Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Games Workshop on julkaissut uuden pelin nimeltä Age of Sigmar. Peli sijoittuu aikaan, jossa Wanha Maailma on tuhoutunut. Säännöt ovat ilmaiseksi saatavilla tuolta : http://www.games-workshop.com/resources ... les-en.pdf

Tästä ilmestyy ihan pian uusi boksi, jossa tulee kaksi armeijaa, Stormcast Eternals ja Khorne Bloodhounds. Boksilla on 100€:a hintaan, ja siihen hintaan saa kyllä todella komean setin figuja. Peli itsessään on varsin simppeli, ja lähinnä aloittelijoille suunnattu. Todennäköisesti peliin tulee pian laajennuksia, joilla peliin tulee enemmän ulottuvuuksia. Age of Sigmar näyttäisi sopivan hyvin pelattavaksi pienelläkin figumäärällä, eli on sikälikin hyvin aloittelijaystävällinen. Peliin ei ole tehty mitään yksiköiden pisteytystä, tai rajoituksia armeijan rakentamiseen, eli sikäli tämä on selvästi enemmän entry level -peli, kuin turnauskäyttöön tai varsinaisesti 'vakavampaan' pelaamiseen tarkoitettu setti, ainakaan näin julkaistujen sääntöjen puitteissa.

Erikoisuutena pelissä on se, että sitä voi pelata myös Warhammer Fantasy -pelin figuilla, peliin on julkaistu Warscrollit näille armeijoille :
http://www.games-workshop.com/en-FI/age ... tid=129221

Ilmeisesti kuitenkin Age of Sigmariin tullaan julkaisemaan jatkossa sen verran estetiikaltaan erilaisia figuja, että fabaukoilla pelaaminen näitä vastaan voi olla vähän hassun näköistä, lisäksi näiden Warhammer rotujen warscrolleihin on upotettu kaikkia hassun hauskoja tekohevosella ratsasteluja ja tanssimisia yms, mitkä saattavat ehkä joitain totisempia harrastajia oudoksuttaa. Luultavaa on, että kunhan peli saa enemmän omia figujaan, niin nämä fabaukot eivät ole pelillisesti kilpailukykyisiä, mutta se jää nähtäväksi.

Itse en ole vielä ehtinyt peliä kokeilla, mutta aion kyllä aivan ilman muuta tätä kokeilla, jahka pääsen täältä landelta figujen ääreen. Skirmish peli, jossa voi tosiaan kokeilla Warhammer -figujakin on kyllä erinomainen idea. Toivottavasti pian tulee lisäosia, joilla pelin ainakin alkuun hieman yksinkertaisen oloinen sääntösetti laajenisi.

Itseäni ei nuo aloitusboksin ukkelit kiinnosta, ovat mielestäni sinänsä todella komeita figuja, mutta eivät ole sellaisia, mitä itse kaipaisin. Tällä hetkellä Fantasiakutinan täyttää parhaiten Metsänhaltijat, ja niitähän nuo ei ole...

Samalla kun GW on julkaissut tämän AoS -pelin, se on lopettanut Warhammerin sääntöjen ja armeijakirjojen myynnin. Age of Sigmar ei kuitenkaan selvästikään ole Warhammerin korvaaja, vaan aivan selkeästi eri peli.

Onkos kukaan muu meinannut tällaista peliä kokeilla ?
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
Myyra
Viestit: 2078
Liittynyt: Pe 11.06.2004 17:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Oon miettinyt, että voisi olla mielenkiintoista kokeilla joskus, mutta enpä usko, että päädyn oikeasti tätä tosissaan pelaamaan, kun voin pelata Malifauxiakin.
Avatar
Morze
Viestit: 3206
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja Morze »

Pelaaks tätä muka Suomessa kukaan? Marginaalipelejä on hyllyssä jo aika monta. Muovifigut voi miellyttää joitakuita, mutta metalliset sopii imo skirmisheihin paremmin.
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Morze kirjoitti:Pelaaks tätä muka Suomessa kukaan? Marginaalipelejä on hyllyssä jo aika monta. Muovifigut voi miellyttää joitakuita, mutta metalliset sopii imo skirmisheihin paremmin.
No säännöt on netistä ladattavissa, ja jotenkin soveltuvia figuja on kaikilla ja niiden kavereilla, eli kokeilukynnys ln alhaalla. Kestävämpi vaikutus riippuu sitten pelistä itsestään. Pelin todellinen luonne alkaa luultavasti selviämään vasta kun vartavasten tähän peliin suunniteltua maastoa ja yksiköitä sääntöineen alkaa tulla myyntiin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
Mysterous
Viestit: 2210
Liittynyt: La 16.11.2002 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Kiusataan nyt tätäkin säijettä battlarapartalla, jos joku ei oikeasti FaBa huhuja seuraa :P
Maalausblogi taas pystyssä.
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Mysterous kirjoitti:Kiusataan nyt tätäkin säijettä battlarapartalla, jos joku ei oikeasti FaBa huhuja seuraa :P
Hyvä rapsa, hienot erikoistehosteet :) Mukava nähdä ettei ennakkoluuloissa tarttenut pettyä :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
Mysterous
Viestit: 2210
Liittynyt: La 16.11.2002 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Piti ihan 40K yleisistä keskusteluista käydä nappaamassa tämä epävirallinen errata tänne. Ymmärrettävähän tämä hullunmylly on, mutta pienestä organisoitumisesta jo esitän toiveen.
Maalausblogi taas pystyssä.
Mithrandir
Viestit: 2490
Liittynyt: Su 16.05.2004 21:47
Paikkakunta: Kajaani

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Tekaisin joutessani yksi ilta täysin juovuksissani tälläisen komppipaketin peliin, se lainaapi joitain ideoita Toronton GW:n komppipaketista. Rakentava kritiikki olisi tervetullutta. :)


----------------------------------------------------------

Rules Changes:

The rules for rolling the Initiative are not used.

Unless they are the closest enemy unit, Heroes cannot be targeted with ranged attacks if they are within 3" of a friendly unit of their side.

Measure distances from the bases. Pivoting on the spot does not use up movement.

Some units might add more models to the unit during the battle by using an ability of theirs. Such units do not add any models when it would take their worth in VP beyond that of the value they started the game with.

Achieving the Sudden Death objective does not end the game, see more below under Victory Points and Winning the Game.

Army Restrictions

A unit taken from a warscroll may contain 40 wounds at most if consisting of single wound models(25 at most if armed with ranged weapons), and 24 wounds at most if consisting of multi-wound models.

The players must take an equal number of warscrolls. No warscroll may be taken more than twice, except if the unit has 5+ or worse in the hit or wound ability. In that case, you can take up to four such warscrolls.

-For every 3 warscrolls, you can include a Hero warscroll. Warscrolls with named Heroes can only be taken once. Heroes with the Monster keyword count towards both limitations.

-For every 3 warscrolls, you can include one warscroll that has a unit with ranged attacks(spells don't count towards this restriction and neither do Heroes with ranged attacks).

-For every 5 warscrolls, you can include one warscroll that has a War Machine(this is separate from the ranged unit limitation above).

-For every 5 warscrolls, you can include a Monster warscroll(if a Monster has a ranged attack, it also counts towards the ranged unit restriction).


A small sized game has up to 5 warscrolls

A medium sized game has at least 6 and up to 10 warscrolls

A large sized game has 11 or more warscrolls.


Before setting up a game, the players have to agree on which size they want to use for their game.



Victory Points and Winning the Game:

Achieving the Sudden Death objective(if it comes into play) gives 6 Victory Points instead of ending the game.

Slaying the enemy General gives 3 Victory Points(these stack with the points rewarded for destroying a unit, see below).

Slaying an enemy unit gives Victory Points according to the following table:

For units consisting of models with single wounds

1VP if the unit started the game with 10 wounds or less

2VP if the unit started the game with 11 to 29 wounds

3VP if the unit started the game with 30 to 39 wounds

4VP if the unit started the game with 40 wounds


For units consisting of models with multiple wounds

1VP if the unit started the game with 6 wounds or less

2VP if the unit started the game with 7 to 12 wounds

3VP if the unit started the game with 13 to 16 wounds

4VP if the unit started the game with 17 to 24 wounds


Saves adjust the VP of units so that a unit with no saves or a 6+ save grants one less VP than it should(down to a minimum of 1VP). A unit with a 4+ save is worth 1 additional VP.

Summoned units grant their VP to the opposing player regardless if slain or not.

Players should note how much their units are worth in VP before the battle begins and keep track of how many VP they gain during the battle.


Compare the Victory Points scored during the game at the end of battle round 6.

In case of a tie, the game is a draw. If a player scores twice as much or more than their opponent, he/she has achieved a Major Victory. A smaller difference means a Minor Victory has been achieved instead. If at any time during a battle round a player has no units on the table, he/she loses and the other player achieves a Major Victory.
----------------------------------------------
Viimeksi muokannut Mithrandir, Su 26.07.2015 22:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Onko kellään mitään tuntumaa, miten boksit on liikkuneet paikallisista figukaupoosta ? Näkyykö GW:n putiikissa innokkaita 10 vuotiaita pelailemassa ? Ainoot 2 ostajaanmitä tiedän on ostaneet ne Khornen kaaoksen takia.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
116
Viestit: 5051
Liittynyt: Ti 22.10.2013 22:57
Paikkakunta: Joen suu(ssa)

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja 116 »

smaxx kirjoitti:Onko kellään mitään tuntumaa, miten boksit on liikkuneet paikallisista figukaupoosta ? Näkyykö GW:n putiikissa innokkaita 10 vuotiaita pelailemassa ? Ainoot 2 ostajaanmitä tiedän on ostaneet ne Khornen kaaoksen takia.
Mitä kysyin paikallisesta liikkeestä niin kuulemma pari boksia menee päivässä mutta ei ihmeellisesti tuota siltikkään

Edit: Mikä ei sinänsä varmaan ole paljoa ottaen huomioon että kyseessä on uuden pelin julkaisu niinkin isolta firmalta kuin GW. Mene ja tiedä, hankala sanoa ilman tarkkoja lukuja.

Edit2: en tiedä onko joku jo sanonut, mutta täällä on youtubessa jo pari pientä battlerepsaa uusilla armeijoilla, ja yksi vanhoilla. Courtesy of MWG.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!
Avatar
tneva82
Viestit: 8635
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

smaxx kirjoitti:Onko kellään mitään tuntumaa, miten boksit on liikkuneet paikallisista figukaupoosta ? Näkyykö GW:n putiikissa innokkaita 10 vuotiaita pelailemassa ? Ainoot 2 ostajaanmitä tiedän on ostaneet ne Khornen kaaoksen takia.
http://www.warseer.com/forums/showthrea ... GW-General

Tuolla ei ainakaan kovinkaan kummoisia määriä ole raportoitu pl yksi 80 boksia avauspäivänä.

Limited edition edelleen saatavilla vaikka yleensä GW:n limited editionit menny tyyliin päivässä(tai tunneissa/minuuteissa...).

Ei tunnu olevan so far isoa mutta ihmekkös tuo. GW tähtää uusiin asiakkaisiin joten saadakseen niitä heidän pitäisi joko a) saada bokseja isoihin kauppoihin myyntiin tai b) ulkopuolistusta mainostusta.

Uuden kohderyhmän jäsenet kun harvemmin randomisti vain astuu GW:n kauppaan.

Miksi GW ei ole viellä aloittanut tuota markkinointia on iso ?. Jos haluavat vaihtaa kohderyhmää niin luonnollisesti uudelle kohderyhmälle pitäisi jotenkin ilmoittaa et "hei tälläinen tuote olisi tarjolla"? So far markkinointi on ollut 100% tähdätty 8 edikan pelaajille mutta tuote ei ole heille tähdätty...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja smaxx »

No ainoa kohderyhmä minkä GW nykytaktiikalla tavoittaa on nelkkaripelaajat, jotka haluaa ehkä kokeilla nelkkarin lisäksi jotain muuta. Sieltä varmaan joku määrä kokeilijoita löytyy, ja starttiboksi on joka tapauksessa makee. Joo, ei toi todellisille nelkkaripelaajille mitään tarjoa, mutta ehkä jotku pennut kiinnostuu tosta.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
tneva82
Viestit: 8635
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

http://files.gencon.com/2015.ExhibHallMapwithLinks.pdf

On ne näemmä genconiin menossa. Paikka 772, mikäli kartan boksit yhtään skaalassa aika pieni boksi...Mutta family fan alue on aika lähellä eli ei taida olla yllätys mistä hakevat asiakkaita...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja smaxx »

No ei toi kauhean suurelta succeelta vaikuta. Vaan vielä on aikaista, ja tälläsillä eksoottisemmilla uusilla peleillä menee helposti vuosia ennen kuin alkaa vetämään, jos peli yleensäkään herättää mielenkiintoa. Se että tota voi pelata vanhoilla fabaukoilla voi ehkä lisätä vähän pelaajien määrää, mutta haasteena on saada ihmiset ostamaan noita ihan uuden estetiikan figuja.

Itse käyn kyllä vilkaisemassa maastoja sillä silmällä. Jos ne on kohtuullisesti hinnoiteltuja, niin kiinnostaa ! Etenkin jos kallot pysyy kurissa...
Personally I aimed low and didn't want to take more than 8 boxes despite my rep being very very pressing (got a phone call everyday to check if I had more preorders and wanted to add more boxes). I prefer losing sales than having unsold GW products on the shelves, especially due to the large amount of customers who were very clear they were adopting a wait and see attitude. In the end I sold everything and didn't lose sales at all. In fact it is quite alarming that interest in the product appears to be quite low now that the novelty has passed and alas I didn't see the players who were waiting to learn more about AoS come back for the boxes now that we have more info available.

That Saturday will be very important to gauge AoS staying power.
  • Quote Originally Posted by Ayin
    Regardless, the game will continue on in full release mode for at least a year. In a year, more likely two, we'll actually be able to look around and see where AoS stands in relation to where GW stands then comparably to now.
No, I assure you it won't take a year at all. Initial sales shall already impact LGS willingness to order unit boxes. If in a few weeks the game doesn't prove it has any staying power then it won't justify carrying a whole costly range of boxes, meaning that fielding the whole range will probably only be a viable option for GW stores themselves. No matter the initial sales, in less than 2 months GW will have a pretty clear picture of the success of the game.

Can you imagine the position of a store that has yet to empty its stocks of AoS, or even worse has more unsold boxes than sold ones? I assumed that GW aggressive attitude of pushing as many boxes on independent as they can at all cost and to hell with the consequences would come back to bite them sooner or later by hurting LGS trust in the product and their willingness to invest more into it. And not even one week after the release I'm pretty sure this is already happening.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
116
Viestit: 5051
Liittynyt: Ti 22.10.2013 22:57
Paikkakunta: Joen suu(ssa)

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja 116 »

tneva82 kirjoitti: Miksi GW ei ole viellä aloittanut tuota markkinointia on iso ?. Jos haluavat vaihtaa kohderyhmää niin luonnollisesti uudelle kohderyhmälle pitäisi jotenkin ilmoittaa et "hei tälläinen tuote olisi tarjolla"? So far markkinointi on ollut 100% tähdätty 8 edikan pelaajille mutta tuote ei ole heille tähdätty...
AoS boksi saattaisi myydä ihan hyvinkin jopa jos saisi esim citymarketteihin ja prismoihin leluhyllyn etusijalle tai promopaikoille. Tosin oikea mainostus (eikä veteraanien/kivijalkaliikkeiden kautta puskaradio) maksaa rahaa ja sitähän ei haluta sijoittaa tuotteeseen.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Rynnäkkötykki kirjoitti:
tneva82 kirjoitti: Miksi GW ei ole viellä aloittanut tuota markkinointia on iso ?. Jos haluavat vaihtaa kohderyhmää niin luonnollisesti uudelle kohderyhmälle pitäisi jotenkin ilmoittaa et "hei tälläinen tuote olisi tarjolla"? So far markkinointi on ollut 100% tähdätty 8 edikan pelaajille mutta tuote ei ole heille tähdätty...
AoS boksi saattaisi myydä ihan hyvinkin jopa jos saisi esim citymarketteihin ja prismoihin leluhyllyn etusijalle tai promopaikoille. Tosin oikea mainostus (eikä veteraanien/kivijalkaliikkeiden kautta puskaradio) maksaa rahaa ja sitähän ei haluta sijoittaa tuotteeseen.
Ja isot kauppaketjut kohtelee toimittajaa kuten GW kohtelee pientä kivijalkakauppaa... Iso ja helmmetin härski vs pieni ja voimaton -suhde kääntyy toisinpäin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
116
Viestit: 5051
Liittynyt: Ti 22.10.2013 22:57
Paikkakunta: Joen suu(ssa)

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja 116 »

smaxx kirjoitti: Ja isot kauppaketjut kohtelee toimittajaa kuten GW kohtelee pientä kivijalkakauppaa... Iso ja helmmetin härski vs pieni ja voimaton -suhde kääntyy toisinpäin.
Ai helskutti kun maistuu pahalta, sanoi GW kun omaa lääkettään söi :)

Edit: Toisaalta, ison kauppaketjun (cittari, ym) kaupassa 25€ mittatikku jne naurettaisiin niin kovaa ulos että portti kolisee.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!
Zymeth Salkir Dkhan
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe 05.07.2002 00:12
Paikkakunta: Turku

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

No Turun Fantasiapeleissä ihmettelin isoa läjää aloitus ja kun kysyin myyjältä niin saivat standardimäärän niitä eli 20 kappaletta. eivät vain menneet kaupaksi.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Avatar
Mysterous
Viestit: 2210
Liittynyt: La 16.11.2002 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Noh, mitenkäs peliä kokeilleet on havainneet taktista liikkumista pelissä?

Itse pitäisi tosiaan toinenkin kerta pelata ja paikallinen fantsu ehkä järjestää pelipäivän johon olisi tarkoitus mennä tutkimaan enempi. Tämänhetkisen kokemuksen mukaisesti peli on lähinnä yksiköiden lanaamista vastustajaa kohden ja special abilityiden käyttöä oikealla hetkellä, kuten tasoa mmorpg'issä (ja MOBA peleissä?)

Kuitenkin muutamia taktisia elementtejä lisääviä yksityiskohtia nousi vastaan.

Ensinnäkin yksiköillä käytännössä on se 3 tuuman "Control Area", jonka lävitse ei saa kulkea. Tällä pystyy periaatteessa blokkailemaan ja ohjailemaan vihollisyksiköiden liikettä.

Toisekseen, pile in liike tehdään lähintä vihollisnappia kohden. Joten tietynlainen kikkailu kestävillä yksiköillä vihollisten sitomiseksi ja iskevillä yksiköillä vihollisen tuhoamiseksi on mahdollista.

Kolmanneksi, vaihtelevalla initiativella on mahdollista että saat kaksi vuoroa peräkanaa, tai vastustaja saa kaksi vuoroa peräkanaa. Mahdollisuus aloitteen vaihtumiseen on 50%, joten armeija kannattaa asetella tämä mahdollisuus huomioiden. Tämä sinällänsä luonee tiettyä "kauhun tasapaino" kun yrittää tasapainottaa mahdollista tuplahyökkäystä ja tuplalöylytykseen.

Tällainen "piilotettu syvyys" alkaa olla perussääntöjen osalta viimeinen oljenkorsi niiden pelastamiseen. Ei sillä, on se narratiivinen turpasauna hauskaa ajanvietettä pienissä annoksissa ja hyvä jos tuo uusia kiinnostuneita peliin, mutta se että liikkeillä voi tehdä oikeasti jotain, on kyllä merkittävää pelinautinnon kannalta. Pitää tosiaan kokeilla lisää.
Maalausblogi taas pystyssä.
Avatar
tneva82
Viestit: 8635
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: Age of Sigmar - Fantasiaskirmishpeli

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Mysterous kirjoitti:Toisekseen, pile in liike tehdään lähintä vihollisnappia kohden. Joten tietynlainen kikkailu kestävillä yksiköillä vihollisten sitomiseksi ja iskevillä yksiköillä vihollisen tuhoamiseksi on mahdollista.
Tuohan ne klosikset pääosin ratkaisee. Perusideana tosiaan ottaa charget vastaan kestävällä, sitten vihu pile inittää 3" päähän sinun iskijöistä jotka sitten pile inaavat vuorollaan ja mätkivät vihun tohjoksi.

Pile in kikkailu on joukkojen stattien jälkeen klosiksen merkittävin tekijä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”