Pääkaupunkiseudun Eden

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
varhaisdementia

Re: Pääkaupunkiseudun Eden

Viesti Kirjoittaja varhaisdementia » Ti 02.12.2014 08:32

Tony_Peter kirjoitti:
VH voin pelata ens viikolla sua vastaan mielelläni.
Hyvä, yritetään ens viikolla sit ottaa! Mä koitan vähän liikutella noita siskoja, vaikkei ne nyt vielä oo ku pohjamaaleissa. Lisäks Nephilimit tulossa kentälle.

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Pe 05.12.2014 15:59

Ohhoh, tulipas suunniteltua jotain ihan uskomattoman päätöntä listaksi tuonne turnaukseen. Pitää vaan ruveta maalaamaan pienen eläimen innolla. Harmi että ensin pitää sutia nuo Fauxit loppuun kisoja varten (vaikka toisaalta hyvä, että sitten ne saa loppuun ja lakattua).
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Morze

Viesti Kirjoittaja Morze » Pe 05.12.2014 18:31

Mitä, onko HH saamassa jotain lakkoihin asti?

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Pe 05.12.2014 22:12

Morze kirjoitti:Mitä, onko HH saamassa jotain lakkoihin asti?
Hah! Kieltämättä on paha tapa tehdä napit pelipöytäkuntoon ja sitten jättää ne sillai kun on kiire jo seuraavaan proggikseen. Tämä on erityisen hämmentävää, koska se highlight-osio, joka jää tekemättä on itse asiassa suosikkihommani maalauksessa (toisaalta pikkutilpehöörien piperrys on sitten se inhokki, mutta niitä jää yleensä paljon vähemmän).
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

varhaisdementia

Viesti Kirjoittaja varhaisdementia » Su 07.12.2014 20:53

Miltäs kuulostais seuraavat ideat turnauselementeiksi. Näitä pyöriteltiin tänään Fiendin ja Myyrän kaa Hapessa:

"Die Fast Tournament"

- Turnaukseen osallistutaan max. 200 pts fixatun model-poolin kanssa (ns. "long list"), joista sitten jalkautetaan 90-100 pts:n edestä per peli ("short list"). Jos malli kuolee pelissä, sitä ei voi enää jalkauttaa tai peluuttaa uudestaan. Samaa nappia ei voi ottaa kahteen kertaan long listiin, ellei se olisi sallittua short listissä. Eli esim. ei voi ottaa kahta Kandjaraa, mutta voi ottaa kolme Lycalia. Periaatteessa tämä tekee Nephilimeistä vähän tyhjän arvan, mutta enkös minä muutenkin ole ainoa, joka niitä keräilee? Luulisin, että kaikilta löytyy ainakin yks faktio, jossa olisi edes sen 150 pts edestä nappuloita.

- Jonkinlainen teema myös missioneihin (ja maastoihin). Esim. turnauksessa voisi olla kolme peliä, joissa on fixattu määrä missioneita, joista pitää valita. Melkein lähtisin, että kaikki missiot ovat ei-faktiomissioita eli ns. niitä yleisiä. Keskimäärin olis aina vaihtoehtoina yks murder / protect -tyyppinen missio, yks aluehallinta ja yks "jokeri". Peleissä olis taustatarinat, jotka selittää miten kyseinen poppoo on eksynyt kohtaamiseen ja missio siis luonnollisesti on sitten tästä tilanteesta selviytymistä.

- Turnauksen voittaa luonnollisesti eniten voittoja (ja victory pointseja) kerännyt pelaaja. Turnauksessa saisi myös esim. 1-3 skaalalla karmapisteitä seuraavista osa-alueista: 1. temaattinen pelaaminen 2. figujen fiilis/maalaus/jne. 3. herrasmiespisteet. Näistämuodostuisi ns. karma-pisteet, joita eniten keränneelle tulee bonus-palkinto. Nämä pisteet annetaan pelin jälkeen vastustajalle.

Miltä tämän tyyppiset ideat kuulostaa? Kerkeävätkö pelaajat saada 200 pts edestä modeleita kasaan ennen turnauksen alkua? Maalauspakkoa ei sinänsä ole, mutta maalauksesta luonnollisesti ropisee karmapisteitä. Lisäksi olisi kiva, että saataisiin poistettua ns. semi-auto-win -missiot ja osallistujat tekisi aika fleksiipeleitä listoja sen sijaan, että jokainen nappi ja synergia on mietitty 100 % optimointikoneiston kautta. Nyt esim. kun yksi modeli häviää long listiltä, joutuisi miettimään listaa vähän uusiksi. Vaihtelu virkistää - sitten olisi pelattu puolen vuoden sisään yksi "kompetitiivinen" turnaus ja yksi ehkä rennompi, mutta temaattisempi. Minimissään kuus osallistujaa ois kiva.

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » Su 07.12.2014 21:04

En muista nyt suoraan oliko muuta mutta mä oon ainakin tässä aivan täysin mukana! Jopa puollan enemmän kuin perus turnausta! Tosin ottaen huomioon kuinka hyvin mun viime turnaus meni niin itteänihän mä tässä ammun jalkaan kun mun modeleita kuitenkin läiskittiin siellä ympäri pöytää miten sattuu. :D

Mutta ehdottomasti mun mielestä tällä tyylillä! :)
Something something Dangerzone!

NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi » Su 07.12.2014 22:16

Kuullostaa... mielenkiintoiselta. Tossa on se vaara, että 200 pts vain loppuu kesken. Jos vaikka ensimmäisessä pelissä käy vain huono munkki ja saa vastaansa huonon match up:in? Koko jengi kuolee ja loppu turnaus pitäisi pelta 100 pisteellä. Kolmen pelin turnauksessa voi käydä niin että viimeiseen peliin ei vai riitä pisteita täyteen listaan. Toki tää on vain worst case scennario, mutta jos kuka niin minä ainakin usko mahdollisuuksiini tyriä pahasti. Toki siis voittaminen ei ole koskaan ollut syyni pelata, eli formaatti kuin formaatti niin mukana.

varhaisdementia

Viesti Kirjoittaja varhaisdementia » Su 07.12.2014 22:22

NorjanPaavi kirjoitti:Kuullostaa... mielenkiintoiselta. Tossa on se vaara, että 200 pts vain loppuu kesken. Jos vaikka ensimmäisessä pelissä käy vain huono munkki ja saa vastaansa huonon match up:in? Koko jengi kuolee ja loppu turnaus pitäisi pelta 100 pisteellä. Kolmen pelin turnauksessa voi käydä niin että viimeiseen peliin ei vai riitä pisteita täyteen listaan. Toki tää on vain worst case scennario, mutta jos kuka niin minä ainakin usko mahdollisuuksiini tyriä pahasti. Toki siis voittaminen ei ole koskaan ollut syyni pelata, eli formaatti kuin formaatti niin mukana.
Haha, repesin kyllä pahasti tätä lukiessa :) Näinhän se taitaa kyllä meillä kaikilla olla! Mutta mutta... jotenkin haluaisin, että turnauksessa olisi aitoa kuolemanpelkoa. Voidaanhan tehdä lisäsääntö, että voit "ostaa modelin takaisin kuolleista", mutta siitä täytyy maksaa sitten aika kova hinta. Esimerkiksi se merkkais turnauspisteiden menetystä vaikka niin, että ei voi saada voitosta enää täysiä pisteitä. Ja siis voi ostaa tyypin kuolleista ainoastaan siinä tapauksessa, että long listissä on alle 100 pts edestä pelattavia modeleita. Näin kuitenkin varmistettaisiin, että kaikki saavat pelata täyden 100 pts pelejä.

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Su 07.12.2014 23:11

Kyllä tuo voisi olla ihan kehittämiskelpoinen idea. Tosin tuolloin on houkutus pelata kestäviä listoja. Olen pelannut sillä mun ISC-listalla neljä peliä, joiden aikana multa on kuollut muistaakseni yksi tyyppi (jos edes sitä, ihan varma en ole). Samoin se mun Resistance-jumituslistani on melko naurettavan kestävä.

En tiedä onko tuossa suoranaisesti mitään ongelmaa siis, kunhan tuli mieleen. Jotkut poppoot kuitenkin toimivat enemmän uhrausperiaatteella (moi Pain Man! Moi kolme Lycalia!). Lisäksi Edenissä on helppo kuolla huonoon tuuriin, kuten Aleksi Heavy-Foot ISC:täni vastaan.

Mutta kokeilemallahan se selviää - eiköhän tuolla meiningillä kuitenkin saa hauskan tapahtuman aikaan ja sehän se pää pointti on.

varhaisdementia

Viesti Kirjoittaja varhaisdementia » Ma 08.12.2014 10:34

Hammerheart kirjoitti:Kyllä tuo voisi olla ihan kehittämiskelpoinen idea. Tosin tuolloin on houkutus pelata kestäviä listoja. Olen pelannut sillä mun ISC-listalla neljä peliä, joiden aikana multa on kuollut muistaakseni yksi tyyppi (jos edes sitä, ihan varma en ole). Samoin se mun Resistance-jumituslistani on melko naurettavan kestävä.

En tiedä onko tuossa suoranaisesti mitään ongelmaa siis, kunhan tuli mieleen. Jotkut poppoot kuitenkin toimivat enemmän uhrausperiaatteella (moi Pain Man! Moi kolme Lycalia!). Lisäksi Edenissä on helppo kuolla huonoon tuuriin, kuten Aleksi Heavy-Foot ISC:täni vastaan.

Mutta kokeilemallahan se selviää - eiköhän tuolla meiningillä kuitenkin saa hauskan tapahtuman aikaan ja sehän se pää pointti on.
Okei, hauskaa, että ainakin pari positiivista kommenttia on tullut! Eihän se varmaan ihan heti kerrallaan täydellisesti voi mennä, mutta siitähän sitten vain parannetaan :) Mielelläni ottaisin tän lähtökohdaksi turnaukselle.

Ja tosiaan, ymmärrän kyllä hyvin pointtisi houkutukselle pelata tosi kestäviä listoja - mut ei ISC nyt ainoa ole, jolla se on mahdollista. ISC muutenkin kyllä tuntuu olevan joka turnauksessa mukana. Tässä moodissa se kuitenkin saattaa kärsiä isoista pistehinnoista, jolloin konfiguroitavuus on huono... Esim. mitä käy kolmannessa pelissä, jos edellisissä ne molemmat 40 pts modelit heitti veivinsä...

Väyrystellään vaikka vielä huomenna porossa tai sitten su hapessa - mitä nopeemmin nää saisi lyötyä lukkoon sitä paremmin osallistujilla olisi aikaa varautua ja suunnitella.

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ma 08.12.2014 12:50

Tarkoitukseni oli tulla tällä viikolla Edenöimään, mutta unohdin, että olen lähdössä konferenssiin Krakovaan keskiviikkoaamusta, eli tiistai-ilta meneekin perheen kanssa. Mutta pitäkää hyvät pelit ja pow-wowt!

varhaisdementia

Viesti Kirjoittaja varhaisdementia » Ma 08.12.2014 13:06

Hammerheart kirjoitti:Tarkoitukseni oli tulla tällä viikolla Edenöimään, mutta unohdin, että olen lähdössä konferenssiin Krakovaan keskiviikkoaamusta, eli tiistai-ilta meneekin perheen kanssa. Mutta pitäkää hyvät pelit ja pow-wowt!
Oolraitti! No Krakova on kiva kaupunki, nauti siitä! Mul on pari ihan hyvää ravintolasuositusta sinne... Monelta Sponge-Bob-Väyrystelijä on tulossa Poroon?

Tony_Peter

Viesti Kirjoittaja Tony_Peter » Ma 08.12.2014 15:28

Oolraitti! No Krakova on kiva kaupunki, nauti siitä! Mul on pari ihan hyvää ravintolasuositusta sinne... Monelta Sponge-Bob-Väyrystelijä on tulossa Poroon?
En mä tosta Vässykkästä tiedä, mutta mä oon mestoilla about 16:20

varhaisdementia

Viesti Kirjoittaja varhaisdementia » Ma 08.12.2014 18:21

Ai nii se oliki Antonio Pedro... Husp.

Spongebob-Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen » Ti 09.12.2014 00:55

Tony_Peter kirjoitti:
En mä tosta Vässykkästä tiedä, mutta mä oon mestoilla about 16:20
Aloin jo kuumottelemaan että onks se turnaus jo huomenna vai mitä helvettiä :D

Skarpatkaa saakuli.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.

Molja

Viesti Kirjoittaja Molja » Ti 09.12.2014 11:58

Tosiaan mukana turnauksessa. Varsinkin näillä säädöksillä tulee olemaan kivvaa! :D
ei elämästä selviä hengissä!

varhaisdementia

Viesti Kirjoittaja varhaisdementia » Ma 15.12.2014 09:58

Mul on huomenna joulukonsertti, eli en pääse Poroon...

NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi » Ma 15.12.2014 10:36

varhaisdementia kirjoitti:Mul on huomenna joulukonsertti, eli en pääse Poroon...
No niin, toiset hakee joulumieltä konsertista ja mä lähden tapaamaan huomenna JP Rovaniemelle.

M0ca

Viesti Kirjoittaja M0ca » Ma 15.12.2014 15:03

NorjanPaavi kirjoitti:
varhaisdementia kirjoitti:Mul on huomenna joulukonsertti, eli en pääse Poroon...
No niin, toiset hakee joulumieltä konsertista ja mä lähden tapaamaan huomenna JP Rovaniemelle.
Onko JP:n dialyysikoneessa häikkää?

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ma 15.12.2014 15:18

Minultakin jää Poro tältä erää väliin, kun tuo vauveli on sen verta kipeä, että pitää mennä kotio jeesaamaan kun töistä pääsee.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”