Army5:stä parempi NAABin avulla

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
nnevala

Army5:stä parempi NAABin avulla

Viesti Kirjoittaja nnevala » Ke 16.03.2016 17:28

Infinity virallinen army builder on ihan OK-tasoa, mutta kärsii (mielestäni) melko järkyttävästä käytettävyydestä. Päätin tehdä asialle jotain.

Sen sijaan että olisin lähtenyt rakentamaan tyhjästä kokonaan uutta army builderia (joita netti on puolillaan jo muutenkin), päätin tuossa taannoin kurotella matalalla roikkuvan hedelmän perään ja kirjoitin "simppelin" selain-pluginin Chromelle, joka yrittää korjata Army5:n räikeimmät ongelmat.

En ole tätä plugaria sen kummemin missään mainostanut, mutta ajattelin että sille saattaisi olla kysyntää täällä.

Projektin nimi on NAAB (Not Another Army Builder) ja se on saatavilla Chrome Web Storesta: https://chrome.google.com/webstore/deta ... mdgoboampf

Käyttö on helppoa: asenna plugari selaimeesi ja navigoi Army builderiin normaalisti. Selainikkunan oikeassa alalaidassa pitäisi näkyä pieni NAAB-laatikko joka kertoo sekä asennetun plugarin että dynaamisesti ladatun javascriptan version.

Featuret lyhyesti:
1. Ei enää naurettavia yksikköikoneita, vaan helposti scrollattava yksikkölistaus ruudun vasempaan laitaan.
2. Mahdollisuus sortata yksiköt nimen ja tyypin/nimen mukaan.
3. Mahdollisuus vaihtaa yksikön profiilia (kliksuta yksikkö armeijalistasta aktivoidaksesi sen, ja valitse sitten toinen profiili).

Tämän lisäksi NAAB aikaisemmin näytti BS ja CC aseet armeijalistassa, mutta tämä feature löysi tiensä myös modaamattomaan Army builderiin jossain vaiheessa.

Koodit löytyy GitHubista mikäli joku niitä haluaa katsella tai käpistellä ja kontribuutioitakin otetaan ilomielin vastaan: https://github.com/idleplaythings/naab

kekekakkonen

Re: Army5:stä parempi NAABin avulla

Viesti Kirjoittaja kekekakkonen » Ke 16.03.2016 18:48

nyt on muuten mahtavaa työtä! korjasit juuri ne ongelmat mitä olen itsekkin armystä löytänyt..
ISO kiitos tästä, meni kerrasta käyttöön! :)

nnevala

Viesti Kirjoittaja nnevala » To 17.03.2016 02:34

kekekakkonen kirjoitti:nyt on muuten mahtavaa työtä! korjasit juuri ne ongelmat mitä olen itsekkin armystä löytänyt..
ISO kiitos tästä, meni kerrasta käyttöön! :)
Hauska kuulla etta siita oli iloa! :)

Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » To 17.03.2016 11:29

Oonki käyttäny tätä julkasusta asti ja nyt on vaikeeta olla ilman. Jostain syystä en oo kuitenkaan muistanu lisätä helpokkaisiin linkkeihin, voiski käydä korjaamassa tilanteen.
Kiitos kuitenkin plugarista.

ookkeri
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja ookkeri » To 17.03.2016 22:56

Itse tosiaan olen vielä täysi nyyppä, mutta army 5:sta on tullut käytettyä jos jonkin verran.

Itseäni erittäin suuresti häiritsee army 5:ssä seuraavat asiat:

1) en voi luoda tiedostoa / käyttäjää johon voisin listata saatavilla olevat napit / varustuksen.

Mitä tuo siis tarkoittaa? Noh, itselläni ei ole esim kuin 1 tagi, seraphi, joten minua ei listaa tehdessä kiinnosta nähdä muita optioita tag-sarakkeessa kuin se seraph. Myöskin laittaessani esim filter: boarding shotgun, ei minua kiinnostaisi panoilla nähdä 11 eri vaihtoehtoa, kun minulta löytyy ainoastaan 3 modelia niistä joille voisin ostaa haulikon (mutta löytyy niistä modeleista vain 1 jolla oikeasti on se boarding shotgun).

Olisihan se kiva, ainakin minun mielestäni, pystyä pitämään inventaariota omista napeista ja samalla klikata jotain 1 nappia kun lista on auki, että se vaihtaa "models you possibly can use"-mode siitä päälle.

Moni varmaan kokee tuon turhana funktiona, mutta minulle, joka joskus miettii mitähän helvettiä tekisin figuistani ens pelikertaa varten, se olisi helpottava toiminto. Voisi sellaisenaankin käyttää sitä alkuperäistä Army 5:sta koska se symbolilista toimis erinomaisesti jos siinä olisi vaan jotain 10 vaihtoehtoa.

2) en voi avata hyperlinkkinä aseita. Esimerksi Clausewitz Uhlans. Aseet on listattuna siinä unit entryssä, jossa näkyy pisteet. Siinä lukee feuerbach ja mikähän hitto se on? En oo ennen sellaista käyttänyt enkä nähnyt käytettävän. Eihän tässä auta muu kuin vaihtaa välilehteä (tai jos ei ole wikiaa auki niin pitää avata se ensin) ja sieltä joko käyttää hakua, joka harvoin avaa suoraan oikeaa sivua vaan joudut valitsemaan vaihtoehdoista, tai sivulaidasta availemaan auki pathia -> weapon chart.

Miksi ne aseet ei vaan vois olla klikattavissa tuossa. Siihen jää silti paljon pinta-alaa valkoiselle, joka voisi hoitaa sen lisäyksen grouppiin / listaan.

Ja omat mietteeeni NAAB:sta:
-entistä sekavamman näköinen ja listaus onkin nyt aakkosjärjestyksessä sen alkuperäisen järjestyksen sijaan. Muistan että esim auxilia on alkuperäisessä 1. LI kun taas fusit 5. Tässä uudessa auxiliat on 3. ja fusit 5. Eli sekoittaa vaan aivotoimintaa kun se nyt muuttuu. Ei ole edes logojakaan näkyvillä :S

-En näy hyötyjä itse tälle, jos tätä vois kustomoida ihan vapaasti ja helposti, voisi sivusta saada mieleisensä näköisen, mutta nyt tää tuntuu vaan sekavalta ja turhalta. Toivottavasti joku toinen saa tästä jonkinlaista hyötyä irti.

ookkeri
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja ookkeri » To 17.03.2016 23:04

Ja vielä lisäkommentointia noihin listattuihin featureihin:

Featuret lyhyesti:
1. Ei enää naurettavia yksikköikoneita, vaan helposti scrollattava yksikkölistaus ruudun vasempaan laitaan.
En näe yksikköikoneita naurettavina. Ihmismieli nyt oppii tosi nopeasti yhdistämään kuvan nimeen ja niiden kuvakkeiden katselu varmasti on nopeampaa ko nimen lukeminen.

Poikkeuksena tuohon saman logon omaavat kaverit, esim:
Bipandra ja Konstatinos, Bagh Marit ja Stephen Rao, joanit, toni ja perus tiksu yms. Mutta jos otat väärän, on se oikea kuitenkin vieressä.

2. Mahdollisuus sortata yksiköt nimen ja tyypin/nimen mukaan.
Tuo sivussa oleva lista enemmän häiritsee näkyvyyttä ja rajaa ruutua väärältä alueelta. Veikkaan että oikea reuna sopisi siihen estetiittisesti paremmin ja nythän silmä hakeutuu kokoajan vasempaan reunaan ko siellä on iso wall of text.

3. Mahdollisuus vaihtaa yksikön profiilia (kliksuta yksikkö armeijalistasta aktivoidaksesi sen, ja valitse sitten toinen profiili).
Ei se kovin hankalaa ole alkuperäisessäkään.

Tärkein ominaisuus mielestäni olisi poistaa tuo saakuli kielenvalinta, sillä se nyt tuppaa olemaan filter typen vieressä jota itse käytän noista filtereistä useiten. Ja joskus se perkele on itestään avannut sen kielivalikkonsa siihen.

Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Pe 18.03.2016 00:21

ookkeri kirjoitti: Moni varmaan kokee tuon turhana funktiona, mutta minulle, joka joskus miettii mitähän helvettiä tekisin figuistani ens pelikertaa varten, se olisi helpottava toiminto.
Totesin joskus olevan vaan helpompaa ostaa kaikki figut.

ookkeri
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Pe 18.03.2016 00:51

Dr. Icchan kirjoitti:
ookkeri kirjoitti: Moni varmaan kokee tuon turhana funktiona, mutta minulle, joka joskus miettii mitähän helvettiä tekisin figuistani ens pelikertaa varten, se olisi helpottava toiminto.
Totesin joskus olevan vaan helpompaa ostaa kaikki figut.
Itekin ollaan siihen tähtäämässä, tosin lompakko vähän rajoittaa ainakin toistaiseksi meininkiä :)

nnevala

Viesti Kirjoittaja nnevala » Pe 18.03.2016 02:37

ookkeri kirjoitti: 1) en voi luoda tiedostoa / käyttäjää johon voisin listata saatavilla olevat napit / varustuksen.
Tama ei totta puhuakseni edes koskaan juolahtanut mieleen featurena, mutta ymmarran miksi se olisi varsin nappara. Periaatteessa tama (ja tallennettavat yksikkolistat) olisi toteutettavissa, mutta toteutus on siina maarin haastava etta en ole varma onko se vaivan arvoista.
ookkeri kirjoitti: 2) en voi avata hyperlinkkinä aseita.
Taman ongelman korjaaminen sen sijaan olisi aika triviaalia. Pistetaan korvan taakse.
ookkeri kirjoitti: -entistä sekavamman näköinen ja listaus onkin nyt aakkosjärjestyksessä sen alkuperäisen järjestyksen sijaan.
Alkuperaisessa yksikot on jarjestetty primaarisesti yksikon tyypin mukaan, ja sekundaarisesti taysin arvalla heittamalla. Mikali jarjestat yksikot NAABissa tyypin mukaan, ovat ne sentaan sekundaarisesti aakkosjarjestyksessa :)

Ja kiitos palautteesta ja ajatuksista vaikka et NAABista valittanytkaan!

nnevala

Viesti Kirjoittaja nnevala » Pe 18.03.2016 02:41

ookkeri kirjoitti: En näe yksikköikoneita naurettavina. Ihmismieli nyt oppii tosi nopeasti yhdistämään kuvan nimeen ja niiden kuvakkeiden katselu varmasti on nopeampaa ko nimen lukeminen.
Tama tuntuu jakavan mielipiteet aika lailla kahtia. Meikalaiselle erilaisia yksikoita ja ikoneita on vain kertakaikkisesti liikaa jotta ymmartaisin niiden paalle.

Jatkokysymys tahan: kaytatko alkuperaisessa army builderissa pysty- vai vaakasuuntaista yksikkolistaa, ja toimisiko esimerkiksi NAABin yksikkolista mielestasi paremmin jos myos se nayttaisi ikonit (esimerkiksi hieman pienemmassa koossa)?
ookkeri kirjoitti: Tärkein ominaisuus mielestäni olisi poistaa tuo saakuli kielenvalinta, sillä se nyt tuppaa olemaan filter typen vieressä jota itse käytän noista filtereistä useiten. Ja joskus se perkele on itestään avannut sen kielivalikkonsa siihen.
Tama risoo kylla itseanikin. Pistetty myos korvan taakse.

ookkeri
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Pe 18.03.2016 02:58

nnevala kirjoitti:
ookkeri kirjoitti: En näe yksikköikoneita naurettavina. Ihmismieli nyt oppii tosi nopeasti yhdistämään kuvan nimeen ja niiden kuvakkeiden katselu varmasti on nopeampaa ko nimen lukeminen.
Tama tuntuu jakavan mielipiteet aika lailla kahtia. Meikalaiselle erilaisia yksikoita ja ikoneita on vain kertakaikkisesti liikaa jotta ymmartaisin niiden paalle.

Jatkokysymys tahan: kaytatko alkuperaisessa army builderissa pysty- vai vaakasuuntaista yksikkolistaa, ja toimisiko esimerkiksi NAABin yksikkolista mielestasi paremmin jos myos se nayttaisi ikonit (esimerkiksi hieman pienemmassa koossa)?
ookkeri kirjoitti: Tärkein ominaisuus mielestäni olisi poistaa tuo saakuli kielenvalinta, sillä se nyt tuppaa olemaan filter typen vieressä jota itse käytän noista filtereistä useiten. Ja joskus se perkele on itestään avannut sen kielivalikkonsa siihen.
Tama risoo kylla itseanikin. Pistetty myos korvan taakse.
Käytän sitä vaakasuuntaista listaa, mutta sen haittana tosiaankin on se, että jos aion pitää filtteröimätöntä listaa, niin joudun joko kliksuttelemaan nuolta tai käyttämään hiiren scrollia (jonka käyttöä olen aina vihannut) siirtyäkseni oikealle tai vasemmalle.

Ja tuohon kysymykseen kuvakkeista: kai siellä ylhäällä esim voisi olla ruksi, että tahtooko käyttää tekstiä, kuvia vai molempia!? Pelkät kuvat esim vasemmassa reunassa itselläni voisivat ollakin toimivia.

Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » La 26.03.2016 13:54

Uudessa Armyssä ei vieläkään ole mahdollisuutta vaihtaa profiilia, onko NAABista tulossa vielä uusi versio uudelle Armylle?

Kaipaisin myös mahdollisuutta snapata ikkunat toisiinsa ja mahdollisuuden itse kaventaa BS Weapons taulukkoa.
Näin niinkun ensihätään, oikeesti toi Army tarvis ihan uuden käyttöliittymän.

nnevala

Viesti Kirjoittaja nnevala » Ti 29.03.2016 11:59

Dr. Icchan kirjoitti:Uudessa Armyssä ei vieläkään ole mahdollisuutta vaihtaa profiilia, onko NAABista tulossa vielä uusi versio uudelle Armylle?

Kaipaisin myös mahdollisuutta snapata ikkunat toisiinsa ja mahdollisuuden itse kaventaa BS Weapons taulukkoa.
Näin niinkun ensihätään, oikeesti toi Army tarvis ihan uuden käyttöliittymän.
NAABista on tulossa Army6-yhteensopiva versio heti kun pinnani palaa lopullisesti, eli varmaan ei-niin-kaukaisessa tulevaisuudesa.

Korjauslistalla on taas kerran ainakin umpisurkea yksikkolista (koska sita ei voi skrollata normaalisti, vaan se hyppii typerasti sivuittain) ja profiilien vaihto.

Lisataan snappays ja BS-weapons taulukon kavennus listalle myos. Muita ideoita?

nnevala

Viesti Kirjoittaja nnevala » Ti 29.03.2016 13:08

Dr. Icchan kirjoitti:Kaipaisin myös mahdollisuutta snapata ikkunat toisiinsa ja mahdollisuuden itse kaventaa BS Weapons taulukkoa.
Hmm, tuota armeijalistaikkunaa voi nakojaan vapaasti pienentaa/suurentaa raahaamalla sita oikeasta laidasta tai oikeasta alakulmasta. Tatako tarkoitit, vai mihin viittaat BS Weapons -taulukolla?

Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ti 29.03.2016 13:16

nnevala kirjoitti:
Dr. Icchan kirjoitti:Kaipaisin myös mahdollisuutta snapata ikkunat toisiinsa ja mahdollisuuden itse kaventaa BS Weapons taulukkoa.
Hmm, tuota armeijalistaikkunaa voi nakojaan vapaasti pienentaa/suurentaa raahaamalla sita oikeasta laidasta tai oikeasta alakulmasta. Tatako tarkoitit, vai mihin viittaat BS Weapons -taulukolla?
No juuri sitä, mutta ainakaan mulla sen koon muuttaminen ei onnistu. Armeijalistan nurkassa tulee kyllä se optio näkyviin, mutta ei aselistassa.

nnevala

Viesti Kirjoittaja nnevala » Ti 29.03.2016 13:43

Jaa hetkonen, kappas, siellahan on joku ihan eri ikkuna noille aseille. Jostain syysta se ei tosin nay ainakaan meikalaiselle suoraan, mutta sivun DOMia palyilemalla se sielta loytyi. Pitaako tuo jotenkin enableerata erikseen?

Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ti 29.03.2016 14:18

Klikkaamalla BS Weapons headeria armeijalistasta.

nnevala

Viesti Kirjoittaja nnevala » Ti 29.03.2016 14:36

Jumankekka!

Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » To 02.06.2016 12:07

Tomi tuossa heitti semmosen idean, että olis kiva jos Armyssa pystyis randomoimaan sulle classified objektiivit. Casual pelit helpottuisi ja ne classifiedit vois olla helpompi muistaaki. Mobile Army prioriteettina.
Samalla vois generoida metachemistryt ja bootyt, niin ei neki unohtuis.

Ja jos vaikka jonku HVT muistutuksen sais vielä :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “CB: Yleiset keskustelut”