lautapeli

Viesti Kirjoittaja Rutabaga » Ti 30.09.2014 12:23

Hähää! taisitte luulla että tänne tuli jotain oikeita päivityksiä kerhon suhteen. Väärässä olitte!

Aloin vain pitämään omaksi huvikseni plokii http://jarecsblog.blogspot.fi
Kun kerta tää harrastus on näin pitkän aikaa ollu tulilla, niin ehkä jaksan pitää myös tota liekeissä samalla. Ainakin se pitää kivasti ajatukset kasassa ku voi niitä yhestä paikkaan jälkikäteen lueskella.

Zombipeli siis kokee melkoisen radikaaleja muutoksia jatkuvasti, ja ehkä päivittelen tota alotusviestiäkin jossain vaiheessa, mut enempi siitä tuolla blargissa.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Salo [Sumppi]”