Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Morze

Re: Malifaux

Viesti Kirjoittaja Morze »

Kaapelikala kirjoitti:Keitäs muuten pelaa pk-seudulla? Mulla on nyt sitten Viktoriat ja kaverit hommattuina ja alustatkin melkein valmiina ja olis kiva päästä kokeilemaan ihan omilla napeilla.
Nicodem tiimi lähes valmiina. Jos jaksat pari viikkoa odottaa, että pääsen jalkeille, olisi kiva kokeilla ottaa matsia.
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Itseänikin rupesi syyhyttämään Malifauxin aloittaminen, mutta olisi muutamat kysymykset:
- Kuinka vapaata armeijan rakentaminen on? Yksi Masteri on ilmeisesti pakko olla, mutta voinko sen Minioneiksi ottaa mitä vaan (saman faktion) juttuja? Voinko esim. ottaa Gremlin-pomon (So'mer) ja minioneiksi kaikkia ei-Gremlineita tai pomoksi noi Victoriat ja pelkkiä Gremlineitä minioneiksi? Laillista? Ammunko itseäni tykillä jalkaan jos teen niin (jos laillista)?
- Gremlin-startteri on vissiin vajavainen. Kuinka fiksua olisi ostaa nuo molemmat Gremlin-startterit (jahka se toinenkin ilmestyy)? Molempia pomoja ei saa pelata samalla kertaa, mutta muuten saa kaikki napit samalla kertaa peliinkin?
- Muuten peli olisi hyvä vissiin aloittaa Starter + pari blisteriä -kombolla? Voiko blisterit valita ihan vapaasti faktion sisältä vai ampuuko tässä taas jotenkin tykillä jalkaan?
- Siskosten pelityyli ( " Koko näiden pelityyli perustuu siihen, että nämä jakavat buffeja, vaihtelevat paikkaa keskenään ja jopa kutsuvat toisensa takaisin taisteluun toisen kuoltua. " ) kuulostaa aika siistiltä. Osaako joku kertoa Gremlinien pelityylistä jotain? Tykillä naamaan ja kirveellä suuhun vaan?

Kiitoksia paljon jos joku guru jaksaa vastailla.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Joonatin

Viesti Kirjoittaja Joonatin »

Suurin osa mastereista saa ottaa kaikkia minioneita oman faktionsa sisältä. Poikkeuksena tähän ovat pääasiassa haaveilemasi Outcastit. Som'er Teeth saa vain Gremlineitä, Pigejä ja Vermineitä (Bayout, Hog Whisperer, War Pig, Piglet, Mosquito). Muita figuja et sääntöjen mukaan kyseiselle hemmolle saa, paitsi kahden masterin peleissä Zoraidan kanssa. Viktoria saa vain Mercenaryja ja Leveticus Constructeja ja Undeadeja. Gremlineitäkin pystyy tällä hetkellä palkkaamaan vain Som'er Teethille ja ylihintaan Zoraidalle. Molemmat Gremlin-startterit voi hankkia kerralla, jotain spoilereita uusista voi löytyä Wyrdin foorumeilta, itse en ole vielä lukenut. Eiköhän noita kuitenkin aika huoletta voi sekoittaa.

Muiden faktioiden Masterit voivat palkata minioneita vapaasti oman faktionsa sisällä, eikä niillä yleensä ammu itseään jalkaankaan, kunhan vähän miettii listaansa. Listassa on hyvä olla jotain kohtalaisen nopeaa ja jotain kohtalaisen hyvin vahinkoa tekevää. Eli pari startteria, tai startteri ja muutama blisteri on hyviä aloitusideoita. Usein masterin "omat" minionit omaavat jonkinlaista synergiaa masterinsa kanssa, mutta muistakin listoista voi saada ihan toimivia.

Gremlinien pelityyli on "erilainen". Som'er istuu kentän takanurkassa, juottaa (parantaa) gremlineitä moonshine-pullostaan ja kutsuu paikalle lisää veljeksiä. Hyttyset lentelevät ympäriinsä ja piereskelevät, tai pöllivät kortteja vastustajalta. Gremlinit yrittävät satuttaa vastustajaa yleensä pyssyillä ja samalla yleensä myös itseään tai kavereitaan (Woops, gremlinin ampuessa ohi, kuula osuu lähimmän LoSilla olevan Gremlinin kuuppaan). Possut tekevät oikeasti vahinkoa rynnimällä vastustajan yli kun kortit on viety. Ja lisää kortteja gremlinit nostavat jos gremlin kuolee Som'erin tai Hog Whispererin lähellä. Periaatteessa hupifaktio, mutta aika tehokas useimmissa skenaarioissa, assasinaatio voi mennä vaikeaksi.

Gremlinit tahtovat paketin tai kaksi Pigletteja, ainakin kaksi hyttystä, Hog Whispererin tai kaksi pelikoosta riippuen ja mahdollisesti toisen paketin gremlineitä. Kuusi gremliniä tuntuisi olevan yleensä sopiva määrä, neljälläkin kyllä pärjää kun satsaa possuihin vähän enemmän.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä

Öljyväri-tutoriaali
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Joonatin kirjoitti:Molemmat Gremlin-startterit voi hankkia kerralla, jotain spoilereita uusista voi löytyä Wyrdin foorumeilta, itse en ole vielä lukenut. Eiköhän noita kuitenkin aika huoletta voi sekoittaa.
Etenkin kun Ophelia on Henchman eikä Master, niin ei edes mene yhtään figua "hukkaan".
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Kirai ja Ophelia sneak peekissä Wyrdin foorumilla.

Kirai kikkailee ja summonoi paljon, samanlaista teleporttailua kuin Colettella. Eukko ei vaan vaikuta erityisen kestävältä, tosin tekee kyllä takaisinkinpäin lämää, kun sitä lyödään. Support-Masterina tästä on vaikea sanoa mitään, kun ei tiedä mitä nuo haamut tekevät.

Ophelia ammuskelee ja buffaa Gremlinien ampumisen satunnaisesta meneväksi. Woops!:in poisto ja meleeseen ampuminen vapaasti ovat oikeasti kovia juttuja, samoin Dumb Luckin varmistelu antamalla porukalle pässejä aseisiin. Tämän kanssa Gremlinit ilman possuja on ilmeisesti jo ihan toimiva konsepti.

Henchman sääntöjen yksityiskohtia ei vielä tiedä, niin ei oikein pysty sanomaan, miten tuo Ophelia oikeasti toimii. Veikkaan, että osaavat käyttää sielukiviä ja Masterin poisjättämisestä saa 10 kiven hyvityksen.

-Roope
TheEmu

Kiitti avusta, selventää kummasti. Miltä kuulostais ostaa alkuun Viktoriat, Taelorin, Misakin, Ronin-blisterin (3) ja ehkä Rusty Alycen ja Hanssin? Onko laillista ottaa noi samaan armeijaan ja puuttuuko tosta jokin elintärkeä osa armeijaa? Kuinka paljon noista tulisi pisteitä? Onko netissä jossain jotain armeijanlaskentajuttua Malifauxiin?

Jaksaisiko joku kertoa jotain noista Toteemeista?

Regards, Scissors. "
Hammerheart

Fängi kirjoitti:Henchman sääntöjen yksityiskohtia ei vielä tiedä, niin ei oikein pysty sanomaan, miten tuo Ophelia oikeasti toimii. Veikkaan, että osaavat käyttää sielukiviä ja Masterin poisjättämisestä saa 10 kiven hyvityksen.
Hämmentävästi veikkaan täsmälleen samaa ;)
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Hammerheart

TheEmu kirjoitti:Kiitti avusta, selventää kummasti. Miltä kuulostais ostaa alkuun Viktoriat, Taelorin, Misakin, Ronin-blisterin (3) ja ehkä Rusty Alycen ja Hanssin? Onko laillista ottaa noi samaan armeijaan ja puuttuuko tosta jokin elintärkeä osa armeijaa? Kuinka paljon noista tulisi pisteitä? Onko netissä jossain jotain armeijanlaskentajuttua Malifauxiin?
Ei ole nyt kirjaa käsillä, niin en ihan tarkkaa lukua osaa sanoa, mutta kyllä tuosta 35 pinnan poppoon saa aikaiseksi, vaikka jättäisi Rusty Alicen poiskin (en ihan muista kuinka hyödyllinen se on muille kuin Leviticukselle). Convict Gunslinger on erittäin hyvä vaihtoehto, jos haluat juuri tuon figumäärän.
Toteemit on tosi halpoja ja pystyvät heittämään niihin sidottujen Masterien taikoja. Jotkut toteemit ovat elintärkeitä Mastereilleen (Mosquitot, Hollow Waifit), mutta useimmat ovat lähinnä näppärä tapa käyttää pari viimeistä pistettä.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

TheEmu kirjoitti:Kiitti avusta, selventää kummasti. Miltä kuulostais ostaa alkuun Viktoriat, Taelorin, Misakin, Ronin-blisterin (3) ja ehkä Rusty Alycen ja Hanssin? Onko laillista ottaa noi samaan armeijaan ja puuttuuko tosta jokin elintärkeä osa armeijaa? Kuinka paljon noista tulisi pisteitä? Onko netissä jossain jotain armeijanlaskentajuttua Malifauxiin?

Kaikki muut ovat Viktorioille oikein käyttökelpoisia, paitsi Alyce, jonka ottamiseen vaaditaan Scavenger (eli Constructien rakenteluun erikoistunut) -tyyppinen Master (eli tällä hetkellä Ramos tai Leveticus). Kyseinen nappi ei siis pelaa Viktorioiden kanssa samassa jengissä. Outcastit tosiaan ovat poikkeuksellisen rajoittuneita joukkovalinnoissaan. Pisteitä noista muista taitaa tulla vajaa 40, eli kyllä noilla pääsee pelaamaan ilman mitään ongelmia. Käytännössä Viktoriat haluavat vielä jättää muutaman pisteen käyttämättä, että pelin ajaksi saa muutaman sielukiven käyttöön.

Toteemit ovat tosiaan Mastereiden sidekickejä tai familiareja. Lähes joka Masterilla on oma Toteemi, sekä faktioilla yleistoteemi kaikille Faktion Mastereille, Viktoria on ainoa Master, jolla ei omaa Toteemia ole, joten vaihtoehdot ovat kaksi Mercenary-Toteemia kirjasta. Toteemi on halpa figu, joka osaa muutaman kikan (lähinnä taikoa Masterin taikoja, riippuu Masterista ja Toteemista miten hyödyllinen tämä ominaisuus on) ja saattaa joskus saada jotain tähdellisempääkin aikaan. Viktorioille Toteemi ei ole lainkaan välttämätön, kun mikään taioista ei ole sellainen, jota Toteemi voisi käyttää. Student of Conflictia jotkut tykkäävät sillä käyttää nopeuttamaan yhtä figua vuorossa, mutta ottaisin itse mieluummin sen kolme kiveä peliin mukaan.

Joillekin nuo Toteemit ovatkin sitten tosiaan elintärkeitä, esim. Som'erin hyttyset, Ramoksen hämähäkki ja Zoraidan Voodoo-nukke. Suurin osa muista menee kategoriaan "hyödyllinen ostos, muttei mitenkään pakollinen".

-Roope
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Uudesta kirjasta osui pari kuvaa kohdalle. Ei mitään järin järisyttävää, mutta mukava hypettää uutta kirjaa. ;P

http://campl.us/ell

Tosin ylin kuva lupaa ihan ok settiä, ainakin kone jengiläisille.
Positive

Viesti Kirjoittaja Positive »

Hei, innostuttiin coni demotuksen jälkeen täällä Oulussakin aloittamaan Malifauxin pelailu, ja tälläinen kysymys heräsi, että
onko noissa boxed seteissä jotain ylimääristä figujen lisäksi? Itse kun ajattelin tilata tuon Zoraidan suo poppoon, mutta Mire golem ei oikein innosta, joten halvemmaksi tulisi tilata ne erikseen, menetänkö siis jotain tosi olennaista jos en osta boksia?
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Positive kirjoitti:Hei, innostuttiin coni demotuksen jälkeen täällä Oulussakin aloittamaan Malifauxin pelailu, ja tälläinen kysymys heräsi, että
onko noissa boxed seteissä jotain ylimääristä figujen lisäksi? Itse kun ajattelin tilata tuon Zoraidan suo poppoon, mutta Mire golem ei oikein innosta, joten halvemmaksi tulisi tilata ne erikseen, menetänkö siis jotain tosi olennaista jos en osta boksia?
Ei tule/(tullut) mitään muuta kuin figut. Blistereinä ostettuna et menetä mitään.
Positive

Viesti Kirjoittaja Positive »

LIsää kysymyksiä ahoy!
Mistäs porukka on yleisesti tilailullut figunsa? Wyrd miniatures sijaitsee ilmeisesti jenkeissä, onko tästä
kokemusta? Entäs sitten Maelstorm games? Onko vielä muita huokeita paikkoja josta voisi kuvitella tilaavansa?
Da Big Boss

Viesti Kirjoittaja Da Big Boss »

Maelstromia kannattaa ainakin kerran pari kokeilla. Itselläni on tilauksia noin 40 saapunut, ja jokaisessa on mennyt se 2 viikkoa pisimmillään. Viimeisin viikko sitten saapunut tilaus tuli kuudessa päivässä. Jos tuote jonka laitat tilaukseen on loppu hyllystä, niin voi joutua odottamaan pari kolme päivää normaalia enemmän.

Luultavasti täällä suomessa asuvalle tuo on paras paikka hankkia figut, ellei sitten taistelutarvikkeesta tai Boostepissa löydy figuja, sillä ne on ainoat suomalaiset kaupat josta voisi uskoa näitä löytyvän.
Viimeksi muokannut Da Big Boss, Su 08.08.2010 12:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Havainto: Taistelutarvikkeelta saa huokeemmalla kuin Maelstromista, mutta siihen tulee mukaan postikulut. Toisaalta, suosi suomalaista ja niin päin pois.

Edit: Ja kaipa Mikaa voi kysellä naamatusten vaihtoa tekemään kanssa jos oikeen tulee tiukkaa.
Azralfus

Viesti Kirjoittaja Azralfus »

Kaapelikala kirjoitti:Keitäs muuten pelaa pk-seudulla? Mulla on nyt sitten Viktoriat ja kaverit hommattuina ja alustatkin melkein valmiina ja olis kiva päästä kokeilemaan ihan omilla napeilla.
minä, mutta maelstrom onnistui kämmimään tilaukseen jonkin viivästyksen, joten en ole vielä niitä saanut ja joudun viivästyttämään tätä peliä siihen asti että saapuvat.
"First do some harm" -goblin medic field surgery guide
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Tilasin myös itse eilen Maelstormista Arcanistipoppooni, mutta kovin hidasta siellä tuntuisi prosessointi olevan, kun kirjan tilasin jo viime viikolla.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
TheEmu

Itse tilasin noi Viktoriat; on hyvin suotavaa häiritä YV:llä jos pelailu kiinnostaa täällä suunnalla, jahka noi sitten maelista suvaitsee saapua.

Regards, Scissors. "
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Figut saapuivat. Yllättävän kovaa metallia ovat.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Juu, itse onnistuin kolme puolimillistä terää hajottaa yhteen figuun. Nicodemus-poppooni muuten alkaa olla pelikunnossa, jos vielä pari figua summonoitavaksi jaksaisi valmiiksi. Ja sitten killan kimppuun, ryökäleet ovat olleet aivan liian pitkään pohjamaaleissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”