Kiltapallo

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Silveri

Re: Kiltapallo

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ke 21.10.2015 10:32

NorjanPaavi kirjoitti:Pitää varmaan ottaa kirja kauniiseen käteen ja lukee läpi.
Luetutat vaimollasi/käytät vaimoa kirjatelineenä?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!

Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae » Ke 21.10.2015 11:27

Kiltapalloon julkaistiin muuten äskettäin errata v2.0:
http://www.guildball.com/GBErratav2.0.pdf

Etupäässä suosituimpia Union-pelaajia nerffattiin ja vähiten suosittuja isoja möllejä buffittiin. Bonuksena sitten nerffiä fisustajille, morticianeille ja alkemisteille. Epäilemättä tässä tarkoitus oli, että pahimmat auto-includet jäävät veke ja muutamaa liian hyväksi katsottua abilityä heikennettiin.

Ja nyt myös uudet foorumit pystyssä, jonne pystyy jopa rekisteröitymään =)
http://forums.steamforged.com/
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ke 21.10.2015 16:28

Mitä se tämä tämmöinen errotointi on? Eikö huonon pitäisi vain halventua ja hyvän muuttua huonoksi, koska tehtiin uusi ja parempi yksikkö rinnalle?

Vau. Tässähän alkaa kohta tulla kiusaus alkaa pelaamaankin. Saisi se vuosi jo vaihtua ja nuo "maalaa nyt" armeijat maalautua mystisesti, että voi ottaa lisäprojektin.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

JArrow

Viesti Kirjoittaja JArrow » To 22.10.2015 08:20

El Capitan kirjoitti:Mitä se tämä tämmöinen errotointi on? Eikö huonon pitäisi vain halventua ja hyvän muuttua huonoksi, koska tehtiin uusi ja parempi yksikkö rinnalle?
Tää onkin hyvä peli ja hyvissä peleissä erratoidaan säännöt tasapainoon.
El Capitan kirjoitti: Vau. Tässähän alkaa kohta tulla kiusaus alkaa pelaamaankin. Saisi se vuosi jo vaihtua ja nuo "maalaa nyt" armeijat maalautua mystisesti, että voi ottaa lisäprojektin.
Tää vaatii vaan priorisointia. 10 nappia mahtuu hyvin parin muun armeijan väliin ja on vaan kiva maalata muitakin värejä välillä.

Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae » Ti 17.11.2015 19:09

Aiemman tiedon mukaisesti kiltapalloa kokeillaan turnausmuodossa lauantaina 28.11. Lisätietoa ja ilmoittautuminen:
viewtopic.php?f=11&t=112883

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.

marke

Viesti Kirjoittaja marke » Su 29.11.2015 00:46

Mites turnee kulki? Ostin just butchereita ja unioneita täydet kuuden pelaajan tiimit. Kuvia maalatuista saattaa tulla galleriaan lähiaikoina.
Ehkä vähiten kiehtoneet jengit mut hyllytavara on jees ja täs pelis kaikki on siistejä.

Pääsee viimein trellä demottaan.. ois se Proxyillä menny mut ei mun juttu

Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae » Su 29.11.2015 01:46

Voittaja kirjoittakoon historian =)

JArrow

Viesti Kirjoittaja JArrow » Ma 30.11.2015 10:42

Vaikka en voittaja ollutkaan, niin laitan silti muutaman mietteen turnauksesta: Kiltapallo toimii mielestäni turnauksena varsin hyvin, ja kello piti aikataulun tosi hyvin. Edellisellä viikolla testipelissä kello oli tuntunut tosi ahdistavalta, mutta nyt turnauksessa 50 min /pelaaja tuntui tosi hyvältä ajalta (Eli toi sopivasti painetta peliin, mutta ei tuntunut että aika ei riitä mihinkään). Ainoastaan yksi peli kuudeta venyi tästä yli, ja sen olisi hävinnyt ilman kelloakin.
Itse pelistä sitten voi todeta, että turnaus voitettiin tapoilla ja hävittiin epäonnistuneilla potkuilla maalia kohti. Alkemistit on OP. Kun rupesin turnauksen jälkeen miettimään miten mun kalastajapelit on kaiken kaikkiaan menneet, niin peleissä jotka oon voittanut, olen tehnyt kolme maaliyritystä ja onnistunut niissä kaikissa. Vastaavasti hävityissä peleissä olen melkeen kaikissa saanut kolme yritystä maaliin, mutta näistä yksi tai useampi on feilattu. Voidaan siis todeta, että kalastajilla pyöritään kentällä pari tuntia ja lopuksi heitetään 3 kertaa 3-5 D6 (eli keskimäärin 4D6) ja yritetää saada 1-2 osumaa 4+ tai 5+ (oletetaan, että 2 potkua tulee normaalisti ja yksi snapshotilla ja vähintää yksi on 4+, niin voitaneen todeta, että keskimäärin haetaan yhtä 5+:aa). Tästä voidaan siis todeta kalastajilla pelaamisen olevan 3 x 4D6 joilla heataan yhtä 5+. Jos kaikki onnistuu, voitat pelin, jos et niin häviät.

Chade

Viesti Kirjoittaja Chade » Ma 30.11.2015 18:16

Celebdae kirjoitti:Voittaja kirjoittakoon historian =)
Kävipä nyt sitten niin hassusti ja onnekkaasti, että mulle meni voitto. Pelaajia oli viimehetken poisjääntien takia lopulta vain neljä, mutta sillä saatiin kasaan hyvä kolmen kierroksen kaikki kaikkia vastaan mättö, josta selvisin alkemisteineni ainoana kolmella voitolla. Ajattelin, että kirjoittelen ensin vähän fiiliksiä Kiltapallosta yleisesti ja turnauspelinä ja sitten tarkemmin peleistä erikseen jo ihan omaakin arkistointia varten.

Yleisfiilikset on pitkälle samanlaisia kuin JArrowilla ylempänä. Kiltis toimii hyvin turnausmuotoisena pelinä ja kello pitää pelit aikataulussa. 50min ei ollut yhtään liikaa, mutta kyllä sen kanssa elettiin. Sen verran vähän pelejä vielä alla, että tuli öhmäiltyä välillä tarpeettomasti. Ekassa pelissä jäi jotain 7min, tokassa puoli minuuttia ja kolmannessa mentiin molemmat yli parilla minuutilla. Varmaan nopeutuu oma pelaaminen vähän, mutta ei tosta kyllä kovin paljon tekisi mieli vähentää peliaikaa. Tykkään siitä, että kello vaikuttaa myös etukäteismittaamiseen epäsuorasti. Voit hitsata jokaisen siirron halutessasi proxyilla mittailemalla tosi tarkasti jos haluat, mutta kelloa menee. Pitää löytää tasapaino.

Muuten nyt kymmenisen peliä pelattuna alkaa olla jotain touchia tähän hommaan. Tuntuu, että aika hyvin toi peli on tasapainossa ja Erratan myötä vielä paremmin. Eri joukkueet on selvästi erilaisia, mutta ainakaan vielä ei ole tullut match uppia, joka tuntuisi siltä, että sitä ei voisi voittaa jos osaisi vaan. Omasta joukkueestaan saa kanssa muokattua aikalailla erinäköisen ottamalla vaikka pari Unionin ukkoa tai akkoa mukaan. Kohta kun tulee uudet kapteenit, niin saadaan vielä ihan uusi taso monipuolisuuteen.

Yleisinä fiiliksinä vielä tuntuu, että maalintekoyrityksiä on tosi vaikeaa kokonaan estää. Ainoa, mitä pystyy tekemään, on yrittää tehdä maalinteosta vastustajalle mahdollisimman hankalaa. Erityisesti kun oikeat Strikerit pääsevät yrittämään maalintekoa aivan älyttömien matkojen päästä niin halutessaan Snap Shoteista puhumattakaan. Pari pelaajaa maalintekolinjalla vaikeuttaa jo kummasti. Influencen asentaminen on tosi tärkeässä roolissa. Vuoronsa voi mokata kätevästi jo heti alkuun jakamalla läjänsä väärin. Vaikein asia itselle hahmottaa ainakin toistaiseksi on se, että mihin pallo päätyy maalien jälkeen. Pari matsia hävinnyt siihen, että palloa ei saa purettua mihinkään turvalliseen paikkaan ja takaiskumaaleja tulee yksi toisensa jälkeen. Initiativen nappaaminen tekee kanssa usein eron maalin tai onnistuneen purun välillä ja momentumin käyttäminen vaatii paljon vaikeita valintoja. Parantaako kaveria vai ottaako +1 aloitusheittoon?

Mitäs fiiliksiä muilla?
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu

Chade

Viesti Kirjoittaja Chade » Ma 30.11.2015 19:20

Sitten peleistä. Pelattiin tosiaan kolmen kierroksen Round Robin, eli kaikki kaikkia vastaan. Jokainen sai ottaa turnaukseen fixatun kapteenin ja maskotin lisäksi kuusi pelaajaa, joista sitten neljä valittiin aina ennen peliä salaa kentälle. Itse pelasin Alkemisteilla. Joukkueessa oli kapteeni Midaan ja maskotti Flaskin lisäksi Alkemisteista Calculus, Vitriol, Mercury ja Compound ja Unionista Hemlocke ja Mist.

1. Peli, Jaakko Uusitupa, Fisustajat

Valitsen Calculuksen, Vitriolin, Mercuryn ja Compoundin (ensimmäinen esiintyminen) kehiin. Jaakko pudottaa fixattujen Sharkin ja Saltin lisäksi Angelin, Greyscalesin, Jacin ja Hemlocken. Voitan aloitusnopan ja otan pallon vastaan. Käyn noutamassa pallon, mutta menetän sen aika nopeasti Jaakolle. Greyscales tekee sen mitä parhaiten osaa, blitzaa läpi mun puolustuksen ja paukauttaa maalin välittämättä pätkääkään maalivahdistani. Vastavuoroisesti Midas menee hullumoodiin ja hakkaa Hemlocken vaihtoon. Saukko käy nappaamassa myrkyt ja tulet Calculukselta ja Mercurylta ja kuolee lopulta niihin. Alkemistit tykkää siitä, että rakkaus lemmikkiin ei ulotu conditioihin. Pelitilanne näyttää jo pahalta, kun en saa palloa omasta päädystä purettua, vaan se päätyy takaisin Jaakolle. Mercury pelastaa päivän taklaamalla pallon pois hyvin lähellä maalintekoa olleelta Sharkilta ja potkaisemalla sen sivurajasta ulos. Skatteri keskipisteestä päätyy onnekkaasti mulle ja Midas alustaa ensin Calculukselle maalin ja voitettuani seuraavan vuoron aloituksen hakee irtopallon ja potkaisee sen varmasti häkkiin. Icy Spongeja vaihdossa kerännyt ja omasta reunastaan takaisin leikkiin tullut Hemlocke jää vielä matkalla täydellä influence stackilla riehuneen Midaan jalkoihin. Muistelen, että menetin jonkun pelaajan ja siitä Jaakolle pisteet. Jaakko saattoi tehdä vaihtoehtoisesti kaksi maalia yhden sijaan? Midas kopioi Hemlocken Blindin, mutta ei käyttänyt sitä kertaakaan.

2. Peli, Olli Reunanen, Alkemistit

Mirrori. Laitan kehiin Calculuksen, Vitriolin, Compoundin ja Mistin (ensimmäinen esiintyminen). Olli heittää kentälle Calculuksen, Vitriolin, Hemlocken ja Snakeskinin pakollisten lisäksi. Voitan taas aloituksen ja otan pallon vastaan. Mist menee vasemmalle fast terrainiin paistamaan makkaraa ja Vitriol spurttaa pallon kanssa äärioikealle. Muut lojuvat aika konservatiivisesti keskellä. Midaat katsovat vihaisesti toisiaan tietäen, että ilman suurta pelivirhettä kumpikaan ei voi koskea toiseen kiitos suojatechien. Voitan syötöistä kerätyllä momentumilla toisen vuoron aloituksen ja Vitriol käy ensimmäisellä aktivaatiolla tekemässä maalin hakemalla Momentumit Hemlockesta, joka oli käynyt laittamassa myrkyt sisään Vitrioliin. Pallo päätyy Ollin pelaajille minusta katsoen vasempaan reunaan. Mist käy sen sieltä louhimassa ja syöttää Midaalle, mutta Midas mokaa ja menettää pallon suoraan takaisin Snakeskinille. Ollin Vitriol hakkaa Mistiä kuin vierasta sikaa (kuusi pinnaa yhdellä lyönnillä mm). Pallo päätyy lopulta Ollin Vitriolille, jolla se koko loppupelin viettää. Homma menee hillittömäksi turpakäräjäksi, joka ratkeaa siihen, kun mun Calculus face tankkaa Ollin Midaan hakkaamisen ja vastavuoroisesti mun Midas pahoinpitelee vaihtoon ensin Snakeskinin ja sitten Flaskin samalla kun Vitriol hakkaa Hemlocken ja vaihtopenkiltä takaisin tulleen Snakeskinin uudestaan kriittisen aloitusheiton jälkeen. Menetän Mistin toistamiseen Ollin Vitriolille ja muistaakseni oman Vitriolini vielä Ollin Midaalle, mutta maalin tuoma etu riittää kirittämään mun Alkemistit voittoon. Kumpikaan Midas ei kopioi mitään.

3. Peli, Jani Kautto, Kalamiehet

Pistän saman kokoonpanon kuin ensimmäisessä pelissä ja vastaan tulee Janilta Siren, Angel, Greyscales ja Sakana. Pelkkiä hulluja maalintekijöitä siis. Uuuh. Pelin kuva hahmottuu jo ensimmäisillä siirroilla. Voitan aloituksen ja otan pallon vastaan, mutta Siren laulaa Vitriolin pään pyörälle ja syötän pallon suoraan Angelille. Janin ensimmäinen maali syntyy pian tämän jälkeen. Siren jää kuitenkin keskelle metsää (cover) ja Vitriol hakkaa laulajan kylmästi vaihtoon. Seuraavalla vuorolla samaan metsään eksynyt Angel kokee täsmälleen saman kohtalon. Jani pitää palloa ja pyörittää peliä, maali roikkuu ilmassa. Mä yritän parhaani mukaan sumputtaa oman maalini edustaa ja estää suoria yrityksiä tehdä maalia. Yksi Snap Shot epäonnistuu neljällä nopalla, toinen kolmella. Compoundin aura estää Sakanaa tekemästä maalia yhdessä vaiheessa. En saa palloa kertaakaan edes keskilinjan yli, saati sitten pääse yrittämään maalia, mutta Midas ja Vitriol painivat ylitöitä ja hakkaavat kalamiehiä minkä ehtivät. Midas nettoaa muistaakeni Sakanan ja lopulta Sharkin Vitriolin hoitaessa vielä Saltin edellisten päälle. Molemmilta loppuu kello kesken ja luovutetaan vuorotellen pisteitä, mutta mulla on paremmat pohjat ja se riittää. Midas kopioi Sakanan Weak Pointin ja käytti sitä usein ja tehokkaasti.

Yleisesti turnauksesta ja omasta joukkueesta jäi tosi hyvä fiilis. Tiukkoja pelejä ja kovia vastustajia! Aiemmin olen lähinnä ottanut kalamiehiltä pannuun. Turnauksen MVP palkinto menee itseoikeutetusti Midaalle, vaikka Vitriol on hyvin lähellä. Olli valaisi minua siinä kuinka älyttömästi Vitriol osaa halutessaan hakata etenkin vastustaja erehtyy coveriin. Midas oli kuitenkin vielä tasaisempi ja teki hyvää duunia jokaisessa pelissä. Tykkäsin myös uudesta hankinnasta Compoundista, vaikka taisin saada vain yhden counter chargen sisään ja senkin Greyscales väisti. Compound on siitä mukava, että läskin voi jättää ilman Influencea löllymään maalille ja silti siitä on hyötyä. Midas erityisesti on niin perso Influencelle, että sitä ei oikein tahdo muille riittää. Compound pakottaa vastustajan varautumaan itseensä, joka on aina hyvä, sillä se vaikeuttaa helppojen maalien tekemistä. Calculus ja Mercury tekivät perushyvää duunia. Ei mitään säväyttävää. Blindia mä en selvästi osaa käyttää riittävän hyvin vielä. Mist ei oikein päässyt oikeuksiinsa, kun päätyi vain hakatuksi ainoassa esiintymisessään. Mitään vikaa ei toki pitäisi olla kun pelin paras Character Play, eli Where Did They Go? löytyy. Eiköhän tuo tuosta vielä ehdi. Hemlocke ei kisoihin mukaan mahtunut, kun tuntuu, että haluaisi heitellä Smelling Saltsia Blindin lisäksi ahkerasti, mutta kolmen Influencen irrottaminen tuntuu tosi haastavalta hommalta. Pitää vähän testailla.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ma 18.01.2016 13:59

Uusia jamppojahan tähän on ropissut semi-tasaiseen tahtiin ja vissiin about kaikille killoille on jo jotain uutta tullut ja nyt ollaan jo uudella kierroksella. Pakko oli kuitenkin jakaa tämä panijoiden killan matami:

Kuva

Siinä pitää kyllä panna kerrakseen. Diggaan noista humalista.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Mordjinn

Viesti Kirjoittaja Mordjinn » Ti 19.01.2016 11:57

Terveeks. Pystyykös Kiltapalloa pelaamaan järkevästi seuraavalla tavalla?:

- Noin kolmen äijän joukkueet
- Lyhyemmät pelit (joku ~30min)

Diggailen pelin miniatyyreistä ja kiinnostaisi maalata joku neljä joukkuetta, joilla voisi ottaa minijoukkueiden miniturnauksen ja tutustuttaa kavereita peliin (ja samalla itse kokla miten homma pyörii). Tämä olisi mahdollista jos joukkueet olisivat tuollakin nappulamäärällä edes jotenkin balanssissa ja jokaisesta starterista löytyisi sopivan yksinkertaiset nappulat joita kolmen miehen jengin rakentaa. Onnistuuko vai kantsiiko unohtaa koko juttu?

Pelaakos joku Helsingin suunnalla, esim. Poromagiassa Kiltapalloa?

Muistan lukeneeni että peliin olisi tulossa myös jonkinmoiset kampanjasäännöt. Onkos näistä mitään uutta tietoa olemassa?

Kiitti tietäjille ja vastaamaan vaivautuville jo etukäteen.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ti 19.01.2016 16:15

Ainakin N&T:ssä Malminkartanossa on pelaajia ja HH ainakin käy melko tiheään Poromagiassa. Minä lähinnä huutelen lehtereiltä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!

marke

Viesti Kirjoittaja marke » Ti 19.01.2016 21:04

Mulla ois btw vielä muuten kasattu ja maalaamaton Union teami (6 jätkää), jos jotakuta kiinnostaa. Ei tälle pelille ny oikein aika ja motivaatio riittänykkää :p

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » To 21.01.2016 12:59

Poromagiassa käy kyllä HammerHeart ja minä aika tiuhaan tahtiin ja kummallakin on jengit. Yhtään peliä tosin ei olla saatu vielä aikaan kun maalauspöydällä ovat. Löytyy myös NorjanPaavi sekä Molja joilla on jengit ja Porossa pelaavat myös.
Something something Dangerzone!

JArrow

Viesti Kirjoittaja JArrow » Ke 27.01.2016 10:14

Silveri kirjoitti:Ainakin N&T:ssä Malminkartanossa
Joo, N&T masiinan pelaajista monet pelaa myös kiltapalloa allekirjoittanut mukaan lukien. Torstaisin voi löytyä peliseuraa vain tulemalla paikalle, mutta muuten kannattaa kyllä sopia etukäteen. Minä, Der Dexter, P R K L, Chade, Celebdae ja Chisse on ainakin pyörineet pelaamassa kiltistä torstaisin säännöllisen epäsäännöllisesti.
Mordjinn kirjoitti:Terveeks. Pystyykös Kiltapalloa pelaamaan järkevästi seuraavalla tavalla?:
- Noin kolmen äijän joukkueet
- Lyhyemmät pelit (joku ~30min)
Starter pakereilla voi ihan hyvin pelata 3 vs 3 pelejä 2' x 2' pöydällä quick start sääntöjen mukaan, mutta missään nimessä tasaisia tiimit ei tällä tavalla ole. (Ainakin Engineers vs masons/brewers menee kissa ja hiiri peliksi, jossa insinöörit ampuu koko ajan vastapuolen kumoon ja juoksee karkuun.) Mutta antaa tosi hyvän kuvan pelistä ja säännöistä ja ehdottomasti paras tapa opetella säännöt. Mutta kannattaa oikeesti varata ekaan peliin suosiolla ainakin pari tuntia aikaa. Muutenkin musta tuntuu, että peli on tasapainotettu nimenomaan standardisäännöstän 6 vs 6 pelille 12 pisteeseen.
Mordjinn kirjoitti: Muistan lukeneeni että peliin olisi tulossa myös jonkinmoiset kampanjasäännöt. Onkos näistä mitään uutta tietoa olemassa?
Kampanjasäännöistä ei ole mitään varmaa tietoa onko niitä tulossa ja jos niin milloin. Turnaus ja liigasäännöt tuli, mutta liigasäännöt oli käytännössä: pelatkaa kaikki kaikkia vastaan ja jakakaa paljon palkintoja eri perusteilla.

Mutta kaiken kaikkiaan: pelaajia kyllä löytyy ja omasta mielestöni peli on kyllä tosi hyvä nappien lisäksi.

JArrow

Viesti Kirjoittaja JArrow » Ma 16.05.2016 09:18

Nostetaas tätä kiltapallo-topikkia vähän ylöspäin, koska peliä on taas noppakerholla aktiivisesti pelailtu ja tullaan jatkossakin pelaamaan. Eli masiinan edikanvaihdoksen takia varmaan ainakin torstait 26.5, 2.6 ja 9.6 noppakerholla tullee olemaan kiltapallon pelaajia peli-illassa. Ainakin allekirjoittanut aikoo olla paikalla. Joten jos peli kiinnostaa, niin kannattaa eksyä paikalle.

Muutenkin 2 seasonin uudet plotit on julkaistu samoin kuin uusien julkaisujen säännöt. Napit löytyvät uusille kapteeneille ja uudelle pelaajalle per kilta. Itse ainakin olen ihan fiiliksissä Masonien uudesta kapteenista Hammerita ja Tatu on peluuttanut butserien Filettiä myös aika hyvällä menestyksellä.

witchman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja witchman » Ke 01.06.2016 23:16

Nyt Vaasalaisetkin on löytäneet kiltapallon :)
Muutamia pelejä takana ja helv..in hauskaa on ollut.

TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu » Pe 03.03.2017 15:18

Warmachine/Hordes World Team Championshipin yhteydessä järjestetään Kiltapallolle vastaava turnaus Belgiassa syyskuun lopussa. Saadaanko Suomesta edustustiimiä/tiimejä liikkeelle?

https://wmhwtc.wordpress.com/guildball/

https://www.facebook.com/gbworldteamchampionship
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "

TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu » Ti 22.08.2017 10:16

Vuoden-parin hiljaiselon (?) jälkeen Kiltapallo on juuri nyt aikamoisessa nosteessa, sekä Suomessa että maailmalla. Järjestettiin ekat turnaukset vähän aikaa takaperin Ropeconissa ja N&T Kerhohuoneella, ja nämä keräsivät mainiosti osallistujia (16 ja 10). Tulevaisuudessa on tarkoitus järjestää pienempia yhdenpäivän turnauksia tasaiseen tahtiin ainakin Ordo Aboensiksen pelipaikalla Bunkkerilla, muun muassa 9.9.

Lisäksi Guild Ball otettiin Turku Fanaticin pelikattaukseen mukaan, ja mikäli merkit pitävät paikkansa, noussee se marginaalipelistä Suomen "isojen pelien" joukkoon.

Kiltapallo on nopeatempoinen, viihdyttävä ja addiktoiva. Lisäksi modelien vähyyden, pelikentän pienuuden ja maaston helppouden vuoksi peli on helppo aloittaa, mutta taktista syvyyttä tuntuu löytyvän loputtomiin. Suosittelen tutustumaan, juuri nyt on erinomainen hetki. Ainakin Turussa, pääkaupunkiseudulla ja Vaasassa on aktiiviset peliporukat, josta löytää peliseuraa ja tarvittaessa opastusta.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”