ETC FAQs

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
jfb324

Re: ETC FAQs

Viesti Kirjoittaja jfb324 » Su 22.11.2015 21:26

Hippieaye kirjoitti:Tuo nyt taas kuulosti siltä, että ihankuin 9th olisi aukoton ja täydellinen versio.. Enkä nyt tiedä, onko kovin ihailtavaa että 9th on valittu "kasia paremmaksi ja ainoaksi oikeaksi" ennenkuin koko roska on edes valmis. Vähän sama, kuin olisi valittu että uusin "star wars-elokuva" on paras kaikista, ennenkuin se saatiin edes kokonaan kuvattua, sanomattakaan editoinnista ja leikkaamisesta. Kukaan ei vielä tiedä lopullista tulosta ysistä, joten sen nimeen on vähän turha huudella, eikö? Tämä on muutenkin vähän väärä ketju kirjoitella näitä asioita, halusin vain etc-linkkiä ym ja olisin halunnut kaikkien armeijoiden etc:t tänne. Eikä etc ole verrattavissa ysiin, etcssä on vain muutettu pari asiaa mielensäpahoittajien mieliksi. Ysi on melkein kokonaan kirjoitettu uusiksi. Odotan huvittuneena sitä, että milloin todetaan että ysi on persiistä, tarvitaan kymppi nyt heti tänne!!11!!1!1!!1!
Ysi on keskeneräinen ja sitä pelatessa sen huomaa. Vähän arveluttaa, että kaatuuko homma liialliseen balancen hakemiseen. Mutta olen sitä pelannut ja jo tässä vaiheessa, vaikka onkin keskeneräinen, huomaan sen toimivaksi. Realistina ja fabaa 90-luvulta pelanneena oma mielipiteeni on, että 9th menee oikeaan suuntaan varmasti. Ainakin tällä hetkellä.
Sweat saves blood.

116

Viesti Kirjoittaja 116 » Su 22.11.2015 21:32

Hippieaye kirjoitti:Tämä on muutenkin vähän väärä ketju kirjoitella näitä asioita, halusin vain etc-linkkiä ym ja olisin halunnut kaikkien armeijoiden etc:t tänne. Eikä etc ole verrattavissa ysiin, etcssä on vain muutettu pari asiaa mielensäpahoittajien mieliksi. Ysi on melkein kokonaan kirjoitettu uusiksi. Odotan huvittuneena sitä, että milloin todetaan että ysi on persiistä, tarvitaan kymppi nyt heti tänne!!11!!1!1!!1!
Seuraava ETC-fabaversio on kaikkein luultavimmiten ensi vuonna "valmis" 9th edikka. Sama "järkkääjä" niin tsänssit on että eivät palaa takaisin erikseen 8th edikkaa faqaamaan. Eli ihan aiheessa pysytään.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader » Ma 23.11.2015 11:43

116 kirjoitti:
Hippieaye kirjoitti:Tämä on muutenkin vähän väärä ketju kirjoitella näitä asioita, halusin vain etc-linkkiä ym ja olisin halunnut kaikkien armeijoiden etc:t tänne. Eikä etc ole verrattavissa ysiin, etcssä on vain muutettu pari asiaa mielensäpahoittajien mieliksi. Ysi on melkein kokonaan kirjoitettu uusiksi. Odotan huvittuneena sitä, että milloin todetaan että ysi on persiistä, tarvitaan kymppi nyt heti tänne!!11!!1!1!!1!
Seuraava ETC-fabaversio on kaikkein luultavimmiten ensi vuonna "valmis" 9th edikka. Sama "järkkääjä" niin tsänssit on että eivät palaa takaisin erikseen 8th edikkaa faqaamaan. Eli ihan aiheessa pysytään.
Eiköhän 9th saa myös ETC-FAQin, jos ETC:ssä sitä pelataan. Naiivia ajatella, että säännöt olisivat niin selkeät, että ilman FAQia pärjättäisiin, oli se sitten kuinka valmis tahansa.
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/

Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef » Ma 23.11.2015 14:06

Noh, lähinnä sen faqin voi kirjottaa suoraan sääntöihin uusiks, lähinnä joku fiksu changelogi voi olla tarpeellinen
plox

ookkeri
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Ma 23.11.2015 14:27

ei ole tarvetta FAQ:lle koska kun epäselvä sääntö ilmaantuu, muokataan sen ulkoasua siten, ettei voi erehtyä (ok, aina on joku joka ei tajua täysin jotain tiettyä asiaa, mutta siten että 99% tajuaa rulen, ollaan päästy hyvään tilanteeseen).

Changelogithan ovat jokaisessa tiedostossa käytössä (tacit / armybookit, pathit, rulet).

Mikäli jotain tullaan muokkaamaan ETC-turneita varten, niin mahdollisesti kaikki tulevat vain liittymään siihen tiimikokonaisuuteen ja siihen jotain mahdollisia rajoituksia.

Hippieaye

Viesti Kirjoittaja Hippieaye » Ma 23.11.2015 14:50

Hieman naurettavaksi tämä touhu kyllä mennyt. Hienoja turneja tiedossa, kun jengi joutuu kokoajan lukemaan että mites se uus sääntö nyt menikään ym. Sitten on tietty niitä dedicated no-life nerdei, jotka varmaan viikossa on opetellut uudet säännöt ulkoa, mutta luulen/toivon että moiset immeiset on aika vähissä.
-Henkka
Daemons of Chaos 4000+
Espoo/Helsinki saa laittaa privaviestii jos haluu peliseuraa pklla fabaan

Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef » Ma 23.11.2015 15:05

Enpä ny sanois että on niin hardcore meininkii opetella tollaset muutokset. Lähinnähän tossa on ollut sellaisia vanhanajan faqien arvoisia asioita muutettuna.
v0.9.1
Troop Types Summary swarms
Icon of the Relentless Company
SIMULTANEOUS ABILITIES
Aided casting, rewording/clarification
Ranged Attacks, clarification
Grinding Attacks + impact hits, choose which to use
ALLOCATING ATTACKS AND ROLLING TO HIT, clarification
No more foes, multiple combats
Remains in play
v0.9.2
Ridden Monster’s Profile
plox

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Ma 23.11.2015 15:06

Spämmätään nyt tännekin mainostusta :
  • Tervetuloa kertsille kokeilemaan ysiä keskiviikkona : viewtopic.php?f=69&t=100157&start=158

En takaa, että kukaan osaa, mutta koitetaan :)

Kings of Waria, kasia ja Age of Sigmariakin saa pelata !

Jahka Julius saa valkattua päivämäärän, niin järkättäneen myös Ninth Age -turneeta. Kingiäkin tulee, don't worry...
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

ookkeri
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Ma 23.11.2015 15:19

Hippieaye kirjoitti:Sitten on tietty niitä dedicated no-life nerdei, jotka varmaan viikossa on opetellut uudet säännöt ulkoa, mutta luulen/toivon että moiset immeiset on aika vähissä.
Joo, onhan se vaikea varmaankin oppia säännöt alta viikkoon jos siulla menee vuosia pienen rulebookin lukemisessa.

Itse toivon, että suurin osa pelaajista lukee säännöt ajatuksen kanssa läpi niin suurin osa tiedosta jää silloin pääkoppaan.

Hippieaye

Viesti Kirjoittaja Hippieaye » Ma 23.11.2015 19:10

Itsellä ainakin on paljon muutakin tekemistä kuin plärätä huonosti järkättyä pdf:ää :-) unittien skillit ja statsit ym on muuttunu kyllä sen verran, ettei millään vkl lukasemisella mene muistiin. Mulle tää on harrastus, suurimmalti osalti learn as you go, eikä mikään madafakkuren lifestyle :-)
-Henkka
Daemons of Chaos 4000+

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Ma 23.11.2015 19:19

Hippieaye kirjoitti:Itsellä ainakin on paljon muutakin tekemistä kuin plärätä huonosti järkättyä pdf:ää :-) unittien skillit ja statsit ym on muuttunu kyllä sen verran, ettei millään vkl lukasemisella mene muistiin. Mulle tää on harrastus, suurimmalti osalti learn as you go, eikä mikään madafakkuren lifestyle :-)
No pikasella pläräilyllä toi on ihan sama kasiedikka, mitä on vähän säädetty. Eniten näyttää olevan muutoksia tuolla taikomisessa, ja siellä niitä on syytäkin olla. Mitä tossa itse tein armeijalistan, niin stattimuutoksia ei osunut silmään yhtään. Eli ei tosta kannata riehaantua suuntaan tai toiseen. Se on luultavasti vähän parempi kuin kasiedikka, eli hyvästä paremmaksi. Ja mitäs vikaa siinä on ?
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

116

Viesti Kirjoittaja 116 » Ma 23.11.2015 19:22

Hippieaye kirjoitti:Itsellä ainakin on paljon muutakin tekemistä kuin plärätä huonosti järkättyä pdf:ää :-)
Miks sitten sie pläräät ETC FAQ'ia?

Hippieaye kirjoitti:unittien skillit ja statsit ym on muuttunu kyllä sen verran, ettei millään vkl lukasemisella mene muistiin.
Hippieaye kirjoitti:Mulle tää on harrastus, suurimmalti osalti learn as you go, eikä mikään madafakkuren lifestyle :-)
Siulla menee sanomiset ristiin samassa viestissä. Jos se on learn as you go niin silloinhan sie vaan opettelet oman armeijas ja pop, vastustaja opettaa siulle as you go omansa.

Niin ja mitens sitten pitää pystyä yhdellä lukemisella muistamaan kaikki, mutta opetella samalla kun harrastaa?
Hirveä muutosvastustus siulla.
Plus tuosta Changelogista näkee kaiken mikä on muuttunut, nimien lisäksi. Nimet varmaan ymmärrät miksi ovat muuttuneet, correct?
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Hippieaye

Viesti Kirjoittaja Hippieaye » Ma 23.11.2015 19:30

Nimet muuttunut varmaan sen takia, että tästä fanbasesta aiotaan tehdä kaupallinen jossain vaiheessa. Muutenhan ne voisi käyttää niitä nimiä. Ja etc faq omaan armeijaan saa nätisti yhdelle a4 printattu armeijakirjan väliin (olen tästäkin sanonut aiemmin) eli ei tarvitse plärätä pdf. Ei mene sanomiset ristiin. Muutosvastaista? Kyllä. Ihan toimivaa ei mielestäni tarvitsisi muuttaa, enkä pidä ajatuksesta, että armeijakirjani joka on sekin maksanut ihan liikaa kiitos gwn, olisi yhtäkkiä hyödytön. Katsotaan asiaa sitten jos ysistä tulee ihan kovakantista matskua.
-Henkka
Daemons of Chaos 4000+

Hippieaye

Viesti Kirjoittaja Hippieaye » Ti 24.11.2015 15:24

Hyvä Herra Ookkeri.
Olet nyt selvästi Ysi-kiihkossasi ymmärtänyt jotakin väärin. Minun kommenttini on minun omia mielipiteitäni, enkä edes yritä väittää, että esimerkiksi minulle huono (lue: minun mielestäni) PDF olisi automaattisesti kamalinta kamalaa mitä on olemassa. Sinä saat puolestani rakastaa PDF-muodossa olevia tekstejä ja raapustuksia ihan rauhassa. PDF ei vain ole "minun juttuni". Milloin olen sanonut, että kasissa ei ole MITÄÄN vikaa? Sanoin kasia "ihan toimivaksi". Vaikka se olisikin mielestäni täydellinen, eikä siinä olisi mielestäni mitään vikaa, miksi se on sinulle niin iso juttu, että moista ei saisi "huudella"? Sekä kyllä, mieluummin käytän sen muutaman kympin uuteen kovakantiseen, esteettisesti miellyttävään armeijakirjaan, kuin alan kännykällä selailemaan PDF-muodossa olevaa tekstimyrskyä. En tiedä oletko kokeillut lukea kännykällä, mutta se on aika kamalaa. Minun mielestäni. Ei se PDF ole (jälleen, minun mielestäni, ole sinä mitä mieltä olet) uusi armeijakirja. Ihmettelen myös, miksi kaiken pitäisi aina olla täydellisessä balanssissa? Ei oikeassakaan elämässä armeijat ole tasavertaisia. Esimerkiksi suomen joukot ja jenkkien joukot. Kumpikohan voittaisi? Itse voit kuitenkin peliseurasi valita, eikä sinun tarvitse pelata ihmistä vastaan joka sitten pelaisi sillä "rikkinäisellä" armeijalla ja rökittäisi aina sinun joukkosi mennen tullen. Ymmärrän myös, että on olemassa ihmisiä joille voitto on kaikki kaikessa, ja häviäminen pilaa elämän.
Tähän loppuun pyydän vielä anteeksi aiempaa asiatonta kommenttiani, ärsytti vain niin pirusti ahdasmielinen tahalleen väärinymmärtäminen.
Peace and love XOXOX
-Henkka
Daemons of Chaos 4000+

Mahvo

Viesti Kirjoittaja Mahvo » Ke 25.11.2015 19:22

Ne pdf:t voi printata ja on olemassa palveluita, jotka hoitavat sulle kovat kannetkin.

Muutokset kasiedikasta on värikoodattu sääntöihin, joten sen sisäistää kertalukemalta.

Porukka saa pelata ihan mitä edikkaa, jos haluaa, mutta ETC = 9th Age.

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » To 26.11.2015 09:20

Otsikon mukaisesti aiheena on ETC Faqit, flame wareja voi sytytellä vaikka jollakin muulla foorumilla, kiitos. Koskee siis poistettuja viestejä.
Nopat ja Taktiikka Ry

Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars » To 26.11.2015 09:51

”Stay away from negative people. They have a problem for every solution.“
*Hu*

Hippieaye

Viesti Kirjoittaja Hippieaye » To 26.11.2015 13:42

Rupesin tässä eilen kerholla miettimään, että pitäiskö sitä ysiä nyt sit kuitenki kokeilla huviksee jossai turneessa, ja lähtee ihan tyhmänä ja tietämättömänä pelailee, ni vastustajil menre ihanasti hermot ku joka tilanteessa luen niitä sääntöjä et mites nää nyt menikään. :-) kohtalaisen rajalliset figut vaan itellä kunnon listojen tekemiseen, ja beastit on (tai ainakin oli viime lukemalla) nerffattu ihan liikaa. Attackit huononnettu, slime trail pois ja silti hintaa lisätty suolasesti. Hinnan oisin viel ymmärtäny jos jompikumpi noista muutetuista asioista ois säilytetty. Pakko kyllä myöntää, että löysin ysistä kasiin selvän parannuksen; jos mokaat spellin ni voit silti loitsia ilman lvl-bonaria eikä oo vaa et voivoi se oli sit siinä.
-Henkka
Daemons of Chaos 4000+

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”