Täydellinen armeija (kilpailu)

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Avatar
Tyrisalthan
Viestit: 442
Liittynyt: Pe 08.11.2002 12:58
Paikkakunta: Hämeenlinna

Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan »

Kun mainittiin toisessa ketjussa paras mahdollinen lista, niin aloin miettimään että mikä todella olisi paras. Niinpä ajattelin pistää pienen kisan käyntiin.

Postaa alle pelitehokkain 2000 pisteen armeija käyttäen kuudennen editionin sääntöjä ja armeijakirjoja. Ja tarkoitan siis todella monikossa armeijakirjoja. Tvistinä voit käyttää useampaa kuin yhtä kirjaa, ja ottaa yksiköitä ja sankareita sekaisin eri kirjoista. Normaalit rajoitukset on voimassa, eli pitää olla ainakin 3 corea, ja saa olla max 4 specialia ja kaksi rarea. Jos yksikkö veisi normaalisti special choicen paitsi jos on joku tietty kenraali, on se myös nyt niin.

Perinteisesti joka armeijalla on joitakin vahvuuksia ja joitakon heikkouksia. Nyt sen ei tarvitse olla niin. Kääpiöarmeijaan saa necromacereita loitsimaan ja haltioilta light cavalaryä. Kaaosarmeijaan kääpiöiden sotakoneita ja örkeiltä massaa. Pistä oma listasi alle niin nähdään mikä lista on kovin.
Innokkuus korvaa pätevyyden
Avatar
Nightderanger
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 29.08.2006 21:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Nightderanger »

Täydellisyys voi liittyä hyvin paljon taktiikoista. Esim. kaikista sankareista saa unbreakableja laittamalla ne epäkuolleiden yksiköiden sekaan. Jossain erratassa tjsp. oli sääntötarkennuksena että ub-yksiköihin voi liittyä vain ub-sankarit. Epäkuolleet eivät ole sääntöteknisesti unbreakable.

Ehdottaisin että tähän kilpailuun otetaan lisäsääntö, eri armeijoiden sankareita ja yksiköitä ei voi sekoittaa. Kaaoksella on jo säännöissä sanottu että petoja, "tavallisia" kuolevaisia ja demoneja ei voi sekoittaa samaan yksikköön. Sama linja toisi selkeyttä mielestäni.

Mitenkä special characterit? Tulee heti mieleen Morghur ja jos otetaan tämä kilpailu erittäin kuin piru raamattua lukien, jonoissa kulkevia skavenslave-yksiköitä mahdollisimman monta lähelle. Niitä voisi tunkea helposti 15 1x20 muodostelmissa. Kenraali ei tietenkään ole lähellä ja joka yksiköstä saa todennäköisesti 2 spawnia. Karkeasti 30 spawnia + Morghur itse alle 1000 pisteellä.
Avatar
Tyrisalthan
Viestit: 442
Liittynyt: Pe 08.11.2002 12:58
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan »

Sankareiden liittymisestä toisen rotuisten yksiköihin pidän ihan reiluna ja tämän kilpailun hengen mukaisena. Tässä mielletään kaikki ikään kuin saman armeijan jäseniksi, eli taistelevat yhdessä yhteistä vihollista vastaan, joten pistävät väliaikaisesti syrjään vanhat vihollisuudet.

Normaalit säännöt toki pätevät, eli esim kaaoksella ei mortalit pysty liittymään demoneihin. Myöskin kaaoksella jonkin jumalan markilla varustettuun yksikköön voi liittyä vain saman jumalan kannattajat.
Kääpiöillä slayereillä taisi olla erikoissääntönä että vain slayer-sankarit saa liittyä.

Mitä tulee special charactereihin niin niitä en sallisi tähän kilpailuun. Tarkoitus on kartoittaa kovimmat yksiköt, ei sitä kuinka abuusattavia jotkin spessuhahmot on.
Innokkuus korvaa pätevyyden
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 6172
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Mun kaverilla oli 6th edikan aikaan lista jossa oli tzheentch lord löhikäärmeellä, core täytettiin charioteilla. Muut charrut oli charioteilla, oli minotauroksia, dragon ogreja, pari spawnia daemonette ratsastajia. Oli kai siinä muutakin..hmm mutta ei nyt tuu mieleen. Mutta se armeija iski lujaa.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Avatar
Tyrisalthan
Viestit: 442
Liittynyt: Pe 08.11.2002 12:58
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan »

Lord of Carcassonne kirjoitti: To 12.11.2020 12:45 Mun kaverilla oli 6th edikan aikaan lista jossa oli tzheentch lord löhikäärmeellä, core täytettiin charioteilla. Muut charrut oli charioteilla, oli minotauroksia, dragon ogreja, pari spawnia daemonette ratsastajia. Oli kai siinä muutakin..hmm mutta ei nyt tuu mieleen. Mutta se armeija iski lujaa.
Mutta saisiko tuota tuunattua vielä kovemmaksi, jos siihen saisi sotakoneita, tai halpaa massaa vielä lisäksi?
Innokkuus korvaa pätevyyden
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 6172
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Ehkä Hellcannon.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Avatar
Tyrisalthan
Viestit: 442
Liittynyt: Pe 08.11.2002 12:58
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan »

Eli sanoisitko että kaaoksen armeija on kovempi kuin kaikki muut armeijat yhteensä, jos se ei tarvitse apuja mistään muualta?
Innokkuus korvaa pätevyyden
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 6172
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Eikös chaos saa jo rakennettua yhdistelmä armeijan mm. omasta ja pedoista? Oliko viel Storm of Chaos Demonit lista tässä mukana?

En sano että chaos olisi muita kovempi. Mutta onhan chaos hyvä armeija toki.

Onko tässä tarkoitus tehdä armeija jossa on yksikköjä kaikista armeijoista vai oman kirjan/kirjojen valikoimasta?
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Avatar
Nightderanger
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 29.08.2006 21:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Nightderanger »

Miten skavenslavet oli määritelty? Oliko niin että eivät aiheuta paniikkia muissa Skaveneissa vai missään muussa yksikössä? Ja mikä niiden maksimiyksikkökoko on? Ei löydy 6:n Skaven-kirjaa koneelta. Jos niiden kokoa ei ole rajattu, Empire BSB Griffon Standardilla eturiviin ja staattista resoa riittää.
Avatar
Tyrisalthan
Viestit: 442
Liittynyt: Pe 08.11.2002 12:58
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan »

Nightderanger kirjoitti: Pe 13.11.2020 15:16 Miten skavenslavet oli määritelty? Oliko niin että eivät aiheuta paniikkia muissa Skaveneissa vai missään muussa yksikössä? Ja mikä niiden maksimiyksikkökoko on? Ei löydy 6:n Skaven-kirjaa koneelta. Jos niiden kokoa ei ole rajattu, Empire BSB Griffon Standardilla eturiviin ja staattista resoa riittää.
Slaveja voi olla vain niin monta yksikköä kuin on clanratteja. Jos haluaa vain yhden ison yksikön niin varmaan goblinit olisi siihen parempi vaihtoehto. Common goblineille saa light armour+shield+hand weapon -combon eli 4+ saven lähitaistelussa. Kun niitä ei kuole niin paljoa lähitaistelussa, staattisen resultin merkitys kasvaa.
Innokkuus korvaa pätevyyden
Avatar
jupu_pupu_mies
Viestit: 2493
Liittynyt: La 12.01.2008 21:44
Paikkakunta: Hönölä

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Hauska ajatusleikki! Itse en kutosta pelannut, mutta seiskaa kylläkin joten tietoa uupuu.

Lähtisin itse rakentamaan listaa luultavasti gunlinepohjalta.

Gunline tyyppiseen listaan voisi ottaa kaikkien armeijoiden ampujien parhaita juttuja, esimerkiksi coresta Wood elf archereita, specialista tykkejä jne. Lisäksi miten synergiat toimivat? Jakaako Empire insinööri rerolleja hellcannonille?
Avatar
Tyrisalthan
Viestit: 442
Liittynyt: Pe 08.11.2002 12:58
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan »

jupu_pupu_mies kirjoitti: La 21.11.2020 06:46 miten synergiat toimivat? Jakaako Empire insinööri rerolleja hellcannonille?
Sanoisin että ei, koska engineer spesifioi mihin niitä rerolleja voi käyttää, eli great cannon ja mortar. Se vielä selkeyttää että hellblasteriin ei saa. Mutta se voi kuitenkin liittyä mihin tahansa sotakoneeseen ja käyttää niitä koska extra crewman-sääntö ei tarkenna vaan puhuu vain warmachineista.

Kääpiöiden insinörtti antaa eri koneille eri juttuja, riippuen kumpaa kirjaa käyttää, joita teoriassa voisi hyödyntää.

Ensimmäisen kirjan nörtti antaa tykillä tai katapultilla tehdä kaksi arviota ja valita niistä paremman. Koska tässä on spesifioitu että ei toimi esim flame cannoniin niin sanoisin että ei toimi myöskään hellcannoniin, mutta toimii vaikka empiren great cannoniin. Hän antaa myös bolt throwereilla rerollata osumat, joka toimii kivasti haltiaboltisten kanssa.

Kakkoskirjan nörtti antaa boltisten käyttää omaa BS5:tä osumiseen joka toimii myös repeatereiden kanssa. Cannonin woundit d3:sta d6:n toimii dogs of war tykin kanssa. Entrenchmet-sääntö toimii mihin tahansa sotakoneeseen paitsi gyrokopteriin, eli on hyvinkin hyödynnettävissä. Ja sillä on gunners pride riippumatta siitä mihin tahansa sotakoneeseen hän liittyy.

Teoriassa haltiaboltis jossa on kaksi kääpiöengineeriä (eli yksi per kirja) ampuisi kuudesti bs5 ja rerollaisi osumat. Se että haluaisiko käyttää 2/4 sankarivalinnoista boltikseen on sit ihan eri juttu.
Innokkuus korvaa pätevyyden
Avatar
Tyrisalthan
Viestit: 442
Liittynyt: Pe 08.11.2002 12:58
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan »

Nyt on ollut jo hyvää pohdintaa. Sitten tarvittaisi vielä niitä varsinaisia armeijalistoja johon ne ideat konkretisoituisivat. Eli pistäkää listoja tulemaan.
Innokkuus korvaa pätevyyden
Avatar
jupu_pupu_mies
Viestit: 2493
Liittynyt: La 12.01.2008 21:44
Paikkakunta: Hönölä

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Valitettavasti en pelannut kutosedikkaa koskaan, ja seiskaa pelatessa olin ihan kersa. Kasiedikasta osaisin kirjottaa parempia listoja.
Avatar
Tyrisalthan
Viestit: 442
Liittynyt: Pe 08.11.2002 12:58
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan »

jupu_pupu_mies kirjoitti: Su 22.11.2020 20:08 Valitettavasti en pelannut kutosedikkaa koskaan, ja seiskaa pelatessa olin ihan kersa. Kasiedikasta osaisin kirjottaa parempia listoja.
Ei sen väliä, teet sellaisen listan kuin osaat. Monesti ne jotka ovat asian kanssa tuttuja toistavat samoja vanhoja juttuja, ja joku ulkopuolisempi osaa lähestyä asioita eri kulmasta, tuoden uusia mielenkiintoisia ideoita pöytään. Sama pätee myös tällaiseen listanrakennukseen. Monet vanhat turnauslistatkin rakentuivat niiden figujen varaan joita oli helposti saatavilla, ja vaikka figuja keräänty enemmänkin niin ne vanhat listat pysyivät kun olivat niitä hyviksi havaittuja. Sellaisella jolla ei ole tuollaista vanhaa painolastia rasitteena voi olla hyvinkin raikkaita ideoita.
Innokkuus korvaa pätevyyden
Avatar
Scumboogie
Viestit: 4377
Liittynyt: Su 02.03.2008 12:26
Paikkakunta: Vantaa

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

jupu_pupu_mies kirjoitti: La 21.11.2020 06:46 Hauska ajatusleikki! Itse en kutosta pelannut, mutta seiskaa kylläkin joten tietoa uupuu.

Lähtisin itse rakentamaan listaa luultavasti gunlinepohjalta.
En lähtis ite duunaamaan gunlinea jos tavoitteena on murskata joka ikinen vastustaja, homma menee vaa siihen et jos vihollinen toteaa ettei pysty juoksemaan tollast gunlinea päin, ne vaan piiloutuu ja pelistä tulee tapahtumaköyhä tasapeli. Kutosessa ei muistaakseni ollut vielä objectiveja jotka pakottaisivat lähtemään nurkasta pois.
Avatar
Tyrisalthan
Viestit: 442
Liittynyt: Pe 08.11.2002 12:58
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan »

Scumboogie kirjoitti: Ti 01.12.2020 15:02
jupu_pupu_mies kirjoitti: La 21.11.2020 06:46 Hauska ajatusleikki! Itse en kutosta pelannut, mutta seiskaa kylläkin joten tietoa uupuu.

Lähtisin itse rakentamaan listaa luultavasti gunlinepohjalta.
En lähtis ite duunaamaan gunlinea jos tavoitteena on murskata joka ikinen vastustaja, homma menee vaa siihen et jos vihollinen toteaa ettei pysty juoksemaan tollast gunlinea päin, ne vaan piiloutuu ja pelistä tulee tapahtumaköyhä tasapeli. Kutosessa ei muistaakseni ollut vielä objectiveja jotka pakottaisivat lähtemään nurkasta pois.
Kutosessa se riippuu pitkälti skenaariosta. Pitched battlessa ei tosiaan mikään pakota liikkeelle, mutta esim capturessa tai breaktroughissa ei pärjää kovin hyvin piiloutumalla kulmaan. Lisäksi yleensä kutosessa on huomattavasti vähemmän maastoa kentällä kuin kasissa ja sen perillisissä tai vaikka nelkkarissa, eli koko armeijaa ei mitenkään saa piiloon esim sen ainoan metsän taakse.
Innokkuus korvaa pätevyyden
Avatar
Tyrisalthan
Viestit: 442
Liittynyt: Pe 08.11.2002 12:58
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Täydellinen armeija (kilpailu)

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan »

Tein nyt esimerkkiarmeijan. Ei se täydellinen ole kun loppui pisteet kesken, mutta on siinä yritystä. On magiaa, ampumista, skirmareita, breikkaamattomia blokkeja, ja lyöntivoimaakin. Scoutit ja ambushaajat hoitelevat vastustajan sotakoneet sekä marchblokkaavat taisteluyksiköt. Taktiikkana hidastaa vastustajan eteneminen scouteilla, ja ampumalla ja taikomalla heikentää yksiköitä ennen taistelukontaktia. Breikkaamattomat blokit ottavat chargen edestä, ja sitten minotaurit tulevat kylkeen. Pidemmittä puheitta itse listaan:


Characters:

Beastlord of tzeench + Chaos armour + shied, brayhorn. Army general 248pts

Nelostason velho, ja löytyy kuitenkin iskuvoimaakin, lähiksessä 2+ armour save niin pysyy ehkä hengissäkin. Koska undead-armeijaa pitää johtaa velho niin vaihtoehtoja kenraaleiksi oli lähinnä tzeenchin lordi tai vampire count, mikäli mielii ottaa lurkkeja. Ja koska halusin ambushaajia niin tzeenchin lordista tuli beastlord. Johtaa beastherdiä.


High elf mage + lv 2 wizard + seer + channeler+ silver wand + pure of heart 180pts

Seerin ansiosta saa valita loitsunsa, ja silver wandilla saa ylimääräisen loitsun. Tällä otetaan ne loitsut viimeisenä, että näkee mitä muut velhot on saanut ja mitä vielä tarvittaisi. Jos ei ole mitään erityistä tarvetta niin ottaa yleensä curse of arrow atractionin, fury of khainen, ja flames of phoenixin. Channelerin ansiosta saa heittää loitsuja 4 nopalla, jolloin flames of phoenix saattaa jopa onnistua. Pure of hearth tekee immuuniksi paniikille, ja ajattelin ensin pistää sen beastherdin matkaan mutta niihin ei saa liittyä sankari jolla ei ole raider-sääntöä, eli menee varmaan jompaan kumpaan skinkkipalloon, ainakin aluksi.

Necromancer + lv 2 wizard + Book of arkhan 125pts
Necromancer + lv 2 wizard 100pts

Necrot summonoi luurankoja ja zombeja blokkeihin, ja kun ne on riittävän isoja, niin sit voi tehdä uusia yksiköitä. Book of arkhanilla voi yllättää tekemällä uuden yksikön ja sitten tanssittamalla ne vihun kylkeen. Menevät molemmat zombiyksikköön, joka olisi lurkkien takana suojassa.


Core:

Beastherd 10 Gor + 8 Ungor. Gor have additional hand weapon, ungor have spear. Unit have a standard bearer and musician. 117pts

5 Warhounds of chaos 30pts
5 Warhounds of chaos (nämä ambushiin) 30pts
5 Warhounds of chaos (nämä ambushiin) 30pts

10 Skink skirmishers with blowpipes 60pts
10 Skink skirmishers with blowpipes 60pts
10 Skink skirmishers with blowpipes + scouts 70 pts
10 Skink skirmishers with blowpipes + scouts 70 pts

10 Skeletons with light armour and shield. Unit has a standard bearer and musician. 115pts
10 Skeletons with light armour and shield. Unit has a standard bearer and musician. 115pts
10 Zombies. Unit has a standard bearer. 70pts

Special:

4 Minotaurs of tzeench with great weapons. 204pts
4 Minotaurs of tzeench with great weapons. 204pts

Empire great cannon 100pts

Goblin spear chukka 35pts
Goblin spear chukka 35pts


Total: 1998pts

Käytössä 14 power-noppaa, ja 7 dispel-noppaa joihin saa +1dispellausheittoihin.


Mielipiteitä listasta? Mille armeijalle tämä häviäisi? Millaisen listan sinä tekisit?
Innokkuus korvaa pätevyyden
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”