Sivu 1/1

Warbands of Wastelands - oma peliprojekti

Lähetetty: Ma 03.11.2014 19:59
Kirjoittaja Morhgoz
Edit: Varataan tämä päivityksille...

Re: Uus täysin suomalainen post-apocalytnen figupeli

Lähetetty: Ti 04.11.2014 16:03
Kirjoittaja Mysterous
Hmh, aina ne laittaa pelkkiä teasereitä :P Jäämma odottamaan mitä tulee vastaan.

Re: Uus täysin suomalainen post-apocalytnen figupeli

Lähetetty: Ti 04.11.2014 16:21
Kirjoittaja Morze
Figumetailu paljasti minulle parannuskeinon syöpään, kuppaan ja kaljuuntumiseen.

Lissee tulloo pian:

Re: Uus täysin suomalainen post-apocalytnen figupeli

Lähetetty: Ma 25.01.2016 03:41
Kirjoittaja Morhgoz
Mysterous kirjoitti:Hmh, aina ne laittaa pelkkiä teasereitä :P Jäämma odottamaan mitä tulee vastaan.
Muistiinpanot hävisivät ja iski pahempaa mielialan häirötä, mutta ei sen enempää siitä
Morze kirjoitti:Figumetailu paljasti minulle parannuskeinon syöpään, kuppaan ja kaljuuntumiseen.
Itselläni se on paljastanut osittaisen parannuskeinon tylsyyteen ja muuhun kivaan...

Pitkän etsinnän jälkeen löysin suurimman osan tämän projektin säännöistä. Pitää yrittää nyt viikolla pistää, lopultakin, eka versio levitykseen.

Sen verran on muuttunut että pelissä käytetään eräänlaista piste systeemiä. Perus peli on n. 10 pistettä. Perus yksikkö on tyyliin 2 pistettä, veteraanit 3 ja märkäkorvat/siviilit yhden. Pisteillä saa sitten parempia ase/varustepäivityksiä listasta. Eli voit kasata vaikka yhden tai kahden eliittiyksikön joukon, tyylin Brotherhood of Steel tai vaikka pyörittää kymmentä siviili yksikköä ilman päivityksiä tyyliin wasteland settlers.

Pelissä käytetään d6:sia ja d10:jä. Kutosia käytetään heittoihin, kympit toimivat moraalikaunttereina. Yksiköillä on stateissaan moraali arvo, jossa pienempi on parempi. Ottaessaan ns "moraalitappiota" yksikön d10:iä sitten muutetaan isommaksi, kunnes päästään kymppiin, jolloin yksikkö breikkaa. Kaikki ampuminen, vaikkei yksikköä fyysisesti vahingoittaisikaan, antaa moraalivahinkoa. Tai moraalitappiota, joka voisi olla parempi nimitys.

Vuoromekaniikka menee tyyllin vuoron aloitus, liike, tappelu, vuoron lopetus. Pelaajat aktivoivat vuorotellen yksiköitään jokaisessa vuoro osiossa tyyliin sinä liikut, minä liikun, sinä liikut, minä liikun. Tappelu käsittää niin ampumisen kuin lähitaistelun ja lähitaistelussa eräistä tuliaseista on itseasiassa hyötyä, esim pistoolit konepistoolit ja haulikot. Aseitten vahingot ovat kertoimia, joilla kerrotaan nopan ja taitoarvon yhdistelmä ja se vähennetään panssarin ja kestopisteiden yhdistelmästä. Jos lopputulos on nolla tai sen alle, ukko kuolee.

Ekassa versiossa on pari sivua sääntöjä, joita sitten tulee lisää, jahka projekti etenee. Tarkoitus on lisätä mukaan ajoneuvo säännöt, säännöt maastolle ja eri tyyppisiä warbandejä. Mutta mun mielestä on parempi aloittaa perusjutuista, testata niitä kunnolla ja sitten lisätä lisää ominaisuuksia peliin. Ja toisin kuin eräs nimeltä mainitsematon jättiyritys, mun mielestä on tärkeää testata sääntöjä kunnolla ja ottaa kaikki palaute/ehdotukset jne huomioon.

Eiköhän tuossa ollut vähän parempaa teaseriä..?

Re: Warbands of Wasteland - oma peliprojekti

Lähetetty: Ma 25.01.2016 10:41
Kirjoittaja Mysterous
Silti odotan sääntöjä, [sarcasm]jotta voin murskata unelmasi, kuten kunnon kritiikin kuuluukin.[/sarcasm]

Mielenkiintoiselta kuulostavaa mekaniikkaa ja moraali kivasti otettu huomioon.

Kuitenkin, kuinka hankalaksi d10 moraalinvartiointi voi mennä, kun noppa saattaa kesken pelin kierähtää väärälle sivulle?
Voisiko moraalisysteemiin lisätä suppressionin jollain tavalla? Esmes. kun yksikön moraali on 5-9, se on suppressiossa.

Vauriosysteemi kuulostaa aika old-schoolilta ja raskaalta. Jos vauriokerroin perustuu kokonaislukuihin, antaako se liian jyrkkää jakaumaa? Jos ei, onko se liian vaikea päässälaskettava?

Yksi mitä haluan päästä kokeilemaan, on tuo vuorojärjestely. Jännä nähdä kuinka hyvin toimii tuo vuorottaisen aktivoinnin ja phaseihin perustuvan yhdistelmä. Sinällänsä kuulostaa korvaani todella hyvältä ja hauskalta.

Re: Warbands of Wasteland - oma peliprojekti

Lähetetty: Ma 25.01.2016 11:59
Kirjoittaja Fiend_
Kuulostaa mielenkiintoiselta! Innolla jään seurailemaan tätä.

Re: Warbands of Wasteland - oma peliprojekti

Lähetetty: Ma 25.01.2016 13:59
Kirjoittaja Morhgoz
Mysterous kirjoitti:Silti odotan sääntöjä, [sarcasm]jotta voin murskata unelmasi, kuten kunnon kritiikin kuuluukin.[/sarcasm]
Murskatut unelmat kuuluvat elämäään... ;)
Mysterous kirjoitti:Kuitenkin, kuinka hankalaksi d10 moraalinvartiointi voi mennä, kun noppa saattaa kesken pelin kierähtää väärälle sivulle?
Voisiko moraalisysteemiin lisätä suppressionin jollain tavalla? Esmes. kun yksikön moraali on 5-9, se on suppressiossa.
Toinen mahdollisuus olisi tehdä kasa numerolätkiä ja käyttää niitä. Tai askarrella kympille alustan, jossa se pysyy paikallaan. Supressio pitää pistää korvan taakse. Vuoron alku osiossa on sitten muuten mahdollisuus rallyttää yksikköjä tai vähentää moraalitappiota. Yksiköille on saatavana päivitksiä joilla voi vähentää moraalitappiota. Elite taisi poistaa yhden pojon vuorossa, fanatikillä tais ottaa yhen vähemmän per vuoro.
Mysterous kirjoitti:Vauriosysteemi kuulostaa aika old-schoolilta ja raskaalta. Jos vauriokerroin perustuu kokonaislukuihin, antaako se liian jyrkkää jakaumaa? Jos ei, onko se liian vaikea päässälaskettava?
Sitä pitää kokeilla niin tietää. Voi hyvinkin muuttua pelinkehityksen aikana. Vaurio toimi muistaakseni siten että heitetään kutosta, siviileillä/alokkailla 1-5 on 1, 6 on kaksi, normitroopeilla taas 5-6 on kaksi ja veteraaneilla 4-6 on kaksi. Ja tämä tulos kerrotaan sitten aseen vahingokertoimella. Taisin alkujaan selittää vähän huonosti. Hipari/kesto juttua pitää todellakin hioa. panssari ja/tai coveri antaa tuon plussaa, mutta osa aseista voi negatoida tuon apnssari/cover -bonuksen.
Mysterous kirjoitti:Yksi mitä haluan päästä kokeilemaan, on tuo vuorojärjestely. Jännä nähdä kuinka hyvin toimii tuo vuorottaisen aktivoinnin ja phaseihin perustuvan yhdistelmä. Sinällänsä kuulostaa korvaani todella hyvältä ja hauskalta.
Me käytettiin yli kymmene vuotta sitten vähän vastaavaa Gorkamorkassa. Toimi todella hyvin. Tässä on vähän monipuolisempi versio siitä. Tuossa on muuten mahdollista sekin että vastustaja omalla liikkeellään liikkuu lähitaisteluun, mutta jos et ole liikuttanut omaa yksikköäsi, niin voit vetäytyä siitä pois. Siis ainakin tässä versiossa jossa ei ole kuin pelkkää jalkaväkeä. Kaikki taistelut olisi tarkoitus peluuttaa yhtä aikaisesti eli tappiot poistetaan vasta vuoron loppuosiossa

Tulevissa versioissa on tarkoitus ennen peliä tehdä 2-3 listaversiota ja sitten voi yrittää tiedustella vastustajan listoja/vaikuttaa millä listalla vastustaja pelaa ja sitten valita oma lista. Mutta se on sitten kun on ajoneuvo -säännöt ja eri warbandien omat listat saatu tehtyä.