Cannon & Master rune of Balance

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Nippe
Viestit: 190
Liittynyt: Pe 16.05.2003 17:33
Paikkakunta: Espoo

Cannon & Master rune of Balance

Viesti Kirjoittaja Nippe » To 22.05.2003 11:13

Kumpi oikein: eka arvataan matka ja heitetään ardillery dicee ja lisätään se arvaukseen VAI arvataan etäisyys ja heitetään ardillery dice pomppua varten

Repiikö Master rune of Balance vastustajan power dicet mulle dispell diceksi vai vastustajan dispell diceiksi

Avatar
Grond
Viestit: 3335
Liittynyt: Ke 20.11.2002 13:00
Paikkakunta: 423 km turkkusta

Viesti Kirjoittaja Grond » To 22.05.2003 11:20

Matka-arvaus, artty-dicellä siihen lisämatka, sitten artty-dicellä uudelleen pomppu.

Balance poistaa vastustajalta yhden power-nopan, joka siirtyy kääpiöiden dispel-nopaksi.

Alandor
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 11.11.2002 21:19
Paikkakunta: Sipoo

Re: Cannon & Master rune of Balance

Viesti Kirjoittaja Alandor » To 22.05.2003 11:21

Flint Firehammer kirjoitti:Kumpi oikein: eka arvataan matka ja heitetään ardillery dicee ja lisätään se arvaukseen VAI arvataan etäisyys ja heitetään ardillery dice pomppua varten

Repiikö Master rune of Balance vastustajan power dicet mulle dispell diceksi vai vastustajan dispell diceiksi
Ensiksi arviot matkan, sitten heität siihen lisää ja sen jälkeen pomppu

Muistaakseni Sinun powerisi hänelle dispeliksi..
"Victory loves prudence"

Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12662
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Cannon & Master rune of Balance

Viesti Kirjoittaja The Captain » To 22.05.2003 13:42

Alandor kirjoitti:
Muistaakseni Sinun powerisi hänelle dispeliksi..
Ööh... Joo, juuri näin. Kääpiöt maksavat 50 pistettä riimusta, joka antaa vastustajalle yhden ylimääräisen dispel-nopan käpiöiden power poolista.

Mietitäänpä hetki. Ottaisinko tämmöisen riimun armeijalleni?
Kyllä, ehdottomasti.

Eli selitykseksi: äskeinen oli sarkasmia. Alandor siis päätti sanoa juuri väärin päin. Kääpiöt saavat yhden dispel-nopan, vastustaja menettää yhden power-nopan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.

Avatar
Grond
Viestit: 3335
Liittynyt: Ke 20.11.2002 13:00
Paikkakunta: 423 km turkkusta

Viesti Kirjoittaja Grond » To 22.05.2003 17:13

Tarvittiinko tähän kaksi vastausta lisää kaikenkattavan selitykseni jälkeen :).

Alandor
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 11.11.2002 21:19
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Alandor » To 22.05.2003 17:34

Grond kirjoitti:Tarvittiinko tähän kaksi vastausta lisää kaikenkattavan selitykseni jälkeen :).
Katso lähetys aikoja, omani tuli minuutti sinun jälkeesi, kun aloin kirjoittaa niin ei ollut vielä vastausta. Sattui siinä olemaan kaveri jonka kanssa juttelin hetken, ja sitten tuli kiire tunnille.

Ja tarkoitin juuri Sitä että vihun power omaksi dispeliksi...
"Victory loves prudence"

Nightderanger
Viestit: 169
Liittynyt: Ti 29.08.2006 21:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cannon & Master rune of Balance

Viesti Kirjoittaja Nightderanger » To 12.01.2017 22:20

Pahoittelut vanhan threadin nostosta, mutta kysymykseni koskee otsikonmukaista riimua ja edikkakin on oikea.

Tomb Kingit 6-edikassa eivät käyttäneet tavallisia power-noppia inkantaatioissaan. Onko niillä kuitenkin joka armeijalle sääntökirjan mukaan kuuluvat 2 perusnoppaa olemassa, joista käävät voivat siis toisen varastaa Master Rune of Balancella?

Avatar
ile
Viestit: 1365
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: Cannon & Master rune of Balance

Viesti Kirjoittaja ile » Pe 13.01.2017 10:25

Mulla on ainoastaan Ravening Hordes, ei koko Tombbarien kirjaa.

Tän mukaan ei ole mitään sääntöä, jonka mukaan Tombbareilla ei olisi kahta perusnoppaa. Lisäksi Liche Priestit ovat 2- ja 4-levelin velhoja, eli tuottavat 2 tai 4 noppaa kukin. Loitsuja ne voivat generoida ainoastaan, jos ottavat tietyn taikaesineen. (Eli vain yksi velho voi olla tällainen aktiivinen tapaus.)

Ilmeisesti Ravening Hordesin magiasysteemi Tombbareille on erilainen kuin 6. edikan kirjassa?

-ile

Nightderanger
Viestit: 169
Liittynyt: Ti 29.08.2006 21:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cannon & Master rune of Balance

Viesti Kirjoittaja Nightderanger » Pe 13.01.2017 11:38

ile kirjoitti:
Pe 13.01.2017 10:25
Mulla on ainoastaan Ravening Hordes, ei koko Tombbarien kirjaa.

Tän mukaan ei ole mitään sääntöä, jonka mukaan Tombbareilla ei olisi kahta perusnoppaa. Lisäksi Liche Priestit ovat 2- ja 4-levelin velhoja, eli tuottavat 2 tai 4 noppaa kukin. Loitsuja ne voivat generoida ainoastaan, jos ottavat tietyn taikaesineen. (Eli vain yksi velho voi olla tällainen aktiivinen tapaus.)

Ilmeisesti Ravening Hordesin magiasysteemi Tombbareille on erilainen kuin 6. edikan kirjassa?

-ile
On erilainen. Kirjassa jokainen pappi osaa 4 inkantaatiota, joita ne loitsivat käytännössä kuin bound spellejä, power level 2D6/3D6 papilla/ylipapilla. Erikseen painotetaan, että ne nopat eivät ole powernoppia, joita voisi ryöstää tai tuhota tai vastaavaa, niillä vain katsotaan inkantaation power sillä kertaa.

Oma tulkintani asiasta on, että Tomb Kingeillä on ne 2 noppaa, joista käävät voivat Balancella yhden ryöstää.

Nyt ei ole kirjat saatavilla, en voi tarkistaa, mutta onko kääpiöilläkin 2 powernoppaa, joita muut voisivat ryöstää itselleen? En keksi nyt minkäänlaista skenaariota jossa tätä pitäisi oikeasti alkaa pohtia, mutta teoreettinen pohdiskelu on aina kivaa.

Avatar
Jopotzuki
Viestit: 691
Liittynyt: Ke 03.01.2007 17:11
Paikkakunta: Turku

Re: Cannon & Master rune of Balance

Viesti Kirjoittaja Jopotzuki » Pe 13.01.2017 12:59

Kyllä mielestäni kääpiötkin generoivat sen 2 power noppaa, vaikka eivät niitä koskaan taikomiseen käytäkään. Noilla nopillahan voi juuri dispellata vihun remains in play-taikoja omalla magiavuorolla. (mutuilen 7. edikan tuntemuksella, mutta eikös ne ollu aika samanlaiset edikat?)
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”