Infinity: kasa kyssäreitä

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Avatar
Jeijo
Viestit: 807
Liittynyt: Pe 19.08.2005 18:02
Paikkakunta: Pori

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Jeijo » To 29.01.2015 15:05

En löydä mistään Wildcat Number 2 sääntöä, mites se toimikaan?
Soi viulu

Avatar
M0ca
Viestit: 702
Liittynyt: Ke 11.05.2011 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja M0ca » To 29.01.2015 15:07

Number 2 on linkin vara-leader. Jos linkkitiimnin leader kuolee, number 2 ottaa komennon suoraan ilman, että linkkitiimi hajoaa. Eli vähän niinkun linkkitiimin sisäinen Chain of Command.

Avatar
Jeijo
Viestit: 807
Liittynyt: Pe 19.08.2005 18:02
Paikkakunta: Pori

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Jeijo » To 29.01.2015 15:08

Kiitos!
Soi viulu

Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7582
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Ti 21.04.2015 21:09

Saako yhdellä insinöörillä/tohtorilla olla useampi helperbotti? Koitan tässä mahduttaa kaikkia Combined army figujani kahteen armeijalistaan ;)
Ostetaan LotR-kirjoja ja Mordorin örkkejä. Kts. omv-alue.

Avatar
Morze
Viestit: 3143
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Morze » Ti 21.04.2015 21:17

Ei ole kielletty missään. Yhen taisi tosin vain aktivoida kerrallaan.

Avatar
STB
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 22.12.2003 16:19
Paikkakunta: Hki

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja STB » Ti 05.05.2015 22:21

Kumpi näistä on totta?

A) Speculative firella ammuttaessa saadaan jonkinlaista bonusta siitä, että kohde on targeted-tilassa.

B) Speculative firella ammuttaessa ei saada minkäänlaista bonusta siitä, että kohde on targeted-tilassa.

Jotenkin olettaisin, että A pätee, mutta en löydä sääntövahvistusta tälle.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3274
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ti 05.05.2015 22:25

A) Targeted antaa +3 BS hyökkäyksiin tai hacking attackeihin ja poistaa speculative fire penaltyn.

Sivu 185:
» If a trooper in the Targeted state is chosen as the target of
Speculative Fire, then the -6 MOD usually applied to that type
of Attack is ignored. However, the +3 MOD is still applied.

Avatar
STB
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 22.12.2003 16:19
Paikkakunta: Hki

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja STB » Ke 06.05.2015 10:18

Tänks!

Eipä ihme, ettei löytynyt, ku oli tollasessa liiteosuudessa, johon sisällysluettelo ei viitannut mitenkään. Ei sit tullut mieleen selata koko kirjaa läpi :P

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3274
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ke 06.05.2015 11:02

Se löytyi nopeasti kun katsoi Targeted state säännöt, speculative fire säännöistä tuota ei löydä.

Avatar
Jeijo
Viestit: 807
Liittynyt: Pe 19.08.2005 18:02
Paikkakunta: Pori

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Jeijo » La 16.05.2015 13:16

Ariadnan Duroc & Margot joutuvat tulemaan samasta paikasta ja samalla vuorolla, tulevatko ne samaan aikaan vai erikseen? He myös joutuvat tulemaan ekalla vuorolla jollen käytä orderia poolista estääkseni Durocin Impetuous orderia?

Thänks!
Soi viulu

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3274
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » La 16.05.2015 20:16

Ymmärtääkseni ne tulee erikseen, Duroc tulee ensin Impetuous vaiheessa ellet käytä regular orderia sen estämiseen. Margot tulee sitten omalla orderillaan, mutta kuitenkin samalla vuorolla kuin Duroc tuli.

Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7582
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Ke 02.09.2015 10:14

Tuli eilen taas vastaan sääntöongelma johon ei löytynyt millään sääntökirjasta oikeaa kohtaa, vaikka muistelen varmasti sen joskus sieltä lukeneeni.

Jos figua ammutaan ja ympäristöllä on muita ukkoja jotka ei näe ampujaa, saiko silloin kääntyä? Pelattiin että ei nopanheitolla, mutta kiinnostaisi oikea sääbtömuoto ja etenkin mistä se löytyy.
Samaan liittyen, jos figua ammutaan selkään zocilta ja reagoi change facingilla ei saane kääntyä kuin guts heiton mokaamalla jos feilaa väistön mutta selviää hengissä?

Nimim. "Seuraavan kerran jätetään jotain vahtimaan William Wallacen selustaa, etenkin jos on vielä tiedossa vastustajalla olevan maahanlaskujoukkoja."
Ostetaan LotR-kirjoja ja Mordorin örkkejä. Kts. omv-alue.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3274
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ke 02.09.2015 10:24

Haet sääntöä Warning!
Jos figu on ollut hyökkäyksen targettina selviää hengissä, se saa kääntyä jos se ei saanut AROa siihen hyökkäykseen. Yksi esimerkki tosiaan jos sitä ammuttiin selkään ZoCin ulkopuolelta. Kaverit sen kohteen ZoCissa saavat kääntyä vaikka se kohde ei edes selviäisi hengissä, olettaen siis että eivät tehneet mitään AROa sitä orderia vastaan. Warning! ei myöskään ole ARO, se ei vaadi nopparollia ja se tapahtuukin kaikkien nopparollien jälkeen. Se ei siis myöskään triggeroi miinoja, koska miinat reagoi vain ordereihin ja AROihin.

Jos sua ammutaan selkään ZoCissa ja reagoit change facingillä mutta mokaat sen, kääntymisesi riippuu olosuhteista. Jos pääset parempaan coveriin kuin nykyinen, voit osana Guts liikettä kääntyä ympäri. Jos parempaa coveria ei ole tarjolla, joudut menemään proneen, mutta silloin et liiku ja silloin et myöskään saa kääntyä.

Avatar
Morze
Viestit: 3143
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Morze » Ke 02.09.2015 10:40

Guts Rollin feilaamalla saa myös poistua ns. Danger Zonelta, ts. hyökkäyksen, esim. templaattiaseen vaikutusalueelta.

Kuriositeettina myös aktiivisen pelaajan figuurit voivat hyötyä Warningista! ja pyöriä paikallaan tuottamatta AROja, kun oma on hyökkäyksen kohteena.

Ratovaari
Viestit: 3267
Liittynyt: Ti 22.11.2005 23:43

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Ratovaari » Pe 06.11.2015 13:49

Ammun Missile Launcherilla blast modea, en osu. Häviääkö laukaus kuin tuhka tuuleen vai lentääkö ohjus jotenkin johonkin?
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.

Avatar
Morze
Viestit: 3143
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Morze » Pe 06.11.2015 13:58

Ei ole mitkään ammukset scatteroituneet sitten 2. edikan. Jos et osu, mitään ei tapahdu.

ookkeri
Peliporukkavalvoja
Viestit: 565
Liittynyt: To 16.08.2012 08:58

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Su 13.03.2016 03:28

Pieni kasa kyssäreitä itseltäni:

1) Ammuttaessa templateaseella, josta tulee esim blast template (siis samanlainen kuin 40K:n 5 tuuman template), saako vastustajan ukko, joka ei ole "päätargetti" heittää dodgea, mikäli ammus ei osu päätargettiin?

2) Pitääkö yllämainittu template keskittää siihen targettiin vai voiko sen laittaa miten haluaa

3) ammuttaessa esim auxbotin heavy flame throwerilla, tuleeko minun keskittää se template kohteeseeni vai riittääkö vain että se osuu siihen jotenkin vai peräti pitääkö minun saada peitettyä kohde kokonaan templaten alle mikäli mahdollista?

4) ammun haulikolla blast modea (impact template weapon) kohdetta A jonka takana on kohde B. Kohde B ottaisi templaten naamaansa, mikäli osuisin kohteeseen A. Ymmärsin, että minun täytyy ekana laittaa template ja katsoa, ketkä ovat vaikutuksen alla, jonka jälkeen vihollinen julistaa arot ja sit rollaillaan noppaa. Säännöt sanovat seuraavaa: "The Template only applies its effect on each affected trooper if the Attack Roll is successful." sekä "In order to Dodge an Attack with an Impact Template Weapon, the main target or any other affected trooper can make a Face to Face Roll with their PH" Eli tuo esittää, miten minä ymmärrän sen, että alussa mainitsemani targetin B pitäisi julistaa ARO, tässä tapauksessa dodge, ennen rollaamisiani, mutta ainoastaan jos häneen vaikuttaa template (eli osun yhdelläkään ammuksella) hän voi dodgea. Eli siis tajusinko oikein, että julistan ampuvani, hän julistaa dodgen, mutta vain jos minulla osuu yhtään ammusta, voi hän dodgettaa. Ja taaskin, jos ammun molemmat ohi, hän ei voi edes dodgettaa, vaikka julisti ARO:n dodge? Anteeksi epäselvä selitys, toivottavasti tajusitte mitä tarkoitan.

5. Coveri on vähän outoa tässä pelissä. Sovitaan vaikka näin, että ukkoni on talon seinässä kiinni, 4 tuuman päässä kulmasta. Vastustaja ampuu minua siten, että talon kulma peittää ukostani sen vaadittavan 1/3, joten saanko häntä vastaan coverin? Ajatellaan siis että vastustaja itse on vaikka 10 tuuman päästä siitä kulmasta, meillä siis 15 tuumaa eroa.

5.5 Olen edelleen samassa kohdassa, eli kiinni maastokappaleessa. Minua ammutaankin samalta seinustalta kuin talo, joten kulma ei ole enää esteenä, mutta minua 2 tuuman päässä, eli minun ja vastustajani välissä, on öljytynnyreitä, jotka blockaavat yli kolmanneksen modelistani. Saanko nyt coveria? En siis ole base kontaktissa tynnyrien kanssa, mutta olen silti kiinni jossain maastokappaleessa ja vastustajan losi minuun on blockaantunut. Tämä siis siksi, koska sääntökirja sanoo näin: "The target of the BS Attack must be in base contact with a piece of scenery" "For a piece of scenery to be considered a valid Cover, it must conceal at least a third of the target.". Sääntökirja ei spesifioi, että minun täytyy olla saman terrainikappaleen kanssa kosketuksissa, joka antaa suojan, vaan että minun täytyy olla terrainikappaleen kanssa base contactissa JA terrainikappaleen tulee peittää kolmannes. Kysyn tämän siis siksi, että sääntökirja mm. mahdollistaa moottoripyörän ajavan talon katolle tikkaita pitkin. Joskus selvät asiat eivät olekaan selviä.

6. Auxilian auxbotti pääsee taas esimerkiksi. Auxilia tahtoo käyttää forward observer-hyökkäystä vastustajaan. Lasketaanko tämä short skill, joka on BS attack, normaaliksi ampumiseksi siinä mielessä, että auxbotti voisi ampua myös heavy flamerillään samaa kohdetta?

Kiitoksia jo ennakkoon.

Der Dexter
Viestit: 3705
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Su 13.03.2016 09:35

nopea vastauskimara, joku jolla on säännöt paremmmin muistissa voi tarkentaa:

1&2&3: tempulan saa laittaa miten haluaa, kunhan päätarget on alla. Muiden modelien arot riippuvat sit siitä, onko heillä LOS sun nappiin, eli saavatko aroja, ei niinkään tempulasta riippuen.

4:Taas, Losilla on väliä, tosin tässä tilanteessa jos impact tempula tulee kehiin, ja ottaa modelin alleen jolla aluksi ei ollut Losia, saa nyt aron (template attack out of LOs tjs.), oisko ollut doge -3 PH:lla. Sama kuin epäreilussa tulessa, hyökki tulee Losin ulkopuolelta.

5: Juu, ei ole aina triviaalia. Viimeksi kun peliäö olen pelannut, käsittääkseni kummassakaan tilanteessa ei tule coveria, kiitos erratoiden, wikien ja twitter-kommenttien, tästä on siis jotain tarkennuskia jossain. Molemmat caset olisi helpompi livenä tulkita, mutta kuulostaa siltä että ekassa tapauksessa voisi irrota coveria, ehkä, mutta toisessa tuskin, pitää oll kiinni siinä terrainissa, josta coveria yrität claimata.

Sen takia tuo eka tapaus onkin niin mielenkiintoinen, ja on aika lailla sääntätyhjiössä, sillä teknisesti ottaen juuri siitä terrainista olet vielä B2B.

6: molemmat käyttävät BS-attackia, toinen vaan on kait technical weapon, mutta samalla short skillillä menevät.
Aliquando Insanire Iucundum Est

"One by one, only the good die young, they're only flying too close to the sun"-Queen
In memoriam 31.12 2009

Avatar
Morze
Viestit: 3143
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Morze » Su 13.03.2016 10:41

ookkeri kirjoitti:Pieni kasa kyssäreitä itseltäni:

1) Ammuttaessa templateaseella, josta tulee esim blast template (siis samanlainen kuin 40K:n 5 tuuman template), saako vastustajan ukko, joka ei ole "päätargetti" heittää dodgea, mikäli ammus ei osu päätargettiin?

Jokainen heittää FtF rollia ampujaa vastaan erikseen. Päätargetti määrittää mahdolliset modifierit ja yleensä myös templaten paikan. Eli saa.

2) Pitääkö yllämainittu template keskittää siihen targettiin vai voiko sen laittaa miten haluaa

Impact template aseella pitää, ellei ammu speculative firea. Tällöin pääkohteen pitää olla templaten vaikutusalueella

3) ammuttaessa esim auxbotin heavy flame throwerilla, tuleeko minun keskittää se template kohteeseeni vai riittääkö vain että se osuu siihen jotenkin vai peräti pitääkö minun saada peitettyä kohde kokonaan templaten alle mikäli mahdollista?

Ei tarvitse keskittää Direct template aseella ja riittää, että tamplate koskettaa siluettia

4) ammun haulikolla blast modea (impact template weapon) kohdetta A jonka takana on kohde B. Kohde B ottaisi templaten naamaansa, mikäli osuisin kohteeseen A.Ymmärsin, että minun täytyy ekana laittaa template ja katsoa, ketkä ovat vaikutuksen alla, jonka jälkeen vihollinen julistaa arot ja sit rollaillaan noppaa. Säännöt sanovat seuraavaa: "The Template only applies its effect on each affected trooper if the Attack Roll is successful." sekä "In order to Dodge an Attack with an Impact Template Weapon, the main target or any other affected trooper can make a Face to Face Roll with their PH" Eli tuo esittää, miten minä ymmärrän sen, että alussa mainitsemani targetin B pitäisi julistaa ARO, tässä tapauksessa dodge, ennen rollaamisiani, mutta ainoastaan jos häneen vaikuttaa template (eli osun yhdelläkään ammuksella) hän voi dodgea. Eli siis tajusinko oikein, että julistan ampuvani, hän julistaa dodgen, mutta vain jos minulla osuu yhtään ammusta, voi hän dodgettaa. Ja taaskin, jos ammun molemmat ohi, hän ei voi edes dodgettaa, vaikka julisti ARO:n dodge?

Takajamppa olisi siis ottamassa osumaa joka tapauksessa, jos onnistut heittämään alle tavoitearvon. Vaikka pääkohde voittaisi FtF rollinsa, pitää taaemman kaverin onnistua omassaan FtF rollissaan välttääkseen vahingon. Molemmat siis heittävät vastustajan ampumisnoppaa vastaan erikseen. Huomaa vielä, että jos nappi ei näe vastustajaa, ja julistaa AROa pelkästä templatesta, tulee rolliin -3, jos figuurilla ei ole sixth senseä.

5. Coveri on vähän outoa tässä pelissä. Sovitaan vaikka näin, että ukkoni on talon seinässä kiinni, 4 tuuman päässä kulmasta. Vastustaja ampuu minua siten, että talon kulma peittää ukostani sen vaadittavan 1/3, joten saanko häntä vastaan coverin? Ajatellaan siis että vastustaja itse on vaikka 10 tuuman päästä siitä kulmasta, meillä siis 15 tuumaa eroa.

Kuvauksesta päätellen saa.

5.5 Olen edelleen samassa kohdassa, eli kiinni maastokappaleessa. Minua ammutaankin samalta seinustalta kuin talo, joten kulma ei ole enää esteenä, mutta minua 2 tuuman päässä, eli minun ja vastustajani välissä, on öljytynnyreitä, jotka blockaavat yli kolmanneksen modelistani. Saanko nyt coveria? En siis ole base kontaktissa tynnyrien kanssa, mutta olen silti kiinni jossain maastokappaleessa ja vastustajan losi minuun on blockaantunut. Tämä siis siksi, koska sääntökirja sanoo näin: "The target of the BS Attack must be in base contact with a piece of scenery" "For a piece of scenery to be considered a valid Cover, it must conceal at least a third of the target.". Sääntökirja ei spesifioi, että minun täytyy olla saman terrainikappaleen kanssa kosketuksissa, joka antaa suojan, vaan että minun täytyy olla terrainikappaleen kanssa base contactissa JA terrainikappaleen tulee peittää kolmannes.

Ei saa coveria.

6. Auxilian auxbotti pääsee taas esimerkiksi. Auxilia tahtoo käyttää forward observer-hyökkäystä vastustajaan. Lasketaanko tämä short skill, joka on BS attack, normaaliksi ampumiseksi siinä mielessä, että auxbotti voisi ampua myös heavy flamerillään samaa kohdetta?

Pitäisi voida ampua.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3274
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Infinity: kasa kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Su 13.03.2016 11:40

Der Dexter kirjoitti:nopea vastauskimara, joku jolla on säännöt paremmmin muistissa voi tarkentaa:

1&2&3: tempulan saa laittaa miten haluaa, kunhan päätarget on alla. Muiden modelien arot riippuvat sit siitä, onko heillä LOS sun nappiin, eli saavatko aroja, ei niinkään tempulasta riippuen.
Vain speculative firellä templaten saa laittaa miten haluaa, kunhan se koskettaa päätargettia. Suorasuuntauksella ammuttaessa ilmeisesti pyöreät blastit laitetaan kohteen keskelle basen tasolle, tosin tästä en ole ihan 100% varma. Haulikkotemplatet ei mene keskelle, mutta ne pitää laittaa sinusta katsottuna lähimpään näkyvään pisteeseen kohteen siluetin reunalla. Jos ammut AROna blastiaseella, blasti laitetaan johonkin siihen paikalle mistä vastustajan nappi liikkui, edelleen noudattaen edellä mainittuja rajoituksia. Jos vastustaja teki vaikka ampumisen ennen liikkumista, voit vielä siirtää blastia haluamaasi paikkaan liikkeen julistamisen jälkeen. Direct template aseet kuten heavy flamerit saat asettaa miten tykkäät, kunhan osuu targettiin.

1: Jos ammut aktiivisella vuorolla blastia kohteeseen ja blasti osuu myös toiseen trooppiin joka ei nähnyt ampujaa, se saa dodgeta sitä blastia PH -3:lla ja se on face to face rolli sun ampumista vastaan. Se ei kuitenkaan estä blastia ilmestymästä vaikka voittaisikin ampujan rollissaan, hän voi pelastaa vain itsensä sillä dodge rollilla. Samaten sen pääkohteen face to face rolli ei pelasta niitä muita blastin alle jääneitä. Jos sulla on Sixth Sense lvl2, heität dogea ilman penaltyä. Sixth Sense lvl1 antaa saman edun jos hyökkäys tapahtui zone of controllissa.
Aktiivisella vuorolla jos sulla jää ukko templaten alle ja se osuu johonki muuhun, niin se on paskempaa nakkia niille muille, ne ei saa tehdä mitään muuta kuin ottaa sen blastin naamaansa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “CB: Säännöt”