Myynti-palstan säännöissä muutos: Myös muualla myynnissä olevia tavaroita saa myydä Sotavasarassa, mutta asiasta tulee ilmoittaa myynti-ilmoituksessa. Ei tarvitse linkkejä laittaa, riittää pelkkä tieto siitä että on myynnissä myös muualla. Katso tarkemmin täältä. Ylläpito

Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Avatar
kirrppu
Viestit: 167
Liittynyt: Pe 28.12.2007 23:25
Paikkakunta: Kuusankoski

Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja kirrppu »

Kysyn täs nyt parista itemistä.

Favour of the gods... eli, jos annan tän choseneitten champpionille, niin saako koko unitti tämän effektin va koskeeko tämä vain tätä johtajaa?
The bronze armour of zhrakk... eli, jos sankari on joininnu unittiin, niin saako kuitenkin unitti käyttää sankarin ld:tä, esim break testissä?

Ja olisi hyvä, jos ihmiset kirjoittaisivat omat sääntö kysymyksensä tähän topicciin.

Róbó-Tónó
Viestit: 1557
Liittynyt: Ma 03.07.2006 23:41
Paikkakunta: Lahti

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

Hhhmmm, esineessä säännöissä sanotaan että kantaja (bearer) saa vähentää tai lisätä sen yhden, unitista mukana ei puhuta mitään. On kyllä aika faq kysymys...
Jos hahmolla on tBAoZ niin edes yksikkö missä se istuu ei saa käyttää hahmon ld:tä, sama juttu kuin assasinien "killer, not a leader" sääntö.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.

Avatar
Drago^
Viestit: 1094
Liittynyt: Pe 25.06.2004 21:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Favour of the gods... eli, jos annan tän choseneitten champpionille, niin saako koko unitti tämän effektin va koskeeko tämä vain tätä johtajaa?
Ulkomaalaisilla foorumeilla ollaan kyllä sitä mieltä, että efekti koskee koko yksikköä.
No pain no gain.

Guardian of Chaos
Viestit: 252
Liittynyt: La 25.02.2006 14:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Guardian of Chaos »

The Bronze Armour of Zhrakk - 15pts
Chaos Armour; is immune to psychology, killing blow and poisoned attacks, but no unit may ever use his Ltd
Joten sanoisin että ei voi käyttää
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.

Avatar
Lassek
Viestit: 3295
Liittynyt: Ma 05.07.2004 21:04

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Mitenkähän menee Tzeenkin vitosspelli. Voi tehdä warriorista heron. Saa kai hero lähteä yksiköstä omille teilleen?

Mitä tapahtuu, kun spelli sitten katkaistaan? Kuoleeko se vai muuttuuko se takaisin warrioriksi? Saako siitä sitten pisteitä? Mitäs, jos hero oli irtaalla yksiköstä?

Voiko luodusta herosta missään olosuhteessa edes saada sitä määrättyä tappopalkkiota, kun RiP-spellin kaiketi voi katkaista milloin ikinä mielii?
Sikamageita figuja KATSO!

Ihme ulinaa. - Rune

Fluffipelaaminen on mielentila. - AgeofSignar116

Guardian of Chaos
Viestit: 252
Liittynyt: La 25.02.2006 14:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Guardian of Chaos »

Ensimmäinen kysymys on niin kaksi jakoinen, että en uskalla vastata siihen koska kyllähän sankari voi lähteä yksiköstä, mutta sitten taas toisaalta normaali warrior ei voi...

Kun spelli katkaistaan ukko muuttuu mielestäni takaisin warrioriksi.

Ja viimeiseen kysymykseen vastaus on ei.
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.

Avatar
Aapo95
Viestit: 331
Liittynyt: Su 06.01.2008 11:12
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Aapo95 »

Niin, tuohan on remains in play -spell, että jos vaikutus lakkaa niin eihän peruswarriori voi hillua yksin keskellä taistelua...

Guardian of Chaos
Viestit: 252
Liittynyt: La 25.02.2006 14:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Guardian of Chaos »

Lisätään vielä sellanen kyssäri, että miten tuo sota alttari käyttäytyy jos sitä esim. ampuu tykillä (hajoaako se kuin chariotit vai ottaako woundia normaalisti?)
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.

Avatar
Lassek
Viestit: 3295
Liittynyt: Ma 05.07.2004 21:04

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Guardian of Chaos kirjoitti:Lisätään vielä sellanen kyssäri, että miten tuo sota alttari käyttäytyy jos sitä esim. ampuu tykillä (hajoaako se kuin chariotit vai ottaako woundia normaalisti?)
Ei hajoa; sen säännöissähän mainitaan sen olevan käytännössä kaikissa suhteissa monsteri.
Sikamageita figuja KATSO!

Ihme ulinaa. - Rune

Fluffipelaaminen on mielentila. - AgeofSignar116

Guardian of Chaos
Viestit: 252
Liittynyt: La 25.02.2006 14:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Guardian of Chaos »

Lisää tulee
5. Aura of Acquiescence. 9+ to cast. Make a friendly unit within 18" cause fear or terror if already causing fear. Enemies fighting the target must pass a Ltd test to attack it in CC.
kestääkö efekti
a)Loppupelin ajan
b)seuraavaan omaan magic phaseen
c)onko taika RiP
(valitettavasti en viitsinyt tilata spearheadia niin pitää kysellä ennekuin saan oman kappaleen käsiini)
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.

Róbó-Tónó
Viestit: 1557
Liittynyt: Ma 03.07.2006 23:41
Paikkakunta: Lahti

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

Guardian of Chaos kirjoitti:Lisää tulee
5. Aura of Acquiescence. 9+ to cast. Make a friendly unit within 18" cause fear or terror if already causing fear. Enemies fighting the target must pass a Ltd test to attack it in CC.
kestääkö efekti
a)Loppupelin ajan
b)seuraavaan omaan magic phaseen
c)onko taika RiP
(valitettavasti en viitsinyt tilata spearheadia niin pitää kysellä ennekuin saan oman kappaleen käsiini)
Bee on oikea vastaus.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.

Drak
Viestit: 1569
Liittynyt: Su 16.04.2006 16:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Drak »

Tuosta warshrinestä yksi kysymys. Minkä kokoiselle baselle se kuuluisi väsätä? 50x50 mm vai kärrybaselle?

Guardian of Chaos
Viestit: 252
Liittynyt: La 25.02.2006 14:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Guardian of Chaos »

Tuosta warshrinestä yksi kysymys. Minkä kokoiselle baselle se kuuluisi väsätä? 50x50 mm vai kärrybaselle?
Kyllä se on ihan chariot basella
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.

Guardian of Chaos
Viestit: 252
Liittynyt: La 25.02.2006 14:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Guardian of Chaos »

Miten sen wulfrigin seafang special rulen kanssa, että toimiiko se samallalailla kuin ambush?
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.

Avatar
jullevi
Valvoja
Viestit: 5725
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Guardian of Chaos kirjoitti:Miten sen wulfrigin seafang special rulen kanssa, että toimiiko se samallalailla kuin ambush?
Ei.

Sääntöjen kalastelua ei katsota hyvällä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."

Guardian of Chaos
Viestit: 252
Liittynyt: La 25.02.2006 14:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Guardian of Chaos »

Pahoutteluni. Pitää vain sitten odottaa, että saan oman kappaleen käsiini
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.

Guardian of Chaos
Viestit: 252
Liittynyt: La 25.02.2006 14:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja Guardian of Chaos »

Noniin nytten on kirja hallussani joten kysyn, että voiko Hellcannon liikkua ja ampua koska "It follows the rules for a monster and handlers" Eikä helvetinkanuunan säännöissä mainita Warmachine sääntöä.

Edit: Toinen kysymys vielä. Kun Father of Blades "Any 'to hit' rolls directed against the bearer that result in the roll of a '1' instead hit the attacking model" Niin toimiiko tämä siis ranged attackejakin vastaan (kuten hellblasteria esim.) jos nissä rollaa ykkösiä?
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.

Avatar
YTY
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 10.01.2006 22:05
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja YTY »

Hellcannonista on onllut warseerin puolella monen sivun väittely, eikä kukaan ole yksimielinen muussa kuin siinä, että se tarvitsee FAQin.

Father of bladesia voi ajatella ihan RAI tulkinnalla. Mitä se miekka auttaa, jos joku ampuu sinua?
-YTY

SilverSeed.eu
Viestit: 525
Liittynyt: To 24.04.2008 13:26
Paikkakunta: Orivesi
Viesti:

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja SilverSeed.eu »

Father of Blades:
Aseen termeissä käytetään vain sellaisia sanoja, jotka eivät rajaa pois ampumista, eikä lähitaistelua. Oma kantani on että sekä WS että BS heittojen tulos 1 aiheuttaa hyökkäyksen kohdistymisen hyökkääjään itseensä. Ampumahyökkäysten tosin pitää olla sellaisia, jotka kohdennetaan juuri kyseiseen malliin, eikä unittiin jonka mukana hän on, jolloin hyötyäkseen tästä kunnolla pitäisi mallin juosta yksinään, joka ei aina ole fiksua sekään.

Hellcannon: eikös siinä melko suoraan sanota, jotta "ampuu kuin stone thrower", jonka säännöissä sääntökirjassa ei ole mitään mainintaa liikevuoron vaikuttamisista ampumiseen, vaan kielto on Warmachine säännön alla. Characteri, joka ostaa maagisen aseen, joka ampuu kuin stonethrower saa liikkua ja ampua (ellei ase erikseen kiellä), joten miksei sitten hellcannonkin?


Kysymys 1:

Scyla omaa erikoissäännön"hero's faith", jossa mainitaan, että Scyla saa heittää eye of chaos taulukosta, kuten muutkin chaos charatcerit, aina kun tappaa characterin tai largetargetin.

Normaali eye of chaos säänntöhän vaatii että characteri pitää tappaa haasteen aikana. Tarkoitetaanko scylan tekstillä tätä (tod näk), vai onko scylan eye of chaos vahvempi kuin muilla hänen spawnautumisensa takia (kirjoitusasun muutoksen vuoksi).

"when ever he kills an enemy character or largetarget"

Kysymys 2:

Glaive of Putrefaction,

Jos oikein ymmärsin, niin aseen sääntökuvauksessa mainitaan sen laskevan vastustajan T ja S arvot lukuun 2 sekä combat phasen loppuun, että pelin loppuun asti. Ymmärsinkö väärin, vai onko aseen tiedoissa virhe?


Kysymys 3:

Chaos Runeshield,
Jos jokin maaginen ase jonka nimi, tai jokin muu joka ei kuitenkaan määrää sille peliteknisiä erikoisominaisuuksia, tämän esineen toimesta muutuu tavalliseksi aseeksi, saako se esim closecombat weapon (koska sillä jo oli sääntäjen takia toinen, niin additional), spear, halberd tms, vai muuttuuko siitä vain staattinen ei mikään?

"threat them as non-magic weapon of their type"


Kysymys 4:

voiko esinettä "Blood of tzeentch" käyttää myös vastustajan taikavuorolla?

Avatar
flagu
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti 30.11.2004 18:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Uudet kaamokset, uudet kysymykset...

Viesti Kirjoittaja flagu »

YTY kirjoitti: Father of bladesia voi ajatella ihan RAI tulkinnalla. Mitä se miekka auttaa, jos joku ampuu sinua?
Joku tuttu puhui kerran sellaisesta elokuva sarjasta kuin Star Wars ;)
Kysymys 1:

Scyla omaa erikoissäännön"hero's faith", jossa mainitaan, että Scyla saa heittää eye of chaos taulukosta, kuten muutkin chaos charatcerit, aina kun tappaa characterin tai largetargetin.

Normaali eye of chaos säänntöhän vaatii että characteri pitää tappaa haasteen aikana. Tarkoitetaanko scylan tekstillä tätä (tod näk), vai onko scylan eye of chaos vahvempi kuin muilla hänen spawnautumisensa takia (kirjoitusasun muutoksen vuoksi).

"when ever he kills an enemy character or largetarget"
Itellä ei ole kirja tällä hetkellä ulottuvilla niin en ole varma. Muokkaan sitten jos olen väärässä.

Eli, jos se sananmuoto kerran on juuri tuo, niin eikös se tarkoita juuri sitä, ettei Scyllan tarvitse olla haasteessa. Voiko se edes olla haasteessa, eli onko edes special character vai muuten vaan iso körmy.

Kysymys 2:
Glaive of Putrefaction,

Jos oikein ymmärsin, niin aseen sääntökuvauksessa mainitaan sen laskevan vastustajan T ja S arvot lukuun 2 sekä combat phasen loppuun, että pelin loppuun asti. Ymmärsinkö väärin, vai onko aseen tiedoissa virhe?
Eikös se sano suoraan että heti kun haava menee sisään niin statit tippuu?
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”