Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
NorjanPaavi

Re: Malifaux

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Kannattaa myös varatua siihen että yleinen listan rakennus tyyli M2E oli, lista tehii vasta kun Strategiat ja Schemet on tiedossa. Eli turnauksissakin sai/pääsi muuttamaan listaa aina peli kohtaisesti vastutajan ja tehtävien mukaan. Vain factio oli lukittu. Eli kanattaa varautua varianssiin figujen suhteen. Factionista kannattaa katsoa toinen masteri varalle. Toki tämä nyt M2E pohjalta.

Joensuussa oli kaiketi jokunen pelaaja? Toki en osaa sanoa mikä tilanne nykyään.

Snadisti negatiiviset fibat kun omasta kokoelmasta Nicodem, Ramos ja Lilith hyppäs Dead Man Handiin eli ilman virallista suporttia. Myös vähän ahistaa kuinka 1edition metallifigujen kuvaavuus. Iso osa kokoelmasta näitä.
Nikodemus

Viesti Kirjoittaja Nikodemus »

BadSam kirjoitti:
La 09.02.2019 09:47
Mitä luulette, tuleeko M3E startteria?
Olettaisin että kyllä. Mutta, taas puhtaasti 2e pohjalta, itse en suosittelisi m2e starteria 2e aloittamiseen ellei sisällä olevat figut ja niiden faktiot erityisesti kiinnosta. Enemmän saa rahallensa vastinetta jos nappaa saman faktion 1-2 crewboksia ja 1-2 blisteriä kaveriksi.

Hyvä pointti toi listanrakennus aspekti NP:ltä. Oma figuilu alkoi Malifauxilla niin toi on mulle pieni kulttuurishokki kun nykyään pelailen Batmaniakin. Pitäisi lista tehdä käytännössä nollapohjalta. Mitä vittua.
Malifaux Suomi FB ryhmä
Turun seudulla on oma WhatsApp ryhmä jossa sovitaan pelejä, YV:llä pääsee mukaan.

Batmania turun seudulla
Maanlaajuiseen WhatsAppiin pääsee YV:llä mukaan.
Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade »

Moro!

Pari kysymystä sotavasaran viisaille hahmoille. Teillä on käsissänne mun Malifaux-ura.

1: Pelaako tätä peliä Suomessa joku? Vai onko sama syndrooma ku Bushidolla ja Sagalla, että figut on liian halpoja ja hienoja, ettei kukaan viitsi ostaa? Turnausosiossa ei ainakaan Malifaux loista..

2: Johtuuko pelin näkymättömyys siitä, että Malifaux on ihan paska turnauspeli ja Suomen tuhannet harrastajat pelailee vain omissa autotalleissaan? Pysyykö meta tasapainossa ja monipuolisena? Pystyykö sääntöjä tulkkaamaan ilman lakimiehen apua? Oon lukenut kortteja ja sääntöjä läpi, mutta peli on niin outo, etten yhden demopelin ja kevyen lukuelämyksen jälkeen osaa vielä muodostaa kuvaa.

3: Jos Malifauxia pelataan, niin missä? Tämän alueen mukaan ainakin Helsingissä pelattiin vielä jokunen vuosi sitten, mutta niinhän siellä pelattiin joskus masiinaakin, eli sieltä löytää mitä vaan...

4: En tykkää nopista enkä randomista, joten fate deck houkuttelee. Miten randomi tämä peli on käytännössä? Demopelissä (joo, pieni otos) ainakin iso osa pakasta jäi flippaamatta joten edes mun uskomattomilla kortinlaskutaidoilla ei tehnyt mitään.

Kiitti vastauksista (hiljaisuuskin on vastaus) ja tavataan pelipöydän äärellä...Ainakin, jos tuutte seuraamaan joskus GB-turnauksia.
Make love, not peace.
Nikodemus

Huom. puhun pitkälti 2 edikan kokemus pohjalta.
Barricade kirjoitti:
Ma 04.03.2019 21:16
1: Pelaako tätä peliä Suomessa joku? Vai onko sama syndrooma ku Bushidolla ja Sagalla, että figut on liian halpoja ja hienoja, ettei kukaan viitsi ostaa? Turnausosiossa ei ainakaan Malifaux loista..
Turussa pelataan. Viime vuoden puolella (Q3, Q4?) julkistettiin että kolmos edikka tulee "joskus". En tiedä vaikuttiko suomessa suoraan mutta kyllä porin ja hesan suunnalta tulleiden pelikutsujen määrä laski. Tällä hetkellä porukka pelaa vähän 50-50 2 edikkaa ja 3 edikan avointa betaa (jota ei enää päivitetä ennen julkaisua, eli sikäli "valmis"). Tämä on osaltaan omaa peli innokkuutta hetkellisesti laskenut. Nyt olisi tarkoitus itsellä siirtyä 3 edikan pariin suht pysyvästi kun sääntökirja ei päivity joka viikko.
Barricade kirjoitti:
2: Johtuuko pelin näkymättömyys siitä, että Malifaux on ihan paska turnauspeli ja Suomen tuhannet harrastajat pelailee vain omissa autotalleissaan?
Turussa kyllä pelataan ihan paikallisessa pelikaupassa. Ennen edikan vaihdosta tapahtumia pyrittiin järjestämään 1-2 kuukauden välein (sanoisin 6-10 osallistujaa per kerta, naamat vähän vaihteli). Isoin Ropecon turnaus taisi olla 16 pelaajaa vuonna 2017 tai 2018, ellen ihan valehtele. Pelejä sovitaan joka viikko, toki nyt edikan vaihdoksen aikaan hiukan hillitymmin. Ite olen viihtynyt turnauksissa ruotsissakin asti. En kyllä osaa verrata oikein muihin peleihin "turnauskelpoisuudessa". Mä pelaan Malifauxia ja Batmania ja Malifaux (kröh, 2e pohjalta) on 10-0 parempi turnauspeli kuin Batman.
Ei tarkoita etteikö Batman olisi vienyt suurinta osaa peliajasta avoimen betan aikana.
Barricade kirjoitti:
2:Pysyykö meta tasapainossa ja monipuolisena? Pystyykö sääntöjä tulkkaamaan ilman lakimiehen apua? Oon lukenut kortteja ja sääntöjä läpi, mutta peli on niin outo, etten yhden demopelin ja kevyen lukuelämyksen jälkeen osaa vielä muodostaa kuvaa.
Faction v. Faction balanssi aika jees. Kyllähän 2. edikassa oli ne tietyt top tier masterit ja figut mitkä toistui kun ison maailman turnauksia seurasi, mutta niitäkin oli ainakin yksi ja yleensä useampi jokaisessa faktiossa.
Mun mielestä 2.e säännöt oli selkeät. Toisaalta mä sain alituiseen kyllä vastailla paikallisten sääntökysymyksiin että tiedä sit. 3.e tarkoitus olisi silleen sopivasti virtaviivaistaa sääntöjä. Saas nähdä, vielä en ole sitä sääntistä lukenut.
Barricade kirjoitti:
3: Jos Malifauxia pelataan, niin missä? Tämän alueen mukaan ainakin Helsingissä pelattiin vielä jokunen vuosi sitten, mutta niinhän siellä pelattiin joskus masiinaakin, eli sieltä löytää mitä vaan...
Turussa ainakin pelataan. Pääasiassa Sotakoneella.
Tiedän että figuja löytyy porista ja helsingistä. Sitä en tiedä leikkiikö niillä kukaan tällä hetkellä. Ja jos ei niin johtuuko edikan vaihdoksen aikaisesta saamattomuudesta (niinkuin mulla vähän) vai jostain muusta.
Barricade kirjoitti:
4: En tykkää nopista enkä randomista, joten fate deck houkuttelee. Miten randomi tämä peli on käytännössä? Demopelissä (joo, pieni otos) ainakin iso osa pakasta jäi flippaamatta joten edes mun uskomattomilla kortinlaskutaidoilla ei tehnyt mitään.
Täys kokoisella jengillä pakka kyllä tyhjenee lähes kokonaan. Tietyillä buildeilla sen saa käytyä läpi joka vuoro. Kyllä 2.e:ssä randomiakin oli. Jokerit estivät "huijaamisen" ja yleensä voitti/hävisi duelin sillä. Kyllähän mä olen pariin kertaan voittanut duelin mustalla jokerilla tai punaista vastaan mutta ne oli rajatapauksia.
Pakka ja noppa molemmat random generaattoreita, ei sitä voi kieltää. Antaa kontrollikäsi kuitenkin vaihtoehtoja mitä pelkillä "+1 to roll"/"reroll" jutuilla ei saa noppapeleissä.
Ja onhan noita muuten tiukkoja pelejä tullut voitettua ja hävittyä muutamaan avain flippiin.

___

...Jos ei muuta mun viestistä saa irti niin sen että "turussa pelataan" :D
Viimeksi muokannut Nikodemus, Ma 04.03.2019 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Malifaux Suomi FB ryhmä
Turun seudulla on oma WhatsApp ryhmä jossa sovitaan pelejä, YV:llä pääsee mukaan.

Batmania turun seudulla
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Moro, ainakin nyt on sikäli hiljaista että M3E, eli kolmas edikka avoimessa beta testissä. Eli varmaa ei sen pohjalta osaa sanoa.

Helsingistä löytyy pelaajia, turussa on ja ymmärtääkseni tampereelta ja poristakin pitäs löytyy. Toki taas vaikee sanoo miten toi kolmonen uppoo jengiin

Ei ymmärtääksneni fauxi mikään paska turnauspeli ole. Joka vuosi isompi ja isompi turnaus fauxia vedetty conissa. Jopa jokunen latvian sälli tullu pelailee, its ekäyny taas englannissa kokeilee. Pikku turnauksia suomessa aima silloin tällöin. Kyllä Poromagiassa on ma ti yks tai kas peliä käynnissä viikosta riippuen tai ainakin ennen betaa

Pakan rotaatio riippunee hyvin paljon pelin koosta, kyllä jossain 50ss pelissä pakka hyvin pyörii toki mastereista riippuen voi melkein mennä melkein useamman kerran ympäri.
Nikodemus

NorjanPaavi kirjoitti:
Ma 04.03.2019 23:20
Helsingistä löytyy pelaajia, turussa on ja ymmärtääkseni tampereelta ja poristakin pitäs löytyy. Toki taas vaikee sanoo miten toi kolmonen uppoo jengiin
Tampereen skene aikalailla kuoli jo jokusen aikaa sitten. Tiedän sieltä suunnalta pari pelaajaa mutta hekin enemmän kotipeli harrastajia.
Voisin tässä kohtaa heittää kyllä Porin yhteyshenkilölle kyselyä aiheesta. Sen tiedän että pyynnöstä huolimatta Pelipöytään ei saatu Malifaux tapahtumaa aikaiseksi, eli vähintäänkin siellä uinutaan.

edit:
Porissa ei mitään aktiivista. Virallista edikan vaihdosta odotellessa.
Malifaux Suomi FB ryhmä

Batmania turun seudulla
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Porissa on skene aika horroksessa. Itse en ole ehtinyt muiden harrasteiden lomalta pelaamaan kauheasti ja järjestämään ja tämä on johtanut sitten muiden passivoitumiseen. (Ei meitä nyt viittä aktiivia enempää oikeastaan koskaan ollut)

Noin verraten Kiltapalloon peli on mielestäni jokusen verran epätasapainoisempi, mutta myös monimuotoisempi, koska tehtävänä on jotain muutakin kuin lyödäturpaan ja/tai potkia palloa maaliin. Säännöt ovat myös ehkä jonkun verran monimutkaisemmat, tai no eivät perus säännöt, mutta koska jokainen model tuo oman kortillisen sääntöjä ja uniikkeja yksiköitä on vaihtelevasti jostain 4-8 per lista noin keskimäärin niin muistettavan määrä on melko paljon.

Turnauspelinä itse suosisin Kiltapalloa, mutta muuten Malifaux on ehdottomasti ollut minulle se parempi peli kokonaisuutena. Mutta suosittelisin ehkä odottamaan kolmos edikan julkaisua niin varmaan ihmiset aktivoituvat taas enemmän pelin suhteen.

Niin joo ja Porissa ollaan vedetty turnauksia, mutta hyvän ajan ja paikan saaminen on ollut yleensä esteenä.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade »

Kiitos vastauksista! Ainakin se selvisi, että mielenkiintoa ja pelaajia löytyy vaikka edikanvaihdos hillitseekin turnailua. Ehkä jos nyt ostan boksin, niin saan Viktoriat maalattua uuteen edikkaan mennessä? ;) En uskonutkaan, että kiltapalloa parempaa turnauspeliä maailmasta tällä hetkellä löytyykään, mutta jos Malifaux olisi kovin epätasapainossa, hylkäisin koko pelin varmasti heti.
NorjanPaavi kirjoitti:
Ma 04.03.2019 23:20
Pakan rotaatio riippunee hyvin paljon pelin koosta, kyllä jossain 50ss pelissä pakka hyvin pyörii toki mastereista riippuen voi melkein mennä melkein useamman kerran ympäri.
Pakko huomauttaa, että pelasin 50ss demopelin Seamuksella. Mutta jos siis on mahdollista, että pakka pyörähtää ympäri, niin korttien laskemisesta on hyötyä ja olen erittäin tyytyväinen.
Make love, not peace.
Nikodemus

Jos haluat betasäännöt ja viimeisimpiä kortteja lukea niin täältä saa ladattua (huom. vaatii rekisteröitymisen):
https://themostexcellentandawesomeforum ... nt-1164458

edit: 3.edikan yksi avainmuutos on että saman faktion sisällä saa omaa keywordia (Viktorialla "Mercenary") ja ns. "Versatile" ukkoja palkata normi hintaan. Muut oman faktion ukot maksaa +1. Varmasti sieltäkin ne optimaaliset helmet löytyvät ennenpitkää mutta lähtökohtaisesti kannattaa varmaan keskittyä oman keywordin ja versatile figujen hankkimiseen kun sitä ensimmäistä 50ss jengiä kokoaa. Keywordit lukee selkeästi figun kortissa.
Malifaux Suomi FB ryhmä

Batmania turun seudulla
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Jos PK-seudulla joku on kiinnostunut aloittamaan Malifauxin tai aktivoitumaan horroksesta, niin kesäkuun alussa alkaisi slow grow liiga.
teroks

Viesti Kirjoittaja teroks »

Olikos täällä aktiivisia 3rd edikan pelaajia?

Edit: Jos löytyy Tampereen seudulta, niin aina parempi. Uusi versio kun on tullut (ja joitakin Mastereitakin on vielä tulossa).
Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ »

teroks kirjoitti:
Ma 03.08.2020 19:57
Olikos täällä aktiivisia 3rd edikan pelaajia?

Edit: Jos löytyy Tampereen seudulta, niin aina parempi. Uusi versio kun on tullut (ja joitakin Mastereitakin on vielä tulossa).
Nyt ollaan jonkin verran aktivoiduttu pk-seudulla pelailee.
Something something Dangerzone!
Pseudok
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pseudok »

Jyväskylässä meitä on pari.
In the heat of the blight/
you lose your heart and sell your soul/
I lose control in the heat of the blight
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”