9th agen pienet sääntökysymykset

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Galthan
Viestit: 80
Liittynyt: Su 26.02.2006 13:59
Paikkakunta: Orivesi

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Galthan » Ke 03.08.2016 21:05

Mitenkä toimivat charrut monstereilla '; rautalanka versio.... "Voiko niitä pelata"
commodore 64

Amai
Viestit: 650
Liittynyt: Ke 21.06.2006 03:23

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Amai » To 04.08.2016 16:18

Oonkohan ymmärtänyt nyt ihan oikein ton demonikirjan monotheist army bonuksen, eli voiko sillon ottaa vaikka neljä samaa rare valintaa tai viis specialia ? (Kun ylläolevat rajoitukset poistetaan tekstin mukaan _kokonaan_) ?

(Eikö armybookin specialrulet menny yli sääntiksestä vai miten se meni ?)

Tempo
Viestit: 39
Liittynyt: To 28.05.2015 09:05

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Tempo » La 10.09.2016 10:30

Kun chariot jossa on sankari ottaa/esittää challengen vihollisen charactereita vastaan, niin saavatko crew memberit & ratsut lyödä siinä challengessa myös ja kai impact hititkin tulevat mikäli on chargannut?

Avatar
banzgo
Viestit: 1780
Liittynyt: Pe 22.04.2005 20:02
Paikkakunta: Espoo

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja banzgo » La 10.09.2016 10:43

Juu, impactit ja crewin/heposten iskut menee myös haasteeseen.

Jean
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 15.12.2014 01:11

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Jean » Ti 11.10.2016 20:00

Vampire covenant armeijakirjassa Altar of Undeathin säännöissä lukee seuraavanlaista: Dark Tome: Friendly and enemy wizards that suffer a miscast within 12" of one or more Altar of Undeath with this upgraded count as having used two additional MDU for their casting roll, up to a maximum of 5.

Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Mitkä ihmeen kaksi lisänoppaa miscastissa? Eikö miscastissa heitetä kahta noppaa aina?
As a commander of an Empire army, it is by your courage and leadership that the soldiers of the Empire will hold the line and face the horrors that assail them.

Avatar
banzgo
Viestit: 1780
Liittynyt: Pe 22.04.2005 20:02
Paikkakunta: Espoo

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja banzgo » Ti 11.10.2016 20:29

Juu heitetään, mutta taulukosta kun kattoo tuloksia niin niihin vaikuttaa PDU, eli power dice used. Tätä lukua alttari nostaa isommaksi. Voi huomata,että misscastin aiheuttamien hittien strena nousee tämän seurauksena. Myös 2-4 tulos pahenee. Casterit menettävät myös noppia PDUn mukaan, eli sekin kasvaa.

Avatar
Kdownunder
Viestit: 453
Liittynyt: Ma 18.07.2011 15:18
Paikkakunta: Kemi

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Kdownunder » To 13.10.2016 23:36

Jos sulla on frontissa joku charru challengessa ja chargaat charrulla sen yksikön kylkeen missä on vihun challengessa oleva charru sen flänkin puolella. Saatko lyödä charrulla challengessa olevan charrun läpi yksikköön? Vai koskeeko tämä vain rank&filejä?

Avatar
ile
Viestit: 1371
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja ile » Pe 14.10.2016 09:10

Käsittääkseni yksikköön saa aina lyödä. Jos ei saa, tää on myös mun kysymykseni. :)

-ile

Avatar
banzgo
Viestit: 1780
Liittynyt: Pe 22.04.2005 20:02
Paikkakunta: Espoo

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja banzgo » Pe 14.10.2016 10:48

Vain rank and file modelit omaavat tuon "lyö yksikköä" säännön. Joten characterit joutuvat noudattamaan ihan base to base allokaatiota. Tässä tapauksessa siis charru ei voisi lyödä jos se on kosketuksissa vain challengessa olevan jäbän kanssa.

Kapi
Viestit: 730
Liittynyt: Pe 30.03.2012 18:16
Paikkakunta: Joutsa

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Kapi » Pe 14.10.2016 16:57

banzgo kirjoitti:Vain rank and file modelit omaavat tuon "lyö yksikköä" säännön. Joten characterit joutuvat noudattamaan ihan base to base allokaatiota. Tässä tapauksessa siis charru ei voisi lyödä jos se on kosketuksissa vain challengessa olevan jäbän kanssa.
Pystyykö charru kuitenkin siirtyyn makeway säännöllä lyömään yksikköä?
Orcs & Goblins: 5500+
Vampire Count: 11 000+
Dwarf: 5000+
Ogre: 3000

Avatar
banzgo
Viestit: 1780
Liittynyt: Pe 22.04.2005 20:02
Paikkakunta: Espoo

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja banzgo » Pe 14.10.2016 19:44

Riippuu tilanteesta. May way on mahdollinen vain jos:
1) Charru on valmiiksi eturivissä.
2) Charru ei ole b2b kosketuksissa mihinkään viholliseen.
3) Vihollinen on kontaktissa charrun yksikön frontissa (eli ei kylkeen tai reariin).

En nyt tiedä ihan mitä tilennetta sä tarkotit, mutta etköhän sä noilla säännöillä keksi onko se mahdollista vai ei.

Amai
Viestit: 650
Liittynyt: Ke 21.06.2006 03:23

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Amai » To 27.10.2016 13:39

Mitä tässä 1.2 esiintyvä "Clipped wings" sääntö (Sotakoneiden multiwoundeissa) tarkoittaa ?

Avatar
banzgo
Viestit: 1780
Liittynyt: Pe 22.04.2005 20:02
Paikkakunta: Espoo

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja banzgo » To 27.10.2016 14:39

Samaa kuin ennen Ordinance. Eli lentäviin tulee yks extra woundi.

Hyvä vinkki miten löytää sääntöjä tuolta kirjasta on Ctr+F ja siihen tekstikenttään haluama termi, löytyy lähes aina jos tietää mitä etsii.

Kapi
Viestit: 730
Liittynyt: Pe 30.03.2012 18:16
Paikkakunta: Joutsa

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Kapi » To 10.11.2016 18:12

Miten toi menee kun ampuu Area Attack aseella skirmishing unittiin jossa on kymmenen miestä esim.
osuuke se yhteen vai useampaan?
Orcs & Goblins: 5500+
Vampire Count: 11 000+
Dwarf: 5000+
Ogre: 3000

Avatar
banzgo
Viestit: 1780
Liittynyt: Pe 22.04.2005 20:02
Paikkakunta: Espoo

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja banzgo » To 10.11.2016 21:28

Useampaan. Skirmarit on iha tavallinen ränkätty yksikkö tässä suhteessa, lasket kun rakoja ei oliskaan.

Marraskuu
Viestit: 355
Liittynyt: Ti 14.01.2014 00:58

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Marraskuu » Ma 12.12.2016 02:15

Tein tässä harjoitusmielessä HE listaa päivitetyn 9th Agen pohjalta. Tulkitsenko tätä nyt oikein... VÄHINTÄÄN 25% armeijasta täytyy olla corea. Highborn elvesien core-uniteista kaikki paitsi keihäät ja highborn lancers "counts both towards Core and Elder Service". KORKEINTAAN 20% armeijasta voi olla Elder Serviceä. Yrittävätkö pelin kehittäjät sanoa, että joka ainoaan HE-armeijaan on PAKKO ottaa keihäitä tai highborn lancereita vähintään 5% verran? Ennenhän coren olisi voinut täyttää vaikkapa isolla joukolla Elein Reaverseja tai Sea Guardia (jotka nykyään ovat molemmat myös Elder Serviceä). Tuntuu todella omituiselta ratkaisulta. Meneekö multa nyt jotain ohi?

Avatar
banzgo
Viestit: 1780
Liittynyt: Pe 22.04.2005 20:02
Paikkakunta: Espoo

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja banzgo » Ma 12.12.2016 02:18

Noin se taitaa mennä nytten. En sitä itse tolta kantilta ole ennen ajatellut, mutta juu. Jotain ei-ampuvaa pitää coreen ottaa.

Lateksimajava
Viestit: 2113
Liittynyt: To 22.01.2004 12:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Lateksimajava » Su 12.02.2017 00:18

Mites tuo steam tank: joko impact hitit tai grindaus? Tuleeko kanuunalla -1 osumiseen liikkeestä? Entä engineerin handgunille? Onko steamgunin näkökenttä 90 astetta? Voiko ampua sekä tykin, kiväärin että höyryt samalla vuorolla? Onko breath weapon one use only?

JuhoL
Viestit: 1319
Liittynyt: La 12.06.2004 11:29
Paikkakunta: Halikko

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja JuhoL » Ma 13.02.2017 14:46

Breath Weapon on once per game, once per phase (jollain taialla saa modelille breath weaponin, jota voi sitten käyttää vaikka olisi aikaisemmin käyttänyt oman breath weaponin, esim. loharilla ratsastava hero).
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/

Avatar
banzgo
Viestit: 1780
Liittynyt: Pe 22.04.2005 20:02
Paikkakunta: Espoo

Re: 9th agen pienet sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja banzgo » Ma 13.02.2017 16:11

Lateksimajava kirjoitti:
Su 12.02.2017 00:18
Mites tuo steam tank: joko impact hitit tai grindaus? Tuleeko kanuunalla -1 osumiseen liikkeestä? Entä engineerin handgunille? Onko steamgunin näkökenttä 90 astetta? Voiko ampua sekä tykin, kiväärin että höyryt samalla vuorolla? Onko breath weapon one use only?
- Impactit tai grindi, kerrotaan kyseississä säännöissä.
- Liikkestä tulee miinuksia molempiin aseisiin, huomaa että voit valita olla liikkumatta.
- Ihan normaali näköknettä, eli juu.
- Sanoisin että vaan yks ase per vuoro. Ainakin insinöörin pitää operoida sitä tykkiä, niin ei itse pysty ampumaan pyssyllä. Breath weapon on vähän kyssäri, mutta arpoisin ettei sitäkään saa käyttää jos tykillä töräyttää. Vaikka saisi, niin molemmat pitäs ampuu samaan targettiin.
- Jep, one use only.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”