Demo Deathmatch

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Avatar
Morze
Viestit: 3126
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Demo Deathmatch

Viesti Kirjoittaja Morze » To 20.08.2015 22:28

Interplanetaryssa peluutettiin Deathmatchia, missä spawnailtiin kentälle pistoolin kanssa ja tapettiin muiden hahmoja ja keräiltiin aseita laatikosta kahden orderin voimalla. Heräsi ajatus, voisiko sellaista soveltaa kevythenkiseen pelailuun ja demottamiseen esim. coneissa. Pöytään saisi tulla mukaan pelaamaan kun itselle sopii ja poistua myös, kuitenkin niin, että kolmen tapon jälkeen saisi esim. palkintopinssin ja "voittaisi pelin", ts. tekisi tilaa muille. Tälläisiä systeemejä olen nähnyt ruuhkautuvan pahasti joissain toisissa peleissä ja esim. 6 pelaajaa kerrallaan kuulostaa sopivan jouhevalta kierrosaikojen puitteissa.

Laatikoista saa siis varusteita ja päivityksiä taulukosta heittämällä samalla komennolla, kuin laatikkoa koskettaa ilman erikseen äytettyä short skilliä, WIP heittoa tms. Näissä säännöissä varustuksen sai käyttöön saman tien, ts. sitä pystyi käyttämään samalla komennolla, mikä kuulosti omaan korvaan hieman erikoiselta. Laatikkoa on kahta tyyppiä, siksi kaksi taulukkoa. Interplanetaryssa olleet taulukot sisälsivät aseita, joiden selittämiseen saattaisi mennä liian paljon aikaa ja vaivaa (kranaatinheittimet, miinat) joten kirjoittelin sitä uusiksi vapaalla kädellä. Samalla korvasin joitain voimakkaampia aseita ja kykyjä heikommilla, ODD ja spitfire antavat aika kylmää kyytiä vasta spawnanneelle. Tämä oli hieman hankalampaa kuin odotin, sillä tarkemmin ajatellen halusin välttää esim. shock ammunitionia, koska se olisi hyvin tilannekohtainen näillä säännöillä ja todennäköisesti aiheuttaisi vain ikäviä yllätyksiä ("Ai miten niin mä kuolin, mullahan oli se N:WI!"). Haittapuolena sitten suuri osa aseista omaa samanlaiset vahvuudet, i paljon naurata, jos aseina löytyy AP Heavy Pistol, Submachine Gun ja AP rifle. Jokainen on tietyssä tilanteessa paras, mutta mieluusti sitä kokeilisi jotain muutakin. Enkä oikein keksi, mihin, V: Couragea haluaisi käyttää saa ehdottaa korvaajaa. Foorumisofta teki taulukoista vähemmän luettavia, mutta kai noista selvän saa.

1. Taulukko
1 + 2ARM 11 Panzerfaust
2 Pistol (+1 Burst) 12 + 4ARM
3 EXP CCW 13 CH: Mimetism
4 + 4 ARM 14 MOV 8-4
5 Chain Colt 15 + 2ARM
6 + 3PH 16 X-Visor
7 CH: Mimetism 17 Super Jump
8 DA CCW 18 Combi Rifle
9 Chain Rifle 19 AP Rifle
10 Adrenalin (+1 order) 20 Adrenalin (+1 order)

2. Taulukko
1 + 3CC 11 MOV 8-4
2 MOV 8-4 12 + 3CC
3 V: Courage 13 Pistol (+1 Burst)
4 Assault pistol 14 Contender
5 V:NWI (act even when W=0) 15 Multispektral visor lvl 1
6 Submachine Gun 14 CH: Mimetism
7 Nanopulser 17 Climbing +
8 D.E.P. 18 Rifle
9 AP Heavy pistol 19 V:NWI (act even when W=0)
10 Adrenalin (+1 order) 20 Adrenalin (+1 order)

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Demo Deathmatch

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » To 20.08.2015 23:12

Helppoja ja hyviä abilityjä deathmatch tyylisiin peleihin:
- Hyperdynamics
- Martial Arts L1
- 360 vision
- Sixth Sense L1
- Breaker Combi tai Breaker Pistol. Nämä siis tarkoituksena antaa etua silloin jos vastustaja on onnistunut nappaamaan itselleen lisää panssaria.

V:NWI voisi ihan yhtä hyvin olla vain toinen woundi, semmoinen on ehkä helpompi selittää kuin tajuttomuus tila jossa voi vielä kuitenkin toimia. Tajuttomat tyypithän ei kuitenkaan jää kentälle makaamaan.

Avatar
Hammerheart
Viestit: 3098
Liittynyt: La 01.02.2003 17:52
Paikkakunta: Espoo

Re: Demo Deathmatch

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » To 20.08.2015 23:14

Olenko vain sokea, vai puuttuuko tuolta haulikot ja flamerit?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Avatar
Morze
Viestit: 3126
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Demo Deathmatch

Viesti Kirjoittaja Morze » Pe 21.08.2015 00:27

Hammerheart kirjoitti:Olenko vain sokea, vai puuttuuko tuolta haulikot ja flamerit?
Ihan syystä. Haulikoissa on impact templateineen aika paljon sellaista pikkusäätöä, joka ei todennäköisesti tule pelin aikana vastaan, mutta mahdollisesti kuitenkin. Ei viitsi houserulettaakkaan niitä pois, kun kuitenkin haluaisi pitää varusteet jokseenkin samoina kuin peruspelissä. Flamerit eivät ole oleellisesti erilaisia chain aseista yksiwoundiseille kavereille, joilta puuttuu tulelle herkkä varustus. Vaatisi kuitenkin taas yhden ammustyypin selittämisen.
Dr. Icchan kirjoitti:Helppoja ja hyviä abilityjä deathmatch tyylisiin peleihin:
- Hyperdynamics
- Martial Arts L1
- 360 vision
- Sixth Sense L1
- Breaker Combi tai Breaker Pistol. Nämä siis tarkoituksena antaa etua silloin jos vastustaja on onnistunut nappaamaan itselleen lisää panssaria.

V:NWI voisi ihan yhtä hyvin olla vain toinen woundi, semmoinen on ehkä helpompi selittää kuin tajuttomuus tila jossa voi vielä kuitenkin toimia. Tajuttomat tyypithän ei kuitenkaan jää kentälle makaamaan.
Ihan hyviä pointteja. Toista woundia mietinkin, mutta jostain syystä pidin N:WIn, mutta taitaa silti olla noin simppelimpi. Martial Artsit taidan silti pitää poissa sen mukana tulevien kykyjen takia. 360-visor on ihan hyvä, Sixth sense lvl1 mahdollisesti kanssa. Pitää katsoa, miten nuo loput toimii muiden kykyjen kanssa.

Avatar
Morze
Viestit: 3126
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Demo Deathmatch

Viesti Kirjoittaja Morze » Pe 21.08.2015 09:08

Ok, tein päiväityksiä. Combirifle, AP Heavy pistol ja MSV1 saivat mennä ja tilalle mm. Breaker aseita.

1 + 2ARM 11 Panzerfaust
2 Pistol (+1 Burst) 12 + 4ARM
3 EXP CCW 13 CH: Mimetism
4 + 4 ARM 14 MOV 8-4
5 Chain Colt 15 + 2ARM
6 + 3PH 16 X-Visor
7 CH: Mimetism 17 Super Jump
8 DA CCW 18 Rifle
9 Chain Rifle 19 AP Rifle
10 Adrenalin (+1 order) 20 Adrenalin (+1 order)


1 + 3CC 11 MOV 8-4
2 MOV 8-4 12 + 3CC
3 Hyperdynamics lvl1 (+3 dodge) 13 Pistol (+1 Burst)
4 Assault pistol 14 Contender
5 2nd Wound 15 CH: Mimetism
6 Submachine Gun 14 360-visor
7 Nanopulser 17 Climbing +
8 D.E.P. 18 Breaker Rifle
9 Breaker Pistol 19 2nd Wound
10 Adrenalin (+1 order) 20 Adrenalin (+1 order)

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Demo Deathmatch

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » La 22.08.2015 01:12

Jess, nyt näyttää paremmalta.
Ei kannata muuten tuomita ennen kuin on kokeillut, toi oli ihan kivaa semmosessa nopeassa pelissä johon oli tosi helppo ottaa pelaaja sisään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “CB: Säännöt”