TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Alue Battlefront Miniaturesin toiseen maailmansotaan sijoittuvalle miniatyyripelille.
Sappi
Viestit: 456
Liittynyt: Ma 04.08.2008 12:43

TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Sappi » To 07.07.2016 23:48

Olen tykästynyt kovasti Yankeen versioon tehtävien valinnasta. Vee neljää odotellessa voisi säätää tämän FoW-yhteensopivaksi, jota se melkein jo sellaisenaan onkin. Ainoastaan Bridgehead-tehtävä täytyy vaihtaa joksikin muuksi Defensive missioniksi ja AA / AD -ominaisuuksille pitää keksiä jokin sovellus.

Pohjaksi siis tästä pdf:stä tuo Battle Plans -osuus:

http://www.flamesofwar.com/Portals/0/Do ... ssions.pdf

Etuna tässä mallissa siis se, että tehtävä ei muodostu täysin arpomalla ja komppaniatyypin mukaan, vaan sen tyyppiin voi vaikuttaa nähtyään vastustajan listan. Linnoituskomppania voi esimerkiksi yrittää yllättää vaunukomppanian lähtemällä hyökkäämään, vaikka yleensä tietysti haluaa puolustaa. Lisäksi tämä menettely korjaa tilanteet, joissa peli käytännössä ratkeaa tehtävän tai ainakin hyökkääjän arvontaan. Lisää siis uuden kerroksen taktikointia peliin.

Korjaa myös nykyisen tilanteen, jossa komppaniatyyppinä Mekanisoitu K on selkeästi huonoin arvaamattomuutensa vuoksi ja kannattaa pyrkiä saamaan komppaniansa selkeästi AA/AD:ksi, jotta tarvitsee varautua vain yhdenlaisiin tehtäviin.

Ehdottaisin Bridgeheadin vaihtamista Hold the Lineksi, vaikka No Retreat listalla jo onkin. Muut tehtävät ovat sellaisinaan toimivia.

AA tai AD taas voisi olla ominaisuutena sellainen, että ei voi valita kuin kahdesta taistelusuunnitelmavaihtoehdosta (AA ei voi valita Defend, AD ei voi valita Prepared Attack), mutta toisaalta muuttaa kaikki Meeting Engagement -lopputulokset itselleen edulliseksi (Attack / Defend in Mobile Battle). Eli tekee AX listan jokseenkin ennalta-arvattavaksi, mutta toisaalta myös suosii tätä tilannetta.

Tämä jättää silti mahdollisuuden sille, että lista voi tietyissä tilanteissa toimia vastoin luontoaan. Esimerkiksi: AA valitsee Hasty Attackin, vastustaja valitsee Prepared Attack = AA-lista puolustaa Mobile Battlessa.

Kahden Fortifiedin Meeting Engagement muuttuu aina No Man's Landiksi. Näin ollen kenttälinnoitettu komppania, jolla ei ole yhtään linnoitettua joukkuetta, joutuu käytännössä aina hyökkäämään aidon linnoitekomppanian kimppuun.

Kommentteja?

Avatar
Halkomahooli
Viestit: 793
Liittynyt: To 27.08.2009 15:06
Paikkakunta: Lahti

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Halkomahooli » Pe 08.07.2016 06:05

Ei välttämättä ollenkaan huono idea. Talvisodassakin näki muutaman pelin, missä pystyi jo heti alkuun näkemään lopputuloksen.

Suosittelen testaamaan/voisin koittaa jossain välissä heinäkuun lopulla tai elokuun aikana tulla itsekkin testaamaan PK-seudulle.
An Eternity Of War And Carnage

Sappi
Viestit: 456
Liittynyt: Ma 04.08.2008 12:43

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Sappi » La 23.07.2016 11:46

Toinen vaihtoehto olisi muuttaa Bridgehead Surroundediksi. Näin puolustustehtävissä olisi enemmän vaihtelua.

Avatar
Halkomahooli
Viestit: 793
Liittynyt: To 27.08.2009 15:06
Paikkakunta: Lahti

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Halkomahooli » La 23.07.2016 16:18

IMO Surrounded on nykyisistä FoW missioista huonoin. Monellakin tapaa.
An Eternity Of War And Carnage

Sappi
Viestit: 456
Liittynyt: Ma 04.08.2008 12:43

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Sappi » Su 24.07.2016 12:14

Olen sinänsä pitkälti samaa mieltä. Tässä on vain vähän jääviysongelmaa omalla kohdalla, kun mieluusti pelaan puolustuslistoja. Ei haluaisi vahingossa suosia järjestelmällisesti puolustusvaihtoehtoa.

::EDIT:: Mitä huonimpaan tulee, niin Cauldron vie kyllä omasta mielestä sen tittelin vielä tämän yli. Tarkemmin ajatellen siis.

Avatar
Halkomahooli
Viestit: 793
Liittynyt: To 27.08.2009 15:06
Paikkakunta: Lahti

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Halkomahooli » Su 24.07.2016 15:13

Pääasiassahan mullakin ollut "puolustuksellisia" listoja, jotka varsinkin ovat kärsineet Surroundedista. Kiva niitö vaunujen perseitö koittaa joka suunnasta piis pitää kun joka syunnalla on nykyään AT12+ aseita, olipa oma vaunu sitten mikä hyvänsä.

Itsehän tosiaan Cauldronia pidän sikäli parempana, että siinä sulla on kuitenkin yksi sivusta joka on ns. suojattu kun deploat sitä vasten. Surroundedissa sitten kun olet vähän siilissä jokaista pöydänreunaa vasten, vaikkakin alkuunsa vain kahdesta suunnasta yulee joukkoja.
An Eternity Of War And Carnage

Vonrichthofen
Viestit: 830
Liittynyt: Ke 19.08.2009 08:23
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen » To 28.07.2016 09:09

Kokeiluun. Bh voi tiputtaa pois. Air myös uusiksi? Ja command?
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge

Sappi
Viestit: 456
Liittynyt: Ma 04.08.2008 12:43

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Sappi » To 28.07.2016 09:48

Mitäs niille? Tässä oli alun perin ajatuksena vain tuo tehtävän valintaan vaikuttaminen.

Vonrichthofen
Viestit: 830
Liittynyt: Ke 19.08.2009 08:23
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen » To 28.07.2016 09:52

Sappi kirjoitti:Mitäs niille? Tässä oli alun perin ajatuksena vain tuo tehtävän valintaan vaikuttaminen.
Air nyt olisi aika selvä, ostat n määrän koneita ja heität yhtä noppaa.

Cimmand ja ennenkaikkea moraali vetää pelin uusiksi.

Voisi kai kokeilla, tosin 2KT joukkue kuolee sukupuuttoon äkkiä.

Movement orders taas vaikuttaisivat pisteisiin (ST)?
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge

Sappi
Viestit: 456
Liittynyt: Ma 04.08.2008 12:43

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Sappi » To 28.07.2016 09:57

No siis mikä ettei säätää noitakin, mutta menee tosiaan koko peli varmaan uusiksi. En voi tarkemmin kommentoida, kun en tunne TY:n muita sääntöjä, kuin tuon tehtävävalintaosuuden.. Sisältyykö Battle Planeihin jotain tuollaistakin?

Vonrichthofen
Viestit: 830
Liittynyt: Ke 19.08.2009 08:23
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen » To 28.07.2016 10:01

Työt alkaa, mutta TY ei sisällä mitään kansallisuus special skillejä. Eli blitz on avanti, ST on omansa ja pari muuta, jotka käyvät kaikilla.

Moraalia heitetään kun alle 2 aktiivia rangella komentajasta.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge

Sappi
Viestit: 456
Liittynyt: Ma 04.08.2008 12:43

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Sappi » To 28.07.2016 10:03

Niin no tuo on sitten oma juttunsa, imho. Tässä ketjussa tosiaan tarkoitus vain kehittää tuota Flamesin tehtävänvalintaa. Mutta ei nyt muuten, voi noitakin kokeilla.

Vonrichthofen
Viestit: 830
Liittynyt: Ke 19.08.2009 08:23
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen » Pe 29.07.2016 11:49

Te kaksi, jotka täällä kirjoitatte, olette Saksan loppusodan AD-henkisiä pelaajia, niinkuin olettekin sanoneet jo. Mielestäni surrounded ei ole mikään autohäviö puolustajalle, ollen defense mission, jossa kaikki kentällä. Tiettyjä 1-trick poneja se toki sotkee pahasti, kun vielä negatoi kantamaedun tehokkaasti yleensä. HTL sinänsä on vihoviimeinen kakkaskenu, jonka puolustaa sokea hanhi yhtä siipeä käyttäen ;). Eikös ihan Fowiinkin tullut lisänä se bridgehead skenu ihan virallisesti?

Tuo valitse kivi paperi sakset sinänsä on ihan kokeilemisen arvoinen, mutta HTL käteen ja reipas viskaisu kohti avomerta, IMHO toki.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge

Sappi
Viestit: 456
Liittynyt: Ma 04.08.2008 12:43

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Sappi » Pe 29.07.2016 17:13

Joo, juuri tuon takia sanoinkin, että olen vähän jäävi arvioimaan. Välillä pelaan kyllä hyökkäyslistojakin, mutta selkeästi mieluisampaa on puolustaa. Omasta mielestä on tuntunut siltä, että hyökkääminen on huomattavasti helpompaa!

Ei ole tosiaan autolose ei, ei vain itse oikein koskaan ole saanut sitä toimimaan mielekkäästi. Yleensä mitään vaunuja ei saa kunnolla piiloon ja arvokkaimmat katoavat savuna ilmaan ekalla vuorolla. Samuli kyllä todisti tuossa männä viikolla, että voittaakin voi.

HtL on tosiaan toisaalta vähän turhankin helppo puolustaa, ja listalla on jo No Retreat, eli nakattakoon vaan pois. Mielestäni saattaisi olla hyvä, jos jokaisessa vaihtoehdossa 2/3 tehtävistä olisi selkeämpiä ja yksi vaikea. Valintaan sisältyisi siis joka tapauksessa riski.

Defensivessä voisi tosiaan olla riski saada Surrounded, mutta entä Mobilessa ja Meeting Engagementissa? ME:n pointti on ehkä olla tasaväkinen, joten siihen ei välttämätä tarvitse sitä hämärää vaihtoehtoa.

Onko linkkiä Bridgeheadin FoWiversioon? Siinä TY:n versiossa on Deep Reserves, joka ei suoraan käänny FoWiin. Ellei sitten FA 4 ole suunnilleen saman arvoinen TY:ssä ja FoWin eri aikakausilla.

En tiedä, kunhan pyörittelen ajatuksia. Kommentoikaa.

Vonrichthofen
Viestit: 830
Liittynyt: Ke 19.08.2009 08:23
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen » La 30.07.2016 08:39

Taisin muistaa väärin, sorry. Eli eipä taida löytyä bridgeheadia, vaikkei sitä välttämättä tarvitakaan; River crossing ehkä turhan nihkeä?
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge

Sappi
Viestit: 456
Liittynyt: Ma 04.08.2008 12:43

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Sappi » La 30.07.2016 22:31

Onko se oma tehtävänsä? Tavallaan sopisi kyllä kuvaan, mutta kuulostaa rankasti puolustajaa suosivalta..

Avatar
Halkomahooli
Viestit: 793
Liittynyt: To 27.08.2009 15:06
Paikkakunta: Lahti

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Halkomahooli » Su 31.07.2016 02:03

An Eternity Of War And Carnage

Vonrichthofen
Viestit: 830
Liittynyt: Ke 19.08.2009 08:23
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen » Su 31.07.2016 12:37

Mobile ressut on toinen asia, jonka pitäisi kadota ennen kokeilua imo. TY ei sisällä moista oikeastaan enää. No retreatin Deep reserves koskee FA4 ja yli kalustoa, koptereita ja ilmaa; vain yksi joukkue näistä kentälle alussa.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge

Sappi
Viestit: 456
Liittynyt: Ma 04.08.2008 12:43

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Sappi » Su 31.07.2016 14:23

Okkei, River Crossing ei kyllä toimi tähän juttuun ainakaan tuolta pohjalta. Eihän tuossa lue mitään tehtävän sääntöjä, ei pöytäneljännesten jakoa, maaston asettelua eikä mitään deployment-rajoja tai reservisääntöjä. Pisteraja on 1000 per pelaaja, joita pitäisi olla useampi ja Axis on automaattisesti puolustava. Tää lienee johonkin tapahtumaan liittyvä juttu?

Mobile Ressujen tilalle pitäisi sitten saada jotain, ne on hyvin keskeinen osa noita tehtäviä ja ylipäätään koko metaa ja listojen rakentelua. Loppujen lopuksi Mobile Reservet on hyvin syvälle sisäänkirjoitettu FoWiin.

Voi tietysti lähteäkin siltä pohjalta, että heivataan ne kokonaan pois ja annetaan metan elää siltä pohjalta. Noi nimenomaiset Mobile Attack - tehtävät muuttuvat kuitenkin täysin, jos muutetaan ne normaaleiksi reserveiksi.

Deep Reserves sääntönä ei käänny sellaisenaan FoWiin. FA 4 on (luultavasti) eri arvoinen FoWissa kuin TY:ssä. FoWissakaan FA 4 ei ole saman arvoinen joka aikakaudella. Esim. Early Warissahan on vaikka millä mitalla noita alle FA nelosen panssareita.

Joko joka aikakaudelle pitäisi määrittää oma Deep Reservien FA -raja-arvo, tai sitten määritellä se jotenkin muuten. Puhumattakaan lentokoneista, jotka ymmärtääkseni käyttäytyvät muutenkin ihan toisin FoWissa kuin TY:ssä.

Vonrichthofen
Viestit: 830
Liittynyt: Ke 19.08.2009 08:23
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TY:n Battle Plan sovellettuna Flamesiin

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen » Su 31.07.2016 14:42

Deep reserves lisäksi tarkoittanee ihan muuta kylmän sodan teatterilla.

Mobile reserves kuin ennenkin, mutta ressut 4+ heitolla?
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Flames of War”