Pääkaupunkiseudun Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Sotatonttu

Re: Pääkaupunkiseudun Malifaux

Viesti Kirjoittaja Sotatonttu » Ma 07.11.2016 19:04

Fiend_ kirjoitti:
Sotatonttu kirjoitti:Muakin kiinnostais tulla pitkästä aikaa pelailemaan. Turnauksen suhteen ei oo mitään ihmeempiä ajatuksia. Tuntuu, että niissä aika on vaan aina kortilla ja peleissä on ihan hirveä kiire, joten jos siihen pystyy jotenkin vaikuttamaan (pidemmät kierrokset tai ehkä vähän pienemmät pelit?) niin se olis hyvä. Mut riippumatta oon kiinnostunut.

Muuhun liittyen, oon miettinyt, että miten toimis joku tiimipohjainen kampanja. Wyrdillähän on noi worldwide eventit, joista tavallaan sain sen idean. Onko ajatuksia miten samaa ideaa pystyis soveltamaan pienemmässä mittakaavassa? Miltä idea ylipäätään kuulostaa?
Mua ainakin kiinnostaa tiimi pelaaminen! (giggidy)

Mut siis joo, oon yrittänyt sit dual master turnausta saada jo tovin aikaan. :P
Olikos dual master -formaatti sellanen, että pelit on 2 vs 2? Molemmilla puolilla siis samaan aikaan kentällä 2 masteria? Kuulostaa villiltä menolta.

Meinasin enemmänkin sellaista, jossa pelattais kampanjaa. Pelit olis aina 1 vs 1, mutta monen eri pelaajan tulokset vaikuttaisi saman 'faktion' menestykseen. Ja ehkä vois jotenkin miettiä sellaista systeemiä, että tiimit voi keskenään sopia, että kuka pelaa minkäkin pelin - esim. 3 hengen tiimillä on kuussa 3 peliä ja tiimin sisällä voidaan päättää, että kuka jäsenistä pelaa minkäkin pelin. En tiiä onko tuollaisessa mitään järkeä ja miten se käytännössä toimii, mutta kunhan tuli mieleen.

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » Ma 07.11.2016 19:16

Mun mielestä kuulostaa hemmetin hyvältä!
Something something Dangerzone!

Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra » Ma 07.11.2016 22:12

Sotatonttu kirjoitti: Olikos dual master -formaatti sellanen, että pelit on 2 vs 2? Molemmilla puolilla siis samaan aikaan kentällä 2 masteria? Kuulostaa villiltä menolta.

Meinasin enemmänkin sellaista, jossa pelattais kampanjaa. Pelit olis aina 1 vs 1, mutta monen eri pelaajan tulokset vaikuttaisi saman 'faktion' menestykseen. Ja ehkä vois jotenkin miettiä sellaista systeemiä, että tiimit voi keskenään sopia, että kuka pelaa minkäkin pelin - esim. 3 hengen tiimillä on kuussa 3 peliä ja tiimin sisällä voidaan päättää, että kuka jäsenistä pelaa minkäkin pelin. En tiiä onko tuollaisessa mitään järkeä ja miten se käytännössä toimii, mutta kunhan tuli mieleen.
Mä oon tällasta joskus miettinyt, mutta en tiä oisko meil tarpeeks pelaajia sellasee. Tietty voi yrittää jotain ihan kansallista juttua, että koittais useamman kaupungin voimin. Siihe vois kans sisällyttää jotku kiertävät pelipäivät, et kokoonnuttais eri puolilla Suomea kuukauden välein tai jotain.

Sotatonttu

Viesti Kirjoittaja Sotatonttu » Ti 08.11.2016 00:32

Sitä mäkin mietin, että porukkaa tarvii enemmän kuin tavalliseen kampanjaan. Ja tietenkin tuollainen systeemi on sitten altis ongelmille tai haasteille, jos joku joutuu jättämään homman kesken (mikä voi tapahtua vähän helpommin, jos pitää reissata ympäri Suomea - vaikka se sitten oliskin vaan kerran kuukaudessa).

Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra » Ti 08.11.2016 08:45

Sotatonttu kirjoitti:Sitä mäkin mietin, että porukkaa tarvii enemmän kuin tavalliseen kampanjaan. Ja tietenkin tuollainen systeemi on sitten altis ongelmille tai haasteille, jos joku joutuu jättämään homman kesken (mikä voi tapahtua vähän helpommin, jos pitää reissata ympäri Suomea - vaikka se sitten oliskin vaan kerran kuukaudessa).
Siitä osuudesta pitäisikin tehdä jokseenkin vapaaehtoista, koska ei kaikille sopivia päiviä saada valittua kuitenkaan. Vassallilla voisi myös pelata muualla olevia pelaajia vastaan sen lisäksi.

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » Ti 08.11.2016 11:19

Hm..

Mitäs jos tekisi sen sijaan vaikka useamman jengin, että yksi ihminen pelaisi vaikka paria masteria eri tiimeissä? Näin ollen saataisiin vaihtelua ja enemmän pelejä omalla porukalla ja tulisi ns. enemmän volyymia? Esim jos meillä olisi vaikkapa viisi osallistujaa niin se olisi kuitenkin kymmenen masteria jo mistä rakentaa niitä tiimejä. Ei tarttis välttämättä sekoilla ympäri Suomea?

Sotatonttu

Viesti Kirjoittaja Sotatonttu » Ti 08.11.2016 11:33

Fiend_ kirjoitti:Hm..

Mitäs jos tekisi sen sijaan vaikka useamman jengin, että yksi ihminen pelaisi vaikka paria masteria eri tiimeissä? Näin ollen saataisiin vaihtelua ja enemmän pelejä omalla porukalla ja tulisi ns. enemmän volyymia? Esim jos meillä olisi vaikkapa viisi osallistujaa niin se olisi kuitenkin kymmenen masteria jo mistä rakentaa niitä tiimejä. Ei tarttis välttämättä sekoilla ympäri Suomea?
Itse asiassa aika hyvä idea. Kun esim. slow groweissa ihmisiä on välillä tympinyt se, että tulee valinneeksi masterin, jolla sitten ei olekaan kiva pelata. Tuolla systeemillä siihen sais vähän vaihtelua ja monipuolisuutta.

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » Ti 08.11.2016 11:36

Sotatonttu kirjoitti:
Fiend_ kirjoitti:Hm..

Itse asiassa aika hyvä idea. Kun esim. slow groweissa ihmisiä on välillä tympinyt se, että tulee valinneeksi masterin, jolla sitten ei olekaan kiva pelata. Tuolla systeemillä siihen sais vähän vaihtelua ja monipuolisuutta.
No juuri näin.

Enkä usko kenenkään olevan niin nyt sitten sen pakko voiton perään etteikö se toimisi huvin vuoksi ja tarttisi niin miettiä tai välittää mikä tiimi siellä sitten voittaa. :)

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » To 10.11.2016 09:55

Tämä kuulostaa minusta oikein hyvältä! Eli jokainen kuuluu kahteen jengiin (eri pari molemmissa) ja sitten jos ne kaksi jengiä joihin molempiin kuuluu sattuu kohtaamaan, niin paritukset menee sillai, ettei joudu itseään vastaan. Ja mulle sopisi kyllä vielä Slow Grow tuohon päälle ja sitten jotain kevyttä interaktiota jengin sisällä - esmes että laitetaan kaksi jengiä vastakkain (jengissä siis kaksi henkilöä) ja annetaan lisäksi kaksi Strategia + Scheme-poolia. Jengit sitten laittaa toisen parista toiseen stratschemeen ja toisen toiseen ja paritus syntyy näin. Ja voi kikkailla, että kumpi strat+Scheme-pooli sopii kummalle paremmin.

Pitäisikö molempien pelaajien samassa jengissä olla samaa factiota? Ja voisiko jengeille antaa jotain yhteistavoitteita vähän niin kuin achievementit (mutta ei ehkä niin häröjä?).

Ja slow grow vai ei? Itse kannatan.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » To 10.11.2016 12:21

Hammerheart kirjoitti:Tämä kuulostaa minusta oikein hyvältä! Eli jokainen kuuluu kahteen jengiin (eri pari molemmissa) ja sitten jos ne kaksi jengiä joihin molempiin kuuluu sattuu kohtaamaan, niin paritukset menee sillai, ettei joudu itseään vastaan. Ja mulle sopisi kyllä vielä Slow Grow tuohon päälle ja sitten jotain kevyttä interaktiota jengin sisällä - esmes että laitetaan kaksi jengiä vastakkain (jengissä siis kaksi henkilöä) ja annetaan lisäksi kaksi Strategia + Scheme-poolia. Jengit sitten laittaa toisen parista toiseen stratschemeen ja toisen toiseen ja paritus syntyy näin. Ja voi kikkailla, että kumpi strat+Scheme-pooli sopii kummalle paremmin.

Pitäisikö molempien pelaajien samassa jengissä olla samaa factiota? Ja voisiko jengeille antaa jotain yhteistavoitteita vähän niin kuin achievementit (mutta ei ehkä niin häröjä?).

Ja slow grow vai ei? Itse kannatan.
Kannatus kaikkeen.

FusionClock

Viesti Kirjoittaja FusionClock » Su 19.11.2017 13:06

Mites tuolla Hapessa pelataan? Yleiskäsitykseni on joka sunnuntai, mutta tuskin siellä Malifauxin pelaajia on paikalla kahdestatoista kymmeneen. Onko paikalletulijoilla ollut tapana sopia pelejä jossain muualla etukäteen?

Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra » Su 19.11.2017 19:18

FusionClock kirjoitti:
Su 19.11.2017 13:06
Mites tuolla Hapessa pelataan? Yleiskäsitykseni on joka sunnuntai, mutta tuskin siellä Malifauxin pelaajia on paikalla kahdestatoista kymmeneen. Onko paikalletulijoilla ollut tapana sopia pelejä jossain muualla etukäteen?
Itse asiassa tuo Hapen vuoro on myös nykyään yhdestä etiäpäin. Ja joo, ei ole mitään takeita, että löytyy vastustaja, jos vain pamahtaa paikalle. Sopimista harrastetaan eniten whatsappissa, mutta kyllä valtaosa pelaajista roikkuu myös täällä foorumeilla, ja aiemmin tätä on käytetty varsin aktiivisestikin.

FusionClock

Viesti Kirjoittaja FusionClock » Su 19.11.2017 20:19

Myyra kirjoitti:
Su 19.11.2017 19:18
Itse asiassa tuo Hapen vuoro on myös nykyään yhdestä etiäpäin. Ja joo, ei ole mitään takeita, että löytyy vastustaja, jos vain pamahtaa paikalle. Sopimista harrastetaan eniten whatsappissa, mutta kyllä valtaosa pelaajista roikkuu myös täällä foorumeilla, ja aiemmin tätä on käytetty varsin aktiivisestikin.
Juu, Tampereella näytti whatsapp olevan paras tapa saada pelejä parissakin lajissa. Onko tuohon ryhmään mahdollista päästä ilman mitään erikoisuuksia vai onko se enemmän kerhon juttu?

NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi » Su 19.11.2017 20:24

Pistä mulle tai myyrälle yv:llä numero niin lisätään rinkiin. Kyllä aina pelaajat on tervetulleita

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”