ITS 2016 N&T FAQ

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

ITS 2016 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ti 08.09.2015 14:35

Talvisodan ITS FAQia päivitetty yleisempään muotoon. Käytetään jatkossa N&T turnauksissa:

https://docs.google.com/document/d/1VmU ... sp=sharing

- Speculative Fire on sallittu myös äärettömän korkeiden rakennusten sisälle
- Armory skenaariossa kaikki tulokset panoplyn booty taulukosta lasketaan pisteeksi
- Ellei toisin sanota, tikkaat lasketaan olevan 25mm leveät riippumatta todellisesta leveydestä, eli kaikki isommalla basella olevat eivät voi niitä käyttää
- Pronettavan ukon siluetti kutistuu vain pystysuunnassa, ei sivusuunnassa
- Troop pronessa saa coverit alempana olevia vastaan vain, jos basen alareuna on ylempänä kuin vihollisen siluetin yläreuna
- Breaker aseet ja Marksmanship lvl1+ aiheuttaa vain yhden BTS rollin kohteessa ja rollin failaus aiheuttaa shock efektin. Bioja Shock Immunityllä poistaa vain shock efektin rollista, ei vaikuta breaker efektiin (puolitettu BTS). Total Immunity poistaa molemmat efektit ja sallii vastustajan rollata kumpaa stattia tahansa vastaan.
- Defensive Hacking Device saa käyttää vain gadget lvl 1 toisin kuin taulukossa sanotaan.
- Engage muuttuu idleksi jos vastustaja kiipeää seinälle ja sinulla ei ole climbing plus skilliä.
- Jos troopilla on sekä religious ja courage, Couragella avulla voi päättää ilman nopparollia failaako vai onnistuuko gutsissa.
- Sabotage classified kohde kirjataan ylös omassa deployment vaiheessa, ennen reservejä
- Camo troop jonka base on isompi kuin 25mm joutuu käyttämään siluettinsa levyistä camo markeria. LoSit tsekataan troopin oikeaa siluettia käyttäen
- Shoot + Move: Burstin jako ja kohteet valitaan kun Shoot skilli julistetaan. Ampumispaikan voi vielä valita toisen short movement skillin jälkeen, mutta valitusta paikasta pitää pystyä ampumaan kaikkiin kohteisiin. Poikkeuksena Template aseet joiden paikka ilmoitetaan heti skilliä julistaessa (myös AROna).
- Baggage troopit voi canceloida short skillillä Unloaded statuksen btb kontaktissa toiselta troopilta. Troop ei ole Unloaded statuksessa ennen kuin se on käyttänyt KAIKKI ammukset aseestansa. Ammukset palautuvat samalle tasolle kuin ne oli ennen deploymentia.
- Booty L2 skillillä saat rollata kerran joko Booty L1 tai Booty L2 taulukosta. Booty L1 taulukosta ei rollata vielä erikseen.
- G:Synch/G:Servant ja coordinated orders sallii servantien ja synchien liikuttamisen samalla kun niiden omistaja liikkuu, samat rajoitukset tulee niihin kuin omistajiinkin (Spearheadille puolitettu burst, osallistujille burst 1 jne.).
- G:Servanteja ei ole pakko aktivoida kun sen omistajan aktivoi, eli doctoria tai engineeriä voi edelleen pitää linkissä.
- Fairy Dust toimii hakkerointeja vastaan kuten partial cover toimii ampumista vastaan, eli efektit jotka puolittavat BTS:n puolittavat vain pohjastatin, ei Fairy Dustin bonusta
- Ukon kääntäminen on mahdollista vain Move, Climb, Jump, Dodge, Change Facing tai Warning skilleillä. Osana failattua Guts movea saa myös kääntyä, paitsi jos liike on proneen menemistä.
- Jos Logistic maastokappaleesta saa booty rollilla moottoripyörän ja käyttäjän siluetti on suurempi kuin moottoripyörän siluetti, käytetään alkuperäistä siluettia. Muussa tapauksessa korvaa alkuperäinen siluetti moottoripyörän siluetilla. Moottoripyörän rajoitukset ovat kumulatiiviset alkuperäisen profiilin rajoitusten kanssa.
Eli siluetit 1-3 muuttuvat 4:ksi, ja 5-8 pysyvät ominaan.
- Unconscious ja spawn embryo tilassa olevat figut lasketaan vielä kuuluvan omaan combat groupiinsa, eli et voi toisesta combat groupista siirtää command tokenilla troopeja toiseen combat groupiin jonka yhteenlaskettu troop määrä on 10. Vain troopit jotka ovat dead statessa ei lasketa kuuluvan enää mihinkään combat groupiin, eli niiden tilalle voi siirtää ukkoja. Kannattaa ottaa niitä doctoreita!
- Speculative firen ainoat modifierit on range ja SF:n oma -6. Targeted sääntö kuitenkin pätee.
- Super Jump ensimmäisenä short skillinä käyttää ensimmäistä MOV arvoa, Super Jump toisena short skillinä käyttää toista MOV arvoa. Kokonaisliike ei saa koskaan ylittää MOV arvojen yhteenlaskettua summaa.
- Jos combat groupin koko jostain syystä ylittää 10 trooppia esim. doctoroinnin, hidden deploymentin tai command token siirtojen takia, viimeisin troop lisäys combat groupiin joutuu omaan combat groupiinsa.
- Infiltration skillit eivät stackaa toistensa kanssa.
- Kinematika L2 EI stackaa L1:n kanssa.
- Total Immunity ei suojaa hacking attackien erikois"ammuksilta".
- G:Synch/G:Servant ja G:Jumper kohteiden disablointi onnistuu Blackout hacking attackillä, eikä hacking attackeillä jotka aiheuttavat Isolated statuksen. Onnistunut Blackout hyökkäys disabloi kohteen ja on inaktiivinen kunnes korjataan Engineerillä.
- Metachemistry ja Booty: Rollaus taulukosta tehdään ennen kuin troopin lopullinen deployment paikka on valittu, kuitenkin sen jälkeen kun figu on otettu esille deploymentia varten. AD troopit joilla on metachemistry tai booty rollaavat heti deploymentin jälkeen, ennen AROja.
Viimeksi muokannut Dr. Icchan, La 20.08.2016 10:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Der Dexter
Viestit: 3697
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: ITS 2015 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Ti 08.09.2015 16:24

- Engage muuttuu idleksi jos vastustaja kiipeää seinälle ja sinulla ei ole climbing plus skilliä.


pitäiskö ton muuttua kuitenkin dodgeksi, eikä idleksi, sillä muutenhan et saa väistää mitään vaikka yrität?
toki liike suoritetaan loppuun ja näet missä kaveri menee, joten omaksi mokaksihan tuo menee toki, mutta silti...
Aliquando Insanire Iucundum Est

"One by one, only the good die young, they're only flying too close to the sun"-Queen
In memoriam 31.12 2009

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS 2015 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ti 08.09.2015 16:36

Der Dexter kirjoitti:- Engage muuttuu idleksi jos vastustaja kiipeää seinälle ja sinulla ei ole climbing plus skilliä.


pitäiskö ton muuttua kuitenkin dodgeksi, eikä idleksi, sillä muutenhan et saa väistää mitään vaikka yrität?
toki liike suoritetaan loppuun ja näet missä kaveri menee, joten omaksi mokaksihan tuo menee toki, mutta silti...
Ehkä pitäis, mutta toi on nyt virallisesti ruletettu noin. Ja voihan se toki ensin tehdä jonkun muun kuin liikkeen ja vasta engage aron jälkeen kiivetä seinälle.

Der Dexter
Viestit: 3697
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: ITS 2015 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Ti 08.09.2015 16:41

totta, ja siinä tilanteessahan sillä ei niin väliä, ei se saa vapareita ampua. Tai saa, jos juoksee selustaan.

kyllä ton pitäis change facingiksi tai dodgeksi muuttua, ei idleksi. no joo, taas noita kusutus-techejä, vielä lisää...
Aliquando Insanire Iucundum Est

"One by one, only the good die young, they're only flying too close to the sun"-Queen
In memoriam 31.12 2009

Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7520
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: ITS 2015 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Ti 08.09.2015 17:40

Se feilatun engagen idlaus on kyllä ankeaa, mutta ei voi minkään.

Pitäisikö tuota super jump kohtaa tulkita niin, että jos esim. Tarik Mansuri päättää ampua ensin ja liikkua vasta sitten, saa se liikkua vain 4" eikä 6"?
Ostetaan LotR-kirjoja ja Mordorin örkkejä. Kts. omv-alue.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS 2015 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ti 08.09.2015 19:19

jamovoima kirjoitti: Pitäisikö tuota super jump kohtaa tulkita niin, että jos esim. Tarik Mansuri päättää ampua ensin ja liikkua vasta sitten, saa se liikkua vain 4" eikä 6"?
Ei. Sääntökirjassa on kirjoitusvirhe superjumpin kohdalla joka antaa ymmärtää, että jos tekee kaksi liikettä superjumpilla niin ne molemmat käyttäisi ensimmäistä movement arvoa. Tuon tarkoituksena on siis vain korjata se, eli eka liike käyttää aina ekaa movement arvoa ja toka liike tokaa movement arvoa, oli se sitten hypyllä, kiipeilyllä tai kävelyllä.
jamovoima kirjoitti:Se feilatun engagen idlaus on kyllä ankeaa, mutta ei voi minkään.
Asiaa hämärtää vielä se, että toi vaikuttaa vain climbing plussan kanssa. Jos teet superjumpin katolle, niin sinne se engage trooppi kyllä tulee perässä ihan normaalisti.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS 2015 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Pe 02.10.2015 16:52

Päivitetty, lisätty Metachemistry ja Booty rollausvaihe.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS 2015 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » La 30.01.2016 02:44

Päivitetty CB:n uusimman FAQin ansiosta. Lisätty myös kohta joka estää ally bonuksen saamisen CC:ssä null statessa olevista allyistä.

Ratovaari
Viestit: 3266
Liittynyt: Ti 22.11.2005 23:43
Paikkakunta: Lahti

Re: ITS 2015 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Ratovaari » To 18.08.2016 22:44

Onko ITS 2016:sta suunnitteilla N&T faqia?
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS 2015 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Pe 19.08.2016 11:48

On, kuhan vain kerkeis käydä läpi ton nykysen. Ei ole aiemmin ollut tälle kysyntää hirveästi muissa kuin omissa turnauksissa niin ei ole jaksanut tehdä asialle mitään. Otetaan korvan taakse käsittelyyn.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS 2016 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » La 20.08.2016 10:51

Päivitetty 2016 vuodelle. Osa kohdista poistettu (kuten booty ja infiltrointi stackays) koska ne löytyy CB:n omasta FAQista. Tätä FAQia varten joutuu siis myös konsultoimaan CB:n FAQia.

Tärkeimmät muutokset:
- Engaged statuksen päättämisen ajoitus tajuttoman troopin kanssa.
- Total Immunity toimii hacking attackien spesiaaliammuksia vastaan.
- Booty ja Metachemistry rollataan reservien jälkeen.
- Moottoripyörän saaminen booty taulukosta ei muuta siluettia.

Ehdotuksia ja parannuksia otetaan vastaan.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS 2016 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ma 22.08.2016 12:38

Lisätty pätkä G:Synch/G:Servanteista engaged tilassa.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS 2016 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ti 30.08.2016 11:51

Lisätty pätkä holoprojector 1 ja hackable traitistä.
Viralliset forumit eivät päässeet yksimielisyyteen miten tuo pitäisi pelata eikä virallista vastausta ole kuulunut.
Syy miksi päätin ettei todellista kohteen tyyppiä tarvitse kertoa, on pitää holoprojector 1 käyttökelpoisena heavy infantryille tai hakkereille joilla on se (Kanren, Sepulchre, Ayyar). Muussa tapauksessa heti kun astuisit hacking arealle ja sinun pitäisi kertoa onko se heavy infantry vai hakkeri, paljastaisi se välittömästi koko yksikköprofiilin mikä ei tuntunut olevan se idea holo1:ssä.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS 2016 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » To 19.01.2017 12:13

Pieni päivitys Fairy Dustiin ja Firewalliin. Efektit jotka puolittavat BTS:n puolittaa myös Firewallin antaman bonuksen, eli lopullisesta arvosta. Se ei siis toimi kuten partial cover niin kuin aiemmin oli pelattu.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS 2016 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ma 23.01.2017 13:46

Taas pieni päivitys koskien TAG pilotteja. Kun pilotti dismounttaa TAGista, myös TAG lasketaan aktivoituneeksi ja siihen voi AROttaa.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: ITS 2016 N&T FAQ

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ke 05.04.2017 13:52

Lisätty maininta MSV2/savu kombosta. Eli saa ampua takaisin mihin tahansa pisteeseen, eikä vain siihen pisteeseen mistä ammutaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “CB: Säännöt”