Glasshammer Open sotaretki

Voit lähettää oman kertomuksesi omista sotakokemuksistasi. Kuvat taistoista ovat raporteissa aina ehdottoman suotavia.
Inouj

Glasshammer Open sotaretki

Viesti Kirjoittaja Inouj » To 25.10.2018 13:00

Moro

Viime viikonloppuna käytiin Rikun kanssa Englannin Telfordissa sotimassa Glasshammer Gamingin poikien ekassa Open turnauksessa. Turnauksessa oli pitkälti ETC -säännöt, 5 kiekkaa ja 80 pelaajan kapasiteetti. Turnauksen listat löytää täältä: http://downunderpairings.com/Tournament ... mentID=482

Tässä yleisön pyynnöstä nopeat sepustukset mun peleistä:

Peli 1, vs Lewis Morville, SW+AM+IK
Frontline Warfare, Contact Lost, Spearhead Assault

Pregame: Mulle Vexator Mask, Lewis otti Wulfen Stonen ja Aquilan.

Deployment:

Mä deposin aika taakse, vehiclet ihan takareunaan, ravat koskemaan ruinia. Coven unitit ja charrat palloon, wychit isoon ruiniin. Lewis depos knightit ja astrat aika taakse, sw unitit palloon keskelle ja yks infantry squad screenaamaan.

Aloitus: Lewis (+1)

Lewis eteni aika varovasti, perilssas primaris psykerille kolme haavaa ja aktivoi -1 to hit myrskyn. Ampui helverineillä razorwingiä mutta jäi eloon, mortarit ei saanu myöskään mitään kokonaista hengiltä, niin fb jäi viel roikkumaan. Mä comittasin razorwingit hakemaan mortareita, mutta wiffasin niillä lähes täysin tappaen vaan kaks basea. Ravat varmisteli first bloodin scriinaavasta inf squadista ja hexrifle viimeisteli perilssanneen psykerin. Maelia sain muistaakseni 2 pojoa Lewiksen yhtä vastaan.

Lewiksen tokalla semi varovainen eteneminen jatku ja ampuminen tappo yhden razorwingin ja yhden ravagerin. Mun kakkosella comittasin jäljellä olevan razorwingin hakemaan mortareita ja aquila komentajaa (assassinate kädessä ja Lewis jätti paikan auki). En tappanu taaskaa mitään kokonaan, mortarit sit lopulta räjähti liidiin. Muut ammuskeli pois liian lähelle eksyneen Warglaiven.

Kolmonen muodostu ratkaisevaksi vuoroksi. Lewis comittas yhden battle leaderin ja yhden lordin mun razorwingiin, muiden tuupatessa päälle n.9" päähän. Razorwing tappo BL:n overwatchissa ja lordiinkin teki 2 woundia. Lordi moukaroi rwingin hajalle, se räjähti, tappo mortar tiimin, aquila komentajan ja lordin, great success. Puskijoista wulfenit fales chargen mutta charrat pässäs. Maski ja Armour of Russ vähän muutteli lyöntijärjestystä, mutta lopputuloksena mä menetin yhden talos ryhmän ja Lewis ei mitään storm shieldien pitäessä. Nämä kaksi charraa kuitenki tarkotti että pääsin vastaamaan koko armeijalla, isossa ruinissa tähän asti mortar sadetta pitäneiden wychien rynnätessä charrojen tarjoamasta hyppylaudasta täysiä taisteluun. Tapoin kaikki charrat ja wulfenti menettämättä mitään vastapalloon, ja sidoin toisen warglaiven.

Peli käytännössä ohi, mutta heiteltiin vielä pari kiekkaa ku aikaa oli menny vasta reilu tunti. Tuhosin toisen helverinin ja sidoin loput. Olis tullu kutosvuoro, ja käteltiin. 20-0. Lewis oli täydelline herrasmies, osas omat ja mun unittien säännöt, pelas tehokkaasti ja heitti läppää, sekä otti tappion vastaan pystyssä päin.

Peli 2, vs Mike Porter, CSM+TS
Resupply Drop, Deadlock, Vanguard Strike

Pregame: Mulle Helm of Spite, Wychit otti +1 attackin toughnessin sijasta.

Aloitus: Mike (+1)

Ekan kiekan jälkeen 20 pisteen miehiä oli n. 20 ja mulle tuli sieltä vastustajaksi, Mike Porter, mulle uus tuttavuus, mutta briteissä tunnettu, brittien ITC-ranking ykkönen ja hallitseva London GT-voittaja.

Mike nosti semi surkean Maeli käden ja lähti tuuppaamaan, warp timetyt alpha legion cultistit ampu reunaa vuoraamassa olleet wracksit pois fb:n arvoisesti. Mä nostin aivan kammottavan maeli käden, kolme Miken pään objea, king slayerin, hold the linen ja psy warfaren. No tiesin kokemuksesta että joka ikinen shotti pitää ampua yhteen cultist unittiin että saa sellasen pois (odotusarvot on yli 50, mutta tiedän miten noppajumalat tykkää mua kohdella). Kohteeksi valikoitui black legion slaanesh kiväärimiehet, joiden tiedän olevan nuts jos pääsevät 12" sisään mun jutuista. Tapoin 37. No onneks scorasin maelia, eiku.

Miken tokalla toi oblit alas ja buffas niitä kaikella. Jouduin vectaamaan tiden, niin damagen röllimisen tai cacophonyn vectaamiseen ei ollu rahaa. Menetin yhden ravan ja kaks grotesqia, cacophony ampuminen onneks wiffas razorwingiin. Mun kolmosella noppajumalat suosi mua, ja varsinki talokset ampu todella isosti cultisteja pois. Ravat ja razorwingit ampu kaikki oblit pois. Closiksessa grotesqit ja talokset rullaili kans hyvän läjän ukkoja, niin että mikelle jäi enää n. 50 cultistia eloon. Tässä kohtaa Mike totesi että: "that was a huge turn for you, I think you got it now".

Mike ei kuitenkaan lähtenyt peruuttelemaan, vaan optimoi asemansa vastaiskuun, joka olikin aika tehokas Miken hyödyntäen charrojensa closis potentiaalinsa lähes täydellisesti. Menetin grotesqit ja kahdet talokset.
3b ja enter the wyches. Tapoin melkein kaikki cultistit ja toisen prinssin.

Mike pelas taas hyvin ja haki death hexillä ja abballa vikat talokset. Mun nelosella tapoin Abban, lordin ja Exan.

Mikellä vitosella jäljellä pari kertaa perilssannut Ahriman (Helm of Spite ftw) ja täys prinssi, mutta pöytä ei oikein tarjoa piilopaikkoja, tyytyy harjamaan wychit pois taioilla. Mä saan ammuttua ahrimanin pois, mutta prinssin invu pitää ikävästi ja se jää kolmeen woundiin. Score näyttäis kymppi-kymppiä. Kerrankin se kuudes vuoro pyörähtää sieltä, ja kätellään wipen merkiksi. 20-0.

Mike oli todella kova peli- ja herrasmies. Pari kertaa jouduin muistuttelemaan että fly ei toimi ku movementissa enää, mutta muuten ilman sääntödebattei. Mikelle hankala match-up, vaikka ei sitä ehkä alkuu allekirjoittanut, sillä kehui viikkoa aiemmin harjanneensa turnauksessa kolme drukharia putkeen, mutta pelasi todella hyvin ja otti tappion todella miehekkäästi.

Jälkiviisaana voi todeta että mun ois pitäny ottaa ero depo zone koska deadlock, mutta onnekseni se, että scorasin koko pelissä 3 maelia ei haitannu.

Peli 3, vs Ben Jones, Drukhari+Craftworlds
Dominate&Destroy, Targets of Opportunity, Frontline Assault

Pregame: Mulle Helm of Spite.

Aloitus: Ben (+1)

Benillä tosiaan 7 lentokonetta, joita en tuhoaisi vaikka yrittäisin. Skenu ja maasto toi hyvää siimaa, ja deposin lähes kaiken isoon ruiniin vasemmalle, vaan toisen razorwingin mennessä oikealle. Wychit jäi diippiin. Ravat ja talokset meni kanssa pitkin pöydän reunaa, niin että void ravenit ei pääse niitä miinottamaan. Ben alotti ja yritti aika ahneesti tappaa montaa asiaa, lopulta saaden kokonaan pois vaan yhden ravan. Mä lähdin hakemaan razorwingeil rangeteita ja sainki toisen ryhmän pois, toisen Ben suojas 6+ to hit gemillä.

Tästä eteenpäin peli eteni aika pitkälti mun suunnitelmien mukaan, Ben joutu poistamaan mun Razorwingit ja sai aika vähän aikaseks mun "baseen". Mun kolmosella peli alko kääntymään isosti mun eduksi kun wychit tuli diipistä, charges ja tappo warlockin sitoen samalla vikat rangerit ja blokaten yhden razorwingin pöydältä. Samalla mun basesta talokset ja Succubus kävi harjaamassa vasemman etukulman serpentin. Nelosellaan Benillä ei oikein ollut muuta vaihotehtoa kun vetäytyä keskiruiniin lopuilla boots on the groundeillaan.

Neljä b:n jälkeen elossa on Archon ja yksi woundinen Farseer. Niillä ei kuitenkaan ole enää pakopaikkaa kun mun ground unittei on joka puolella. Liian myöhään Ben alkaa/pääsee ampumaan mun wychejä, mutta 6 jää eloon ja ne hakee farkun pois 5b. Vika Talos ampuu Archonin shadowfieldin alas, Grotesquet chargee sisään ja gg. Bootsit kuoli, 6 flyeriä lentää kotiin. 20-0.

Ben oli jälleen täydellinen herrasmies, otti tappion suoraselkäisesti. Ehkä oli 40 pisteessä vähän väärässä liigassa, kuitenkin.

Eka päivä paketissa ja 60/60. Muita täysin pistein ekasta päivästä selvinneitä oli Malik Rubio Ynnareilla ja tanskalainen Sebastian Ilfeldt Drukhari+Harlequineilla. Molemmat herrasmiehet tulisi vielä seuraavana päivänä tutuksi.

Tbc...

Inouj

Re: Glasshammer Open sotaretki

Viesti Kirjoittaja Inouj » To 25.10.2018 18:23

3. peli lisätty.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Taisteluraportit”