ETC 2020

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Amai
Viestit: 714
Liittynyt: Ke 21.06.2006 03:23
Viesti:

ETC 2020

Viesti Kirjoittaja Amai » Ti 27.08.2019 15:48

Pyrin kasaamaan tähän ylös joitakin asioita joita löydän 9th Age armeijakirjoista jos 9th Age tiimi haluaa ottaa niistä inspiraatiota.

Tarkotus on kasata mahollsimman vahvoja kokonaisuuksia ja yleisesti ottaen ääripäitä jotka on erityisen vahvoja jotain tiettyä vastaan.


Ensimmäinen ajatus tulee Empirelle, kokisin että tämmönen runko voisi olla erityisen vahva moniakin armeijoita vastaan, ja heikko niitä vastaan jossa on paljon isoja hirviöitä:

21 Heavy Infantry + Standard = 175 pts
21 Heavy Infantry = 155 pts
2x15 Light Infantry + Crossbows = 400 pts
2x15 Ligth Infantry + Handguns = 400 pts

2x15 Imperial Guard = 360 pts
15 Flagellants = 200 pts

10 Imperial Rangers = 150 pts
10 Reiters + Repeater Gun = 345 pts
5 Reiters + Repeater Gun = 175 pts
5 Reiters + Repeater Gun = 175 pts

2 Volley Gun = 400 pts
1 Mortar = 200 pts

= 3035 pts

Armeijaa voi täydentää esim Demigryph Knighteilla ja sankareiksi esim tulivelho, bsb ja kenraali. Tarvittaessa myös toinen yksikkö Flagelantteja.

Artificeristä en ite oo niin varma, kun panostasin mieluiten ammusten, modellien ja woundejen määrään. Volume of Fire menee täysmääräsenä pitkälti päälle 160-170 ammukseen vuorossa jotka on suuremmalta osin s4 / haarniskaa läpäiseviä.

Lippujen puute on tarkotuksella koska oletus on että vastustajan yksiköistä ammutaan rankit pois ennenkun on meleessä jollonka ollaan vastustajan lipusta huolimatta tältä osin vahvempia, ja Flagellantit on niitä vastaan joita ei olla. Musicianeja armeija ei omasta mielestä tartte kun istuu paikallaan ja ampuu. Handgunnereita voi tarvittaessa korvata Crossareilla. Pistehinnat pomppaa aika lailla modellia kohden kun alkaa kikkailemaan, eikä kyseinen hyöty ole mielestäni yhtä lisäyksikköä suurempi.


Pyrin etsimään lisää vastaavia asioita sillä mentaliteetillä että pisteytykset on mietitty niin että kaikki kuitenkin ottaa sen suuren yksikön johon ottaa eri buffit mutta mitä jos ei otakkaan, niin vois saaha tietyllä tapaa ajateltuna, tai tietyllä tapaa käytettynä ns alihinnalla. Tietyllä tapaa ajateltuna myös yhden ison ja kalliin yksikön debuffaaminen on kannattavampaa kun useamman pienen ja modellimääräsesti halvemman yksikön ilman että tätä on otettu huomioon isojen yksikköjen pisteytyksessä. Eli jos debuf / buff menee tasan, isompi yksikkö maksaa ylihintaa potentiaalista joka ei aktualisoidu.

Yksiköiden pisteytyksissä tuntus olevan paljon tuommosia "jos näin ja näin niin sen takia näin" -> Jollonka strategisesti lienee tehokasta etsiä reittejä jollonka "niin" tai "näin" täyttyy / ei täyty. Tiimiturnaus tarjoaa tähän myös enemmän mahdollisuuksia.


Ketjua saa käyttää vastaavanlaiseen miettimiseen ja ETC tiimin inspiroimiseen.


----


Empiren hahmovalintoihin mietiskelin tämmöstä:

Marshall + Bsb + Shield + Blacksteel + Witchfire Guard + Lucky Charm = 255 pts
Wizard + Master (Pyromancy: 2, 3, 4 Hereditary:Shamanism: 1) + Crystal Ball = 390 pts

Yks mikä tuli ajatukseks että voisko Imperial Prince lohikäärmeellä toimia tuohon, nuo sankarit ja imperial princen lohikäärmeellä saa tuohon vielä muttei sais muuta sitten lisää. Yks ajatus oli myös että ottas monta halvempaa lentävää sankaria, potentiaalisimmillaan esim 3 joilla härnäis vastustajaa samalla kun ampuis ja odottas muulla armeijalla.

Tämmösen setupin kanssa menis 45 pts yli:
Marshall + Shield + Pegasus + Hammer of Witches = 285 pts
Marshall + Shield + Pegasus + Hero's Heart = 300 pts
Marshall + Shield + Lance + Pegasus + Dragon Staff = 280 pts
Marshall + Bsb + Shield + Blacksteel + Witchfire Guard + Lucky Charm = 255 pts
Wizard + Master (Pyromancy: 2, 3, 4 Hereditary:Shamanism: 1) + Crystal Ball = 390 pts

3 Marshalia vois vaihtaa myös 2 Great Griffon vastaavaan niin jäis pisteitä jäljelle esim toiseen banneriin:
Marshall + Shield + Great Griffon + Hammer of Witches + Dragon Staff = 390 pts
Marshall + Shield + Great Griffon + Hero's Heart = 375 pts

Vastaavasti sitten Lohikäärmeellä + Dragon Staffilla = 850 pts

Toki vois ottaa perus jalankulkevan vaikka Great Tacticianilla ja lisää yksiköitä, esim toinen yksikkö Flagellantseja ja yksi yksikkö Demigryph Knighteja.

(Eräs ajatus olis lisätä Marksmen's Pennant Bsb:lle)


Muilta armeijoilta en äkkiseltään löytänyt mitään vastaavaa mutta demonien kirja on näemmä mennyt kokonaan uusiks niin käyn sen läpi myöhemmin ja VC:llä pyörittelin armeijaa jossa on 2x10 bat swarm, joitakin pieniä skeleton yksiköitä bannereilla coreen, sankarit koostuis Wight King bsb:stä ja Lahmian Commandment vampiresta jolla on reaper's harvest, night crown ja cursed medallion. Runko koostuis kolmesta barrow guard yksiköstä joista yks olis iso ja GW:llä ja kaks olis shieldeillä. Muu koostumus vielä hakusessa. Tuon lahmian pitäs olla kohtuullisen kestävä kun ymmärtääkseni -1 osumiseen ja ei saa strength bonuksia. Haasteissa pitäis olla silti voimallinen etenkin sitä kirottua hahmoa vastaan. Että luulis vastustajan välttelevän tuota ja sinne minne haluaa sankarinsa sitten tuoda niin voi viedä tuon wight kingin. Kolmas sankari olis sitten pieni necromancer.

Tämä ei tosin tunnu samalla tapaa rikkinäiseltä kun tuo empiren armeija ja on liikkeiltään hidas eli aika tahmea pelata, eli en tiedä onko potentiaalia. Liikettä pitäs kyetä jotenkin buustimaan mutta tehty tässä laitoksessa aiempaa hankalammaksi.


---


Kuulima's Deceiver + Greater Dominion + Wizard Adept (Divination 1, Witchcraft 1) + Withering Vapour = 475 pts
Harbringer of Father Chaos + bsb + Wizard Apprentice + Dark Fire + Withering Vapour = 305 pts

2x10 Lemures + Stiff Upper Lip = 440 pts
20 Imps + Firestarter (Hand of Heaven) + Mark of the Eternal Champion = 450 pts
14 Succubi = 286 pts

2x1 Hope Harvester = 570 pts
4 Mageblight Gremlins + Greenfire Eyes = 260 pts
4 Brazen Beasts + Incendiary Ichor = 464 pts
6 Hoarders = 649 pts

2x6 Veil Serpents = 830 pts

4729 pts

Tämmöstä mietin demoneilla, hope harvester vaikuttaa hävyttömän kovalta yksiköltä ja oikeastaan monet noista monstrous infantry yksiköistä vaikuttaa erittäin kovilta. Tuossa ei oikeen oo mitään mitä haluais karsia muta jostain pitäs se 229 pts ottaa veke.

Hope Harvesterit menee Lemureiden kanssa.

Ensimmäinen ajatus on että brazen beastit voidaan ampua kohtuullisen helposti pois mutta gremlineitä ei mielestäni tarvii kun tuo yks yksikkö josta ei mielellään karsis kun on erikoistunut ja suhteellisen tarpeellinen mielestäni. Veil Serpentit vaikuttaa erityisen halvalta yksiköltä tuollasenaan (6 = 415 pts).

Idea on saada paljon kovaa iskuvoimaa jotka on kuitenkin suhteellisen kestäviä ampua pois. Brazen Beasteja ampuisin toki ensin jos pelaisin vastaan, jonka takia mietin tiputtaa mutta toimittaa myös tärkeetä roolia kovana iskuyksikkönä.

Succubit piilotetaan varmaan muun armeijan taakse.

Tämä lista on täysin ns metan ulkopuolelta kun en oo seurannut yhtään mimmosia listoja muut on rakentaneet. Skippasin aiemmin selatessa kaikki demonilistat kun en ymmärtänyt mitä yksiköt tekee yms.


Voihan olla että armeijan synergiaa ei saa tuohon 4.5k jotenka yhen hope harvesterin tiputtaminen ja tuon deceiverin korvaaminen jollain isommalla sankarilla tulee aiheeseen. Todennäkösesti se gluttonyn vastaava. Silti 2 hope harvesteria tuntuu mielekkäältä valinnalta. Täysin buustattuna ampuu kohtuullisen määrän vuorossa eikä nuita voi ymmärätäkseni targettaa ennenkun ampuu 10 lemurea pois ?

Yleisfiilis nuista on että kaikenlainen ylibuustaaminen tuntuu ansalta ja monet yksiköt on kovia jo ihan perus ominaisuuksiltaan.


Maw of Akaan (Witchcraft) + Greater Dominion + Withering Vapour = 675 pts
Harbringer of Father Chaos + bsb + Wizard Apprentice (Divination) + Dark Fire + Withering Vapour = 305 pts

10 Lemures = 200 pts
10 Lemures + Stiff Upper Lip = 220 pts
20 Imps + Firestarter (Hand of Heaven) + Mark of the Eternal Champion = 450 pts
13 Succubi = 277 pts

1 Hope Harvester = 285 pts
4 Mageblight Gremlins = 248 pts
3 Brazen Beasts + Incendiary Ichor = 359 pts
6 Hoarders = 649 pts

2x6 Veil Serpents = 830 pts

= 4498 pts

Tuossa lista joka mahtuu vaadittuun pistemäärään.

Ylemmässä listassa pitäs tiputtaa toenäk Hoarderit ja ottaa tilalle 3x6 Veil Serpenttiä. Potentiaalisesti jos vielä pitää karsia niin Decieverin Withering Vapourista. Molemmat listat tuntuu vahvoilta mutta pidän erityisesti 2xHope Harvester ideasta. Know Thy Enemy 9" aurana combottaa myös hyvin decieverin greater dominion kanssa boostaten jotain yksikköä +4 Off ja muita +2:lla. Magiaa on myös siltä osin enemmän että tuon Maw of Akaan listan magia on helpompi sammuttaa kokonaan.


Tämmönen versio siitä toisesta sitten:

Kuulima's Deceiver + Greater Dominion + Wizard Adept (Divination 1, Witchcraft 1) + Withering Vapour = 475 pts
Harbringer of Father Chaos + bsb + Wizard Apprentice + Dark Fire + Withering Vapour = 305 pts

2x10 Lemures = 400 pts
22 Imps + Firestarter (Hand of Heaven) + Mark of the Eternal Champion = 470 pts
14 Succubi = 286 pts

2x1 Hope Harvester = 570 pts
4 Mageblight Gremlins + Greenfire Eyes = 260 pts
4 Brazen Beasts + Incendiary Ichor = 464 pts

3x6 Veil Serpents = 1245 pts

4500 pts

Stiff upper lip en tiiä onko tarpeellinen lemureilla, ja se että hyökkäkyset menettää Divine Attackit tuntui myös houkuttelevalta, mutta pärjää toennäkösesti ilman mitään kun on fearless muutenkin.

Erityisesti tuntuu siltä että veil serpentit on aika kovastikkin alennuksessa. Voisko tämmöset listat toimia ja mimmosia käyttökokemuksia nuiden yksiköistä on ?

Veil serpenttejä taisin joidenkin listoissa spotata ja mageblight gremlinit tuntu myös suosituilta.


----


Tästä en tiiä onko vahva, mutta pistän silti tähän esille kuitenkin:

Great Khan + Trolleater + Great Weapon + Ogre Crossbow + Mountain Hide + Mammoth Hide Cloak = 510 pts
Khan + Bsb + Brace of Ogre Pistols + Karkadan's Resilience + Lygur's Tongue = 350 pts
Shaman + Adept (Pyromancy:2,3,4) + Firebrand + Paired Weapons = 335 pts

9 Tribesmen + Standard + Banner of the great grass sky = 537 pts
2x9 Tribesmen + Standard + Champion = 1014 pts
2x25 Scraplings + Bow = 380 pts
21 Scraplings = 120 pts

1 Kineater = 175 pts

3 Slave Giant + Big Brother + Great Weapon = 990 pts

= 4411 pts

Idea jotta scraplingit jousilla ampuu fast cavalryä tieltä ja scraplingit toimii ikään kun meat shield / uhri yksikkönä.

Slave gianteilla pyritään hyökkäämään monstereiden kimppuun, sankarit asetetaan grass sky yksikön etulinjaan. Aika suoraviivasta.

Lygur's Tonguen toimintamekanismi on myös vähän hämärä, mutta teksti ei voi pitää paikkansa koska vaikuttas liiankin hyvältä. Tarvittaessa voi korvata myös Rampager's Chainilla.

Pisteitä hieman käyttämättä, että musicianeja tms saa yksiköille tai lisää jotain johonkin.

Tässäkään ei oo mitään käsitystä mimmosia listoja yleensä pelataan, aiemmin ainakin isot monsterit olis suosittuja, mutta jotenkin omassa mielessä nuo Giantit vaikuttaa lupaavemmilta.


Myös tämmönen Wotdg viritelmä tuli tehtyä:

Feldrak Ancestor = 685 pts

40 Barbarians + Paired Weapons + Full Command + Relentless = 435 pts
40 Barbarians + Paired Weapons + Champion + Standard = 390 pts
15 Fallen = 330 pts

Battleshrine (Hellfire) + Icon of the Infinite = 300 pts
4 Feldraks + Great Weapon = 497 pts

2 Hellmaw = 540 pts
1 Giant + Big Brother + Monstrous Familiar (Hellfire) = 345 pts
2 Giant + Tribal Warspear = 600 pts
1 Feldrak Elder + Paired Weapons = 460 pts

= 4582 pts

Tätä pitäs jälleen karsia jotakin, ja fallenit voi tarvittaessa vaihtaa jotta saa lisää barbaareja.

Hellmawit vaikuttaa ihan kohtuullisilta halpoina hirviöinä joilla haetaan thunderstomppeja ja D3 giantit on vastustajan hirviöitä vastaan. 3 Hellfireä pyrkii tuhoamaan fast cavalryä.


VC:llä mietin Lahmia armeijaa jossa olisi 3 court of the damnedia ja mahdollisesti 2 altar of undeathia. 5 kokoset Dread Knight yksiköt 170 pts:llä vaikuttaa kohtuullisilta.


---


Cuatl Lord + Breaker of Spells + Crystal Ball = 580 pts
Caiman Ancient + Bsb + Gw + Deathcheater = 370 pts

21 Saurian Warriors + Standard = 401 pts
2x15 Saurian Warriors = 510 pts

2x15 Skink Hunters + Blowpipe = 560 pts
9 Raptor Riders + Standard = 490 pts
8 Caimans + Gw + Champion + Standard + Flaming Standard = 739 pts
2x4 Caiman = 580 pts
2 Spearback = 265 pts

= 4495 pts

Cuatlin lore vielä mysteeri, potentiaalisesti pyromancy mutta Dance Macabresta vois hyötyä tuossa armeijassa. Master of Relity evocationin kanssa on selkeesti myös kova jos hakee offensiivista potentiaalia.

Spearbackien ideana on ampua fast cavalryä ja skink huntereiden ison toughnesin kohteita joilla on huono armor save.

Tiimiturnauksessa tämä vaikuttaa listalta jonka voi laittaa ensimmäisenä esiin niin, että omaa potentiaalin pärjätä miltei mitä tahansa vastaan.

Eräs ajatus oli myös 4x4 Caiman.


Beast herdeillä kannattaa minusta kiinnittää huomiota 20 Mongrel Raider yksikköön -> Joka on suhteellisen kova pisteisiinsä nähden.

Myös 20 Mongrel Herd yksikkö on suhteellisen kova sellasenaan ilman mitään päivityksiä, paitsi korkeintaan keihäät. Nämä on niin halpoja että ne voi helposti myös uhrata ja pystyy suorittamaan itteä paljon kalliimpia yksiköitä vastaan.


Haltioilla on aina ollu hankala rakentaa ittellä listoja, eikä tuu ajatusta mitä niillä kannattas ottaa. Myös t3 tuntuu erityisen kovalta riskiltä etenkin ampumista vastaan.

Korkeahaltioilla käväsi mielessä monster lista, mutta tuntuu että muilla armeijoilla saa paremman vastaavan.


Kingdom of Equitainessa Knight Aspirantit tuntuu kovilta isoissa ryhmissä ja Knight of the realmit 6 kpl tukiyksikköinä. Voi olla että Knight Aspiranteista pääasiallisesti kasautuva armeija voisi olla jollain tasolla potentiaalinen.


Örkeillä mounted headbashers kilvillä vaikuttaa suhteellisen kovalta ja örkeillä aseoptiona jouset tuntuu oudolta että ei ottas niitä.

Kääpiöistä on niin paljon hyviä listoja olemassa etten usko että saan parempaa mietittyä. Kopterilista ja / tai vanguard listat lienee vahvoja.


Undying Dynastyssä ja Vermin Swarmissa lienee sama homma ja VC lista on vielä kehityksessä ja voi olla ettei ole edes potentiaalinen. VC:ssä pistää ainakin ekana silmään nuo halvat päivittämättömät grave guard / dread knight / ghast yksiköt. En sitten tiiä miten hyvin (todennäkösesti huonosti) niitä voi hyödyntää kun eivät voi marssia commanding presencen ulkopuolella. VC:n coressa 10 kpl Bat Swarm yksikkö on mielestäni potentiaalinen. Tuon saa myös kätevästi joko päälinjan eteen tai taakse niin että hyötyy 6" nostosta. Tavallaan jos haluaa käyttää command presensen vahvempiin yksikköihin (ja esim moneen tuommoseen pieneen ja halpaan yksikköön) niin 3x10 bat swarm ei välttämättä oo laisinkaan huono valinta coreen.

Eräs omasta mielestä ainakin hupipeleihin hauska VC armeija olis von carstein kenraali jolla on necromantic staff + Hour of the Wolf ja armeija jossa ei ole yhtäkään jalkaväkiyksikköä. Core koostuu pelkistä susiratsastaista ja bat swaremeista, special koostuu pelkästä dread knightista ja giant bateista (4 dread knight yksikköä joista yks iso yksikkö) ja raressa joko blood knights tai vampire spawneja tai molemmat.

Jalan lyllertävässä armeijassakin ainakin yks iso bat swarm yksikkö pystys screenaamaan jalkaväkee kohtuullisesti ja 10 giant batsia on kohtuullisen halpa (190 pts) yksikkö jolla lentää vihollisen linjojen taakse. Jos hakee maksimaalist abuffia niin eri vehkeillä saa viholliselle -3 defenseen (Bat Sawm ja Court) , -2 agilityyn (Court) ja -1 offenseen (Bat Swarm) samalla kun omaa potentiaalin estää omaa sulamista yhellä (+bsb) sekä tuottaa 4/5+ regen meleessä. Pelkästään bat swarm + court on combona aika kova ja skeleton yksikkö jossa on court (etenkin 4+ wardilla) omaa myös lähitaistelupotentiaalia ja saa useamman rankin. Lyllertävässä armeijassa myös 18" presence lienee tarpeen.

Koen että VC:llä pitää varmaan pyrkiä kasaamaan jokin vaikutus että valitsee joko jalkaväen ja niiden buffaamisen tai nopeasti hyökkäävän armeijan. Jalkaväkilistassa 2x8-10 ghastia cadaver wagonilla ja court of the damnedilla boostattuna on potentiaalisesti suhteellisen kovia. Jalan kulkevassa armeijassakaan ei tarvitse olla coressa yhtäkään jalkaväkiyksikköä vaan kaikki jalkaväki voi koostua special valinnoista (grave guard + ghast lähinnä). Jalkaväkiarmeijasta puuttuu tosin iskuvoima ja potentiaali hirviöitä vastaan (graveguardit isoilla aseilla on suhteellisen hintavia, mutta toimiiko ghastien poison hirviöitä vastaan ?)

Tuntus hassulta pelata VC armeijaa ilman bat swarmeja ja / tai giant batteja. Periaatteesa vc:stä pystyy ilmeisesti jos haluaa tehdä kokonaan lentävän armeijan.


Periaatteessa kilpapeliympäristössä VC vois toimia ehkä anti gunline armeijana niin että olis von carstein storm callerilla ja toinen hour of the wolvella + necromantic staffilla (esim bsb) -> Molemmat hevosilla ja 1+ saveilla niin että liittyy isoon dread knight tai blood knight yksikköön. Koko core koostuu bat swarmeista ja susista -> specialissa 2x10 giant battia ainakin (195 pts / 10). Storm callerin kanssa nuo hard target lento yksiköt on -2 to hit niin aika hankala ampua ainakin ekalla vuorolla long rangelta (jopa ilman storm calleria).

Tokalla vuorolla potentiaalisesti chargeja ja osa armeijasta lentää vastustajan selustaan. Yks ajatus on levittää 10+ kokonen giant bat yksikkö ikään kun muuriks vastustajan armeijan taakse että pakoon lähtevät yksiköt tormää siihen sitten. (Esim vuorolla 2)

Jos magia menee hyvin niin molemmat bat swarmit on 13+ kokosia vuoron 1 jälkeen.



Erityisesti 8 armeijan joukossa pitäs omasta mielestä olla ainakin 1 vahva gunline, 1 vahva anti-gunline, 1 vahva hirviölista ja 1 vahva all round lista.

All round lista (Lizardmen / UD ?) tungetaan yleensä ekana eteen ja gunline (empire), anti gunline (esim vc) ja hirviölista (wotdg) pidetään reservissä ja odotetaan että toinen laittaa jonkin jota vs voi menestyä. Etenkin tuo Wotdg hirviölista jossa on 7 hirviötä voi olla joitakin listoja vastaan täysin kauhea, ja pitäs voittaa helposti.

En täysin muista miten se paritus meni, mutta jos pitää useamman kerran tunkea ite eteen listoja niin on hyvä että ns all round listoja on vähintään kaksi, ja esim kolmas joka omaa esimerkiksi myös elementtejä counteroida jotain tietyn tyylistä listaa.

Esim:
-Lista 1: All round lista jonka pitäs pystyä taistelemaan realistisesti kaikkea vastaan
-Lista 2: Vastaava lista kun yllä
-Lista 3: All round lista jossa on jokin erikoisuus, että voi käyttää soft counterina johonkin tiettyyn
-Lista 4: Kuten yllä
-Lista 5: Gunline
-Lista 6: Anti-Gunline
-Lista 7: Hirviöspämmi
-Lista 8: Jokin muu erikoistunut lista ja / tai toinen vastaava kun listat 5-7.

Tasasimmillaan olis kaikkia countereita 2, niin että olis ainakin hard tai soft counter laittaa kaks kertaa mihin tahansa.

Hard Countereisa pitää olla potentiaali 20-0 jotain tiettyä vastaan ja soft countereissa pitää olla myös potentiaali taistella tasasesti miltei mitä tahansa vastaan. Jos paritus ja pelit menee ideaalitasolla niin on realistista miettiä (tai ainakin tavoitella) jopa 4x20-0 tyylistä tulosta ja 4x10-10 tyylistä tulosta.

Hard / Soft countereita mietittäessä pitäs ymmärtää metaa, eli mimmosia armeijoita on eniten, eli mimmosia armeijoita vs kannattaa olla esim 2 counteria, tai peräti kolme. Voihan mennä niinkin erikoisesti että hard counter listan voi toisinaan tunkea huoletta vihollisen eteen kun counteroi kaikki jäljelläolevat vastustajan armeijat. Jos on varma metasta, hard countereita voi toki olla enemmän mutta yllä kuvattu on "all round" optio.


-


Count + Wizard Adept (Hereditary + Evocation 2) + The Dead Arise + Von Carstein + Storm Caller + Heavy Armour + Shield + Skeletal Steed + True Thirst + Legend of the Black King + Lucky Charm = 845 pts
Courtier + bsb + Wizard Apprentice (Hereditary) + Von Carstein + Hour of the Wolf + Heavy Armour + Shield + Lance + Skeletal Steed + Necromantic Staff = 490 pts

2x10 Bat Swarm = 690 pts
2x15 Dire Wolves = 380 pts
20 Zombies = 115 pts

4x5 Barrow Knights = 680 pts
2x10 Great Bats = 540 pts

6 Vampire Knights + Champion + Standard + Flaming Standard = 585 pts
6 Vampire Knights + Champion + Standard = 550 pts

= 4875 pts

Kokeilin VC:llä sitä anti gunlinea tehdä niin ei kyllä tuollasenaan vakuuta ja menee pisteissäkin yli. Sankarit tulee liian kalliiks ja puuttuu yksiköt joissa on rankkeja ja / tai saa epäilemään että toimiiko kuitenkaan -> Vai pysähtyykö johonkin steadfast jalkaväkiblokkeihin.

Vampire Spwaneja mietin myös toiseks yksiköks ja pelkästään kenraalia hour of the wolvella ja esim wight king bsb:tä. Tuo kenraali itsessään vaikuttaa kyllä suhteellisen vahvalta mutta idea oli että hour of the wolf sankarilla on myös tuo necromantic staff jollonka jää sitten kestävyyeltä selkeesti heikommaksi myös.

Periaatteessa tuon sais myös independenttinä niin että kenraalilla olis hour of the wolf ja coressa ei olis zombeja niin säästys pisteitä. Tällöin ei olis storm calleria mutta hard target ja ensimmäisellä vuorolla pitkä kantama on todennäkösesti jo aika hyvä gunlineja vastaan.

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”