DSC/Warlord Games: Beyond the Gates of Antares

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
finmirage

Re: DSC/Warlord Games: Beyond the Gates of Antares

Viesti Kirjoittaja finmirage » Pe 08.01.2016 01:42

Tuli muuten mieleen, että ehkä niitä light support gun droneja pitäis käyttää juurikin supporttiin. Yks semmoinen vois kulkee etenevän strike squadin vierellä ja suojata sitä batter dronella. En tiedä onko hyvä idea, mutta vois kokeilla ainakin.

jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Pe 08.01.2016 10:32

finmirage kirjoitti:Tuli muuten mieleen, että ehkä niitä light support gun droneja pitäis käyttää juurikin supporttiin. Yks semmoinen vois kulkee etenevän strike squadin vierellä ja suojata sitä batter dronella. En tiedä onko hyvä idea, mutta vois kokeilla ainakin.
Voisi olla kyllä ihan hyvä idea. Saisi enemmän iloa irti batter dronesta ja jos sen haluaa saada ammuttua pois, pitää ampua sitä support dronea, joka kestää paremmin osumaa ja imee pinnit.

finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage » Pe 08.01.2016 13:39

jamovoima kirjoitti:
finmirage kirjoitti:Tuli muuten mieleen, että ehkä niitä light support gun droneja pitäis käyttää juurikin supporttiin. Yks semmoinen vois kulkee etenevän strike squadin vierellä ja suojata sitä batter dronella. En tiedä onko hyvä idea, mutta vois kokeilla ainakin.
Voisi olla kyllä ihan hyvä idea. Saisi enemmän iloa irti batter dronesta ja jos sen haluaa saada ammuttua pois, pitää ampua sitä support dronea, joka kestää paremmin osumaa ja imee pinnit.
Nimenomaan tuota mietin. Tuossa tulee vastustajalle target saturaatio ongelmaa ja mä luulen, että koko possen saa batterin voimakentän taakse. Ainut ongelma on noiden liikuttaminen, koska ovat erillisiä yksiköitä, mutta ehkä sen jotenkin saa hoidettua fiksusti niin, ettei suojaus täysin katoa. Voihan siihen jotenkin liittää toki myös commanderin, joka liikuttaa possea follow -kyvyllään.

Huomasin muuten eilen, että follow toimii ainoastaan yksiköihin, joilla ei ole yhtään pinnejä, mikä tekee siitä aika tavalla heikomman abilityn. Mun kokemus näistä peleistä on, että yleensä melkein joka yksiköllä on ainakin se yksi pinni heti, kun tulikosketus on syntynyt.

jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Pe 08.01.2016 16:18

Joo, luulen että tuo follow kyky paranee aika paljon isommissa peleissä, kun on enemmän yksiköitä ja voi pitää ehkä paria yksikköä vähän paremmassa suojassa reagoimaan tai tekemään kovempia iskuja komentajan kanssa. Jollain noilla jetbikeryhmillä ja jetbike commandilla saa varmaan tehtyä aika hurjia juttuja.

finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage » Pe 08.01.2016 20:39

Mitenköhän me saatais agitoitua muutama pelaaja lisää tähän antarekseen? Onko ideoita / oletko siellä kerholla buffannut peliä?

marke

Viesti Kirjoittaja marke » Pe 08.01.2016 21:18

Jos keksitte, kertokaa meikällekin :p

Ainoo este Xilos Horizonin tilaamiselle on edelleen se fakta, että se tarttis kokonaan tehdä yksin valmiiks ja suostutella pullakahvien kanssa joku kokeilemaan sitä.

finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage » Pe 08.01.2016 22:25

marke kirjoitti:Jos keksitte, kertokaa meikällekin :p

Ainoo este Xilos Horizonin tilaamiselle on edelleen se fakta, että se tarttis kokonaan tehdä yksin valmiiks ja suostutella pullakahvien kanssa joku kokeilemaan sitä.
Ei tartte. Me ollaan pelattu jo useempi kerta niin, että Jamo on käyttäny 40k figuja. Ei kyllä kannata tilata sitä pelkkää kirjaa, koska xiloksen value for money on vaan niiiiin paljon parempi.

Eli siis nelkkarifiguilla voi pelata aivan hyvin.

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Pe 08.01.2016 22:34

Mulla on sääntis tilattuna, jahka se tulee ja saan sen lukastua niin sitten pitää päästä pelaamaan :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima » La 09.01.2016 00:35

Joo kyllä 40k:ta pelaavia/pelanneita ihmisiä pitäisi olla helppo saada innostumaan pelistä. Tai ainakin omasta mielestä se ajaa aika hyvin saman asian, mutta monta puutetta korjattuna.

Viimeistään ropeconissa (joka on kyllä harmillisen kaukana) voisi peliä demota vähän enemmänkin. Jos ei oma siviilitilanne olisi mitä se on, niin voisin kyllä hyvin demota tätä Talvisodassakin.

jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima » La 09.01.2016 14:53

Jahas, Warlord laittoi uudet satrtterit ulos. Näyttää ihan hyvilta diileiltä, vaikkei ihan aikaisempiin vertaudukaan.

Yhtään ei tietenkään harmita, että ostin omat algorynini waylandin -25% alesta ja sain vanhoja viiden ukon bokseja uusien switsemän ukon boksien sijaan. Laskin että tuollainen Army startter olisi ollut 9 puntaa kalliimpi ja olisin saanut siinä "vain" 17 figua enemmän...

finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage » To 14.01.2016 00:32

Noniin kaksi peliä concordeilla ghareja vastaan tänään. 500pts. Päivän huippukohta oli, kun vastustaja heitti kahden gharin yksiköllä kahta osumaa vastaan kaksi kymppiä resistance heitossaan. Tuota muistoa tulen vaalimaan lämmöllä pitkään ja ammennan siitä voimaa kestää tulevaisuuden nöyryyttävät tappiot :D

Ghar komentajat on erittäin hankala poistaa laudalta.

tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp » Ti 26.01.2016 11:46

Ghareilta ilmestyy esimiestasoista tavaraa so. Command Crawler:
http://www.beastsofwar.com/beyond-the-g ... nd-walker/
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi

tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp » To 04.02.2016 12:21

Tietysti Rickin uudellakin projektilla pitää olla liitännäiskirjoja, kun kerran entiselläkin oli:
http://www.beastsofwar.com/beyond-the-g ... s-antares/

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Pe 05.02.2016 09:48

Toi on itse asiassa ihan mielenkiintoinen veto ja voi olla vetämässä Antareksen ihan vakavasti otettavaksi brändiksi. Hyvä esimerkki sinänsä siitä, että miten KS:ssa feilannut peli voi kuitenkin muuttua melko menestyksekkääksikin. Vaikken Antaresta itse omistakaan, on Warlordin sivuja selaamana tullut kuva dunetyyppisestä posthuman-fluffista, jossa on kyllä ainesta 40k-maiseen eeppisyyteen, joskin ilman grimdorkia (tai en tiedä mitä WHP tulee kirjoittamaan).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!

jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Pe 05.02.2016 11:59

Silveri kirjoitti:Toi on itse asiassa ihan mielenkiintoinen veto ja voi olla vetämässä Antareksen ihan vakavasti otettavaksi brändiksi. Hyvä esimerkki sinänsä siitä, että miten KS:ssa feilannut peli voi kuitenkin muuttua melko menestyksekkääksikin. Vaikken Antaresta itse omistakaan, on Warlordin sivuja selaamana tullut kuva dunetyyppisestä posthuman-fluffista, jossa on kyllä ainesta 40k-maiseen eeppisyyteen, joskin ilman grimdorkia (tai en tiedä mitä WHP tulee kirjoittamaan).
Ian M. banksin Culture-sarjan kirjoihinhan tuota on monessa paikkaa verrattu. En osaa itse sanoa yhtäläisyyksistä, koska en ole kauheasti antareksen fluffiinperehtynyt ja toisaalta Banksiakaan en ole yhtään kirjaa lukenut. Nyt tosin otin juurikin tästä inspiroituneena Use of Weaponsin uudelleen lukuun.

tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp » Pe 05.02.2016 12:41

Sukulaisuus Kulttuuri-kirjoihin on tosiaan suurempi kuin Dyyniin. Tekoälyt eivät kylläkään ole lainkaan niin keskeisessä roolissa kuin mitä ne ovat Banksin romaaneissa, varsinkin juuri Kulttuurin itsensä tapauksessa. Osuvampi verrokki Skotlannin suuren pojan tuotannossa saattaisi olla itseasiassa yksittäisromaani The Algebraist.

jirgaS

Viesti Kirjoittaja jirgaS » Su 07.02.2016 01:24

Pelin arvioita luettuani mieleen tuli jonkinasteinen jatkumo epic armageddonin sääntöjen pohjalta. Minkälaisia kokemuksia säännöistä peliä pelanneilla on? Yksiköiden moraaliin vaikuttavat blast markerit ovat mielestäni armageddonin parhaita ominaisuuksia ja ilmeisesti kyseinen mekaniikka on jossain muodossa käytössä myös tässä.

Pitää varmaan peliin sijoittaa kerran palaajia jonkinverran Suomesta jo löytyy. :)

finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage » Su 07.02.2016 09:43

Tähähän mennessä useimmissa peleissa on tullut suhteellisen vähän kuolonuhreja (20% tjsp) ja pelit ovat ratkenneet siihen kumpi puoli pystyy pinnaamaan vastustajan tehokkaammin. Kaikkiin heittimiin voi perus kranujen lisäksi ostaa halvalla ammoa, joka aiheuttaa vastustajalle huomattavan määrän pin countereita.

jirgaS

Viesti Kirjoittaja jirgaS » Ma 08.02.2016 14:07

Eiköhän tuossa ollut tarpeeksi perusteuilta ostopäätöksen vahvistamiseen. Kiitos. :)

tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp » Ma 29.02.2016 10:07

Paranneltu painos sääntökirjasta on tullut tarjolle PDF:nä. Ei toki ilmaiseksi.
http://www.warlordgames.com/new-beyond- ... available/

Kaiketi nuo Xilos Horizonit on saatu suunnilleen menemään Warlordin varastosta, kun tuollainen on myyntiin tullut.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”