Carnevale

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Hammerheart

Re: Carnevale

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ti 30.09.2014 13:07

Huhhuh kun nuo apinat on tolkuttoman päheitä. Ei jessus. Huhhuh.

Huhhuh.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ti 30.09.2014 14:00

Tykkään kyllä tuosta Lovecraft-teemasta mitä tuo lisä tuo esiin. Ehkä maalaisin tosin itse nuo apinat valkoisiksi...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » To 09.10.2014 13:13

Strigoin ja Vatikaaninkin säännöt tulivat.

Aika jänniä. Strigoit on paperisia, mutta melko halpoja ja varustettu kolmella AP:lla. Ei kyllä pidä mennä vertaamaan Ugdru-Rashaareihin =D Mutta sinällään varmasti kivoja pelata vastaan, kun saa damiskaa aikaan. Reaperit näyttää melkoisilta mörssäreiltä. Toki aikamoisia lasikanuunoja, mutta tosi nopeita ja Berserk antaa niille kiitettävän kutosen combatin lauetessaan. Nosferatu on sitten vaan tosi härö, mutta voi olla oikeinkin hauska. Servantin Defensive Combat (4) on ihan pöllö (kuka hitto muka käyttää kaikki neljä Karmaansa tuohon?). Pomomies vaikuttaa asialliselta.

Vatikaani sitten on, jos mahdollista, vielä kummallisempi. Inkvisiittori on ihan merkillinen, papit surkeita, reliikin kantaja ihan kipeä (Spiritual Damage hilpari - töttöröö; ja High Jump???) ja Maltan ritari täysin tuhoutumaton (Block (3) ja Pr 3 - joo). No, ei pidä tuomita testaamatta - ristinkantaja on aika paperinen ja sen kuolema kirpaisee, eli ehkä se on ihan okei. Maltan ritarin sen sijaan kyllä tuomitsen kokeilematta, mutta toisaalta en mä oikein tiedä mimmoinen sen sitten pitäisi olla.

Melko mittavat Pr muutokset myös toteutuivat - Armbandsit antavat enää Block (1) -kyvyn ja Barnabotilta ja Noblelta otettiin Extra Protection pois. Tosin tämän muutoksen jälkeen jo ennestään parempi Gambling Noble on ihan no-brainer Barnabotiin verrattuna, eli toivottavasti jotain vielä säätävät.

Ah niin, ja Foreign Spy ilmaisnappi aukesi myös. Toimii muuten erinomaisesti myös Malifauxiin Hansina.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Su 12.10.2014 10:56

Alle 24h jäljellä! Vielä ehtii!

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » To 30.04.2015 21:16

Noni! Kickstarterin kamat saapui tänään kuriirilla! Uusi kirja on hieno ja varmaan ainoana figupelinä maailmassa sisältää kappaleen venetsialaisten naisten viuhkakielen tulkinnasta. Sääntöjäkin on viety parempaan suuntaan.

Lisäksi mulla on yhden perseilevän (kääpiö)Pulcinellan sijaan nyt KAKSI perseilevää (kääpiö)Pulcinellaa. Double the moon, double the fun!

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ke 06.05.2015 14:03

... ja vielä pakollinen puffi:

Demotan Ropeconissa sitten Carnevalea. Vapaasti mukaan kokeilemaan! 2 uusinta faktiota en ehdi saada maaleihin, mutta tuon kuitenkin ne metallisina pällisteltäviksi.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ti 11.08.2015 11:58

http://www.nopat.fi/forumpress-2/?vasth ... ic&t=326.0

Pistin tuollaisen viestin Noppien sivuille, mutta jos ei N&T:n tiloissa tätä saada järkättyä, niin yritetään muualla, jos saadaan vähintään 4 pelaajaa kasaan.

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » Ti 11.08.2015 12:49

Hapessa olisi varmaan myös mahdollista joku sunnuntai tälläinen järjestää ja itse voisin olla mahdollisesti kiinnostunut siinä tapauksessa. Varaa kun ei ole tuohon noppa kerhon meininkiin.
Something something Dangerzone!

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ke 12.08.2015 18:01

No Hapella tilavuokra on ulkopaikkakuntalaisille monitoimitilasta 50 e/h, minä olen Porvoosta, Hammerheart Vantaalta ja Norjanpaavi Kirkkonummelta ja kaikki ovat jo yli 30-v... Nopilla kertatapahtumaan osallistuminen oli muistaakseni 10-15 e ei-jäsenille, joten N&T tulisi oikeasti halvemmaksi kuin Happi. Halvemmalla voisi päästä Porvoossa nuorisotoimen tiloissa 15 e/h kokoustilasta, joka on tähän hommaan ihan riittävä tila ja mulla on aika hyvät kontaktit sinne, jolla tota hintaa voisi ehkä vähän tinkiäkin sillä verukkeella, että teinejä päästettäisiin samalla kuikuilemaan tapahtumaa ja tutustumaan figupelaamiseen (hyvässä lykyssä tolla diilillä voisi saada Porvoosta tilat ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi).

Toisaalta kotiini mahtuu hyvin 2 kpl Carnevalepöytiä, jolla saisi myös 4 hengen eventin vedettyä.

Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot » Ke 12.08.2015 18:29

Meillä muuten voipi olla Syysoffensiivissa vapaata pöytätilaa joku päivä, sekä tietysti kerholla perinteinen kasa maastoa, jonka ehkä jaksaisi roudata tuonne parin sadan metrin päähän. En ole itse organisoimassa (tai edes paikalla) enkä lupaa mitään, mutta ajankohta voisi mahtua kampanjakauden sisään. Saa harkita.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ke 12.08.2015 19:28

Silveri kirjoitti:No Hapella tilavuokra on ulkopaikkakuntalaisille monitoimitilasta 50 e/h, minä olen Porvoosta, Hammerheart Vantaalta ja Norjanpaavi Kirkkonummelta ja kaikki ovat jo yli 30-v... Nopilla kertatapahtumaan osallistuminen oli muistaakseni 10-15 e ei-jäsenille, joten N&T tulisi oikeasti halvemmaksi kuin Happi.
Fiend_llä on, sanoisinko, suhteita ;) Happi olisi siis luultavasti neuvoteltavissa ihan ilmaiseksi.

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » Ke 12.08.2015 21:47

Hapessa voi kyllä pelata ihan ilmaiseksi. :) maastoa ja pelimattoja löytyy kans ja siellä yleensä on meidän pelipäivät ja tapahtumat järjestetty.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » To 13.08.2015 09:14

No siinä tapauksessa Happikin on ihan hyvä vaihtoehto. Eli nyt pelaajia olisi lähtökohtaisesti 3, kun NP ei ole vielä ehtinyt kantaa ottamaan. Sitten pitäisi vain alkaa sopia ajankohdasta?

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Pe 14.08.2015 12:57

fho näköjään ilmoitti kiinnostuksensa N&T:n foorumien puolella, NorjanPaavi puolestaan on kiinni koko elokuun.

Periaatteessa jos minä, Hammerheart, fho ja Fiend_ osallistutaan, niin siitä saa hyvän 4 hengen eventin aikaiseksi. Avoimia päiviä mulla ovat käytännössä kuitenkin tässä kuussa (lauantai 22.8., joskin työvuoroni päättyy klo 10 aamulla ja voin olla vähän silmät ristissä - iltapäivästä tosin ehkä saisi jotain jo aikaiseksi), sunnuntai 23.8. ja ehkä sunnuntai 30.8., syyskuusta sunnuntai 6.9. (töitä tosin tuolloinkin aamu 10:een saakka) ja viikonloppu 12-13.9.

250 pinnaa on semmonen kiva pelikoko, mutta 200 pinnan peli pyörii toki vähän nopeammin... siinä ei kuitenkaan saa ihan samanlaista kosketusta peliin. Jos kuitenkin kerralla pelataan se 3 peliä, niin 250 pinnaakin voisi onnistua.

Mä varaan joka tapauksessa itselleni omista figuistani Vatikaanit, kun en niitä ole oikein ulkoiluttanut aiemmin. HH ottanee patriisinsa (tai Strigoit), multa löytyy lainaan parhaimmalla maaleihin asti päässeellä valikoimalla Rashaareja ja Ospedaleja.

(Ohimennen laskin, että mulla löytyisi Guildiin 200 pinnan edestä Pulcinelloja. Jos hankkisin toisen strutsin, tulisi siitä 248 pinnaa - sen yhden pelin mitä kokeilin Pulcinelloilla pelata, oli se viihdyttävää häröilyä, mutta taktisia ulottuvuuksia sillä porukalla on noin yksi kappale karkeasti arvioituna)
Viimeksi muokannut Silveri, Pe 14.08.2015 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » Pe 14.08.2015 13:23

Mä voisin kokeilla niitä maskinaamoja. Onko ne juurikin niitä pulcinelloja?

NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi » Pe 14.08.2015 14:12

Moro, kiinnostusta kuten jo S mainitsi, mut voitko Silver korjata noi pari päivämäärää (esim. 12-13.8 on menny ja keskellä viikkoa). Osa niistä oli jo lokakuun ja osa vanhoiks menneitä.

Mulle noi 12-13.9 on sellaset mitkä voisi sopia. Jos ketään kiinnostaa niin killalla olisin tulossa. Varmaan sen 250 edestä voisi saada jengiä kokoonkin. Kaivelen laatikot ja yritän jostain lähteestä vaikka HammerHeartilta lainata uuden kirjan niin saan laskettua paljonko mulla on uteen edikkaan jengiä.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Pe 14.08.2015 14:16

Fiend_ kirjoitti:Mä voisin kokeilla niitä maskinaamoja. Onko ne juurikin niitä pulcinelloja?
Carnevalessa puolet figuista noin karkeasti ottaen on maskinaamoja. :D

Pulcinellajengiä en ihan suosittele ekaksi omaksi kosketuspinnaksi Carnevaleen lähinnä sen takia, että ne on kaikki aika lailla samanlaisia ja toimiakseen kunnolla vaativat sen, että etenevät melko lailla yhteneväisessä klimpissä/häröpallossa. Kiltapelaajalle kyseessä on kuitenkin vähän pakollinen "because I can" -listavariantti, jota ainakin jossain vaiheessa haluaa kokeilla. Perinteisempi kiltalista antaa varmaan paremman kontaktin peliin, joskin kilta ainakin oman kokemuksen mukaan on hankalin pelata noista armeijoista. (Rashaarit ovat kovia taistelussa ja magiassa, Patriisit erittäin kovia taistelussa, Ospendalet erittäin kovia magiassa, Guildin porukat saa rerollia noppia, mutta sekin maksaa karmaa, Vatikaanit paperilla näyttäisivät olevan vähemmän kovia magiassa ja taistelussa kuin Rashaarit, mutta niillä taas on vähän enemmän kikkailumahdollisuuksia, Strigoit taasen lyövät vähän kovempaa kuin perusihmiset, mutta ovat hauraampia).

http://vesper-on.com/index.php?option=c ... 14&lang=en

Tossa on karkea valmistajan figugalleria... ovat nykyään ottaneet jo parempia kuvia ja maalauttaneet osan figuista uudestaan. Noi nettisivut on jääneet osin vähän jälkeen, kun firma on keskittynyt enemmän varsinaiseen substanssipuoleen, kuten figuihin, kirjoihin ja skenaarioihin.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Pe 14.08.2015 14:17

NorjanPaavi kirjoitti:Moro, kiinnostusta kuten jo S mainitsi, mut voitko Silver korjata noi pari päivämäärää (esim. 12-13.8 on menny ja keskellä viikkoa). Osa niistä oli jo lokakuun ja osa vanhoiks menneitä.
Evotin. Korjattu.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ma 24.08.2015 20:20

Okei, varataanko tuo 12-13.9.? Onko tuo mahdollista varata Happeen ilmaiseksi vai ängetäänkö N&T:lle (yksittäiseen tapahtumaan osallistuminen ei vaadi koko jäsenmaksun maksamista)?

Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ » Ti 25.08.2015 11:24

Happeen pääsee siis sunnuntaisin mutta tuo 13.9. passaa minulle, kunhan vaan sitten muistaa etten tosiaan ole ikinä peliä pelannut mutta kiinnostunut siis kokeilemaan. Ja Hapesta ei tarvitse maksaa. :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”