onnistuuko loitsu

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Janson
Viestit: 657
Liittynyt: Su 17.11.2002 12:29
Paikkakunta: Ylivieska

onnistuuko loitsu

Viesti Kirjoittaja Janson »

Loitsimissäännöissä sanotaan että, velho tarvitsee vähintään 3 loitsimiseen. Tarkoittaako tämä että jokaisella nopalla pitää heittää vähintään 3, jotta noppa lasketaan mukaan loitsimiseen?
Plissken
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 24.06.2002 21:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: onnistuuko loitsu

Viesti Kirjoittaja Plissken »

Janson kirjoitti:Loitsimissäännöissä sanotaan että, velho tarvitsee vähintään 3 loitsimiseen. Tarkoittaako tämä että jokaisella nopalla pitää heittää vähintään 3, jotta noppa lasketaan mukaan loitsimiseen?
Ei...ottaanpa esimerkki:
Kakkostason Wizard (voi käyttää max 3 noppaa yhteen loitsuun) yrittää heittää tulipallon (cast on 5+). Noppa luvuiksi tulee 1,2 ja 4 (yht.7 )...loitsu onnistuu. Jos kahdessa tai useammassa nopassa silmäluku on 1, niin loitsu epäonnistuu. Esim. luvuilla 1, 1, 6 (yht.8 )...loitsu epäonnistuu ykkösien takia.
Jos taas nopilla heittää kaksi tai useampia kuutosia, niin vastustaja ei voi dispellata loitsua (jossain taikaesineessä taisi olla tähän poikkeus).
Eli kaikki heitetyt noppalukemat lasketaan mukaan loitsuissa.
Sääntökirjan sivulla 136 kun sanotaan "minimum 3 to cast" tarkoittaa, jos heität alle 3 nopilla, niin loitsu menee pieleen vaikka hahmolla olisi mitä loitsupisteitä korottavia taikaesineitä mukana.
Oman tulkintani mukaan, jos Wizard heittää vain yhtä noppaa on tulokseksi tultava vähintää 3 että loitsu onnistuu.
Korjatkaa jos meni pieleen.
Viimeksi muokannut Plissken, Su 17.11.2002 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Call me Snake
Avatar
Murhe
Valvoja
Viestit: 3639
Liittynyt: Pe 13.09.2002 09:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Aivan looginen seuraus.

Periaatteessa sopiva velho, joka bonuksia saadessaan voisi onnistua heittämään Rule of burning ironin (normaalisti 3+), 2+, ilman tuota sääntöä.

Ihan ei ole minulle auennut, että mitä GW on hakenut tuolla säännöllä. Sillä ainoastaan perusloreista tuolla Rule of the burning ironilla lähtee loitsu noin helposti.
The Rain
Viestit: 205
Liittynyt: To 05.09.2002 18:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: onnistuuko loitsu

Viesti Kirjoittaja The Rain »

Jos kahdessa tai useammassa nopassa silmäluku on 1, niin loitsu epäonnistuu. Esim. luvuilla 1, 1, 6 (yht.8 )...loitsu epäonnistuu ykkösien takia.
Kaikki tuli siinä paitsi jos tulee kaksi 1 niin tai useampi niin muista katsoa miscasttablen rule jos pelaat örkeillä niillä löytyy oma miscast table codexistaan mutta jos sitä ei ole codexissa niin joudut käyttämään sääntökirjan miscasttablea löytyy jostain sieltä taika osastolta.
Avatar
Timorion
Viestit: 127
Liittynyt: Ma 11.11.2002 16:53

Re: onnistuuko loitsu

Viesti Kirjoittaja Timorion »



Kaikki tuli siinä paitsi jos tulee kaksi 1 niin tai useampi niin muista katsoa miscasttablen rule jos pelaat örkeillä niillä löytyy oma miscast table codexistaan mutta jos sitä ei ole codexissa niin joudut käyttämään sääntökirjan miscasttablea löytyy jostain sieltä taika osastolta.
Ne on armybookkeja eikä codexeja. Codexit on jossain hikisessä 40.000 :wink:
"A wise man hears one word and understands two."

https://pikkumiehet.wordpress.com
SirJopetius
Viestit: 108
Liittynyt: La 03.05.2003 00:32
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja SirJopetius »

Ja sama minimi kolme pätee myös Dispellissä. Esim. Muumiot onnisttuu loitsuissaan vaikka heittää ykkösen(oma spes.rule) mutta silti dispellaajan pitää saada 3+.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja
Viestit: 946
Liittynyt: Su 18.08.2002 22:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

SirJopetius kirjoitti:Ja sama minimi kolme pätee myös Dispellissä. Esim. Muumiot onnisttuu loitsuissaan vaikka heittää ykkösen(oma spes.rule) mutta silti dispellaajan pitää saada 3+.
Ja mistäs tämän olet löytänyt? Jos aikoo dispellata loitsun täytyy heittää sama tahi enemmän kuin mitä vastustaja heitti loitsiessaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”