Eden

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Hammerheart

Eden

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ma 17.09.2012 17:19

Ajattelin, että tällekin pelille on hyvä olla yhtenäinen ketju. Eli tosiaan post-apokalyptinen skirmish kyseessä, jolle kirjoitin esittelyn tänne:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 2&t=101961

Mutta oli minulla niin sanotusti jotain sanottavaakin, eli uutuuksia pukkaa. Elokuun hiljaiselon (Ranskan lomakuukausi) jälkeen syyskuun julkaisusetti on hyvinkin näyttävä:

Kuva

Itselle uppoaa etenkin alimman rivin jampat varsin täysillä. Horden uusi petoherra on komea ja susi persoonallinen. Ja jokereiden tirehtööri toimii erittäin hyvin. Resistancen uutuus on hieman geneerinen (tykkäsin enemmän konseptitaiteen selkeämmin keski-ikäisestä lookista), mutta ei tuo nyt rumakaan ole. Convoyn skotti on todella komea ja Bamaka-jampan saha on veivattavaa mallia(!?).

Täällä enemmän kuvia joka kulmasta: http://de607.ispfr.net/forum/index.php?topic=2203.0

Normijulkaisujen lisäksi tulee vielä muutakin, eli kolme pienempää eläintä:

Kuva

Kissa ja kroko ovat neutraaleja kiusanhenkiä (NPF) ja koira on palkkasoturi. Symppiksiä ovatten.

Kaiken tämän lisäksi Taban julkaisee vielä maastoakin aimo läjän, jota voi ostaa pienemmissä blistereissä tai boksissa, jossa tulee lisäksi mukana jonkinlainen pelialustakin. Ei tosin hajuakaan, että kuinka hyvä. Sinällään nämä pienemmät maastonkappaleet toimivat pelissä hyvin, eli julkaisu puolustaa paikkaansa.

Kuva
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

tnjrp
Viesti:

Re: Eden

Viesti Kirjoittaja tnjrp » Ti 18.09.2012 09:20

Niin tarkoitat "uusi yhtenäinen ketju"? (-;)
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 16&t=89081

Minusta taas näistä uutuuksista oikeastaan ainoastaan tuo Benedict on kiinnostava (jos kohta ehkä sitten valjumpi kuin konsepti jota en ole nähnyt). Mutta minä en olekaan post-apoc-pelaaja.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ti 18.09.2012 13:58

tnjrp kirjoitti:Niin tarkoitat "uusi yhtenäinen ketju"? (-;)
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 16&t=89081
Örf, olisi tosiaan ehkä pitänyt osata käyttää hakua.

Nyt ovat uutuudet saaneet ranskiskortit näkyviin, joista yritin tavailla olemattomilla ranskan taidoillani jotain irti. Ainakin Benedict näyttää tosi erikoiselta tapaukselta. Mies ei osaa tapella ollenkaan, mutta roiskii ympäri kenttää madonreikiä, joiden välillä jampat voi teleporttailla vapaasti (tosin yksi kuudesta mahdollisuus että sattuu vahinko, joka tekee kolme pinnaa joka paikkaan - auts). Aika villiä.

http://eden-the-game.com/index.php?modu ... ut&lang=fr
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp » Ke 19.09.2012 08:34

Benedict-sedän neuvo: "muistakaa lapset, eksoottinen aine ei ole lelu!" d-:)

Noissa maastonpaloissa on muutama ihan käyttökelpoisen näköinen, tosin voivat pahimmassa tapauksessa olla vähän yläkanttiin hinnoiteltuja?

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » La 03.11.2012 13:17

IndieGoGo-kampanjaa pukkaa kovakantisesta sääntökirjasta:
http://www.indiegogo.com/EDEN-Hardcover-rules

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ma 05.11.2012 23:02

3000€ tuli täyteen ja saatiin ensimmäinen herkku.

2500€ avasi tämmöistä:

Kuva
Kuva

Ja jos (noh, näyttäisi olevan kun) 5000€ tulee täyteen, niin tämmöinen:

Kuva

Jos oikein ymmärsin, niin jälkimmäinen tulee kaikille rahoittajille bonuksena tasoon katsomatta. Uusi faktio - Askareja Istanbulista. On kyllä tosi komioita.

Pitää muuten vielä hehkuttaa tuon sääntökirjan mukana luvattuja kolmin- ja nelinpelisääntöjä. Figumaailmassa kun moisia tarjoaa niin kovin harva peli ja toisaalta Edeniin voisi kuvitella niiden istuvan todella hyvin jo ihan skenaariosysteemin ansiosta.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ke 07.11.2012 12:46

Kai tuohon pitänee satku pistää seuraavasta palkasta, sen verran nopeasti tuo näyttää täyttyvän, että tullee indiegogon yksistä menestyksekkäimmistä kampanjoista.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Su 11.11.2012 16:18

IndieGoGo-kampanjan lisäksi normaalitkin julkaisut etenevät, eli marraskuun uutuudet näyttävät tältä:

Kuva

Jasonista en suuremmin perusta (joskin maalaus ei ehkä tuo napin ihan parasta esille), mutta muutoin kivaa settiä. Matriarchyn uudelleen muokatut siskot ovat huomattava parannus vanhoihin ja Flesh Master sekä Blue Heron ovat todella tyylikkäitä. Tykkään.

Kampanja on edennyt myös, eli 10000 euron raja meni rikki ja kaikenlaista pikkukivaa. Ensinnäkin Askari-tytsy:

Kuva

Ainakin taide on kohdallaan! Tykkään todella paljon näiden estetiikasta. Maastoa on myös tullut "goodies"-laariin (eli tuo Aftermath's Special-taso alkaa näyttää todella hyvälle):

Kuva
Kuva

Ja jos (kun) 15000€ tulee täyteen, niin NPF-pantteri-skorpioni-kyborgi:

Kuva

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » To 15.11.2012 12:00

Marraskuun uutuudet saivat statsitkin:

Blue Henro - Drone - Changement (35 points) - ISC-021

PSI - 6 - ◯◯◯ - 1
CBT - 5 - ◯◯◯◯ - 2, 3
VIG - 5 - ◯◯◯◯ - 4, 5
SPD - 5 - ◯◯◯ - 6
Equipment : Light plastell armor (Pr/Tech) : Full +1

Numeric prayer (perm) (1SP, 1/round)
At the beginning of the round, after choosing the first player, throw three dice. Put the results of these dice on the Blue Henro card. When a Drone allied fighter within 15cm of the Blue Henro performs a caracteristic or localization roll, you can delete one (and only one) die of the roll in order to replace it with a die on the Blue Henro card. This die is then removed from the Blue Henro card. During the intendancy phase, discard the unused dice on the Blue Henro card.

Command (action) (1SP, 1/round)
The Blue Henro chooses an allied fighter of Drone type within 10cm. The chosen fighter is considered as not having been activated until the end of its next activation.

Ki Defense (action) (2SP, 1/round)
Choose an allied Drone fighter within 15cm of the Blue Henro. The next time this fighter is the target of melee attack and its reaction is passive, its VIG becomes equal to its PSI until the end of the resolution of this attack.

N.O.A.H sanctuary (action) (1AP, 3/match)
Your opponent randomly draws a tactical card from your hand. He then puts it on the field so that at least one of his fighters is entirely on it. He cannot put this card within 5cm of another tactical card already on the field. This card represents a N.O.A.H sanctuary. At the end of the match, your score 10 VP for each N.O.A.H sanctuary where you have the fighter with the highest value inside it.

Flesh Master - Mutant, Dominant, Degenerate - (20 points) - HOR-014

PSI - 3/4 - ◯◯◯ - 1
CBT - 4/5 - ◯◯◯◯◯ - 2, 3
VIG - 4/5 - ◯◯◯◯◯ - 4, 5
SPD - 4/5 - ◯◯◯◯◯ - 6
No Equipment

Mind control (perm)
At the beginning of the intendancy phase, place ☬☬ on the Flesh Master card.

Keeper of souls (perm)
Each time that an allied fighter is incapacitated, you gain an amount of SP equivalent to his PSI value at the moment he is removed from the field.

Nigthmarish vision (perm)
When a fighter spends SP to activate an action special ability or an effect of an action special ability, this ability cannot target nor affect in any way whatsoever an allied fighter within 25cm from the Flesh Master.

Jason - Human, Cyber, Pilot - (15 points) - RES-013

PSI - 2/1 - ◯◯◯ - 1
CBT - 4/3 - ◯◯◯◯◯ - 2, 3
VIG - 4/3 - ◯◯◯◯◯ - 4, 5
SPD - 4 - ◯◯◯◯ - 6
Equipment : EDLC² battery (Tech) : ◯◯◯◯
Cybernetic prosthesis (Pr/Tech) : Legs +1

TUAV (action) (1BU, 1/round)
Place a 'TUAV' marker within 10cm from Jason so that a fully covers another marker. Withdraw the covered marker from the field. The withdrawn marker will be put back into play as soon as the 'TUAV' marker is destroyed. A fighter in contact with a 'TUAV' marker can spend 1 AP to perform a CBT roll with a level of difficulty of 6. If he gets at least one success, the 'TUAV' is withdrawn and the previously covered marker is put into play.

Pilot upgrade (perm) (1BU, 1/round)
Choose a Robot type fighter whose Pilot he was enslaved to has been incapacitated. This robot is immediately enslaved to Jason. This allows Jason to have more than one robot enslaved to him.

Cybernetic speed (perm) (1BU, 2/round)
Jason earns a +1SPD bonus until the end of the round.

---

Hyvää settiä. Tuo Blue Henro on todella villi nappi - Numeric Prayer on kovaa kamaa ja N.O.A.H sanctuary on hieno kyky, joka tosin vaatii hieman harkintaa (10 VP:tä kun ei ihan loputtomasti kuitenkaan ole ja tuohon menee kuitenkin AP.

Flesh Master puolestaan on vahva työhevonen - haavoittuneena sen statsit on silkkaa kultaa tuolla hinnalla, mutta toki rupeaa olemaan hieman paperinen siinä vaiheessa. SP:iden saaminen takaisin on aina kivaa, eli hyvää settiä.

Jason puolestaan vaikuttaa aika kunkulta valinnalta vähemmän väkivaltaisiin tehtäviin.

Kaikenkaikkiaan olen erittäin tyytyväinen marraskuun saldoon.

tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp » To 15.11.2012 12:24

Mites nää suhtautuu koon puolesta Dark Agen jamppohin? Käsittääkseni ovat aika kookkaita, mutta niin ovat DA:nkin.

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » To 15.11.2012 15:09

tnjrp kirjoitti:Mites nää suhtautuu koon puolesta Dark Agen jamppohin? Käsittääkseni ovat aika kookkaita, mutta niin ovat DA:nkin.
DA:n nappuloista ei ole omakohtaista kokemusta, mutta samanlaisilla jalustoilla nämä hengaavat ja jokseenkin samallalailla näyttävät niitä täyttävän. Jos Malifaux on tuttu, niin nämä on varsin tarkkaan samaa kokoluokkaa. Jahka pääsen kotio, niin voin koettaa mittailla silmänkorkeutta.

tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp » To 15.11.2012 16:24

Eip ole vielä Malifauxista yhtään ihmisfigua hyllyyn osunut, eikä Edenistä. Erilaisia ötököitä vaan.

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » To 15.11.2012 23:23

Mittasin ja hyvin tarkkaan ovat tätä heroic 32mm skaalaa, eli perusjannulla oli tasan 32 milliä jalanpohjista silmiin.

tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp » Pe 16.11.2012 12:19

Kiits. Kuulin meinaan huhuja, että nuo ovat ihan "jättiläisiä" ja arvelin sillä ehkä tarkoitetun jopa jotain Dystopian Legionsin kokoluokkia. Mutta kuten Valtaojan Esko sanoo, "vain ääliöt uskovat Internetin totuuksiin":
http://yle.fi/uutiset/vain_aaliot_uskov ... in/6378204

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ti 20.11.2012 12:16

Kampanja etenee ja previkkaa Askareista on tullut:

Kuva

Kuva

Miekkoset ei niin säväyttäneet, mutta ehkäpä erilailla maalattuina uppoaisivat paremmin. Tytsy sen sijaan on hauskannäköinen.

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ti 20.11.2012 16:43

Olisikohan muuten ihmisillä kiinnostusta Eden-turnaukseen alkuvuodesta (tammi-helmikuussa)? Paikkana voi toimia Louhelan asuntoni (17 minuuttia keskustasta junalla, kolme minuuttia kävelyä asemalta) jos osallistujia on kahdeksan tai vähemmän, muutoin pitää tutkia vaihtoehtoja. Kiinnostaisiko jotakuta ja onko päivämäärätoiveita. Tammikuun kaksi viimeistä viikonloppua ei itselle sovi. Lauantai olisi varmaan julkisen liikenteen puolesta parempi päivä, mutta sunnuntaitkin käy. Vaimo lupasi leipoa kakkua =)

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » To 22.11.2012 12:21

Mää voin ainakin tulla, jos nyt noi Indiegogon figut saapuvat siihen mennessä ja saan ne vielä maaleihinkin :)

Tony_Peter

Viesti Kirjoittaja Tony_Peter » La 24.11.2012 15:07

Mä voin tulla pelaamaan. Ainakin jos pelataan maalatuilla pikku-ukoilla. Lauantai olis itselle selkeästi sopivampi päivä. Päivämäärällä ei kauheasti väliä, kunhan se on tiedossa hyvissä ajoin.

jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Su 25.11.2012 01:01

Noista viimeisimmistä figuista tulee vahvasti mieleen Habibi sarjakuvan pahisbeduiinit. Erittäin siistejä, pitänee harkita jos hankkisi hyllyyn.
Ostetaan LotR-kirjoja ja Mordorin örkkejä. Kts. omv-alue.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ma 26.11.2012 13:03

Tosta ekastakin konseptistä on nyt figu tehtynä ja maaleissa.

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”