ITS2016

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Avatar
Morze
Viestit: 3128
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

ITS 2016

Viesti Kirjoittaja Morze » Ke 03.02.2016 19:54

Aloitetaas uusi ketju tällekkin. Eli uusi ITS alkaa 22.2. ja päättyy Interplanetarioon (sitten alkaa uusi 2016-2017 kausi). Enää paketti ei sisällä vanhoja figuja 2. ja 3. sijan palkinnoksi, vaan LE camo-siluetteja ja nimilätkiä. Varsinainen palkintofigu Morat fugitive Krakot voi olla osa kaikkia vanilla listoja ja tietenkin MAF:fia.

http://infinitythegame.com/article.php?id=148

Kuva

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3109
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS 2016

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ke 03.02.2016 23:37

Oho, näköjään veikkasin sitten ihan paskasti tuolla toisessa topicissa. Camo siluetit on kyllä tosi poppis, random blisterit on aina niin rändöm.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3109
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

ITS2016

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ti 23.02.2016 23:12

Uusi skenaario ja turnauspaketti tipahti, aika massiivisia muutoksia turnausten pisteytykseen.
http://download.infinitythegame.com/its ... n/v1.0.pdf

tl;dr: Pisteytys menee pääasiassa voittojen mukaan, objective pointit on ensisijainen tie breaker, victory pointit toissijainen tie breaker. En oo ihan varma tykkäänkö tosta, tekee baggage boteista taas vähän turhempia paitsi tietyissä skenuissa.

20 skenaariota ja lisäks 5 jotka on ilmeisesti tulossa myöhemmin. Taulukossa näkyy 25 ja viiden kohdalla lukee vain TOP SECRET.
Viimeksi muokannut Dr. Icchan, Ti 23.02.2016 23:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7533
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: ITS 2016

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Ti 23.02.2016 23:23

Tänään ilmestyi uusi paketti. Näemmä CB:kin on todennut, ettei turnausten pisteyttäminen suoraan skenaariopisteillä ole välttämättä se kaikkein toimivin ratkaisu. Tuo classified korttien vaihtoehtokäyttö skenaarioiden pisteyttämisen modifierina vaikuttaa jännältä, saa nähdä kuinka suosituksi osoittautuu. Periaatteessa nyt kun haetaan vain voittoa, ei classifiedilla ole välttämättä niin suurta merkitystä.
Ostetaan LotR-kirjoja ja Mordorin örkkejä. Kts. omv-alue.

Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7533
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: ITS2016

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Ti 23.02.2016 23:26

Aa tälle olikin avattu toinenkin topic. Ei kai tuo niin haittaa, että baggage vähän heikkenee. Se on kuitenkin mielestäni ollut vähän turhan hyödyllinen hintaansa nähden.
Nuo uudet skenut joissa kilpaillaan spesialistien ja luutnanttien likvidoimisessa vaikuttaa paperilla mielenkiintoisilta.
Ostetaan LotR-kirjoja ja Mordorin örkkejä. Kts. omv-alue.

Avatar
Morze
Viestit: 3128
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: ITS2016

Viesti Kirjoittaja Morze » Ti 23.02.2016 23:43

Lukaisin nuo uudet skenaariot näin ekana läpi. Safe area on aika samanlainen, kuin Quadrant control, mutta pisteet hallinnasta saa vasta pelin lopussa.
Decapitation on hassu variantti annihilationista, pisteitä saa tappamisesta ja vastustajan luutnantin teilaamisesta. LoLia ei oteta huomioon ja luutnantti on aina open informaatiota, kilpailua käydään siitä, kumpi onnistuu tappamaan vastustajan luutnantin useammin.
Comms center onkin sitten hieman erikoisempi tapaus. Kentällä yhdeksän antennia, joita yhdistellään specialisteilla tuiki tutuilla WIP rolleilla. Erikoisuutena pisteitä saa myös vastustajan specialistien tappamisesta, joten tämän valinta turnaukseen saattaisi muuttaa listametoja mielenkiintoisesti.

Näköjään kaikki skenaarioiden omat erikoisskillit on nyt kirjoitettu samaan formaattiin kuin sääntökirjassa, eli labelit, vaatimukset, efektit jne. löytyy. Printattuna paperia kuluu enemmän. mutta elämä on. Samalla ne näyttäisi kaikki olevan selkeästi merkattu short skilleiksi, joten oudot ARO-kikkailut ei jatkossa onnistu.

LoF merkinnät figuurin alustaan on nyt kirjattu sääntöihin.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3109
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS2016

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ke 24.02.2016 00:02

Ehkä topicit vois mergetä, en muistanu kattoo tuota julkaisu puolta.

Comms Centeriä tuskin tullaan näkemään turnauksissa ellei pakota pelaajat tuomaan omat objective markerinsa. Beacon Racen antennit on vissiin tullu lähemmäs, päätellen karttojen tiivistelmäsivusta.

Tournament Manager tulossa joka näköjään lisää myös pelaajien parituksen. Toivottavasti tulee myös optio järjestää turnaus ilman heidän paritussoftaa, niin voin jatkossakin käyttää Kallen Pimparaattoria.

Avatar
Morze
Viestit: 3128
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: ITS2016

Viesti Kirjoittaja Morze » Ke 24.02.2016 00:35

Joo, kätevästi jaettu skenaariot 14 eri luokkaan käytettävän pöytä-layoutin perusteella. Skenaario taulukot sisältävät vielä 5 "top secret", joten lisää uusia skenuja lienee vielä luvassa.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3109
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS2016

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ke 24.02.2016 01:11

Joku jo keksikin ilkeän keinon suojella luutnattia dekapitaatiossa jos vastustaja saa ekan vuoron. Otat TO Camo luutnantin ja pistät sen hidden deploymentiin. Uusi luutnantti tarkistetaan vasta sun vuorolla, joten jos vastustaja ei onnistu sensoroimaan luutnanttiasi, sulla ei ole pöydällä luutnanttia mitä tappaa.

Avatar
Morze
Viestit: 3128
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: ITS2016

Viesti Kirjoittaja Morze » Ke 24.02.2016 08:57

Mitä vielä, AD luutnanttia ei saa edes sensorilla hengiltä.
Noh, turnauksissa tuo tuskin muodostuu isoksi ongelmaksi, AD - ja TO -luutnantit nyt harvoin ovat kuuminta shittiä, kun joutuu luopumaan ainakin osasta skillin suomista eduista, että normipeleissä ei aloita LoLlissa ja toisen listavariantin uhraaminen käytännössä ~50% mahdollisuuteen saada yhden vuoron immuniteetti kuulostaa vähän hölmöltä.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3109
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS2016

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ke 24.02.2016 15:34

Listavinkkien antaminen menee kyllä entistä mahdottomammaksi, kun kaikki alkaa riippumaan skenaarioista. Periaatteessa ainakin kahdenlaista ellei jopa kolmenlaista listatyyppiä tarvitaan. Direct Action skenuissa ei välttämättä tarvita spesialisteja ollenkaan, useimmissa napinpainallusskenuissa niitä tarvitaan mahdollisimman paljon paitsi Comms Centerissä jossa se voi kääntyä haitaksi ja sitten vielä soppaan sekaan Decapitation joka vaatii ihan omanlaisensa listan.

Mikä ei välttämättä ole huono asia. ITS2015:ssä nyrkkisääntö listan tekemiseen oli aina "lol enemmän spesialisteja". Nyt se ei enää ole niin selkeetä.

Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7533
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: ITS2016

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Ke 24.02.2016 15:55

Se on kyllä ihan mukavaa, ettei spesialisteihin ole niin suuri panostus. Se monipuolistaa vähän "hyvän listan" käsitettä, kun halvat camo-infiltraattori spesialistit ~20 orderilla ei ole aina niin optimaalinen valinta. Sen puoleen tykkäsin paljon tuosta Comms centeristäkin.
Ostetaan LotR-kirjoja ja Mordorin örkkejä. Kts. omv-alue.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “CB: Yleiset keskustelut”