Casket of Souls

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12805
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Casket of Souls

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Finet kirjoitti:
DraSa kirjoitti:missä tilanteissa crewi voi hylätä koneensa?
Ei ne voi, ei edes vaikka ois frenzyy tms. Ainoastaan, jos oma kone hajoaa ne voi ottaa toisen haltuun. Ja sekin vain, jos toisessa koneessa ei ole crewiä jäljellä...
Luehan nyt sinäkin tuo ensimmäisellä sivulla lainaamani pätkä sääntökirjasta, melko selkeää englantia kumminkin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Avatar
jullevi
Valvoja
Viestit: 5724
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Casket of Souls

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Itse tulkitsen tilanteen näin:

-Priest on osa crewiä samaan tapaan kuin vaikkapa tykin miehistöön liittynyt Empire Engineer
-Priest on charru ja voi halutessaan jättää koneen, mutta kone ja Casket Guardit luhistuvat jos sen miehistössä ei ole pappia TK-vuoron aluksi
-kuka tahansa Priest riittää pitämään Casketin kasassa, Caskettiin voi jopa liittyä useampi pappi
-koko Casketin miehistö voi halutesaan poistua koneelta, mutta Casket ja Guardit edelleen luhistuvat, jos Casketilla ei ole pappia TK-vuoron aluksi
-hajonnutta Caskettia ei voi nostaa takaisin, vaikka miehistö olisi hengissä
-Casket Guardit voi nostaa takaisin, jos Casket on ehjä (eli sen miehistössä on ollut pappi vuoron alussa)
If, for whatever reason, there is no Liche Priest or High Liche Priest acting as part of the crew for the Casket at the beginning of any Tomb Kings turn, the Casket and and its two Casket Guards immediately collapse and are removed from the table.
Any hits from shooting that strike the Casket itself are ignored. Hits on the crew are randomised between the Casket's two Guards and any associated Liche Priests or High Priests.
Onko joku kovasti eri mieltä?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Avatar
Myyra
Viestit: 2078
Liittynyt: Pe 11.06.2004 17:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Casket of Souls

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Ainakin tuossa tulkinnassa on kovasti järkeä, jos ei täysin ehkä vastaakaan kahden eri edikan kirjojen välisiä raw tekstejä.
Black scars
Viestit: 1548
Liittynyt: Ke 29.05.2002 12:55

Re: Casket of Souls

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Miehistöä ei voi varmaan jakaa? Eli jos arkkuun on liittyneenä kaksi pappia, niin toinen voi lähteä vartijoiden kanssa vaeltamaan. Kolmesta papista kaksi ei voi lähteä yhden henkivartijan kanssa, tai jotain sinne päin. Mielenkiintoista on myös se, että jokainen pappi voi käydä nostattamassa itselleen uudet vartijat, samalla kun edellinen menee kavereineen paistamaan makkaraa, kö? Todella todella marginaalitilanne, mutta tuli vain mieleen.
*Hu*
Avatar
Myyra
Viestit: 2078
Liittynyt: Pe 11.06.2004 17:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Casket of Souls

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Eipä niitä vartijoita oikein voi herättää henkiin, jos eivät ole kuolleet ensin.
Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12805
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Casket of Souls

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Black scars kirjoitti:Miehistöä ei voi varmaan jakaa? Eli jos arkkuun on liittyneenä kaksi pappia, niin toinen voi lähteä vartijoiden kanssa vaeltamaan. Kolmesta papista kaksi ei voi lähteä yhden henkivartijan kanssa, tai jotain sinne päin. Mielenkiintoista on myös se, että jokainen pappi voi käydä nostattamassa itselleen uudet vartijat, samalla kun edellinen menee kavereineen paistamaan makkaraa, kö? Todella todella marginaalitilanne, mutta tuli vain mieleen.
Tai samalla movement phasella pappi ja vartijat lähtevät kävelemään ja uusi pappi vaeltaa jostain ottamaan koneen haltuun. Casketin sulaminen kumminkin katsotaan vuoron alussa, joten vuoron aikana casketin miehittämättömyys ei vielä tuhoa pyttyä. Ja kaipa ne vartijat voi vartijattomalle casketille nostattaa vaikka edelliset vielä jossain hortoilisivatkin, samalla lailla kuin uuden katapultin eksyneelle lurkkimiehistölle... Tietenkään Caskettinsa äärestä poistuneilla vartijoilla ei ole enää asiaa takaisin casketin ääreen, jos siellä on uusia vartijoita, koska crewi voi miehittää vain miehittämättömän sotakoneen.

EDIT: Djedra's Incantation of Summoningin sanamuodossa tosin puhutaan vain menetetyistä modeleista, mutta kirjoittaja on tuskin hoksannut, että modeleita voi poistua yksiköstä muillakin tavoin kuin kuolemalla. Täytyy ehkä tarkemman tutkimuksen jälkeen olla sitä mieltä, että vielä pöydällä olevia modeleita ei saa herättää takaisin, vaikka ne eivät olisikaan yksikössään.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Avatar
kirrppu
Viestit: 168
Liittynyt: Pe 28.12.2007 23:25
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Casket of Souls

Viesti Kirjoittaja kirrppu »

Jatkampa tässä ketjussa, koska en kehta tehdä uutta. GW:n faq:in mukaan khalida on tomb kingi. Joten saako Khalida taikoa magic phasel 2 kingin taikaa ja omansa?
Avatar
Myyra
Viestit: 2078
Liittynyt: Pe 11.06.2004 17:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Casket of Souls

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Njet.
Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12805
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Casket of Souls

Viesti Kirjoittaja The Captain »

kirrppu kirjoitti:Jatkampa tässä ketjussa, koska en kehta tehdä uutta. GW:n faq:in mukaan khalida on tomb kingi. Joten saako Khalida taikoa magic phasel 2 kingin taikaa ja omansa?
Hyvä yritys, mutta laajentava tulkinta AQ:n kysymykseen. Kysymyshän oli, "does Queen Khalida count as a Tomb King for army selection?" (korostus omani) Käytännössä siis vastaus tarkoittaa, että Khalida voi olla armeijan kenraali ja että sen kanssa saa kärry-yksiköt coreen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Avatar
Myyra
Viestit: 2078
Liittynyt: Pe 11.06.2004 17:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Casket of Souls

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Puhumattakaan siitä, että khalidalla ei ole My will be done! -sääntöä.
Avatar
kirrppu
Viestit: 168
Liittynyt: Pe 28.12.2007 23:25
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Casket of Souls

Viesti Kirjoittaja kirrppu »

Kiitän vastauksistanne.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”