FAQ

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3220
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Pe 22.05.2015 23:58

http://infinitytheforums.com/forum/inde ... ntry663011

Hoh.
Can a troop with the Striga Special Skill declare a Protheion attack against an Unconscious miniature that has been previously Sepsitorized?

No. Sepsitorized troops are considered Allies even when Unconscious.

Quote
What happens when the Face to Face roll for a Ariborne Deployment vs Hack Transport Aircraft result in a tie?

As stated in the hacking program, the Hacker needs to win the roll to apply the effects of the program. So, in the case of a tie, the program doesn't have effect at all.

Quote
Can a Hacker that acquired the Impersonation-2 state using the program Cybermask declare a Surprise Attack or a Surprise Shot?

Yes. As stated in the Impersonation-2 state Effects, a trooper in this state may use the Surprise Attack or Surprise Shot L1 Special Skills.

Quote
When a miniature with Transmutation or Symbiont Armor loses the last Wound of its first profile, what happens first: the Guts Roll or the profile change?

The profile change happens during the end of the Effects step of the Order, just before the Conclusion step where the Guts Rolls are made.

Quote
When do IA Beacons depploy?

AI Beacons deploy during the Deployment Phase, just like any other troop without any Deployment Special Skill.


Quote
How do V: Dogged and G: Remote Pressence interact with each other?

When a trooper that has both skills goes to the Unconcsious state, the player controlling it has to choose which to use.

If the player chooses to activate V: Dogged, the trooper will ignore the effects of the Unconscoius state and enter the Dogged state. That means that the trooper will enter the Dead state at the end of the Turn, or if the trooper suffers a new wound before the Turn ends.

If the player chooses to use G: Remote Pressence, the trooper will suffer the effects of the Unconscious state, but will gain a second Unconscious level before entering the Dead state and it could be repaired meanwhile.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3220
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Pe 29.05.2015 11:17

Palanka on näköjään ruvennut vastailemaan urakalla kiperiin sääntökysymyksiin Infinity forumilla ja pari vastausta ei kyllä miellytä.
- If I declare shoot when I am in cover,
- and my opponent ARO's shooting back,
- and I declare move as my second short skill.

1) Does my opponent have to shoot me in cover (since I was in cover when they declared their ARO)
OR
2) Can they still choose to shoot me when I am out of cover during my second short skill of move (since everything happens simultaneously)

The exact point where your opponent shoots in ARO is not specified until the Resolution step of the Order.
AROttava trooppi voi siis valita paikan mihin ampuu, sen jälkeen kun vastustaja on ilmoittanut toisen short skillinsä.
Tämähän käytännössä rupee kusemaan template hyökkäysten kanssa jotka siis pitää laittaa paikoilleen heti kun se skilli on julistettu, eli sitä templaten paikkaa ilmeisesti voi nyt sitten vaihtaa vielä senkin jälkeen. Kiva siinä nyt sitten yrittää muistaa, ketkä kaikki liikkuikaan sen templaten läpi.

Yli 24" päästä ampuminen Suppressive Fire troopia vastaan ei aiheuta -3 BS penaltya hyökkääjälle.
http://infinitytheforums.com/forum/inde ... ntry666423

Sapper troopeilla on profiiliinsa listattu siluetti kun eivät ole foxholessa, mutta siluetti muuttuu S0 40mm kun käyttävät Sapper skilliään. Jos siluetti ei mahdu niin ei voi mennä foxholeen.
http://infinitytheforums.com/forum/inde ... els/page-2

Avatar
Hammerheart
Viestit: 3142
Liittynyt: La 01.02.2003 17:52
Paikkakunta: Espoo

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Pe 29.05.2015 13:50

Dr. Icchan kirjoitti:Sapper troopeilla on profiiliinsa listattu siluetti kun eivät ole foxholessa, mutta siluetti muuttuu S0 40mm kun käyttävät Sapper skilliään. Jos siluetti ei mahdu niin ei voi mennä foxholeen.
http://infinitytheforums.com/forum/inde ... els/page-2
Siis muuttaako Sapperit jalustansa kokoa kesken pelin?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3220
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Pe 29.05.2015 14:07

Hammerheart kirjoitti:Siis muuttaako Sapperit jalustansa kokoa kesken pelin?
Joo, jos niiden normaali siluetti on kapeampi tai leveämpi kuin 40mm base. Sellaista ei vain taida olla, niin joo kyllä ne muuttuu. Vähän sama kuin transmutation skilli, mutta sapperilla on valinta haluaako ne muuttua.

Symbiont vs. Shock
Tää periaatteessa oli jo näin pelattukin, mutta nyt siihen on virallinen vastaus:
http://infinitytheforums.com/forum/inde ... ntry667384
Shock Ammo ei tapa Symbiont Armor trooppeja suoraan.
Viimeksi muokannut Dr. Icchan, Pe 29.05.2015 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3220
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Pe 29.05.2015 14:07

tuplaposti.

Der Dexter
Viestit: 3703
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Pe 29.05.2015 22:32

kyllä mennään taas helpomman kautta, hyvä että helpottaa elämää...

vaikka on mitä vastauksia, täytyyä myöntää että muuttuva footprint(siluetti) on kyllä aivan loistavaa kamaa...
Aliquando Insanire Iucundum Est

"One by one, only the good die young, they're only flying too close to the sun"-Queen
In memoriam 31.12 2009

Eelo
Viestit: 180
Liittynyt: Ke 21.08.2013 01:02

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Eelo » Pe 29.05.2015 22:47

Der Dexter kirjoitti:kyllä mennään taas helpomman kautta, hyvä että helpottaa elämää...

vaikka on mitä vastauksia, täytyyä myöntää että muuttuva footprint(siluetti) on kyllä aivan loistavaa kamaa...
Kato sitten pitää ostaa kaks figua! Itse en kyllä ole koskaan ottanut sapperia ulos kuopasta. Joissain wanhemmissa blistereissä tuli 2 beissiä mukana joten voi ehkä koittaa magneetein ja pienin konvertoinnein saada yks figu menemään molemmille beisseille. Toisaalta ei kyllä millään jaksais säätää semmostakin...

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3220
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Pe 29.05.2015 22:51

Ehkä helpointa on tehdä vaan joku 40mm base johon vähän laittaa ruohoa ja käyttää sitä sapper tokenina.

Eelo
Viestit: 180
Liittynyt: Ke 21.08.2013 01:02

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Eelo » Pe 29.05.2015 23:23

Taidan ehkä tehdä itse toistepäin ja pelailen jotain tyhjää beissiä kävelevänä sapperina. Vähän semmonen fiilis, että on helpompi laittaa noi makoilevat figut isolle beissille.

Toi symbiontarmorin ja shockin toimiminen hämmentää vieläkin vähän. Virallinen vastaushan oli siis: "No, Shock Ammo doesn't kill Symbiont Armor troopers." Tästä pitää sitten varmaan vetää se johtopäätös, että edes inaktiiviset symbiont troopperit ei kuole suoraan. No tohaa on sen verran heikko, että kaikki buffi on hyvästä :P

Avatar
Morze
Viestit: 3143
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Morze » La 30.05.2015 01:00

Eelo kirjoitti:Tästä pitää sitten varmaan vetää se johtopäätös, että edes inaktiiviset symbiont troopperit ei kuole suoraan. No tohaa on sen verran heikko, että kaikki buffi on hyvästä :P
Taitaa olla taas noita "teknisesti ehkä, mutta parkkipaikalla turpaan" -tulkintoja.

Eelo
Viestit: 180
Liittynyt: Ke 21.08.2013 01:02

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Eelo » La 30.05.2015 10:32

Morze kirjoitti:
Eelo kirjoitti:Tästä pitää sitten varmaan vetää se johtopäätös, että edes inaktiiviset symbiont troopperit ei kuole suoraan. No tohaa on sen verran heikko, että kaikki buffi on hyvästä :P
Taitaa olla taas noita "teknisesti ehkä, mutta parkkipaikalla turpaan" -tulkintoja.
Oon ihan samaa mieltä. Faqu olis voinut olla huomattavasti selväsanaisempi.

Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7575
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja jamovoima » La 30.05.2015 10:59

Eelo kirjoitti:Taidan ehkä tehdä itse toistepäin ja pelailen jotain tyhjää beissiä kävelevänä sapperina. Vähän semmonen fiilis, että on helpompi laittaa noi makoilevat figut isolle beissille.
Joo, jos sellaisella figulla joskus sattuu kävelemään, niin helppoahan se on jollain toisella ukolla korvata. Itse en ole koskaan kokenut tarvetta ja onhan noi väijyssä isolla basella olevat figut hienoimmasta päästä koko mallistoa.
Muutenkin oon kyllä edelleen sitä mieltä, että beissikooista niuhaaminen on vähän turhan "40k"ta :) Vaikutus peliin on yhä marginaalinen, jos vaan vähän katsoo minne ukot saa mennä kokonsa puolesta, joka on helppoa kun koko on ilmoitettu stattilinjassa beissistä riippumatta. Itse ainakin jatkossakin tulen beissaamaan figuni sen kokoisille alustoille, joilla ne näyttää parhaimmalta. Visuaalisten arvojen takiahan figupelejä kuitenkin pelataan.
Ostetaan LotR-kirjoja ja Mordorin örkkejä. Kts. omv-alue.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3220
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ma 01.06.2015 15:01

http://infinitytheforums.com/forum/inde ... aro/page-2
Vastustajan Repeaterin kautta saa todellakin yrittää AROna hakkeroida mitä tahansa vastustajan hakkeria, jos ne aktivoituu orderilla.
Saa toki myös aktiivisellakin vuorolla, mutta Firewall modi tulee väliin joka tapauksessa.

http://infinitytheforums.com/forum/inde ... ntry669275
Minelayer skillillä ei saa tunkea miinoja yli oman deployment alueen. Infiltroivilla minelayereillä on samat rajoitukset, puolivälin yli saa mennä vain jos minelayer itsekin infiltroi yli puolivälin.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3220
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ma 01.06.2015 19:10

Breaker + Shock ammus aiheuttaa kaksi pelastusheittoa, yksi vs. ARM ja toinen vs. BTS.
Jos sulla on Bioimmunity, pelastusheittoja on vieläkin kaksi, toinen vs. ARM ja toinen sen mukaan miten valitset.

Engage ARO muuttuu idleksi jos aktiivinen troop julistaa Climbin skillin, ellei Engage napilla ole climbing plus.


http://infinitytheforums.com/forum/inde ... ntry669546
Savut ja ovet: Savu oven edessä leviää oven toiselle puolelle kun ovi on avattu.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3220
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ti 02.06.2015 12:31

Ei ***** nyt kyllä mentiin metsään ja pahasti...
http://infinitytheforums.com/forum/inde ... ntry670084

Kuva
Uusimman FAQin mukaan nuo kaksi trooppia (sininen ja punainen) eivät olisi base to base kontaktissa, koska baset ei ole kiinni toisissaan. Eli toisinsanoen ne ei myös ole engaged, vaikka siluetit olisivatkin kiinni toisissaan. Kaveria joka seisoo rappusilla ei siis pysty lyömään lähiksessä eikä niitä pysty mitenkään pelastamaan doctor tai engineer skilleillä.

Ei helvetti. Ei saakuli.

Avatar
Morze
Viestit: 3143
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Morze » Ti 02.06.2015 12:41

What happens if a miniature with a 25 mm base moving inside a room with a Narrow Access receives a successful Engage attack from a figure with a 40 mm base?

Both figures will end their movements inside the room, ignoring the Narrow Access.
lol

Voipi tuottaa erikoisia viimeisiä vuoroja esim. Armouryssa.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3220
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ti 02.06.2015 12:56

Morze kirjoitti:
What happens if a miniature with a 25 mm base moving inside a room with a Narrow Access receives a successful Engage attack from a figure with a 40 mm base?

Both figures will end their movements inside the room, ignoring the Narrow Access.
lol

Voipi tuottaa erikoisia viimeisiä vuoroja esim. Armouryssa.
Löytypäs siis vihdoin se keino miten saadaan Maghariba sisään Armoryyn. Maghariballe prätkä!

Der Dexter
Viestit: 3703
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Ti 02.06.2015 14:34

vielä kun voisi engagee omiaan, niin sittenhän tää ois kool...
Aliquando Insanire Iucundum Est

"One by one, only the good die young, they're only flying too close to the sun"-Queen
In memoriam 31.12 2009

Avatar
NorjanPaavi
Viestit: 1589
Liittynyt: To 21.12.2006 22:08
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi » Ti 02.06.2015 17:51

Dr. Icchan kirjoitti:Ei ***** nyt kyllä mentiin metsään ja pahasti...
http://infinitytheforums.com/forum/inde ... ntry670084

Kuva
Uusimman FAQin mukaan nuo kaksi trooppia (sininen ja punainen) eivät olisi base to base kontaktissa, koska baset ei ole kiinni toisissaan. Eli toisinsanoen ne ei myös ole engaged, vaikka siluetit olisivatkin kiinni toisissaan. Kaveria joka seisoo rappusilla ei siis pysty lyömään lähiksessä eikä niitä pysty mitenkään pelastamaan doctor tai engineer skilleillä.

Ei helvetti. Ei saakuli.
Eikös tää nyt ole sen verran järjen vastainen että suomen kokoisessa skenessä voidaan unohtaa FAQ vastaus? Toki ymmärän ny the rules ajattelun mutte ei toi vaan jotenkin mahdu mun päähän?

Avatar
Morze
Viestit: 3143
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: FAQ

Viesti Kirjoittaja Morze » Ti 02.06.2015 17:53

Ei voida. Ainoa ratkaisu on, että portaista tehdään matalampia kuin alustan korkeus.

Edit: Toinen ratkaisu on, etä tehdään portaista ramppeja. Toivottavasti olette tasapainottaneet figut lyijyhauleilla ja magneeteilla.
Viimeksi muokannut Morze, Ke 03.06.2015 02:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “CB: Säännöt”