FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Avatar
Morze
Viestit: 3126
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Morze » Ke 09.12.2015 20:33

http://static.infinitythegame.com/archi ... -FINAL.PDF

Jaa. Näköjään dodge ottaa miinuksia low visibility zonessa. Vaikka olisi esim. lähiksessä.

Ja onhan tuolla muutakin jännää:
Does the Regular Order used for a Coordinated Order
need to be from the same Combat Group as the
coordinated troopers?


No.
Viimeksi muokannut Morze, To 10.12.2015 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Der Dexter
Viestit: 3697
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Ke 09.12.2015 22:35

On kyllä menty taas logiikka edellä...

Toki, kyllähän se raw toimii, kait...
Aliquando Insanire Iucundum Est

"One by one, only the good die young, they're only flying too close to the sun"-Queen
In memoriam 31.12 2009

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ke 09.12.2015 22:39

In the reactive turn, when can you measure the Zone of
Control?
Immediately before declaring a Zone of Control ARO.
Eli siis tarkoittaako myös siis sitä, että mittauksen jälkeen on pakko tehdä joku ZoC ARO vai voiko mittauksen jälkeen vaihtaa vaikka pistooliammunnaks yms yms? Itse menisin ensimmäisellä vaihtoehdolla, toisaalta siinä kyllä vähän katoaa koko mittauksen idea.

Pari hyvää muutosta ollaan sentään saatu ihan virallisiin kansiin, eli siluetit eri tasoilla on base-to-base contactissa.

Metachemistryn rollauksessa olisi ollut hyvä kysyä englannin kielisiltä neuvoa, reipas enemmistö englantia puhuvista kun oli sitä mieltä, että ne rollataan ennen deploymentia. Puolalaiset oli arvannu Corvus Bellin tarkoituksen sitten oikein. Perkele, paska skilli nytte. Sama juttu bootylle, mutta metachemistryllä pahempi kun niitä useimmiten käytetään extremely impetuous troopeilla.
When declaring a Dodge in Reactive Turn, the movement
of the Dodge ends in the Trigger Area of a Mine. Does
this make the Mine activate? Does the declared Dodge
Skill avoid the damage of the Mine?
Yes, a Mine is activated by an Order or ARO if enemy
troops is in its Trigger Area. Following the Order
Expenditure Sequence (pag. 31) in the Declaration of
AROs it states that if movements are declared the
player measures the movement distance and specifies
where the trooper would be at the end of its movement
path, therefore the Dodge roll would a Face to Face Roll
against the trooper that declared the Order and a Normal
Roll against the Mine. In the case of failing the Normal
Roll or losing the Face to Face Roll, the Dodge movement
does not occur, so the Mine does not activate.
...Eli jos dodgetan AROna miinan kantamalle, miina räjähtää vain jos onnistun dodgessa, mutta ei osu muhun koska onnistuin dodgessa? Eli käytännössä siinä on vain 15% mahdollisuus, että miina osuu muhun (miinoja dodgetaan PH -3:lla, mutta dodgen onnistumiseen se ei vaikuta).
Morze kirjoitti:Jaa. Näköjään dodge ottaa miinuksia low visibility zonessa. Vaikka olisi esim. lähiksessä.
Mitenköhän sitten jos ottaa savun läpi ampumista? Säännöissä kun aika selkeesti näissä tapauksissa sanotaan, että savun läpi dodgessa ei tule penaltyä vaikka savu on zero visibility zonea.
If a trooper with G: Remote Presence and V: Dogged
enters the second level of Unconsciousness, can he use
Dogged?
Yes, because V: Dogged can activate when the trooper
entered the Unconscious state.
Zombirobotit iskee.
Can you delay the ARO with a trooper in Hidden
Deployment?
Yes, but you have to place the TO Camouflage Marker,
cancelling the Hidden Deployment state
YESSSSSS

Avatar
Morze
Viestit: 3126
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Morze » Ke 09.12.2015 23:43

Dr. Icchan kirjoitti: Mitenköhän sitten jos ottaa savun läpi ampumista? Säännöissä kun aika selkeesti näissä tapauksissa sanotaan, että savun läpi dodgessa ei tule penaltyä vaikka savu on zero visibility zonea.
¯\_(ツ)_/¯

Kai jos RAWina tän perusteella mennään, savu vaikuttaa dodgeen vähemmän, kuin esim. Nimbus.

Swarm grenadien aiheuttamien lättyjen ääretöntä korkeutta hyödyntämistä odotellessa.

Der Dexter
Viestit: 3697
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » To 10.12.2015 13:06

on toi kyl taas, eihän ne itekkään osaa kieliä, ARO delay ei tosiaan ole ARO, vaan ei tarvitse julkistaa aroa vielä ekan skillin jälkeen, vaan vasta tokalle osalle jos haluaa, lukee ihan selkeästi kirjassa.

Eli TO-camot paljastuu jos joku kävelee niiden LOSissa, aika kohtuullinen nerffi sille abilitylle.
Aliquando Insanire Iucundum Est

"One by one, only the good die young, they're only flying too close to the sun"-Queen
In memoriam 31.12 2009

Avatar
Morze
Viestit: 3126
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Morze » To 10.12.2015 13:42

Der Dexter kirjoitti:on toi kyl taas, eihän ne itekkään osaa kieliä, ARO delay ei tosiaan ole ARO, vaan ei tarvitse julkistaa aroa vielä ekan skillin jälkeen, vaan vasta tokalle osalle jos haluaa, lukee ihan selkeästi kirjassa.

Eli TO-camot paljastuu jos joku kävelee niiden LOSissa, aika kohtuullinen nerffi sille abilitylle.
En kyllä ymmärrä, mistä kaivat tuon logiikan. ARO (discover) paljastaisi HD:n suoraan figuuriksi. Tuossa vain lisätään, että jos haluat viivyttää AROa HDssa olevalla troopilla (markkeria vastaan, teoriasssa myös SS1:llä), tulee se laittaa pöytään markkerina. Luonnollisesti aina ei tälläistä halua tehdä, jolloin siis myös menettää option tehdä AROn, mikäli markkeri itsensä paljastaa. Sääntökirjahan ei sano tälläisestä juuta eikä jaata, jolloin kyseessä voisi olla erratan paikka. Hitusen tuossa joutuu maalaisjärkeä käyttämään, mutta ei tuo ylitsepääsemättömän sekava ole.

Sikäli ihan linjassa N3: interaktiivisuuden lisäämisen kanssa. Muutoinhan voisi käydä ikävästi, että AROja tulisi täysin odottamattomasta suunnasta aktiivisen pelaajan paljastaessa markkerin.

Der Dexter
Viestit: 3697
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » To 10.12.2015 14:42

Morze kirjoitti:
tulee se laittaa pöytään markkerina. Luonnollisesti aina ei tälläistä halua tehdä

aivan, ja jos sääntöjä lukee esmes sääntökirjasta, niin ilman (tyhmää kieleitaidotonta) FAQia näin ei tarvitse tehdä, vaan voi odottaa sen toisenkin skillin, voiko ampua tai olla discoveroimatta. Nyt jos haluat tollasen option. joudut laittamaan markerisi näkyville hiddenistä, mitä ei ole joutunut tekemään. Nerf?
Aliquando Insanire Iucundum Est

"One by one, only the good die young, they're only flying too close to the sun"-Queen
In memoriam 31.12 2009

Avatar
Morze
Viestit: 3126
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Morze » To 10.12.2015 14:54

Der Dexter kirjoitti:
Morze kirjoitti:
tulee se laittaa pöytään markkerina. Luonnollisesti aina ei tälläistä halua tehdä

aivan, ja jos sääntöjä lukee esmes sääntökirjasta, niin ilman (tyhmää kieleitaidotonta) FAQia näin ei tarvitse tehdä, vaan voi odottaa sen toisenkin skillin, voiko ampua tai olla discoveroimatta. Nyt jos haluat tollasen option. joudut laittamaan markerisi näkyville hiddenistä, mitä ei ole joutunut tekemään. Nerf?
Kuten sanoin, täysin edikan hengen mukaista. Olettaisin, että tässä alkuperäinen tulkinta olisi enemmänkin väärässä, ei "tyhmä ja kielitaidoton" FAQ.

Mutta menee hiusten halkomiseksi. Saa sanoa, ettei tykkää.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » To 10.12.2015 17:28

Mä tykkään.

Der Dexter
Viestit: 3697
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Pe 11.12.2015 12:24

no joo, ongelmana on se että kielitaidottomat ihmiset luo FAQeja, vastauksia kysymyksiin joihin on yksitkäsitteinen vastaus säännöissä, ja luovat enempi ongelmia vastauksillaan.

Kuten vaikka battlegroupit, niin onko näissäkään mitään itus jos ne orderit tulee toisesta groupista? ei taas olla menty järki edellä...
on kuitenkin eroa paljon siinä, että onko säännöt vajaasti kirjoitetut, vai onko niitä edes luettu kun faqutetaan.
Alkaa vaan vaikuttamaan pelaamiseen, kun sääntöjä kaivetaan eka sääntökirjasta, sitten käydään errata läpi, sitten faqut ja tarkistetaan päivämäärät, mikä arvonta on voimassa sillä kierroksella...
Aliquando Insanire Iucundum Est

"One by one, only the good die young, they're only flying too close to the sun"-Queen
In memoriam 31.12 2009

Avatar
STB
Viestit: 244
Liittynyt: Ma 22.12.2003 16:19
Paikkakunta: Hki

Re: FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja STB » Pe 11.12.2015 17:11

Ihan näin ohimennen; mistäs mä tiedän mitä kaikkia sääntömuutoksia painettuun kirjaan nähden ylipäänsä on olemassa? Ja ovatko ne niin oleellisia, että aloittelijan kantsis niihin kauheesti ees huomiota kiinnittää?

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Pe 11.12.2015 18:20

FAQit tulee aina ladattavaks corvus bellin sivulle, samasta paikkaa mistä ne säännötkin lataa. Jos ei seuraa mitään CB:n feedejä, niin niitä voi sitten satunnaisesti käydä vilasemassa tai jos tulee sääntökinkkinen kysymys pelin aikana. Turnaukseen mennessä kannattaa myös käydä tarkistamassa onko tullut faquja, ne on yleensä oletuskohtaisesti kuitenkin käytössä. Kaveripeleissähän noilla ei ole mitään merkitystä kunhan molemmilla on kivaa.

Der Dexter
Viestit: 3697
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Ke 16.12.2015 04:47

Can troopers move through obstacles that do not exceed
the height of their Silhouette Template? Then is that
movement considered “up and down” or does it count as
if they were always at ground level?

Troops can vault and they are considered to be moving
up and down.

Tässähän tuo oli. Edikan liikkumiseen iso mutos, että liikutaan oman siluetin pienemmät terrainit läpitte, negatoitiin aika tehokkaasti.
Ja eikun laskemaan jokaisen laatikon korkeutta mistä liikutaan, eiku?
Aliquando Insanire Iucundum Est

"One by one, only the good die young, they're only flying too close to the sun"-Queen
In memoriam 31.12 2009

Avatar
Morze
Viestit: 3126
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Morze » Ke 16.12.2015 10:27

No ei kai tuokaan mikään maailmanloppu ole? Itse olen suorastaan halunnut ylöspäinsuuntaista liikettä, että pääsee ampumaan hankalassa paikassa olevaa kohdetta kesken liikkeen. Se, että liike on edes mahdollinen ilman hyppyjä on yleensä tärkeämpää, kun joku random LoFi. Ei tartte mittailla juuri enempää kuin sekään, onko kappale siluetin kokoinen. + Ground level voi olla aika tulkinnanvarainen käsite epätasaisemmassa maastossa.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ke 16.12.2015 10:51

Eihän tästä kauaa ole kun infinityn foorumeillakin Palanka vahvisti, että esteet joiden päälle ei pääse seisomaan, kulkee läpi menemättä yhtään ylöspäin. Esteet joiden päälle base mahtuu joutuu kulkemaan ylös. Tarkoituksena vissiin estää esim. tagien monen tuuman ilmainen liike kun ne kiipee katolle joka on vain pari milliä niitä lyhyempi. Aidan läpi menemisestä ei edelleenkään tule ylimääräisiä tuumia. Ihan järkevää mielestäni, vaikka monissa tapauksissa ehkä hidastaakin liikemittailuja.

EDIT: Luin sen kohdan uudestaan ja selvityksen forumilta (huokaus...) ja nyt tiedän mitä ne tolla haki takaa. Elikkä siis jos trooppi joutuu ylittämään esteen, AROja varten sen lasketaan ikään kuin kulkevan sen esteen päältä, mutta se ei kuitenkaan vaikuta sen liikkumisetäisyyteen. Eli AROja napsuu jos kävelet aidan läpi ja aidan päällä joku näkee sut.

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » To 21.07.2016 10:15

Uus FAQ ilmestyny:
http://assets.infinitythegame.net/downl ... 1/faqs.pdf

Pari jännää juttua, pari tyypilliseen espanjalaiseen tyyliin sekavaa juttua.

- Vaikka säännöt sanoo, että lossit vedetään mistä tahansa kohti siluettia, se kuitenkin tarkoittaa vain front arcia. Perseestä ei siis näe.

- White Noisen sijainnin laillisuuden mittaaminen on edelleen mysteeri.

- Bootyt ja Metachemistryt rollataan pelaajan deployment vaiheen lopussa, eli sitten kun kaikki figut on pöydällä.

- Delayn ilmoittaminen on pakollista ja hidden deploymentista paljastuu TO camo markeriksi. Jos et siis ilmoita mitään AROa, se lasketaan olevan ARO tilaisuuden hylkäys.

- Symbiont ja Transmutation troopeille Guts check tehdään ennen profiilin muutosta.

- Jos failaa dodge rollin joka johtaisi miinan alueelle, miina ei räjähdä.

- Visibility modifierit tulee dodge rolliin myös lähiksessä jos on sen visibility alueen sisällä ja vaikka dodgeisi ilman loffia, esim. templatea loffin ulkopuolelta.

- Suppressive Fire peruuntuu jos failaa Gutsin.

- Suppressive Firessä käytetty ammustyyppi päätetään vasta sitten kun ampuu, eikä Suppressiin mentäessä.

- AP+Shock ammus Bioimmunityä vastaan on ARM rolli puolitettua panssaria vastaan. Shock ammusta vastaan Bioimmunityllä saa päättää ottaako ARM vai BTS rollin.

- Kaikki camo markerit estää cautious movet ja re-camot, jos niillä on lof. Hidden deploymentistä pitää tulla esiin TO camo markeriksi jos haluaa estää recamot jne.

- Perimeter aseilla on 6-4 move.

- AeroCam on 360 visor equipmentia jonka voi lootata.

- HoloEchoilla on sama LoS arc kuin omistajalla.

- Coordinated order pitää käyttää samasta groupista kuin troopit jotka sen käyttää.

- Classified objective kortin saa vaihtaa jos saat kaks samaa tai saman mikä on jo valittuna.

- Deployable Equipmentit ei voi olla targetina Classified Objectiveille (Data Scan, Extreme Prejudice...)

- Engaged tilan "voi" canceloida jos kaikki vastustajat on Dead tai Null tilassa (kansa on tästä jakaantunut, kukaan ei tiedä muuttuiko mikään).

Avatar
Dr. Icchan
Viestit: 3104
Liittynyt: Ti 28.07.2009 21:51
Paikkakunta: PK-seutu
Viesti:

Re: FAQ keskustelu: Dodgeista ja modifiereista

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » La 23.07.2016 12:33

FAQ päivitetty taas, versio 1.2: http://assets.infinitythegame.net/downl ... 2/faqs.pdf
Muutokset punasella.

- ZoC ARO mitataan resoluutiovaiheessa, milloin kaikki muutki ranget mitataan. Paska nakki markerille jos et ollukaan rangella.

- LoS vedetään edelleen vain etusektorista.

- Bootyt ja MetaChemistryt rollataan kun reservitki on laitettu.

- Ei vieläkään tarkennusta miten ja missä vaiheessa Engaged tila voidaan canceloida kun vastustajat on joko null tai dead tilassa.
(EDIT) Forumilta poimittua: Ilmeisesti aktiivisella vuorolla oleva pelaaja voi päättää oman troopinsa Engaged tilan. Tarina ei kerro päättääkö se sen elossa oleville troopeille vai myös tajuttomina makaaville ja onko se on/off kytkin ja milloin päätös pitää tehdä.

- Kohdat Bruantin ja Seed Soldierien camo fireteam jäsenyydestä poistettu, eli sääntöjen mukaan ne ei voi olla camo tilassa fireteamissä.

- Isolated tilassa olevat troopit ei voi olla osana Coordinated Orderia.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “CB: Säännöt”