Pulp Alley -testausta kuvien kera

Voit lähettää oman kertomuksesi omista sotakokemuksistasi. Kuvat taistoista ovat raporteissa aina ehdottoman suotavia.
Avatar
Dolmot
Valvoja
Viestit: 3402
Liittynyt: Su 04.08.2002 23:10
Paikkakunta: HenkisESti tamperelAinen

Pulp Alley -testausta kuvien kera

Viesti Kirjoittaja Dolmot » Su 14.02.2016 15:47

Moi

Pelasimme tuossa pari viikkoa sitten erän Pulp Alleyta. Sessio vedettiin keskirivakasti peliin keskittyen, ja muutenkin väljä aika meni sääntiksiä plärätessä eikä täsmällistä raporttia laatien, mutta muutama kuva tuli silti otettua. Palataanpa siis vielä hetkeksi tapahtumiin. Koska peli ei liene kaikille tuttu, kertoilen välissä satunnaisia asioita systeemistä.

Perusideana on, että ryhmänsä saa laatia aika vapaasti haluamansa teeman ympärille. Tyypilliset asetelmat sijoittuvat jonnekin 1920-50 -lukujen väliin eli seikkailutarinoiden kulta-aikaan. Oikeasti systeemi on aika abstrakti, joten se venyy tarvittaessa mihin tahansa missä sattuu ja tapahtuu perinteisen elokuva/sarjisrymistelyn hengessä.

Ryhmään kuuluu pääsääntöisesti yksi nelostason sankari ja kymmenellä pisteellä 1.-3. tason juippeja, pisteen per taso. 5-6 henkeä on ihan passeli perussetti. Isompitasoisille saa paremmat statit, eli käytännössä enemmän ja parempia noppia eri taitoihin, enemmän hipareita ja enemmän erityistaitoja. Nämä saa sijoitella kuten sopivaksi katsoo. Varsinaisia varusteita ei ole, vaan esimerkiksi isompaa pyssyä mallinnetaan sijoittamalla enemmän bonuksia suoraan ampumisstattiin. Kaikkien taitojen kanssa onnistumista merkkaa tarpeeksi monen 4+:n heittäminen. Noppien määrä ja laatu vain vaihtelee. Käytössä on yleensä D6-D10, joskus ehkä D12.

Sitten valitaan tai arvotaan juoni ja skenaario. Sen myötä kentälle laitetaan kasa objektiiveja ja määritetään tavoitteet.

Päivän session taustaksi muodostui, että brittien MI6:lta oli kadonnut kosteiden juhlien aikana huippusalainen Peratron-raketti sekä vuorossa ollut vartija. Nimetön soittaja vihjaisi, että raketti olisi laivattu pikkukylään Uuteen-Englantiin. Koska muut eivät voineet hyvin, asialle lähetettiin eläkkeeltä kutsutut entiset naisagentit. Avukseen nämä onnistuivat saamaan pari paikallista poliisia, ylikomisario Harrisin ja konstaapeli Mahoneyn. Seudulle oli kätketty raketin ja vartijan lisäksi myös arkullinen kultaa, ajoregulaattori ja salaiselle taajuudelle viritetty radio. Tehtävä oli tietenkin äärimmäisen tärkeä, koska pelissä oli tiedustelupalvelun johtajan henkilökohtainen kunnia. Raketti piti saada takaisin niin ettei yleisö tai edes parlamentti saa tietää asiasta.

Ja sitten eikun toimintaan.

Agentit ja poliisit päättivät alkaa vyöryttää kylää kahdesta suunnasta.
Kuva


Salaperäinen seurue oli asettunut kylän keskelle, tavoitteenaan saada raketti käyttökuntoon. Tähän tarvittaisiin kolme onnistunutta taitotestiä ryhmän johtajalta.
Kuva


Poliisit ja pari agenttia tulivat itälaidalta.
Kuva


Varsinainen iskuosasto johtajineen tuli lännestä, paikantaen heti sekä päämaalin että kadonneen vartijan.
Kuva


Rakettirosvojen vartiomies katsoi tyystin väärään suuntaan.
Kuva
Kuva
(Toim. huom.: Pelissä ei oikeasti voi katsoa väärään suuntaan...)


Agenttien paras ampuja osui kertalaakista. Ykköstason sinipaidat lähtevät saman tien pihalle.
Kuva
(Kaikki ampuma-aseet kantavat periaatteessa äärettömästi, mutta alle 6 tuumaa on lyhyt matka ja yli 24 pitkä. Erityistaidoilla tätä voi muokata, ja tietysti noppiin saa enemmän potkua panostamalla.)


Toisaalla yritettiin saada kadonnutta vartijaa takaisin.
Kuva
Huom:
1) Vartija ei ole kuvan punapukuinen hahmo.
2) Pelissä tavoitteet suoritetaan pakasta vedetyn kortin alalaidan testiä vastaan. Lisäksi pelaajat pitävät kädessään samoja kortteja, joita voi pelata joko ylälaidan efektillä sopivan tilanteen tullen, tai sitten alalaidan haasteella vastustajan päätyessä tiettyihin vaaratilanteisiin. Jälkimmäisessä tapauksessa epäonnistuminen aiheuttaa vahinkoa, pelkässä tavoitteiden suorittamisessa ei. Nyt rouvalla oli kaksi vaihtoehtoista lähestymistapaa tilanteen ratkaisemiseen.


Toinen vahtimies oli vähän enemmän skarppina ja ampui ensin, mutta huonostihan siinä kävi kun perustunari lähti haastamaan agenttia.
Kuva


Itäpuolella vähän kovemman tason kultistit virittivät väijytystä.
Kuva


Tällä kertaa tuli osumaa toiseenkin suuntaan.
Kuva
(Ykköstasoa paremmilla hahmoilla jokainen osuma pudottaa elinvoimaa, jonka ilmentymänä on yleinen noppaluokka, alkutasonaan D10/D8/D6. Osuma pienentää tätä luokkaa, joka määrittää myös suurimman nopan mitä saa heittää taitotesteihin. Toisin sanoen osumat vähentävät kaikkea suorituskykyä. D6-tasolla osumaa ottaessaan menee nurin, mutta saa yrittää vielä kerran toipumista 4+:lla vuoron lopuksi. Epäonnistumisesta lähtee pihalle. Ei-vielä-kaatuneet saavat myös yrittää parantumista takaisin ylemmälle tasolle.)


Mahoney tavoitteli mökkiin kätkettyä radiota, mutta asukas ei arvostanut tällaista luvatonta kotietsintää sitten lainkaan.
Kuva
(Piha määritettiin vaaralliseksi alueeksi, jolloin toinen pelaaja saa viuhuttaa vaaroja käsikorteistaan.)


Toinen esimerkki nähtiin hautausmaalla. Test Your Might meni kultistilta plörinäksi, kun kummitus yllätti takaapäin. Siihen kaatui hyvä yritys töräyttää Thompsonilla tehtävää suorittavien agenttien selkään lähietäisyydeltä.
Kuva


Harris voitti tulitaistelun pappilan kulmalla.
Kuva


Kultistien johtajalla oli kyllä monta vuoroa hyvä rassausrauha, mutta raketin operointi osoittautui vaikeaksi ja aika kävi vähiin. Välissä kompuroitiin kirkkoon sisälle ja takaisin ikkunoiden kautta.
Kuva


Lopulta painittiin pääkallonpaikalla. Kalamiehellä oli temppu taskussaan.
Kuva


Vaan eipä auttanut kikkailu ylivoimaa vastaan. Lopulta johtoporras suoritti strategisen vetäytymisen, saldonaan vain yksi suoritettu viritysaskel ja tappioina viisi jäsentä kuudesta. Ei mennyt ihan nappiin se. Mutta johtaja vannoi palaavansa vielä, jahka tiimi saadaan kursittua kokoon ja täydennettyä.
Kuva
Kuva


Nyt kävi näin. Raketti saatiin takaisin ja MI6:n kunnia säilyi. Tarkka-aistisimmat tosin pohtivat, miksi raketissa leijui lievä kalan haju. Tehtävän suorittajille jaettiin bonuksena paketti kahvia ja liput päivätansseihin. Sen pituinen se. Uusi seikkailu odottaa ensi jaksossa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.

Mazikainen
Viestit: 689
Liittynyt: Ma 04.11.2002 13:27
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pulp Alley -testausta kuvien kera

Viesti Kirjoittaja Mazikainen » Ma 15.02.2016 10:51

Onpas komea pöytä!
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.

Avatar
jamovoima
Valvoja
Viestit: 7575
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:37
Paikkakunta: Länsi-Vantaa

Re: Pulp Alley -testausta kuvien kera

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Ti 16.02.2016 23:09

Näyttää ja kuullostaa kyllä kaikinpuolin mahtavalta.

Avatar
Pariah
Viestit: 1426
Liittynyt: To 13.11.2003 21:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Pulp Alley -testausta kuvien kera

Viesti Kirjoittaja Pariah » Ke 17.02.2016 15:45

Vähän oli kuulemma tarinaa siistitty julkista raporttia varten, mutta pitää koettaa joku kerta tulla itsekin mukaan teidän testauksiin :P
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Taisteluraportit”