Skenaariot

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3130
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Skenaariot

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ti 20.01.2015 11:13

Pohdittiin dexterin kanssa Frontline skenaariota, kun se nyt kerran tuli valkattua Talvisotaankin. Jotain vaihtelua kun kerran halusin Mainilan skenuista. Tuli todettua, että sen pistelaskusysteemi on aika perseestä, joten tehtiin oma house rule sen pistelaskuihin.
Lyhyesti: Jokaisen Game Roundin jälkeen tarkistetaan kumpi pelaaja dominoi mitäkin sektoria. Oman depozonen lähintä sektoria dominoimalla saat 1 pisteen. Keskisektoria dominoimalla 2 pistettä. Vastustajan depozonen lähintä sektoria dominoimalla 3 pistettä. 2 Classified objectiivia, 1 piste per.
Eli kaikkia alueita dominoimalla kerralla yhdessä kierroksessa voi saada jopa 6 pistettä. Skenaarion lopussa maksimipisteet on kuitenkin 10 pistettä.

Normaalistihan nuo alueet oli 1, 3 ja 4 pistettä, mikä oli vähän turhan paljon. Liian helposti sai paljon pisteitä vaikka peli muuten saattoi mennä vain keskiverrosti. Pohdittiin myös jos niistä sektoreista saisi pisteitä vain sen arvokkaimman sektorin mukaan, mutta yhden testipelin jälkeen ei nähty sille tarvetta.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3130
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Skenaariot

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » To 19.02.2015 11:26

Data-Sphereltä uusi skenusysteemi, näyttäisi kokeilemisen arvoiselta:
https://drive.google.com/file/d/0B6YAvw ... ZKbE0/view

Avatar
M0ca
Viestit: 701
Liittynyt: Ke 11.05.2011 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Skenaariot

Viesti Kirjoittaja M0ca » To 19.02.2015 12:02

Ihan kivoja skenaarioita peruspeleihin.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3130
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Skenaariot

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ke 23.12.2015 13:34

YAMS 2.0 alpha versio: http://infinitytheforums.com/forum/topi ... a-testing/
Hauskasta YAMS skenaariosysteemistä kehitteillä uusi versio. Nyt mukana myös vaihtoehtoisia aloituksia ja muuta kivaa. Tappotehtävät poistettu kokonaan, nyt pitää oikeasti tehdäkin jotain. Julkiset tavoitteet on nyt mukana vakiosäännöissä, eikä pelaajien oma variantti. Spesialisteja ei tarvita vieläkään, joten listan rakennus näitä varten on paljon vapaampaa.
YAMS on hyvä systeemi peliä aloitteleville, joten on kiva nähdä siitä päivitetty versio N3 yhteensopivaksi.

Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7551
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: Skenaariot

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Ke 23.12.2015 16:36

Siistiä, tykkäsin aiemmasta systeemistä. ITS skenut on monesti vähän turhan "suorituskeskeisiä".
Ostetaan LotR-kirjoja ja Mordorin örkkejä. Kts. omv-alue.

Avatar
Morze
Viestit: 3137
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Skenaariot

Viesti Kirjoittaja Morze » Ma 28.12.2015 12:40

Päässä pyörinyt jo jokun aikaa skenaario Battlefield -pelisarjan Gold Rush/Rush pohjalta. Tätä voisi varmaan kutsua vaikka Silk Rushiksi. Ideana olisi siis mahdollisuus isompaan peliin isommalla pöydällä esim. jossain tapahtumassa ilman, että pelin skaala kasvaisi hallitsemattomsati. Käytännössä tämä tarkottaisi siis esim. 2*200 pisteen liitoarmeijaa per puoli ja 6' * 4' pöytää.

1.Pöydällä aloitetaan normaalin kokoisella 4' osiolla ja jäljelle jäävä osa pöydästä on suljettu. Puolustajan puolella pöytää kolme objektiivia, jos hyökkääjä saa nämä tuhottua, rintama etenee seuraavalle kaistaleelle. Puolustajan alue muuttuu hyökkääjän alueeksi ja suljettu kaistale puolustajan puolella pöytää muuttuu puolustajan alueeksi. Uudelle puolustaja alueelle sjoitetaan uudet objektiivit.

2. 100 pisteen reservi per 200 pisteen armeija. Kyseessä on ennalta valittu lista. Tästä saa paikata armeijan tappioita oman aktiivisen vuoron alussa enne komentojen laskua. Spawn pitää tehdä deployment zonelle, ei vie komentoja, mutta tuottaa AROn. Deployment - ja siten reservialueet siirtyvät rintaman mukana. Tappiot siirtyvät reserviin, mutta tämä ei kasvata spawnattavaa pistemäärää, eikä pöydällä kerrallaan oleva joukko saa ylittää 200 pistettä.

3. Jos hyökkääjä saa objektiivit tuhottua, nollautuvat käytetyt reservipisteet ja kumpikin puoli saa kaksi command tokenia (maksimi edelleen 4(5 advanced commandilla).

4. Jos hyökkääjä aloittaa vuoron retreatissa reservien jälkeen, katsotaan pelin loppuvan tämän vuoron jälkeen, mikäli hyökkääjä ei onnistu tuhoamaan jäljellä olevia objektiiveja. Jos hyökkääjä ei saa tuhottua jäljellä olevia objektiiveja, puolustaja voittaa. Jos hyökkääjä saa kaikki pöydän objektiivit tuhottua, hyökkääjä voittaa.

5. Rintaman edetessä muuttuvat vanhat hyökkääjän pöydänpuoliskot karanteenialueiksi. Karanteenialueilla on kaksi efektiä niillä oleviin normaaleihin trooppeihin. Null troopit poistetaan niiden vietettyä aktiivisen vuoron karanteenialueella.

5.A: Troopit saavat Extreme Impetiousin seuraavilla poikkeuksilla. Tämä tila vaikuttaa figuuriin, vaikka figuuri olisi linkissä. Tämän Extreme impetiousin liikkeen suunta on aina kohti Hyökkääjän pelialuetta. Jos trooper saavuttaa hyökkääjän alueen, palaa figuurin alkuperäinen tila komennon lopussa.
5.B: Troopit saavat seuraavan Short movement skill -kyvyn: "Rapelling: Poista figuuri pöydältä ja lisää se reserviin. Figuurin voi deployata seuraavan aktiivisen vuoron alussa ilman spawnpisteiden laskua"

6. Peli tapahtuu suljetussa tilassa, joten deployment skillit toimivat eri tavalla. Hissejä pöydän reunalla? Eli pöydän sivulla olisi pienemmät deployment zonet, johon saa laittaa AD:t, infiltraattorit sun muut.

Kommentoin ja lisäilen kohtia myöhemmin. Pistemäärät ja mitat vedetty hatusta alakanttiin, ettei testipeleihin tuhraannu ikuisuuksia.

Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7551
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: Skenaariot

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Ti 02.02.2016 21:34

Laitoin tuossa Predator figun tilaukseen Battlefield berlinistä ja tuli mieleen, että voisi olla hauska testata miten toimisi infinityssä predator vs. Muut skenu.

Predatorille tietty hyvät statit, TO camo, msv3, plasma rifle ja joku shock ccw, ehkä jotain miinoja jotta voi vähän vaikuttaa vastustajan liikkumiseen. Woundeja vaikka joku 7-8 ja samanverran käskyjä. Predator menee ensin hidden deploon minne tahansa kentälle ja sitten toinen pelaaja saa laittaa joukkonsa kentälle. Predatorin tehtävä on kerätä kalloja (coup de crazettaa raatoja, jotka siis jätettäisiin myös kuolleena kentälle) ja toisen pelaajan tehtävänä joku laatikoiden hakeminen tjs. Predatorin kuolema tietty lopettaa pelin. Miltä kuullostaisi?
Ostetaan LotR-kirjoja ja Mordorin örkkejä. Kts. omv-alue.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3130
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Skenaariot

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ke 03.02.2016 12:00

Voihan tota tavallaan pelata myös deathmatch tyylisesti, eli niitä muita joukkoja ohjaisi useampi pelaaja. Esim. 1-3 ukolla ja jokaisella omat tavoitteet.
Pitäiskö predatorilla olla joku mahdollisuus liikkua kentällä myös täysin näkymättömästi, esim. liikkuminen joiden esimerkittyjen spottien välillä niin, että predatorin kontrolloija vain merkitsee sen paikan piilossa paperille ja näyttää sen kun tuo predatorin esiin?

Avatar
Hammerheart
Viestit: 3121
Liittynyt: La 01.02.2003 17:52
Paikkakunta: Espoo

Re: Skenaariot

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ke 03.02.2016 14:58

Dr. Icchan kirjoitti:Voihan tota tavallaan pelata myös deathmatch tyylisesti, eli niitä muita joukkoja ohjaisi useampi pelaaja. Esim. 1-3 ukolla ja jokaisella omat tavoitteet.
Voisi olla hieno coni-skenu!
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Avatar
M0ca
Viestit: 701
Liittynyt: Ke 11.05.2011 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Skenaariot

Viesti Kirjoittaja M0ca » Ke 03.02.2016 15:10

Hammerheart kirjoitti:
Dr. Icchan kirjoitti:Voihan tota tavallaan pelata myös deathmatch tyylisesti, eli niitä muita joukkoja ohjaisi useampi pelaaja. Esim. 1-3 ukolla ja jokaisella omat tavoitteet.
Voisi olla hieno coni-skenu!
Kaatajalle pinssi tms.

Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7551
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: Skenaariot

Viesti Kirjoittaja jamovoima » La 06.02.2016 18:10

Dr. Icchan kirjoitti:Voihan tota tavallaan pelata myös deathmatch tyylisesti, eli niitä muita joukkoja ohjaisi useampi pelaaja. Esim. 1-3 ukolla ja jokaisella omat tavoitteet.
Pitäiskö predatorilla olla joku mahdollisuus liikkua kentällä myös täysin näkymättömästi, esim. liikkuminen joiden esimerkittyjen spottien välillä niin, että predatorin kontrolloija vain merkitsee sen paikan piilossa paperille ja näyttää sen kun tuo predatorin esiin?
Joo, voisi olla hauskaa noinkin ja salainen liikkuminen voisi toimia kanssa. Pitää joskus testailla.
Ostetaan LotR-kirjoja ja Mordorin örkkejä. Kts. omv-alue.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “CB: Yleiset keskustelut”