8. edikan pienet sääntökysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topicia

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Laphroaig
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 12.08.2016 10:58

Re: 8. edikan pienet sääntökysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topicia

Viesti Kirjoittaja Laphroaig » La 01.10.2016 18:09

Ok kiitos vastauksista

ookkeri
Peliporukkavalvoja
Viestit: 515
Liittynyt: To 16.08.2012 08:58

Re: 8. edikan pienet sääntökysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topicia

Viesti Kirjoittaja ookkeri » La 01.10.2016 19:51

Mitähän helvettiä. Eikös rulebookissa lue seuraavasti:

"The arachnarok spider and its howdah crew have their own characteristics, but are treated as a single model."

"All hits upon the arachnarok spider are resolved using the spider's toughness and wounds".

"In combat, enemy models attacking the arachnarok spider us the spider's weapon skill when rolling to hit".

Kirjassa ei myöskään mainita crewin woundien määrää, joka olisi indikaattorina sille, että crewit voisivat kuolla.

Jos kyseessä olisi mountti herolle / lordille, silloin pitäisi määrittää kumpaa lyö lähiksessä yms yms.

Sivunumero 51 O&G 8th edikan kirjassa.

Olisikos jollain selittää edellisiä vastauksia, sillä oletan että tuo on aika selvää ettei gobbot voi kuolla.
40K-laskuri (W/D/L)(suluissa turnauspelit)
Daemons of Nurgle: 10/1/0+(3/0/2)
Death Guard: 6/0/0+(0/0/0)
AdMech: 0/0/0+(0/0/0)
Astra Militarium: 0/0/0+(0/0/0)

Kapi
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 30.03.2012 18:16
Paikkakunta: Joutsa

Re: 8. edikan pienet sääntökysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topicia

Viesti Kirjoittaja Kapi » Su 02.10.2016 12:42

Sorry. Tuotapa en ole huomannut. Pahoittelut väärästä vastauksesta, mut noinhan se normaalisti olisi mennyt. Mut jos o&g kirjassa on erikseen mainittu et se on single model niin sillon käytetään aina korkeinta T & W arvoa ja se kuolee kerralla eikä gobbot voi tosiaan kuolla. Aina on siis lyötävä hämppiä.
Orcs & Goblins: 5500+
Vampire Count: 11 000+
Dwarf: 5000+
Ogre: 3000

JuhoL
Viestit: 1315
Liittynyt: La 12.06.2004 11:29
Paikkakunta: Halikko

Re: 8. edikan pienet sääntökysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topicia

Viesti Kirjoittaja JuhoL » To 08.12.2016 12:54

Pelasimme eilen kaverin kanssa 2400 pisteen pelin, Warriors of Chaos vastaan Vampire Counts. Ekalla vuorolla heitän Hellcannonilla misfiren, jonka lopputulos oli 2, eli hellcannon syö crewit. Monster reaction tablesta tulee (en muista taulukon paikkaa) se, ettei monsteri voi liikkua loppupelin aikana, kääntyen aina lähintä vihollista kohti ja jos voi ampua, niin vain lähintä vihollista kohti. Miten jatkossa käy kun hellcannonille heitetään vuoron alussa LD-testi, jonka epäonnistuessaan kanuuna liikkuu 3d6 lähintä vihollista kohti? Nämä säännöt ovat siis ristiriidassa, mutta mennäänkö armybookin mukaan niinkuin yleensä? Lisäkysymyksenä tuosta että voi ampua lähintä vihollista, sulkeeko tämä pois close combatissa olevat viholliset? Onnistuin kerran läpäisemään LD4 testin ja sain siis ampua, mutta lähin vihollinen oli demoniprinssini kanssa close combatissa. Sovittiin siinä tilanteessa että sain ampua lähintä non engaged vihollista, mutta tässäkin oltiin vähän epäluuloisia pelattiinko oikein.

Tämä tilanne on varmastikin tullut aikaisemmin esille, mutta googleteltuani siinä taistelun tiimellyksessä en oikein löytänyt selvää ja sitä oikeaa vastausta mistään. Kiitos!
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5065
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: 8. edikan pienet sääntökysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topicia

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » To 08.12.2016 15:14

Army book menee sääntiksen edelle. Lähitasteluun ei voi päättää ampua mutta ammus voi scatteroitua tahattomasti sinne.jos sun lähin vihu on lähitaistelussa sun joukkojen kanssa niin se eivoi ampua. Näin ymmärtääkseni asia menee.
Kapi kirjoitti:Sorry. Tuotapa en ole huomannut. Pahoittelut väärästä vastauksesta, mut noinhan se normaalisti olisi mennyt. Mut jos o&g kirjassa on erikseen mainittu et se on single model niin sillon käytetään aina korkeinta T & W arvoa ja se kuolee kerralla eikä gobbot voi tosiaan kuolla. Aina on siis lyötävä hämppiä.
Juuri näin. Jos hämis kuolee, niin gobbotkin on liiskana.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
rpr
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 24.07.2007 17:04
Paikkakunta: esPoo
Viesti:

Re: 8. edikan pienet sääntökysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topicia

Viesti Kirjoittaja rpr » La 21.01.2017 21:27

Pari varmistusta..

- jos wizzu feilaa dispellin, se ei voi myöskään käyttää kääröjä enää myöhemmin sillä magic phasella

- other trickster's shard ei koske modelia itseään

Avatar
banzgo
Viestit: 1732
Liittynyt: Pe 22.04.2005 20:02
Paikkakunta: Otaniemi

Re: 8. edikan pienet sääntökysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topicia

Viesti Kirjoittaja banzgo » Su 22.01.2017 10:51

Jep molempiin.

Avatar
rpr
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 24.07.2007 17:04
Paikkakunta: esPoo
Viesti:

Re: 8. edikan pienet sääntökysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topicia

Viesti Kirjoittaja rpr » Ti 08.08.2017 15:17

Venom Thicketissä (forests) sanotaan, että "any model moving through .. must take a Dangerous Terrain test.."
Onko tuo nyt eri asia kuin että "venom thicket is dangerous terrain for all models", eli pitääkö tuo testi tehdä AINA liikkuessa, ei vain marssiessa/chargetessa/pursue/jne. milloin dangerois terrain -testi normaalisti tehdään?

EDIT: Isolla maailmalla näyttää pääosin käsiteltävän niin, että kunhan liikahtaa, niin testi. Muttei enempää kuin yksi per model ;]

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”