Infinity: kasa kyssäreitä

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
ookkeri
Peliporukkavalvoja
Viestit: 523
Liittynyt: To 16.08.2012 08:58

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Su 13.03.2016 11:58

Meinasin siis tilannetta kohdassa 1, että osun vaikkapa 15-:lla ja rollaankin 16. Tällöin en osu, mutta se joka ei ole päätargetti, mutta on templaten alla, saa siis tehdä silti dodgen?

LisäysEdit:
Jos pelistä löytyisi seuraava kombinaatio: forward observer + botti jolla on bs attack ja ampuisin samaan kohteseen niin kumpi iskuista resolvaisi ekana vai olisivatko ne samanaikaisia? Kysyn siis siksi, että jos onnistun ekana forward obsulla, botti saisi hyödynnettyä targeted - statusta. En tiedä onko pelissä tollasta kombinaatiota, mutta kysynpähän silti.
40K-laskuri (W/D/L)(suluissa turnauspelit)
Daemons of Nurgle: 10/1/0+(3/0/2)
Death Guard: 7/0/0+(0/0/0)
AdMech: 0/0/0+(0/0/0)
Astra Militarium: 1/0/0+(0/0/0)

ookkeri
Peliporukkavalvoja
Viestit: 523
Liittynyt: To 16.08.2012 08:58

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Su 13.03.2016 12:25

Ja selvennys siihen miun coverkyssäriin

KUVA

Eli siis tyyppi talon seinässä kiinni sais koverin? (Huom. piirsin huonosti ton LoS-viivan ko heitin ampujan keskeltä vaikka alareuna ois ollu parempi mut anyways)
40K-laskuri (W/D/L)(suluissa turnauspelit)
Daemons of Nurgle: 10/1/0+(3/0/2)
Death Guard: 7/0/0+(0/0/0)
AdMech: 0/0/0+(0/0/0)
Astra Militarium: 1/0/0+(0/0/0)

Eelo
Viestit: 180
Liittynyt: Ke 21.08.2013 01:02

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Eelo » Su 13.03.2016 14:38

ookkeri kirjoitti:Meinasin siis tilannetta kohdassa 1, että osun vaikkapa 15-:lla ja rollaankin 16. Tällöin en osu, mutta se joka ei ole päätargetti, mutta on templaten alla, saa siis tehdä silti dodgen?

LisäysEdit:
Jos pelistä löytyisi seuraava kombinaatio: forward observer + botti jolla on bs attack ja ampuisin samaan kohteseen niin kumpi iskuista resolvaisi ekana vai olisivatko ne samanaikaisia? Kysyn siis siksi, että jos onnistun ekana forward obsulla, botti saisi hyödynnettyä targeted - statusta. En tiedä onko pelissä tollasta kombinaatiota, mutta kysynpähän silti.
Mun muistaakseni dodgen saa tehdä vaikka se template missaa. Forward observointia ja ampumista ei voi tehdä samalla short skillillä. Jos tarkoitat koordinoitua orderia niin kaikki tapahtuu samaan aikaan. Arona ei voi forward observoida.

ookkeri
Peliporukkavalvoja
Viestit: 523
Liittynyt: To 16.08.2012 08:58

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Su 13.03.2016 15:18

Edellisellä sivulla sanottiin että pitäisi voida ampua, nyt sanotaan että ei voisi. Kumpi nyt onkaan totta?
40K-laskuri (W/D/L)(suluissa turnauspelit)
Daemons of Nurgle: 10/1/0+(3/0/2)
Death Guard: 7/0/0+(0/0/0)
AdMech: 0/0/0+(0/0/0)
Astra Militarium: 1/0/0+(0/0/0)

Eelo
Viestit: 180
Liittynyt: Ke 21.08.2013 01:02

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Eelo » Su 13.03.2016 15:40

ookkeri kirjoitti:Edellisellä sivulla sanottiin että pitäisi voida ampua, nyt sanotaan että ei voisi. Kumpi nyt onkaan totta?
Joo se auxbotti voi kyllä ampua sitä flekkistään, en lukenut edellistä sivua kunnolla niin en tajunnut kysymystäsi oikein. Sellaista auxbottia ei taida olla jolla olisi oikea ase, joten kuvailemaasi tilannetta ei pääse tapahtumaan. Kuitenkin jos jotain tälläista löytyy niin kaikki tapahtuu samaan aikaan, joten mitään bonareita et saa.

ookkeri
Peliporukkavalvoja
Viestit: 523
Liittynyt: To 16.08.2012 08:58

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Su 13.03.2016 15:41

Eelo kirjoitti:
ookkeri kirjoitti:Edellisellä sivulla sanottiin että pitäisi voida ampua, nyt sanotaan että ei voisi. Kumpi nyt onkaan totta?
Joo se auxbotti voi kyllä ampua sitä flekkistään, en lukenut edellistä sivua kunnolla niin en tajunnut kysymystäsi oikein. Sellaista auxbottia ei taida olla jolla olisi oikea ase, joten kuvailemaasi tilannetta ei pääse tapahtumaan. Kuitenkin jos jotain tälläista löytyy niin kaikki tapahtuu samaan aikaan, joten mitään bonareita et saa.
Guarda de assalton auxbotilla on light shotgun, mutta itse pääjäbältä ei löydy FO:ta niin heräsi ajatus että jos jollain armeijalla olisi vastaava :)

Kiitoksia vastauksesta.
40K-laskuri (W/D/L)(suluissa turnauspelit)
Daemons of Nurgle: 10/1/0+(3/0/2)
Death Guard: 7/0/0+(0/0/0)
AdMech: 0/0/0+(0/0/0)
Astra Militarium: 1/0/0+(0/0/0)

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Su 13.03.2016 22:48

Forwards observointi on BS attack joka käyttää WIP stattia, eli kyllä se auxbotti pystyy ampumaan sillä haulikollansa myös. Targeted bonaria tosiaan et siis kuitenkaan saa kuin vasta seuraavaan orderiin.
ookkeri kirjoitti:Ja selvennys siihen miun coverkyssäriin

KUVA

Eli siis tyyppi talon seinässä kiinni sais koverin? (Huom. piirsin huonosti ton LoS-viivan ko heitin ampujan keskeltä vaikka alareuna ois ollu parempi mut anyways)
Joo sais koverin. Se on kiinni siinä talossa ja se talo blokkaa vähintään kolmasosan sen siluetista.

Ratovaari
Viestit: 3266
Liittynyt: Ti 22.11.2005 23:43
Paikkakunta: Lahti

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Ratovaari » Ma 21.03.2016 12:47

Tilanne. Yudbot yrittää korjata Devabottia, joka on ottanut yhden woundin. Asuka Kisaragi ampuu AROna Light Flame Throwerilla osuen molempiin, molemmat epäonnistuvat ARMissa. Mikä on Devapotin tilanne ko. skenaarion jälkeen, kun kaikki tapahtuu yhtäaikaisesti?
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.

Avatar
Morze
Viestit: 3126
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Morze » Ma 21.03.2016 12:56

Korjaukset ja haavat kumoavat toisensa. Tulivahinkoa tietenkin pitää heittää vielä uudestaan, kunnes onnistuu heitossa tai kuolee pois.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ma 21.03.2016 15:43

Ratovaari kirjoitti:Tilanne. Yudbot yrittää korjata Devabottia, joka on ottanut yhden woundin. Asuka Kisaragi ampuu AROna Light Flame Throwerilla osuen molempiin, molemmat epäonnistuvat ARMissa. Mikä on Devapotin tilanne ko. skenaarion jälkeen, kun kaikki tapahtuu yhtäaikaisesti?
Näistä haavoista ja parannuksista oli aiemminkin juttua forumilla, mutta kuten Morze sanoi, tulos on 0 muutosta woundeihin (jos siis savesit toisen tulihaavan).
0 + 1 - 1 = 0.
0 - 1 + 1 = 0.

Avatar
Chade
Viestit: 925
Liittynyt: Ma 03.06.2002 20:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Chade » Ma 21.03.2016 16:24

Dr. Icchan kirjoitti:
Ratovaari kirjoitti:Tilanne. Yudbot yrittää korjata Devabottia, joka on ottanut yhden woundin. Asuka Kisaragi ampuu AROna Light Flame Throwerilla osuen molempiin, molemmat epäonnistuvat ARMissa. Mikä on Devapotin tilanne ko. skenaarion jälkeen, kun kaikki tapahtuu yhtäaikaisesti?
Näistä haavoista ja parannuksista oli aiemminkin juttua forumilla, mutta kuten Morze sanoi, tulos on 0 muutosta woundeihin (jos siis savesit toisen tulihaavan).
0 + 1 - 1 = 0.
0 - 1 + 1 = 0.
Ja toki olettaen, että Yudbotin (tai vielä tarkemmin sen kontrollerin) korjausheitto onnistuu. Ihan vain stating the obvious hengessä.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu

Avatar
Hammerheart
Viestit: 3098
Liittynyt: La 01.02.2003 17:52
Paikkakunta: Espoo

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ke 30.03.2016 10:37

Tyhmääkin tyhmempi kysymys, mutta menee sekaisin kakkos- ja kolmosedikat ja sääntökirja tuntuu olevan osin hankalampaa luettavaa kuin neuroverkkojen teoria.

Eli, mulla on jamppa, vihulla on camo. Camo julistaa ekaksi toiminnokseen liikkeen jampan näköpiirissä.
1) Jamppa päättää Discoveroida AROna. Camo päättää ampua jamppaa kakkos-orderillaan. Saako jamppa vaihtaa Discoverystä ampumiseen?
2) Entä jos jamppa päättää olla AROttamatta liikkeeseen ja Camo päättää edelleen ampua jamppaa kakkos-orderillaan. Saako jamppa vastata tuleen?

Ja sitten vielä ihan nopsa: 3) toimiiko Sensorit Impersonationiin?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Avatar
M0ca
Viestit: 699
Liittynyt: Ke 11.05.2011 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja M0ca » Ke 30.03.2016 10:56

Hammerheart kirjoitti:Tyhmääkin tyhmempi kysymys, mutta menee sekaisin kakkos- ja kolmosedikat ja sääntökirja tuntuu olevan osin hankalampaa luettavaa kuin neuroverkkojen teoria.

Eli, mulla on jamppa, vihulla on camo. Camo julistaa ekaksi toiminnokseen liikkeen jampan näköpiirissä.
1) Jamppa päättää Discoveroida AROna. Camo päättää ampua jamppaa kakkos-orderillaan. Saako jamppa vaihtaa Discoverystä ampumiseen?
2) Entä jos jamppa päättää olla AROttamatta liikkeeseen ja Camo päättää edelleen ampua jamppaa kakkos-orderillaan. Saako jamppa vastata tuleen?

Ja sitten vielä ihan nopsa: 3) toimiiko Sensorit Impersonationiin?
1) Ei.
2) Delayllä saat ampua takasin, muuten et.
3) Ei toimi.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ke 30.03.2016 11:51

Moca kirjoitti:
Hammerheart kirjoitti: 2) Entä jos jamppa päättää olla AROttamatta liikkeeseen ja Camo päättää edelleen ampua jamppaa kakkos-orderillaan. Saako jamppa vastata tuleen?
2) Delayllä saat ampua takasin, muuten et.
Juurikin näin. sinun pitää ilmoittaa Delay, tai muuten sinun lasketaan hylänneen tilaisuutesi AROttaa. Jos sulla on jamppa Hidden Deploymentissä joka näkee sen camo jampan ja haluaa siihen AROttaa odottamalla, julistat delayn ja laitat TO camo markerin siihen paikalle missä sulla oli se HD jamppa. Jos se camo jamppa sitten tekeekin toisella skillillään pelkän liikkeen, kaikki jotka jäi odottamaan ei enää saa tehä mitään ja se TO camo jamppa jää markerina pöydälle.
Viimeksi muokannut Dr. Icchan, Ke 30.03.2016 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hammerheart
Viestit: 3098
Liittynyt: La 01.02.2003 17:52
Paikkakunta: Espoo

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ke 30.03.2016 12:45

Kiitokset! Jotenkin muistelin, että tuo Delay olisi jäänyt N3:ssa pois, mutta selvä homma. Jotakuinkin noin me se taidettiin pelatakin.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Avatar
Hammerheart
Viestit: 3098
Liittynyt: La 01.02.2003 17:52
Paikkakunta: Espoo

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » To 31.03.2016 13:16

No niin, jos edellinen kysymys oli aika alkeellinen, niin nyt vasta päästäänkin perusasioiden äärelle. Huhhuh. Eli - miten orderit julistetaan ja suoritetaan?

Tapa 1: Aktiivinen Alguacile julistaa liikkuvansa, liike mitataan ja nappi liikkuu, kysytään AROja, moinen tulee ja Alguacile julistaa jatkavansa liikettä. Liike mitataan, nappi siirtyy ja sitten katsotaan miten AROn kanssa kävikään.

Tapa 2: Aktiivinen Alguacile julistaa liikkuvansa ja minne aikoo liikkeellään pyrkiä, kysytään AROja, moinen tulee ja Alguacile julistaa jatkavansa liikettä sekä minne on pyrkimässä. Molemmat liikkeet mitataan, nappi siirtyy ja sitten katsotaan miten AROn kanssa kävikään.

Vai kenties jotain ihan muuta?

Alun perin olen pelannut tavalla yksi, jossain vaiheessa kuitenkin sain päähäni, että oikea tapa on tapa kaksi ja nyt taas alkaa epäilys kalvaa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Avatar
Morze
Viestit: 3126
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Morze » To 31.03.2016 13:23

Kyllä se on tuo ykkönen:
Declaration of the First Skill: The Active Player declares the
first Short Skill of the Order, or the Entire Order he wants
to use. If movements are declared, the player measures
the movement distance and places the trooper at the final
point of its movement.
Tuon jälkeen vasta julistetaan ARO:t jne.

Avatar
M0ca
Viestit: 699
Liittynyt: Ke 11.05.2011 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja M0ca » To 31.03.2016 13:25

Hammerheart kirjoitti:No niin, jos edellinen kysymys oli aika alkeellinen, niin nyt vasta päästäänkin perusasioiden äärelle. Huhhuh. Eli - miten orderit julistetaan ja suoritetaan?

Tapa 1: Aktiivinen Alguacile julistaa liikkuvansa, liike mitataan ja nappi liikkuu, kysytään AROja, moinen tulee ja Alguacile julistaa jatkavansa liikettä. Liike mitataan, nappi siirtyy ja sitten katsotaan miten AROn kanssa kävikään.

Tapa 2: Aktiivinen Alguacile julistaa liikkuvansa ja minne aikoo liikkeellään pyrkiä, kysytään AROja, moinen tulee ja Alguacile julistaa jatkavansa liikettä sekä minne on pyrkimässä. Molemmat liikkeet mitataan, nappi siirtyy ja sitten katsotaan miten AROn kanssa kävikään.

Vai kenties jotain ihan muuta?

Alun perin olen pelannut tavalla yksi, jossain vaiheessa kuitenkin sain päähäni, että oikea tapa on tapa kaksi ja nyt taas alkaa epäilys kalvaa.
Tapa 1 on ihan fine.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » To 31.03.2016 16:55

Muista, että saat kysyä potentiaaliset lossit ennen liikkumista.

Avatar
Hammerheart
Viestit: 3098
Liittynyt: La 01.02.2003 17:52
Paikkakunta: Espoo

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » To 31.03.2016 22:04

Dr. Icchan kirjoitti:Muista, että saat kysyä potentiaaliset lossit ennen liikkumista.
No niin, tätä varmaan tapailin, mutta muistin asiat päin prinkkalaa. Kiitos kaikille auttaneille! On se hyvä, että näinkin edistyneet jutut kuin nappien liikuttaminen alkaa pikkuhiljaa valkenemaan. Ei siis niin, että noiden tapojen välillä nyt kamalasti käytännön eroa olisi pelin kannalta, mutta kyllä se kivemmin soljuu tosiaan noin.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “CB: Säännöt”