Kysymyksiä muutamista ITS-skenaarioista, erityisesti Beaconland

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Avatar
Chade
Viestit: 925
Liittynyt: Ma 03.06.2002 20:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Kysymyksiä muutamista ITS-skenaarioista, erityisesti Beaconland

Viesti Kirjoittaja Chade » Ke 24.06.2015 16:46

Lueskelin noita skenaarioita nyt tarkasti ja aika paljon jäi kysymyksiä. Tuntuu, että nuo on kirjoitettu vähän liian yleispätevästi, eikä tarkkaa turnauspelaamista silmällä pitäen (vrt Steamroller Masiinan puolella). Oletetaan, että kyseessä on normaali kahden listan ITS-turnaus. Patteri kysymyksiä:

Yleisiä:

1) Olenko oikeassa tulkitessani, että tapahtumien järjestys pelin alkaessa menee näin:
a) Parit, pöydät ja skenaario selviävät, tiedät mitä faktiota vastaan pelaat, mutta et tiedä listoja
b) Objektiivit asetetaan kentälle, vai pitääkö aina TO:n laittaa nämä?
c) Puhutaan maasto läpi, katsotaan tarvittaessa esim LOS-linjoja, että ollaan samaa mieltä
d) Heitetään/vedetään korteilla omat Classified-objektiivit
e) Valitset kahdesta listastasi kumpaa pelaat
f) Heitetään luutnanttiheitto, voittaja valitsee joko depon tai aloituksen määräämisen
g1) Jos voittaja valitsi depon, määrää hän nyt kumpi depoaa ensin ja mille puolelle
g2) Jos voittaja valitsi aloituksen määrää hän kumpi saa ensimmäisen vuoron
h) Luutnanttiheiton hävinnyt valitsee oman valintansa
i) Ensimmäisen depovuoron valinnut depoaa yhtä vaille kaikki ukkonsa, ilmeisesti tässä vaiheessa paljastuu vasta mitä listassa on?
j) Toisen depovuoron saanut depoaa juttunsa, nyt ensimmäisenä deponnut vasta saa tietää mitä on vastassa?
k) Depotaan vuorotellen viimeiset äijät
l) Toisen vuoron saanut käyttää halutessaan Command Tokenin ensimmäisen pelaajan kiusaksi
m) Ensimmäinen pelaaja aloittaa vuoronsa
VASTAUS: Kyllä (Dr. Icchan)

2) Saako skenualueita (dead zone, exclusion zone, jne) mitata a) depon aikana, b) milloin haluaa, c) vain silloin kun tuo vaikuttaa peliin? Saatko esim mitata, että missä menee dead zone, minne voi infiltroida, vai laitatko ukon ensin ja sitten mitataan? Entä jos meni vastustajan depozonelle/exclusion zonelle? Entä jos on rajalla?
VASTAUS: Ilmeisesti saa mitata ainakin laittomuudet pois silloin, kun yrittää depota jotain, sillä laitonta depoa ei saa tehdä. Epävarma. (Dr. Icchan)

3) Monessa skenaariossa konsolien räplääminen ja vastaavat vaativat Short Skillin. Voiko tätä koittaa kahdesti samalla orderilla?
VASTAUS: Ei (Dr. Icchan)

4) Jos saat Classified objektin, mitä et voi suorittaa (esim jotain mikä tarvitsee Engineerin, kun sulla ei sellaista ole) voitko heittää/vetää uudestaan, vai onko tilanne ns voivoi? Yhden saa toki aina vaihtaa HVT:n muiluttamiseen.
VASTAUS: Ei saa vaihtaa, eli tilanne on voivoi. (Dr. Icchania mukaillen)

Supremacy:

5) Saatko kysyä paljonko jonkin vastustajan ukon pistemäärä on? Jos ei, niin estääkö joku vain katsomasta PDF:stä tuota tietoa? Vissiin tilannetta, jossa samoilla näkyvillä varusteilla olisi kaksi eri pistehintaa ei juuri taida olla? Korkeintaan luutnantti/ei luutnantti versiot?
VASTAUS: Yksittäisten ukkojen pistemäärä on salaista tietoa ennen pisteytystä. (Dr. Icchan) Tämä ei estäne katsomasta PDF:stä hyvää arviota. (Chade)

6) Konsoleja voi pistää paskaksi. Saako tuhotuista konsoleista silti pisteet, jos ne on ehtinyt hakkeroida ennen paskaksi pistämistä? Tällöin varmaan konsolista kilpaillaan normaalisti, jos molemmat ovat onnistuneet rikkinäisen konsolin hakkeroimaan ennen sen tuhoa?
VASTAUS: Konsolista saa pisteen sillä hetkellä kun se hakkeroidaan, eli saat pisteet, vaikka konsoli myöhemmin tuhoutuisi. Mitä ilmeisimmin jaetun konsolin tapauksessa heitetään. (CB:n foorumi)

Nimbus Zone:

7) Ilmeisesti ainoastaan antennin sammuttaminen nappia painamalla lasketaan Disconnectin tekemiseksi? Tuo lasketaan pisteytykseen, vaikka ko antenni myöhemmin ammuttaisiin rikki? Voit ilmeisesti saada kolme pinnaa painamalla nappia yhdellä antennilla ja ampumalla loput rikki, jolloin vastustaja ei voi enää painaa nappia (tällöin Disconnected antennit sulle 1-0)?
VASTAUS: Kyllä. Nimbus-efekti tosin vaikeuttaa ampumista. (Dr. Icchan)

Beaconland:

Tässä hämäryyttä riittää. Ymmärsin, että jokainen Spesialisti saa automaattisesti yhden majakan (Beacon). Markkerit eivät voi kantaa majakkaa.

8) Tarkoittaako tämä, että jokaiselle spesialistille laitetaan viereen markkeri, joka kuvaa majakkaa ja liikkuu ko ukon mukana ennenkuin se laitetaan maahan/annetaan pois/kantaja kuolee?
VASTAUS: Kyllä. (Dr. Icchan)

9) Voiko päättää, ettei halua majakkaa jos haluaa vaikka depota Camo-markkerina?
VASTAUS: Mitä ilmeisimmin ei. (Dr. Icchan)

10) Voitko tehdä Hidden Deploymenttia majakan kantajalla? Jos kyllä, niin ilmeisesti paljastuminen vie suoraan figuuri-tilaan, koska markkerilla ei voi olla majakkaa?
VASTAUS: Kyllä voit, paljastut suoraan figuuriksi. (CB:n foorumi)

11) Voitko tehdä AD/Infiltrationia/Impersonation juttuja majakan kanssa?
VASTAUS: AD ja Infiltration toimii normaalisti (tosin muutut suoraan figuuriksi Camon tapauksessa). Impersonation kysymysmerkki. (Dr. Icchan ja muut)

12) Voiko Holoprojektorin käyttäjä tasolla 1 tai 2 kantaa majakkaa? Paljastuuko lvl 2:n tapauksessa oikea kantaja automaattisesti, sillä markkerit eivät voi kantaa majakkaa?
VASTAUS: Holo 1 todennäköisesti voi kantaa majakkaa normaalisti, koska ei ole markkeri. Holo 2:n kohdalla tilanne epäselvä. (Dr. Icchan)

13) Myös aktiivisen majakan voi ilmeisesti poimia ylös. Tarkoittaako tämä, että voit kuskata "pallon" eri zonelle ennen pelin loppua, jos huomaat, että jossain tarvitaan lisää? Voitko kuskata vastustajan majakoita? Poimitaanko ne ylös ilman testiä vain short skillin käyttämällä (huomattavasti helpompaa kuin vastustajan majakan disaploiminne)?
VASTAUS: Kyllä kaikkiin. (Dr Icchan, muut ja CB:n foorumi)

14) Saatko mitata ennen pelin loppua millä zoneilla mikäkin majakka on, vai seuraako pelin lopussa vasta jännittävä mittaus, jossa katsotaan osuitko 4" Dead Zone kaistaleelle, vai et?
VASTAUS: Mittaus vasta pelin lopussa. (Dr. Icchan)

15) Voiko inaktiivisen majakan pudottaa ilman aktivointia (eli ilman WIP heittoa)? Entä aktiivisen (oman tai vastustajan) majakan?
VASTAUS: Majakan pudottaminen (inaktiivinen tai aktiivinen) vaatii aina WIP heiton. Näin ollen inaktiivista majakkaa ei voi koskaan pudottaa, koska WIP heitto aktivoi majakan automaattisesti. (CB:n foorumi)

Kiitos vastauksista!
Viimeksi muokannut Chade, To 25.06.2015 15:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu

Avatar
Chade
Viestit: 925
Liittynyt: Ma 03.06.2002 20:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kysymyksiä muutamista ITS-skenaarioista, erityisesti Beaconland

Viesti Kirjoittaja Chade » Ke 24.06.2015 17:34

Muutamiin kysymyksiin löydetty vastaus CB:n foorumilta. Palankan antamia vastauksia.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Kysymyksiä muutamista ITS-skenaarioista, erityisesti Beaconland

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ke 24.06.2015 23:14

1. Kyllä

2. En ole varma, mutta depoaluehan on käytännössä pakko mitata, kun normiäijät ei saa sitä rajaa ylittää. Infiltroijillekin väittäisin, että ainakin vastustajan depoalueen saa mitata koska sinne ne ei saa mennä. Skenualueita ei saa mitata ennen kuin niitä pisteytetään, oli se sitten pelin lopussa tai kierroksen lopussa. Ei kuitenkaan koskaan pelin aikana.

3. Ei

4. Jos saat paskan classifiedin, et voi heittää sitä menemään. Muutenhan siinä arvonnassa ei olisi mitään järkeä kun kaikki ottaisi vain forward observereita ja heittäisi objektiiveja pois kunnes tulee se mikä miellyttää. HVT:n muilutus pisteytetään vasta pelin lopussa, vaikka voitkin vaihtaa siihen ihan missä tahansa vaiheessa peliä.

5.
These pieces of information are Private in Infinity:
» Your troopers’ Cost and SWC.
Pistehinnat pitää paljastaa vasta pisteytyksessä. Juu ei taida kovin montaa yksikköä olla jolla olis eri hinta samalla profiililla.

6. Saat pisteet jos olet ehtinyt hakkeroida konsolin.

7. Kyllä. Antennien rikkominen ei kuitenkaan ole ihan helppoa nimbus zonella, ne pitää saada Destroyed tilaan eli Damaged state ei riitä. Lisäksi kaikki ampumisesi niitä vastaan on -3 BS ja -1 B.

8. Kyllä.

9. Ilmeisesti ei, niille taitaa tulla se majakka pakosti. En ole 100% varma.

10. Jep

11. Yksikään impersonaattori ei ole spesialisti, mutta AD ja Infiltration toimii normaalisti

12. Kinkkinen kysymys. Holo 1 ehkä koska ei ole markeri, Holo 2:n kanssa täytyy vissiin odottaa N3 HS/CP kirjaa. Todennäköisesti kuitenkin kaikki niistä on markereita, tai mikään niistä ei ole markeri.

13. Ilmeisesti kyllä. Vaikka vastustajan majakan kuljetus tuntuu helpommalta, siihen palaa kuitenkin enemmän ordereita

14. Mittaus vasta pelin lopussa

15. Et voi pudottaa inaktiivista majakkaa, jonkun täytyy tulla ottamaan se sulta.

Avatar
Morze
Viestit: 3126
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Kysymyksiä muutamista ITS-skenaarioista, erityisesti Beaconland

Viesti Kirjoittaja Morze » To 25.06.2015 00:56

Dr. Icchan kirjoitti: 11. Yksikään impersonaattori ei ole spesialisti, mutta AD ja Infiltration toimii normaalisti
Kököh*Hacking device +.

Lisäksi mikä tahansa appula voi napata beaconin kyytiin joltain toiselta napilta tai maasta (olettaen, että ei ole vielä aktivoitu).

AD:n kanssa beaconit toimii vähänä samoin kuin Hidden debloyssa, markkeri laitetaan figuurille saman tien kun se tulee pöydälle.

Avatar
M0ca
Viestit: 699
Liittynyt: Ke 11.05.2011 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysymyksiä muutamista ITS-skenaarioista, erityisesti Beaconland

Viesti Kirjoittaja M0ca » To 25.06.2015 06:49

Morze kirjoitti:
Dr. Icchan kirjoitti: 11. Yksikään impersonaattori ei ole spesialisti, mutta AD ja Infiltration toimii normaalisti
Kököh*Hacking device +.
Etpä ole IMP-statuksen alla deplossa HD+:lla, joten suurin hyöty jää pois. Ilmeisesti sitä tässä haettiin?

Luide
Viestit: 20
Liittynyt: To 05.12.2013 23:44

Re: Kysymyksiä muutamista ITS-skenaarioista, erityisesti Beaconland

Viesti Kirjoittaja Luide » To 25.06.2015 11:23

Morze kirjoitti: Lisäksi mikä tahansa appula voi napata beaconin kyytiin joltain toiselta napilta tai maasta (olettaen, että ei ole vielä aktivoitu).
Myös aktivoituja beaconeita voi kantaa.
"When a troop picks up an Activated Beacon, it remains active and still counts as activated for the player who activated it, even if the troop carrying the Beacon belongs to another player. If the game ends in that situation, the Beacon will still count as an Activated Beacon for the player who activated it." (Palanka)
http://infinitytheforums.com/forum/topi ... d/?page=13

Avatar
Morze
Viestit: 3126
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Kysymyksiä muutamista ITS-skenaarioista, erityisesti Beaconland

Viesti Kirjoittaja Morze » To 25.06.2015 13:18

Enpä muistaut tuota, vaikka joskus kyllä varmaan luin.

Avatar
Chade
Viestit: 925
Liittynyt: Ma 03.06.2002 20:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kysymyksiä muutamista ITS-skenaarioista, erityisesti Beaconland

Viesti Kirjoittaja Chade » To 25.06.2015 15:11

Kiitos vastauksista! Näköjään tuli tarkennuksia kokeneemmillekin pelaajille. :) Päivitin vastaukset nyt avausviestiin helpomman luettavuuden takaamiseksi.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “CB: Säännöt”