Kiltapallo

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Avatar
TheEmu
Viestit: 4519
Liittynyt: Su 15.10.2006 22:48
Paikkakunta: Turku

Re: Kiltapallo

Viesti Kirjoittaja TheEmu » To 28.09.2017 12:53

TheEmu kirjoitti:
Pe 03.03.2017 15:18
Warmachine/Hordes World Team Championshipin yhteydessä järjestetään Kiltapallolle vastaava turnaus Belgiassa syyskuun lopussa. Saadaanko Suomesta edustustiimiä/tiimejä liikkeelle?

https://wmhwtc.wordpress.com/guildball/

https://www.facebook.com/gbworldteamchampionship
Loppumetreillä, vähän varsinaisen ilmoittautumisen jälkeen, saatiin kuin saatiinkin joukkue kasaan ja sille viimeinen turnauspaikka kisoihin. Kisat oli viime viikonloppuna ja loppupeleissä tykitettiin ittemme 15. sijalle 32 osallistujatiimistä: http://wmh-wtc.com/guildball/ => Leaderboard.

Erinomainen reissu, niinkuin Masiina-WTCistäkin tosin jo arvasi. Ensi vuonna sitten isommalla porukalla ja vielä paremmin tuloksin, kun kisat järjestetään Puolan Varsovassa 21.-23.9.2018. Aloitetaan tiimien keräys ja mahdollisesti tarvittavat karsinnat alkuvuodesta, pysykää kuulolla.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "

Avatar
STB
Viestit: 207
Liittynyt: Ma 22.12.2003 16:19
Paikkakunta: Hki

Re: Kiltapallo

Viesti Kirjoittaja STB » Ti 17.10.2017 16:59

Kiinnostunutta ummikkoa askarruttaa muutama seikka:

1. Kuinka pitkälle tätä peliä oikeasti voi pelata hankkimalla vain yhden figuboksin (pallo, maskotti, kapteeni, 4 pelaajaa)?

2. Figujen puolesta kiinnostaisi ehkä eniten haudankaivajat, mutta internet sanoo, että ne ovat vaikein joukkue pelata. Alkemistit ja kalastajat ovat myös ihan siistejä figuina, mutta nekin vaikuttavat ns. polarisoituneilta johonkin tiettyyn pelityyliin. Onko näin? Tai onko tämä ylipäänsä murehtimisen arvoinen asia omaa kiltaa valitessa?

3. Tässä ketjussa mainittiin aiemmin, että alkemistit ovat OP. Onko tilannne vielä näin vai ovatko killat keskenään tasapainossa?

4. Union-pelaajia voi ottaa mihin tahansa kiltaan, mutta ovatko kaikki union-pelaajat otettavissa mihin tahansa kiltaan, vai ovatko tietyt union-pelaajat otettavissa vain tiettyihin kiltoihin?

5. Lievästi oman killan valintaan vaikuttaa myös se, mitkä killat ovat omalla paikkakunnalla yli- tai aliedustettuina. Onko pk-seudun tilanteesta selkeää tietoa?

Avatar
Hammerheart
Viestit: 3166
Liittynyt: La 01.02.2003 17:52
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiltapallo

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ti 17.10.2017 21:12

STB kirjoitti:
Ti 17.10.2017 16:59
Kiinnostunutta ummikkoa askarruttaa muutama seikka:

1. Kuinka pitkälle tätä peliä oikeasti voi pelata hankkimalla vain yhden figuboksin (pallo, maskotti, kapteeni, 4 pelaajaa)?
Melko pitkälle, mutta ehkä sitä vaihtelun vuoksi haluaa jossain vaiheessa ostaa muutaman lisäfigun käytännössä. Täysi joukkuehan siis tuossa on, eli sinällään "turnauskelpoinen" jengi (vaikka sen varmaan tiesitkin).
2. Figujen puolesta kiinnostaisi ehkä eniten haudankaivajat, mutta internet sanoo, että ne ovat vaikein joukkue pelata. Alkemistit ja kalastajat ovat myös ihan siistejä figuina, mutta nekin vaikuttavat ns. polarisoituneilta johonkin tiettyyn pelityyliin. Onko näin? Tai onko tämä ylipäänsä murehtimisen arvoinen asia omaa kiltaa valitessa?
Omaa kiltaa oppii kyllä pelaamaan - ei kannata olla huolissaan.
3. Tässä ketjussa mainittiin aiemmin, että alkemistit ovat OP. Onko tilannne vielä näin vai ovatko killat keskenään tasapainossa?
Peliä erratoidaan varsin aggressiivisesti ja balanssi on aika hyvä. Alkemistit eivät ole enää yleisen käsityksen mukaan OP (niiden kapteeni Midas sai kovaa nerffiä ja on nyt muiden kapujen tasalla).
4. Union-pelaajia voi ottaa mihin tahansa kiltaan, mutta ovatko kaikki union-pelaajat otettavissa mihin tahansa kiltaan, vai ovatko tietyt union-pelaajat otettavissa vain tiettyihin kiltoihin?
Useimmilla Union-pelaajalla on tietyt killat, joihin sen voi ottaa. Muutama on vain Unionille.
Killan korteissa on lista Union-pelaajista, jotka killalle voi ottaa:
http://steamforged.com/resources/
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

JArrow
Viestit: 1134
Liittynyt: Ke 17.01.2007 11:35

Re: Kiltapallo

Viesti Kirjoittaja JArrow » Ma 23.10.2017 14:20

Hammerheart kirjoitti:
Ti 17.10.2017 21:12
STB kirjoitti:
Ti 17.10.2017 16:59
1. Kuinka pitkälle tätä peliä oikeasti voi pelata hankkimalla vain yhden figuboksin (pallo, maskotti, kapteeni, 4 pelaajaa)?
Melko pitkälle, mutta ehkä sitä vaihtelun vuoksi haluaa jossain vaiheessa ostaa muutaman lisäfigun käytännössä. Täysi joukkuehan siis tuossa on, eli sinällään "turnauskelpoinen" jengi (vaikka sen varmaan tiesitkin).
Tosiaan kyllä tuolla yhdellä boxilla pelaa ihan kivasti, mutta kyllä sitä sen jälkeen kun on peliin sisälle päässyt, niin alkaa kaipaamaan vähän variaatiota omaan kokoonpanoon. Ja jos haluaa turnauksessa menestyä, niin silloin kannattaa kyllä olla enemmän nappeja. Joukkueille on juuri ilmestynyt toiset boxit, joissa on sitten toinen kokoonpano, eli yhdesteensä 2 kapteenia, 2 maskottia ja 8 pelaajaa.
2. Figujen puolesta kiinnostaisi ehkä eniten haudankaivajat, mutta internet sanoo, että ne ovat vaikein joukkue pelata. Alkemistit ja kalastajat ovat myös ihan siistejä figuina, mutta nekin vaikuttavat ns. polarisoituneilta johonkin tiettyyn pelityyliin. Onko näin? Tai onko tämä ylipäänsä murehtimisen arvoinen asia omaa kiltaa valitessa?
Omaa kiltaa oppii kyllä pelaamaan - ei kannata olla huolissaan.
Jos haluaa löytää heti kerralla oman tiiminsä, niin sitten tätä kannattaa muyrehtia, mutta silti menee helposti metsään. Parempi taktiikka on oikeasti otta joku tiimi, joka näyttää kivalta ja pelata jokunen kymmentä peliä sillä, niin tietää mitkä elementit pelissä tuntuu kivoilta ja sen perusteella hankkia toinen tiimi. Figupeliksi yksi tiimi on kuitenkin aika halpa investointi. Mutta haudankaivajat on siinä mielessä vaikea tiimi aloittaa, että ne pelaavat ehkä kaikkein eniten vastustajan peliä, joten pitää tietää aika hyvin mitä vastustaja haluaa, jotta osaa reagoida siihen. Monet muut tiimit pelaavat enemmän omaa peliä, jolloin aloittelijan on helpompi oppia miten oma tiimi toimiin. Ja toisen kapteenin myötä pelityyli joukkueen sisälläkin muuttuu kyllä aika paljon.
5. Lievästi oman killan valintaan vaikuttaa myös se, mitkä killat ovat omalla paikkakunnalla yli- tai aliedustettuina. Onko pk-seudun tilanteesta selkeää tietoa?
PK-seudulla aika monella pelaajalla on useampi tiimi, joten vaikea sanoa mitkä tiimit ovat oikeasti yli-tai aliedustettuja, koska riippuu pelaajien fiiliksestä mitä tiimiä he pelaavat. Tällä hetkellä ehki eniten yleistynyt tiimi on Hunterit, koska steamforge myi alkusyksystä halpoja mysteerilaatikoita, joista tosi monesta tuli hunterit ja brewerit.

Avatar
Myyra
Viestit: 2064
Liittynyt: Pe 11.06.2004 17:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiltapallo

Viesti Kirjoittaja Myyra » To 26.10.2017 22:51

Innostuttiin muuten kaverin kanssa aloittamaan tämä. Nyt on kaksi kokonaista peliä takana, ja hyvältähän tämä vaikuttaa. Jos STB:llä tai muilla aloittelevilla pelaajilla on kiinnostusta tulla meidän kanssa opettelemaan peliä, niin tervetuloa vain. Pelit onnistuu ainakin sunnuntaisin nuorisokeskus Hapessa, ja mulla esimerkiksi on kyllä kotonakin hyvin tilaa ja mattoja sekä maastoja sun muita.

JArrow
Viestit: 1134
Liittynyt: Ke 17.01.2007 11:35

Re: Kiltapallo

Viesti Kirjoittaja JArrow » Pe 27.10.2017 08:23

Noppakerholla on pyörinyt nyt syksyllä maanantaisin kasvavan pelikoon liiga, jossa osa oli vanhoja pelaajia, mutta osa uusia aloittajia, joten sieltä löytyy kyllä myös kohtuu alkuvaiheessa olevia pelaajia. Liiga taitaa loppua ensi viikon jälkeen, mutta en tiedä onko maanantain kiltis-illat jatkumassa. Meillä on whatsapp ryhmä missä sovitaan PK-seudun kiltis-pelejä. Pistäkää vaikka YV:llä puhelinnumeroa, niin pääsette sinne mukaan.

Avatar
GreenMeanie
Viestit: 1349
Liittynyt: To 03.10.2002 15:57

Re: Kiltapallo

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie » Ke 07.02.2018 23:24

Täällä on kovin hiljaista vaikka kiltapallo whatsappissa pauhataan (pääasiassa muuta kun kiltapalloa) 24/7. Järkätään kuitenkin Nopat & Taktiikka kerhotilassa Malminkartanossa demotusta ja vapaata pelailua 24.2., ois kiva nähdä muitakin kun turnauspelaajia paikalla.

Tässä vielä linkki tapahtumaan.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.

Avatar
Chukie
Viestit: 405
Liittynyt: Ke 20.11.2002 00:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiltapallo

Viesti Kirjoittaja Chukie » To 08.02.2018 13:25

Hankin äskettäin Kick Off-pakkauksen ja asun Helsingissä... Mitenkäs peliporukkaan pääsisi messiin kätevinten?

Avatar
GreenMeanie
Viestit: 1349
Liittynyt: To 03.10.2002 15:57

Re: Kiltapallo

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie » To 08.02.2018 23:39

Chukie kirjoitti:
To 08.02.2018 13:25
Hankin äskettäin Kick Off-pakkauksen ja asun Helsingissä... Mitenkäs peliporukkaan pääsisi messiin kätevinten?
Noppakerholla ei tällä hetkellä oo säännöllistä pelipäivää Guild Ballille. Aika usein pelejä on WMH pelien yhteydessä torstaisin mut muuten pelejä sovitaan whatsappissa. Jos laitat mulle yksityisviestillä numeros niin lisään tonne Helsingin GB whatsappiin tai kyl mä ainakin voin pelejä sotavasarassakin sopia.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.

Avatar
Barricade
Viestit: 451
Liittynyt: Ke 26.03.2014 21:13
Paikkakunta: Turku

Re: Kiltapallo

Viesti Kirjoittaja Barricade » Ma 22.10.2018 13:13

Ei mitään tietoa taipuuko GB tämmöseen rapsojen kirjoitteluun, mutta testataan ny huumorilla. Masiinasta näitä oli ihan hauska tehdä, mutta kiltsissä tapahtuu niin paljon kaikkea tärkeää koko ajan, että eihän näistö mitään selvää saa.
Ehkä tämä on enemmän fiilistely ja perustelu kirjoittelu. Toivottavasti kirvoittaa jotain keskustelua näin S4 alkupuolella techeistä ja muista.


Fana-lauantai (event 1582)
1. Kierros
Olin aika valmis nukkumaan, mutta Ville tuli silti heiluttelemaan teurastajan kirvestä pöydän toiselle puolelle. Odotin Oxia, koska Fillet on liian hyvä pinnauskohde. Valitsin Skathan, koska Theronin kontrolli ei riitä estämään kuutta butseria tulemasta kirvesetäisyydelle ja Skathan legendary voi pilata monta aktivaatiota butsereilta. Vastassa Ox, Prinsessa, Brisket2, Gutter, Shank ja Tenderiser. Ite draftasin Fahadin, vMinxin, Chaskan, vHearneen ja Zarolan. Järkeilin, että Minx on mun piilo-striker ja halusin ehdottomasti Aurinkoisän Siunauksen kentälle. Zarola on hankala tapettava butsereille ja Brisketin on vähän kiusallinen hakea siltä palloa pois. Chaska ja Hearne on vaan solid, niin miksei. Ollakseni rehellinen, suurin epävarmuus oli Chaskan ja Egretin välillä enkä enää muista kumman otin, mutta kuvittelisin, että haulikko ja ansa voitti vertailun.

Jompikumpi voitti aloituksen ja Skatha potkaisi pallon. Joku haki pallon ja Skatha teki maalin ja dodgas jonneki kentän takareunan tuntumaan. Skoraaminen on itsemurha noin aikaisessa vaiheessa, mutta samalla vaivalla voi kai tehdä väkivallan teot mahdollisimman kiusalliseksi suorittaa… Ox hengaili keskellä, Shank kävi tekemässä pahoja Skathalle ja Gutter, joka oli depottu aika kauas mun vasemmalle, tuli Route One’n voimin lyömään pari pinnaa turhan rohkeasti edenneeseen Hearneen. Zarola ampui bolalla Gutteriin snaren ja Fahad chargas Lifedrinkeristä jotain momentumeja irti.

Kakkosvuorolle voitin aloituksen ja Skatha dodgaili itsensä irti Shankistä. Chargas siunauksen kera Tenderiseria, otti triljoona dodgea palloon ja futas maalin. Ox laittoi kirveen Skathan suuhun ja Skatha pääsi paareilla vaihtopenkille. Skatha oli tietty snap shot rangella, mutta Villellä oli mielestäni kiirellisempääkin tekemistä ensimmäisellä aktivaatiollaan. Pallo oli joka tapauksessa jossa mahdottomassa paikassa, joten Hearne tykitti aikansa kuluksi 12 pinnaa vahinkoa Gutteriin, joka kiitti ja lähti pois kentältä. 10-2. Brisket kävi skoraamassa ja Longshanksissä lukee lopputuloksena 14-7, joten ilmeisesti Fahad kuoli johonkin ja mä sain kolmannen maalin vastapalloon.

Butserit on tosi vaffa kilta, mutta Ville ei ollut koskaan pelannut huntereita vastaan (pahoittelin ennen ja jälkeen peliä, mutta Ville oli hyvä sportti yllätysten kanssa) ja luulen, että hunut on aika paha matsi butsereille. Butserit on lasikanuunoita, mutta huntereita vastaan menee aika paljon damagea hukkaan ja toisaalta hunterienki kökkö damage riittää lasisten modelien poistamiseen - ainakin joskus.

2. Kierros
Vastassa Marcus Persson Brisket3lla. Marcus on juuri aloittanut, mutta hunut oli ihan tuttu ilmestys. Jännitin vähä Orderia etukäteen, mutta Juho oli jo edellisellä kierroksella asettanut Marcukseen suomalaisten pelon voittamalla kaverin Estersillä. Järkeilin, että en pysy maalintekokisassa mukana varsinkaan kun kirkko on niin hyvä pöllimään pallon pois ja voittaa todennäköisesti aloituksen joten myös skoraa ensimmäisenä. Theron, Fahad, vMinx, vHearne, Minerva, Zarola. Halusin pari pyssyä poistamaan resilienceä, mutta en ottanut nallea, koska se on liian helppo piñata kirkolle. Minerva paikkaa karhun jättämää damage-vajetta ja Hearne valmistautuu tekemään pari tappoa ja maalin. Marcus jätti Hatun ja Spigotin pois.

Perus ykkösvuoro; kirkko skoraa ja minä levittelen snareja ja irtopinnoja kaikkialle tasaisesti. Marcus panosti bonus timeillä, joten voitan aloituksen Sun Striken turvin ja Zarola käy noukkimassa pallon turvaan Midnight Offeringin siivittämänä. Pitkän arpomisen ja tanssimisen jälkeen kakkosvuoro jää aika mitäänsanomattomaksi kun Brisket ei tavoita palloa ja Tuuttis kestää mun lyönnit niin, että vasta viimeinen puukko Theronilta tiputtaa sen.

Kolmosvuorolla aloitan, koska Tuuttis tarjoili mulle sylillisen momsuliinia. Pinnaan Brisketin, ettei käy hassusti. Tuuttis tulee kohti samaa scrumia, johon se viime vuorolla lahos, joten Minerva käy lyömässä leijonaa, saa mGB, ampuu Eye Spy’n Tuuttikseen jonka resilience tippuu ja toisella lyönnillä mHarrier joka pakottaa Fangtoothin joko pakittamaan suoraan taaksepäin, tai kävelemään suoraan eteenpäin, koska toisella puolella on leijona ja toisella puolella metsä. Grace lyö Minervaa ja healaa Fangtoothia, mutta se ei riitä, vaan Hearne pyyhältää paikalle ja deletoi Tuuttiksen triviaalisti. 4-4. Muistaakseni Hearne skoraa seuraavalla vuorolla ja poistan Gracen ja Brisketin koko tiimin yhteisellä panostuksella. 12-4. Marcus pelas ihan oikeaan suuntaan, mutta huomasihan sen, ettei kokemusta vielä liiemmin ole. Todella hienosti maalattu tiimi tosin ja Shadespire on kuulemma houkutellut pelaamaan figupelejä.

3. Kierros
Adam Thiede farmareilla. Pelottava matsi. Hunujen damaget ei riitä mitenkään järkeviin take outteihin ja farmarit skorailee ärsyttävän helposti kun hunuilla on pääosin huonot defensiiviset statit, eikä yhtäkään close controllia. Häviän aloitusheiton, otan vastaan, valitsen Skathan, Fahadin, vHearneen, Ulfrin, Egretin ja Zarolan. Vastassa on Stiben siunaama kokoonpano: Thresher, Peck, Ploughman, Millstone, Tater & Jackstraw. Adamilla on vauhtivesi, joten Thresherin kick off -maali on todellinen, ahdistava uhka. Depotan Ulfrin ja Egretin hakemaan palloa, Zarolan keskelle ja Skathan oikealle wingille valmiina counteroimaan maali. Fahad istuu maalin edessä muiden takana nostamassa maalinteon vaikeusastetta. Niinhän se menee, että Thresher potkaisee, Ulfr hakee, syöttää Hearneelle (jotta saan pakotettua Thresherille 3” meleen) ja Thresher chargaa sisään pitkällä viikatteella. T, mKD, 6+ potku ohi. Zarola ampuu bolan Thresherin jalkoihin ja toimittaa pallon Skathalle, joka dodgaa eteenpäin. Koko hunutiimi painii Thresheriä vastaan ja op-Hearne viimeistelee homman jättämällä Thresherin taitavasti knokattuna ja snaressa yhteen healttiin. Skatha skoraa vuoron viimeisellä aktivaatiolla. 6-0.

Thresher luovutti niin viljalti momentumia, että pääsen aloittamaan ja Skatha aktivoituu ensimmäisenä. Maalipotku osuu kuitenkin sivutuuleen ja ohimolleni nousee kylmä hiki. Adam pelas viime vuorolla käytännössä yhden aktivaation, joten olen lisäksi kellossa jäljessä. Kun Millstone on pahoinpidellyt Skathaa ja Fahad viimeistellyt Thresherin, Tater palauttaa palveluksen ja jättää Skathan knokattuna kahteen healttiin. Heittelen keskikentällä lojuvaan Kyntömieheen keihäitä ja nuolia ja Jackstraw istuttaa pottuja kuin maatalousjumala, mutta muuten peli on aika rauhallista. Pallo lepäilee jossain kaukana vasemmalla takana, mutta onneksi Egret kävelee vuorossa 12”, joten matka ei enää kellon pysähtyessä ole mahdoton.

En muista kumpi kolmosvuoron aloituksen voittaa, mutta jossain vaiheessa Egret skoraa. Skatha ei ehdi aktivoitumaan ja käytän loput resurssini Ploughmanin rankomiseen. Thresher hurjastelee pallon kanssa keskikentälle ja viimeiselle kierrokselle lähdetään mun johtaessa 10-2. Thresher knokkaa mun kaiken ja potkaisee pallon maaliin. Maassa makaavilla Huntereilla on vaikeuksia saada mitään järkevää aikaiseksi, mutta onneksi Hearne osaa teleportata.. Käytettyäni joka ikisen influencen ja aktivaation Ploughmanin tappamiseen, Ulfr viimeistelee homman ja peli loppuu 12-6 Suomen eduksi.

4. Kierros
Niclas Ledin, Ruotsin ranking 1 Ratcatcherien väreissä. En ole pahemmin harjaantunut rottia vastaan, mutta asennoiduin peliin samaan tyyliin kuin kirkkoa vastaan, jolla ei ole armouria. Hidastan vaan peliä ja ammun kaiken ja lopuksi Theron painii pari take outtia niin homma vois olla paketissa.
Häviän aloituksen, valitsen Theronin, Fahadin, vMinxin pitämään pallosta huolta, Chaskan ampumaan juttuja kauemmas, vHearneen tappohommiin ja Zarolan tuottamaan 2 inffiä vuorossa ja myös pitämään pallosta huolta. Niclas vaihtoi Skulkin Nahkasahaan. Theron potkaisee kohti Nahkista, ettei Niclas skoraa kahdesti ykkösvuorolla. Nahkis noukkii pallon nöyrästi, syöttää pallon Piiparille ja meditoi aikansa kuluksi. Theron näkee tilaisuutensa tulleen ja ampuu muutaman nuolen ohi Nahkiksesta. Syöttö, Reverie, maali, Nahkis dodgailee takaisin keskikentälle. Yritän päästä kaikella mahdollisella tekemään damagea, mutta lopuksi vain bola osuu ja Nahkis jää 10 healttiin (mutta snaressa). Pallo on Minxillä ansojen takana turvassa, mutta en uskalla kamalasti edetä kun Scourge mönkii kohti Bonesawin rinnalla.
Toisella kierroksella Niclas voittaa aloituksen ja Bonesaw skoraa. Potkaisen pallon jonnekin helvettiin ja Theron pinnaa Scourgen, ettei käy hassusti. Piipari neuvoo Chaskan siirtymään kohti rottien depoa ja Pelagen ja Squekin yhteistyö jättää Chaskan kahteen pinnaan ja diseaseen. Muuta ei tapahdu.

Kolmannella kierroksella Bonesaw luistelee takaisin kentälle ja koska Niclas voittaa aloituksen, Squek repii Chaskan sairaalakuntoon. 2-10. Theronin on pakko pinnata Scourge ja siirtyä Nahkiksen reitin tielle. Yritän keräillä itseäni, koska riskejä ei voi ottaa. Voitan aloituksen Sun Striken turvin, mutta rotat on edenneet huolestuttavasti kenttää ylöspäin.

Neljännen kierroksen aluksi Theron pinnaa jälleen Scourgen ja ampuu nuolen Nahkiksen polveen. Tapahtuu paljon asioita, mutta lopuksi Hearne päätyy yleisön sekaan Piiparin heroicin, legendary ja 5 inffin voimin. 2-12. Ei aavistustakaan, miten tuon pelin olisi voinut voittaa.

5. Kierros
Viimeiselle kierrokselle asettuu vastaan pelaaja #1737. Puhuu ymmärrettävää suomea, joten sillä mennään. Kaikkia väsyttää, ollaan häviäjien korissa, Helsinki vetäytyi taisteluista, valoja ei ole ja nälkäki vaivaa. En muista pelistä juuri mitään, mutta Fangtooth siellä pyörii ja lopputulos on 12-10 Theronille.

Pelin ehdoton kohokohta ja viikonlopun hienoin aktivaatio tuli SS-bigotilta: kahdella inffillä varustettu Spigot chargaa palloa pitelevän Hearneen, joka julistaa counterin. mT><. encourage scrumin keskellä olevaan Hattuun ja heroicilla bonus time syöttö. Viidellä nopalla kutosia, triviaali onnistuminen ja Hattu hiihtää scrumin keskeltä coverin taa pallo hallussaan. En voi asialle mitään, joten Brisketin legendary, I’m Open, ilmainen dodge ja juoksu = maali. Mä luulin, että pallo on turvassa! Order istuu kyllä hienosti Iiron kouraan ja rakkaus Brisketin tiimiin näkyy heti ihanasti toteutetussa maaliteemassa (pun intended).

Fana-sunnuntai (event 1583)
1. Kierros
Heti aamusta hunu-mirrori. Vastassa Mattias Orell, Ruotsin ranking 5 ja lauantain voittaja. Hävisin aloituksen joten valitsin Theronin. En mielellään luota maaleihin voittokonditiona ja halusin pinnata vastustajan nallea ja snarettaa kaikki pahikset omaa nallea varten, joten kapteenin valinta oli melko helppo. Mattias mietti jotain saman suuntaista, sillä valitsi myös Theronin. Itse dräftäsin Fahadin, vMinxin, Chaskan, Seenahin ja Zarolan. Minx ja Theron tarjoilee hyvää heroiccia, Seenah viimeistelee pyssyteltyjä pahiksia ja Ulfr on valmiina kuittaamaan maalit. Zarola on ihan ok pysymään elossa jossain oman depolinjan takana ja tykittelemään ylimääräisiä jogeja tiimikavereille. On sillä joku turha pyssyki tiätty.. Mattias otti Snow’n (amatööri), Hearne1:n, karhun, Chaskan ja Jaecarin. Puhuttiin Jaecarista pelin jälkeen ja ideana oli Gut & Stringata mun pinnattua karhua ja murhata Chaska joskus kun scrumi on hajonnu. Siihen asti Jaecar toimis vaan yhden inffin G&S ja trap marker bottina.

Ykkösvuorolla Theronit ammuskeli vähän sinne tänne, Snow osoitti arvonsa dodgaamalla omia jätkiä pois toisten nuolien rangeilta (pro draft) ja Hearne1 teleporttaili jostain miljoonan kilometrin päästä heittämään Zarolaan keihään ja 3 vahinkopistettä. Peli meni lopulta aika hankalaksi, kun karhut kierteli toisiaan ja pyssyt oli aika tasan. Ratkaisun hetkiä elettiin, kun mun Theron kävi puukottamassa Hearneen hengiltä ja pinnas vastustajan karhun. Vastustajan Chaska tuli knokkaamaan mun karhun ja ampui siihen 6 pinnaa damagea. Ite etenin Minxillä kuuteen tuumaan Theronista ja syötin pallon Theronille, että saisin uhkailtua maalia ja dodgattua sen ärsyttävämpään kohtaan kenttää. Syöttö meni kuitenkin ohi ja Mattiaksen Seenah tuli lyömään 3 maulingia mun karhusta niin Minx kuoli ja Theron jäi yhteen pinnaan.

Ahdistuin huomattavasti ja annoin kellon juosta hetken, mutta lopuksihan homma on niin, että Minx saa kyllä kuolla jos mä saan murhattua vastustajan Seenahin vastapalvelukseksi. Poistin karhun, hiilasin Theronin, voitin aloituksen ja seuraavalla vuorolla juoksin kaikella karkuun. Lopuksi Mattias ja minä tehtiin kummatkin 10 pinnaa tapoilla (kahdet maskotit mukaan lukien), mutta mä sain tarvittavat 2 pistettä kellosta. 12-10.

2. Kierros
Sunnuntaista ei tehty helppoa, koska seuraavaksi asettui vastaan Niclas ”Warpstoned” Ledin, Ruotsin ranking 1. Rotilla, mikä on mielestäni huomattavan hankala matsi huntereille. Hävisin aloituksen joten valitsin Theronin. En mielellään luota maaleihin voittokonditiona ja halusin pinnata vastustajan Scourgea ja snarettaa kaikki pahikset omaa nallea varten, joten kapteenin valinta oli melko helppo. Draftasin kapteenin lisäksi Fahadin, Chaskan, vMinxin, Seenahin ja Ulfrin. Minx ja Theron tukee taas heroiceilla, Seenah yrittää saada tappoja aikaiseksi ja Ulfrin oli tarkoitus kuitata takaisin kaikki Nahkiksen tekemät maalit, koska 4 pistettä on kuitenkin aika paljon ja pallon tappaminen on tässä matsissa mahdotonta..
Niclas vaihtoi Skulkin Bonesawiin, mutta pelasi muuten rottalaatikolla. Theron potkaisi, että pääsee pyssyttelemään helpommin. Pallo lensi todella pitkälle, joten Squek pääsi hakemaan sen ja lopputuloksena syöttöketju ulettui koko tiimin läpi. Vietin oman ykkösvuoroni lähinnä vuoraamalla Nahkasahan maalivektoreita ansoilla ja kahden tuuman meleezoneilla. Lopuksi Theron kasvatti metsän maalitolpan eteen ja kävi ampumassa pari nuolta, mutta luonnollisesti ohi Bonesawista. Bonesaw juoksenteli Minxin ja Fahadin meleeseen ja potkaisi metsän yli sokkona meditoidun screamerin. Ulfr sai pallon, loikkas 4” eteenpäin ja chargas snaressa rämpivän Scourgen heittäen 10 resulttia -> 4 damagea, 5” dodgea ja 3 momentumia. Maali, ja dodge takaisin pallonhakuasemiin. Pallo kimpoili peliin takaisin ihan ookoosti. Ulfrin ja Theronin työn tuloksena voitin aloituksen, Ulfr ampaisi pallon perään ja kiskaisi ohi, scatteroiden pallon 6” ykköseen, suoraan Piiparin jalkoihin. Tilanne oli onneton, koska toinen maali olis tarkoittanut, että Seenah olis voinut pakittaa suoraan Nahkiksen kimppuun ja silputa tieni kymmeneen pisteeseen, mutta nyt 4-4 tilanne antoi Niclakselle huomattavasti enemmän liikkumavaraa. Kakkosvuorolla ei sitten juuri muuta tapahtunutkaan; sain Nahkiksen piestyä (en uskaltanut jättää henkiin Seize the Inikan pelossa, kun se veijari voi liukua ihmisten läpi eli häkittäminen on mahdotonta) ja Ulfr hakattiin kivuliaasti Niclaksen depolla. Tiputtelin ansoja maalivektoreille, mutta aika turhaahan se on kun rottien vektorit tulee maalta, mereltä ja ilmasta.

Kolmoskierroksella Theron pinnas heti alkuun Scourgen, ettei pääse tapahtumaan yllätyksiä, Nahkis ilmestyi takaisin kentälle ja potkaisi yleisön ihastukseksi screamerin. Minx korjas pallon pois, mutta en saanut maalia kuitattua koska vaikka Ulfr on aika loistava striker, ei paareilta silti yletä suoraan skoraamaan. Minx chargas Scourgen ja sai Marked for Deathin perille, mikä tarkoitti, että Seenah pääsi tekemään pahojaan ja jätti Scourgen muutamaan pinnaan. Piipari yritti houkutella Minxiä musiikin voimilla kiusattavaksi, mutta Seenah vei auliisti jalat alta ja knokkas parting blowilla. Ulfr oli kerännyt sen verran huomiota viime vuorolla, että esim Pelage ei yltänyt obstruktioiden ja ansojen takaa ketään kutittelemaan. Vuoron viimeinen aktivaatio oli Chaskan ohi ammuttu haulikko def3 Miasmasta, joka jäi sitten 8 healttiin.

Scourge vuoti kuiviin ja mönki maalitolpan vierestä takaisin kentälle. Neloskierros alkoi Chaskan ohi ammutulla haulikolla def3 Miasmasta, joka jäi sitten 8 healttiin. Chaska tiputti lisää ansoja Pelagen tielle ja juoksi kuolemaa karkuun (hyvät 4 inffiä). Piipari kävi hakemassa palloa Minxiltä, mutta 5/1 profiili osoitti erinomaisuutensa ja aidan takana kyyhöttäminen pelasti pallon hallinnan. Theron pinnas onnistuneesti Nahkiksen ja loppuvuorolla ei sitten juuri muuta tapahtunutkaan, kun kumpikaan ei uskaltanut lähteä arvelluttaviin painimatseihin. Tästäpä syystä Theronin pyssymomsut ratkaisi aloituksen meikäläisen eduksi ja Minx hoiti maalin kotiin dodgailemalla Miasman ohi. 12-10.

3. Kierros
Kolmoskierrokselle jännitin Tatu-Stefan-Adam -triangelia, joista Adamia vastaan olin jo pelannut eilen ja farmarit on aina tosi masentava matsi meikäläiselle. Arpa-Teemu suosi ja sain vastaani Stefanin morticianit. Olin about 100-varma, että Stefan valitsee Scalpellin koska se kestää paremmin hunujen pyssyjä, voodoonarut pilaa kaiken ja Obuluksella ei mielestäni ole erinomaisen hyviä Puppet Master -kohteita huntereissa. Hävisin aloituksen joten valitsin Theronin. En mielellään luota maaleihin voittokonditiona ja halusin pinnata vastustajan Nahkasahaa ja snarettaa kaikki pahikset omaa nallea varten, joten kapteenin valinta oli melko helppo. Stefanille ei yllätyksiä: Dirge, vHemlocke, Bonesaw, oGraves, Ghast. Ite valitsin Fahadin, vMinxin, Chaskan, Seenahin ja viimeisenä pitkän mietinnän jälkeen Ulfrin. Villimies aiheutti aika huomattavaa hilpeyttä naapuripöydänkin ruotsalaisessa, koska yleensä turnauspeleissä ei kuulemma tavata turhia ja paskoja modeleita. Ilmoitin, että se on kova jätkä käyttämään nolla inffiä eli tekee viimeisen slotin homman hyvin.

Potkaisin pallon jonnekin, Dirge haki sen ja ite keskityin täysin voimin tukkimaan Nahkiksen maalivektoria. Edes Hemlocken kävelyttäminen ei auttanut, vaan Bonesaw tyytyi pelkästään hiipimään wingillä. Pinnasin Scalpellin metsän keskelle ja varasin Seenahin viimeiseksi aktivaatioksi, mutta eihän semmoset taktiikat Scalpellia vastaan toimi, vaan Scalpel kävi tekemässä KD:n ja 14 pinnaa Theroniin ja dodgas helvettiin järjestäen koko mun tiimin uudelleen samalla.

Toisella kierroksella annoin Theronille vaan yhden inffin ja latasin muut täyteen. Ulfr jatkoi vaelteluaan jossain kaukana oikealla, about 14” lähimmästä modelista. Stefan pelas Grudge Matchin ja voitti aloituksen. Scalpel aloitti ja käveli Theroniin. Tappoi Theronin ja pushas Chaskan tuumaan. Tappo Chaskan ja dodgas coveriin. Loppuvuorolla ei taas tapahtunut kummempia, pallo päätyi Bonesawin haltuun ja sitä kautta maalin ohi mun pöydän reunalle, Seenah läpsytteli vähän naarmuja Scalpelliin ennen kuin Hemlocke ehtii huutaa kapteeninsa turvaan ja Minx chargas Marked for Deathin Ghastiin. Ulfr loikkas 4” ja chargas yhdellä inffillä 10” suojattomaan Ghastiin ja teki sen perus 5 pinnaa damagea niinku strikerin kuuluuki. Loput kaksi hyökkäystä lisää teki 4 vahinkoa lisää ja Stefan alkoi valittelemaan kun huntereilla tommosia OP-modeleita.

Voitin kolmannelle kierrokselle aloituksen, joten Theron syöksyi kentälle suoraan Scalpellin kimppuun, suolesti karhun pehmittämän neitin niille sijoilleen ja ampui heroicin Pinnedin Nahkikseen. Chaska korjasi pallon talteen ja lähti kävelemään ansoja varisten jonnekin takaoikealle. Ghasti teki hyvää duunia, mutta karhu tuli tiputtamaan möllin aika pieniin healtteihin. OP-Ulfr kimpoili taas 4” dodgensa avulla tappamaan Hemlocken ja nyt Stefanilla alkoi mennä hermo where did they go’n kanssa. Graves asenti Minxiin bleedin ja pari pinnaa vahinkoa.

Neljännellä kierroksella Scalpel palasi välittömästi pöydälle ja teki tarvittavat 12 pinnaa Theroniin joka poistui välittömästi pöydältä. Ghast teki hyvää duunia Minxin kanssa, mutta karhu kertoi zombiemiehelle, että nyt olisi aika poistua näyttämötä. Maskotit kierteli toisiaan coverissa. Bonesaw viiletti palloa kuljettavan Chaskan perään, mutta välimatkaa oli sen verta hulppeasti, että vielä ei päästy perille. Stefanilta oli loppumassa kello, joten ei huomannut, että Bonesaw jäi hiilaamatta ja Ulfr pääsi veistelemään munkin paarikuntoon. Graves kuoletti Minxin pois ja tilanne oli 8-10 Stefanin eduksi. Chaska tassutteli pallo kainalossa meikäläisen maaliviivan taa nurkkaan ansan taakse.

Voitin viidennen kierroksen aloituksen. Stefanin kello loppui inffin jaossa. Minx juoksi kentälle Chaskan ja Nahkiksen väliin. Seenah hassutteli Gravesin hengiltä ja juoksi blokkaamaan Scalpellin reittiä Theronin luo. 10-10. Bonesaw staminoi itsensä eteenpäin, julisti chargen Chaskaan unexpected arrival mielessä, ilmoitin että Minxin 2” keihäs estää sen, Stefan löi kellon mulle. 11-10. Theron tiputti metsän Scalpellin päähän ja juoksi tangetin suuntaan. Olisin voinut tappaa Dirgen ja voittaa (mutta siihen tarvii noppia). Scalpel olis voinu tappaa Fahadin (mutta se olis ollu turhaa). Sen sijaan voitin kellolla 12-10.

Minä ja Tatu oltiin täysissä voitoissa, mutta mun OR kantoi mut voittoon ja hienon viikonlopun ainoaan (peli)tavoitteeseen: LE Oxiin.
Make love, not peace.

Avatar
Hammerheart
Viestit: 3166
Liittynyt: La 01.02.2003 17:52
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiltapallo

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ti 23.10.2018 14:40

Kyllä nämä minusta raportteina toimivat oikein hyvin ja pelin kulusta sai jonkinlaisen kuvan. Kiltapallon asemoinnin hienouksia ja resurssimanagementista jne jne ei tietenkään voi millään raportoida kirjoitettuna järjellisesti, mutta kyllä näistä ajatus välittyi.

Jos jotain haluaisi lisää, niin ehkä hieman enemmän analyysia esmes siitä mihin virheeseen vastustajan peli kaatui tai mitä olisi tapahtunut jos jokin nopanheitto olisikin onnistunut tjsp. Mutta toki pelejä oli tässä raportoituna hirmuinen liuta, eli sinänsä ei voi minusta valittaa.

Kiitokset!

Ja lisäksi olen sen verta hidas, etten vieläkään ole keksinyt kuka "Tuuttis" on...
Edit: Eikun Fangtooth, tietty. Hämäännyin kun sitä kutsuttiin silläkin nimellä jossain kohtaa, niin mietin vain Order-jannuja, joita ei ollut nimetty.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”