Pääkaupunkiseudun Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Hammerheart

Pääkaupunkiseudun Malifaux

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » To 20.02.2014 10:57

Ollaan neljän hengen porukalla käyty aina silloin tällöin Poromagiassa pelailemassa, mutta uusiakin kasvoja mukaan mahtuisi. Ja täytyy kyllä hehkuttaa Poromagian tiloja - älyttömän hyvällä paikalla, hienot maastot ja tosi leppoisa tunnelma.

Oli hyvät väännöt viime tiistaina. Ensi tiistaina taitaa olla tulossa kaksi henkeä, mutta täällä voi yleisesti huudella pelikaveria. Demoja saa pyydettäessä ja jengejä lainaan ja niin poin päin. Nyt uuden edikan myötä on täydellinen hetki hypätä kelkkaan.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Drak
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun Malifaux

Viesti Kirjoittaja Drak » To 20.02.2014 11:02

Huvittaisi kyllä ehdottomasti kokeilla, onnistuisikohan demopelin vetäminen ensi tiistaina?

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » To 20.02.2014 12:23

Drakthar kirjoitti:Huvittaisi kyllä ehdottomasti kokeilla, onnistuisikohan demopelin vetäminen ensi tiistaina?
Ite olen ensi viikolla menossa, meitä on siellä siis 2 gubbea pelaamassa. Hammerheartilla oli loistoidea tosta demon vetämisestä, eli jos haluat tulla niin vedetään mun crew puoliksi ja pääset osallistuu näin peliin ja sen mekaniikkaan, niin opetetaan siinä samalla eikä tarvii täysin toimettomana mun istuskella siellä? :) Jos tälläinen käy, tai sitten katotaan siitä seuraavalle viikolle jos saatais enemmän porukkaa niin että kaikille ois oma peli kaveri ja sit demotetaan?
Something something Dangerzone!

NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi » To 20.02.2014 16:52

Jeps. Mukaan vaan. Mä olen pääsääntöisesti tiistaisin aina kun olen pelaamaan päässyt, niin kantanu aikamoista arsenaalia figuja mukana. Varmaan tästä eteenpäin smyös. Eli tarvittaessa voin vetää demoo.
Fiend_ kirjoitti:
Ite olen ensi viikolla menossa, meitä on siellä siis 2 gubbea pelaamassa. Hammerheartilla oli loistoidea tosta demon vetämisestä, eli jos haluat tulla niin vedetään mun crew puoliksi ja pääset osallistuu näin peliin ja sen mekaniikkaan, niin opetetaan siinä samalla eikä tarvii täysin toimettomana mun istuskella siellä? :) Jos tälläinen käy, tai sitten katotaan siitä seuraavalle viikolle jos saatais enemmän porukkaa niin että kaikille ois oma peli kaveri ja sit demotetaan?
Yksi hyvä vaihto ehto vois olla myös 3 peli. Alussa sovitaan vain tehtävät hyvin ristiin, niin mitään yhden tyypin lynkkaus ei pääse syntymään. Toki jos Molja tulee Dreamerillä niin se nyt kannaatta aina laittaa kuriin porukalla. ;) Toki Lync vs. Dreamer on kyl varmaa aika mielenkiintoinen ennakkotilanne.

Jos nyt lyhyen katsauksen viime tiistain peleistä (18.2) Niin vastakkain oli Nicodemus vs. Dreamer ja Lync vs. Tara. Muutaman sanan vois ensinmainitusta sanoo:
Mulla oli ihan kauhee ennakko fiilis Dreameristä sillä ed. 1.5 tuli otettua siltä pataa tosi usein ja rumasti. Samaa pelkäsin jo ennakkoon, kun vielä listassa oli myös viel Lelu, Lilitu ja Coppelius. Nää oli mun mielestä 1.5 ihan kipeen hyviä. Niin pahaa turpasaunaa ennustelin. Onneks ed. 2. oli hieman tuonu nerfiä Dreamerille ja Neverborneille. Peli lähti liikkeelle ihan hienosti. Omat Punk Zompit yllätti tosi positiivisesti pistämällä Coppeliuksen paloiks ja myöhemmässä vaiheessa LCB paloiks melko helpon oloisesti. Nicodem taikoineen osoittautu melko passiiviseksi, mutta muuten hyväksi tukevaksi masteriksi. Varteen otettavan meleen puute itse Nicolta hieman yllätti kesken pelin, mutta onneksi punkkarit paikkas sitä mainiosti. LCB meinas päästä tekee pahaa jälkee keskellä Undead hordee, mutta zombit ja koirat toimi lihakilpenä ja Corps caountereina hienosti.
Mortimer oli hieman siinä ja siinä saiko oikeasti mitään aikaiseksi. Guild Autopsyt taas oli hintaansa nähden ihan kiva pelote, mutta eivät oikeasti saaneet juuri mitään aikaiseksi. Kuolleet koirat toimi melko hyvin Corps markereiden luomiseen. Tosin söivät turhan hyvin kortteja kädestä. Ens kerralla kokeiluun menee Hanged joka sääntöjen puolesta ehkä hieman turhan kova, sekä Flesh Construct, joka vaikuttaa liian hyvältä Re-animator loitsun kohteeksi.
Toki en muista onkoon tiistaisin viel pelannu yhtään peliä putkeen samalla masterilla? Varmaan Ophelialla tuli pelattua kaks peliä putkeen? Muuten aina ollut uusi masteri jonossa.

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » To 20.02.2014 17:45

NorjanPaavi kirjoitti:Yksi hyvä vaihto ehto vois olla myös 3 peli. Alussa sovitaan vain tehtävät hyvin ristiin, niin mitään yhden tyypin lynkkaus ei pääse syntymään. Toki jos Molja tulee Dreamerillä niin se nyt kannaatta aina laittaa kuriin porukalla. ;) Toki Lync vs. Dreamer on kyl varmaa aika mielenkiintoinen ennakkotilanne.
Mä melkein tosiaan sanoisin, että se että demotettava hoitaa puolet ja demoaja puolet yhden puolen jannuista on tosi kiitollinen tapa tutustuttaa Malifauxin melko monimutkaiseen mekaniikkaan. Lisäksi monet strategyt ja schemet ovat vähän outoja tosi pienillä poppoilla, eli sikälikin pelistä saa todenmukaisemman kuvan kun pelaa ihan normikokoisessa pelissä eikä tyypillisessä pienessä demossa.

Itse demoaisin just tuollai, jos (kun) joskus pääsee vetämään. Parhautta olisi vielä, jos saisi jaettua jotenkin fiksusti sen jengin tyyliin, että hoida sä nämä Judge ja kolme Death Marshallia niin mä työntelen tätä Lady Justicea, Guardiania ja kahta Witchling Stalkeria (tai mitä ikinä). Ei tulisi niin ähky synergioiden kanssa. Vaikka toisaalta onhan ne synergiat tämän pelin suola.
Ens kerralla kokeiluun menee Hanged joka sääntöjen puolesta ehkä hieman turhan kova, sekä Flesh Construct, joka vaikuttaa liian hyvältä Re-animator loitsun kohteeksi.

Hanged on kuitenkin tosi kallis otus ilman ylimääräisiä AP-metkuja, eli ei se sikäli liian kova ole. Lisäksi loitsuihinhan kuolee melko nopsasti. Mutta toki se woundien puolitus on aika tiukkaa menoa =) Valinta Flesh Constructin ja Punk Zombien välillä on tiukka - punkkari tekee kuitenkin massiivista jälkeä kun pääsee flurryttamaan. Itse mietin Flesh Constructia (ehkä jopa kahta) Seamuksen ja Beten kanssa, niin saisi tyhjennettyä vastustajan käden tehokkaasti ja sitten vaan reactivatea kehiin.

Mutta siis jos totta puhutaan, niin jos sä voitat Nicolla, niin pakkohan sen on olla täysin ylikova =D
Toki en muista onkoon tiistaisin viel pelannu yhtään peliä putkeen samalla masterilla? Varmaan Ophelialla tuli pelattua kaks peliä putkeen? Muuten aina ollut uusi masteri jonossa.
Mäkin vähän funtsin, että jos sitä panostaisi johonkin samaan Masteriin hetken aikaa. Opheliaa mietin, kun se on pelikunnossa, mutta tulisipahan motivaatio viimeistellä maalaus. Pahana tapana jättää nappeja "pelikuntoon", mutta ei kuitenkaan ihan valmiiksi, jolloin esmes lakka puuttuu ja sitten pikkuhiljaa ne pelien (tai lähinnä kuljettamisen) myötä menettävät maalipintaansa. Tai sitten kiltaa, kun sitä ei näytä muut pelaavan ja siinä on samaa ilmiötä havaittavissa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi » To 20.02.2014 18:32

Hammerheart kirjoitti: Mä melkein tosiaan sanoisin, että se että demotettava hoitaa puolet ja demoaja puolet yhden puolen jannuista on tosi kiitollinen tapa tutustuttaa Malifauxin melko monimutkaiseen mekaniikkaan. Lisäksi monet strategyt ja schemet ovat vähän outoja tosi pienillä poppoilla, eli sikälikin pelistä saa todenmukaisemman kuvan kun pelaa ihan normikokoisessa pelissä eikä tyypillisessä pienessä demossa.

Itse demoaisin just tuollai, jos (kun) joskus pääsee vetämään. Parhautta olisi vielä, jos saisi jaettua jotenkin fiksusti sen jengin tyyliin, että hoida sä nämä Judge ja kolme Death Marshallia niin mä työntelen tätä Lady Justicea, Guardiania ja kahta Witchling Stalkeria (tai mitä ikinä). Ei tulisi niin ähky synergioiden kanssa. Vaikka toisaalta onhan ne synergiat tämän pelin suola.
Tää on kyl täysin totta hyvä pointti. En ole tullut edes ajatelleeksi tätä.
Hammerheart kirjoitti: Valinta Flesh Constructin ja Punk Zombien välillä on tiukka - punkkari tekee kuitenkin massiivista jälkeä kun pääsee flurryttamaan. Itse mietin Flesh Constructia (ehkä jopa kahta) Seamuksen ja Beten kanssa, niin saisi tyhjennettyä vastustajan käden tehokkaasti ja sitten vaan reactivatea kehiin.
Punk Zompiet on kyl ihan must Nicodemin kanssa. Parhaimmillaan miekoilla ++ kun on tarpeeksi lähellä Nicoa. Flesh Construct on nimen omaa just Re-animatorin kautta ok. Kiitos Embalmedin ja poisonit muttuu regeneraatioksi.
Hammerheart kirjoitti: Mutta siis jos totta puhutaan, niin jos sä voitat Nicolla, niin pakkohan sen on olla täysin ylikova =D
Ai miten niin... ;)
Hammerheart kirjoitti: Mäkin vähän funtsin, että jos sitä panostaisi johonkin samaan Masteriin hetken aikaa. Opheliaa mietin, kun se on pelikunnossa, mutta tulisipahan motivaatio viimeistellä maalaus. Pahana tapana jättää nappeja "pelikuntoon", mutta ei kuitenkaan ihan valmiiksi, jolloin esmes lakka puuttuu ja sitten pikkuhiljaa ne pelien (tai lähinnä kuljettamisen) myötä menettävät maalipintaansa. Tai sitten kiltaa, kun sitä ei näytä muut pelaavan ja siinä on samaa ilmiötä havaittavissa.
Joo Toisaalta vois oppia pelaamaan ihan eri tavalla kun tuntis oman masterinsa kunnolla, mutta toisaalta peliä tulee edelleen pelattua turhanharvoin niin kaikkia mielenkiintoisia matereita on vaan pakko päästä pelaa. ;) PS. koska saan kokeilla Taraa, Nothingbeastillä?

Niin ja Poromagialle iso + oikein mahtvat pelitilat ja ainakin tähän mennessä aina ollu tilaa ja ensiluokkaiset maastot. Myös henkilökunta oikein mukavaa porukkaa.

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » To 20.02.2014 22:30

[quote="NorjanPaavi"]Joo Toisaalta vois oppia pelaamaan ihan eri tavalla kun tuntis oman masterinsa kunnolla, mutta toisaalta peliä tulee edelleen pelattua turhanharvoin niin kaikkia mielenkiintoisia matereita on vaan pakko päästä pelaa. ;)[/quote="NorjanPaavi"]

Miten niin? Eihän me vedetty ku 4kk tauko? :D

Molja

Viesti Kirjoittaja Molja » Su 23.02.2014 12:52

Mutta jos (ainakin) Fiendin kanssa tiistaina pelaltais Pasilan Poromagiassa klo 16 jälkeen Malifuuta. Itte toisin mukaan ainakin Kirain ja haamujengin toivoen, että Scoopy Doo ei saavu paikalle. Tällä myös taataan se, että en pelais kahta peliä peräkkäin samalla masterilla :D
ei elämästä selviä hengissä!

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » Su 23.02.2014 18:09

Kyllä. Mä en kyllä Seamusta kasaan saa millään tiistaiksi. Ellen kiukku maalaa koko huomista mut tuskin siltikään. Mutta tosiaan mun puolesta tiistaina neljältä saa poroon tulla mun crew'n puolikasta pelaa. :)

Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak » Su 23.02.2014 19:42

Jees. Kuullostaa ihan fiksulta puolikkaan sakin pelaaminen testipelissä. En ihan neljäksi ehdi töistä, mutta puoli viideksi kyllä.

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » Su 23.02.2014 22:32

Katetaan sulle sit pöytä valmiiks :D

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ti 25.02.2014 16:40

Kuis kävi? Jyräsikö Kirai vai oliko haamujengi iskussa?

Entä mites ensi tiistai - mä voisin silloin koettaa raahautua paikalle?

NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi » Ti 25.02.2014 18:41

Hammerheart kirjoitti:Kuis kävi? Jyräsikö Kirai vai oliko haamujengi iskussa?

Entä mites ensi tiistai - mä voisin silloin koettaa raahautua paikalle?
Eikös Kirai = haamujengi?
Mä olen valitettavasti Kuopiossa mä en pääse.

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » Ti 25.02.2014 23:07

Matias, mulle käy ens tiistai! Joten pelataan ihmeessä!

Hemmetin tiukka peli oli, 8-7 päättyi lopulta. Voiton vei Lynch ja addiktit.

Jostapa muuten muistin että unohtui käyttää taas yhtä upgradea :D

Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak » Ke 26.02.2014 11:54

Oli kiva päästä kokeilemaan, hauskaa oli. Coleten startterisetin pistänkin tilaukseen, tuntuu nettiskouttauksen jälkeen hauskalta kikkailusetiltä.

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » Ke 26.02.2014 12:33

Drakthar kirjoitti:Oli kiva päästä kokeilemaan, hauskaa oli. Coleten startterisetin pistänkin tilaukseen, tuntuu nettiskouttauksen jälkeen hauskalta kikkailusetiltä.
Loistavaa! Colette on ilmeisen hyvä ja monipuolinen master. Siltähän löytyy ne kaikki statsit ilmaseks pdf'nä Wyrdin sivuilta. :)

Poromagia
Poromagia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poromagia » Ke 26.02.2014 17:39

Kovalta näytti omituisten otusten standoffit eilen. Keep it up!

Kuva

Kuva

NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi » Ke 26.02.2014 21:35

Drakthar kirjoitti:Oli kiva päästä kokeilemaan, hauskaa oli. Coleten startterisetin pistänkin tilaukseen, tuntuu nettiskouttauksen jälkeen hauskalta kikkailusetiltä.
Hei tarvittaessa jos haluat Colettea testi pelata tai muuten vain kokeilla niin multa löytyy maaleissa ja voin lainata. Niin sikäli mikäli hinku pelaamaan/kokeilemaan on kova.
Poromagia kirjoitti:Kovalta näytti omituisten otusten standoffit eilen. Keep it up!

Kuva
Shikome sopii ja uppoaa maastoon kuin nakutettu. Tuo pelipöytä näyttää kyllä loistvasti sopivan Malifauxin friikki sirkuksen pyötitykseen. Kiitos loistavista maastoista.

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » To 27.02.2014 14:21

Fiend_ kirjoitti:Matias, mulle käy ens tiistai! Joten pelataan ihmeessä!
Sovittu! Pääsen paikalle varmaan siinä n. 16.20.
Jostapa muuten muistin että unohtui käyttää taas yhtä upgradea :D
Sitten viimeistään pitää vaihtaa Masteria, kun muistaa edellisen kaikki säännöt upgradeineen päivineen :D
Mahtava homma - uudet pelaajat rocks! Colette en ole päässyt testaamaan, mutta paperilla näyttää erittäin vinkeältä.

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » La 01.03.2014 12:13

16:20 siis. Joo alkaa olla jo aika vaihtaa tosiaan taas Master, ettei vahingossakaan opi pelaa sulavasti :D No, onhan tuossa kaks uutta tulossa jo.. :|

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”