Liskot Salamancassa ETC 2017 9th Age

Voit lähettää oman kertomuksesi omista sotakokemuksistasi. Kuvat taistoista ovat raporteissa aina ehdottoman suotavia.
banzgo

Liskot Salamancassa ETC 2017 9th Age

Viesti Kirjoittaja banzgo » Ti 15.08.2017 15:15

Kuva

Noniin, aika taas kirjoittaa sepustuksia tämän vuoden ETC tohinoista Espanjan Salamancassa. Nyt kun reissusta on selvitty ja viikonloppuna käytiin vielä TI-mökillä kannustamassa Suomi voittoon Dotassa, niin on aikaa kirjoitella tarinoita kasaan. Kuvassa me ja Norjan joukkue pre-battle pöhinöissä.

Pitkän vampyyri putken jälkeen lähti matkaan Viidakko, eli Liskot, eli Dinosaurukset. Lähes täysin erilainen lista siis, ampumista ja psykologiaa. Flee on aika kiva sääntö tälleen kun sitä pääsee itse käyttämään! About tammikuusta asti pelasin pelkästään liskoilla ja vähän myös sitä ennenkin. Kokeilin useita lista tyyppejä, mutta lopulta päädyin seuraavaan viritykseen viime hetken treenipeleissä:

Julius Castrén, Saurian Ancients
Cuatl Lord: General, BSB, Divination, Ancient Knowledge, Jade Staff, 720
Firstborn Veteran on Raptor: Armor of Fortune, Great Weapon, 360
Firstborn Veteran on Raptor: Armor of Destiny, Great Weapon, 400
30 Saurian Warriors: FCG, 650
2x 10 Saurian Warriors: 170
2x 10 Skink Hunters: Blowpipes, 180
2x Spearbacks: 120
2x 3 Rhamphodon Riders: Shields, 265
2x Stygiosaur: Champion, 450
Total: 4500

Kirjoitin aikaisemmin pidempää analyysiä omasta listasta armeija topiciin, lainaan sen tähän jos joku ei sitä ole lukenut tai tahtoo virkistää muistiaan. Siitä voi lukea pre-game mietteet. Post-game mietteet laitettakoon kaikkien rapsojen jälkeen, ettei mitään spoileroida.
banzgo kirjoitti:
Ke 12.07.2017 17:43
No kai mä voin koittaa jotain kirjoittaa omastani. Ehkä itekkin tajuan jotain, vielä on vähän tajuttavaa kyllä tästä listasta.

Eli pelaan siis itse Lismo-miehillä. Lismoilta löytyy kisoista tänä vuonna 2 arkkityyppiä. Slanni + kaverit ja toinen on Liskoherot + kaverit. Itsellä tämä ensimmäinen. Lista on aika defaava, mutta löytyy tarvittaessa hyökkäyskalustoa.

Slanni/Quatl on listan keskipiste, tuo liippaa skinkeille ja on BSB. On myös pääasiallinen pisteidentuottaja taikomisella. Valkkasin itse just ennen listapalautusta Divinaation, kolmen testipelin perusteella. Kun on Pathmaster, niin saa valita juuri ne 4 loitsua mitä tarvitaan. Yleensä aina otetaan area -1 to hit ja molemmat damage loitsut. Neljännen voi sitten valita vihun mukaan, mutta sitä tuskin tulee castittyä. 3 hyvää loitsua on aika hyvä. Area -1 to hit on loistava suoja kaikkea vastaan ja uusi banishment tappaa melkeen monsterin kun monsterin. Divinaatioon tarvitaan jostain lisää rangea, joten vaihtoehtona on 2 skinkki pappia Druidismilla tai minun tapauksessani 2 Stygiosaurusta Upgradella. Otin stygiot, koska ne oli muutenkin listassa ja taikuri-upgrade on saman hintainen kun skinkki pappi. Tässä lähinnä siis valittiin loitsut. Skinkki osais hiilata, nää sällit ampuu insect swarmii ja buffaa strenaa tai tuffia. Eli yhteensä 4 varmaa missileä, näillä tehdään pisteet.

Slannin kaveriksi on monta valintaa, mutta varmat sällit on Saurus herot raptoreilla. Joko yksi tai kaksi on pakko ottaa aina mukaan. Varmaan paras modeli mitä liskokirja tarjoaa. Niiden gearissa ei ole mitää yllättävää. S7, 1+ AS ja wardi. Kovia kavereita.

Core on liskoilla aika yksipuolinen, mutta sen parasta antia on 10 sauruksen yksiköt. Todella halpa, mutta tappava stateiltaan. 3 scoraavaa yksikköö on minimi, niin otin ne kaikki coresta. Yksi isompi boxi tuli mukaan, jos tarvii painii tai jumittaa jotain paremmin. Myös magian buffit toimii tähän hyvin. +1 S/T ja -1 to hit on hyvii. Toinen optio olis ollut 5x10, sillä olis säästäny pari pistettäkin ja saanut tasan 900p coren, nyt on vähän överi.

Jungle fighter osiosta otin parit skinkit ihan tekemään jotain. Pelottelee poisonilla tai kuolee diverttaamassa. Aika solid ukkoja. Myös spearbackit pääsi mukaan 1 + 1 muodostelmassa. Ampuu ihan kivasti vähän pidemmälle kuin skinkki ja voi tapella toista höttöä vastaan Ogre stateillaan.

Loput jungle fighterit täytettiin Rampa-doneilla. Listan kyseenalaisin osa. Pelasin 3 pelii vaihtelevalla menestyksellä ja päätin ottaa messiin. Ei kestä juuri mitään, mutta vihattuja vihollisia vastaan lyö aika lujaa. Ovat nopeita, mutta frenzy ld5 estää isoimmat seikkailuoperaatiot. Näitä pitäs treenata vielä aika paljon et keksii miten niitä parhaiten hyödyntää. Toivotaan että tälläne nopee iskujoukko olis hyödyllinen. Worst case on, että ne kytistelee omissa linjoissa ja menee diverttaamaan.

Loput pisteet käytetään yleensä monstereihin, otin kaksi stygioo taikureina. Stygiot on aika kätevii multipurpose kavereita hyvällä utilityllä. Antaa kerran pelis hatredii ja oksentaa toxicii. Voivat myös mennä mähisemään pienii yksiköitä vastaan tai tulla mukaan combo chargeihin.

Se miten tällä sit pelataan on varmaan useimmissa tapauksissa kytistellään spellin rangella ja taiotaan pisteitä. Saurus herot torppaa kaikki liian innokkaat vihun etenijät. Koitetaan vältellä rehellistä lähistä mahdollisimman pitkään, mut jos on pakko niin saadaan kyllä kunniotettava vastapallo aikaan.
Oltiin köyhä valtio eikä meillä ollut varaa hienoihin paitoihin, niin dyykattiin parit valkoiset paidat ja vähän töherreltiin tusseilla niihin. Turns out tämä olikin vuoden hittituote ja moni kävi kehumassa meidän ghetto-paitoja. Tässä close up mun dinosaurus freehandistä. Tällä saatiin voimaa viidakkoon.

Kuva

Näillä eväillä varmaan lähdetään kirjottamaan rapsoja peleistä. Kuten aikaisemmin mainitsin, olin huono kuvaamaan pelejä, useimmista löytyy yksi kuva. Koitan varmaan piirtää jonkun kaavakuvan niihin mitä en osannut kuvata. Stay tuned ja jos rapsoja ei kuulu, nii pitäkää ääntä niin muistan jatkaa raapustamista.

banzgo

Re: Liskot Salamancassa ETC 2017 9th Age

Viesti Kirjoittaja banzgo » Ke 16.08.2017 13:44

1-kierros Espanja

Alberto "PAGAN" Hernández Paredes- KOE - Favour of the king
345 - Duke, General, Virtue of Humilty, Crown of Autocracy, Skull Splitter
260 - Duke, Virtue of Humilty, Ring of Fire
180 - Damsel, 1 Spell, Shielding Scroll, Divination
150 - Damsel, 1 Spell, Divination
220 - Damsel, 2 Spells, Sceptre of Power, Divination
372 - 2x49 Peasant Levy, Spear, M
220 - 2x30 Peasant Levy, Spear, M
388 - 29 Peasant Bowmen, M
290 - 2x15 Brigands
260 - 2x1 Sacred Reliquary
280 - 2x1 Siege War Machine: Trebuchet
110 - 5 Yeoman Outriders, Throwing Weapons
4497

Heti ekana kärkeen isännät Espanja. Tiedettiin että rundi tulee olemaan kova, mutta meillä oli ollut monta viikkoa aikaa scoutata ja tutkia listoja. Lähettiin siis ihan tappelemaan miehekkäästi vastaan. Kellään ei oikeen ollu tietoja pesantti matsista, tuntu aika läpipääsemättömältä linjalta. Tämä oli ainut rundi kun en tainnut mennä ekana eteen ja sain pesantit jossain jatkorundeilla itselleni.

Mun gameplan oli aika selkee, meen toiseen nurkkaan enkä osallistu peliin. Kaikki mun iskujoukot on cavalryä, niin keihäät pistää ne riks raks poks aika nopeesti. Ainut yksikkö joka olis semi ok voinu mähistä oli isot saurukset, mutta niiltäkin loppuu woundit varmaan ekana, kun vastassa on 50 wardattua jäbää. Peli oli 3 lipun metsästys ja vinodepo.

Deposin aluksi lenturit ja skinkit vähän lähemmäs luodakseni illuusiota mähinähaluista. Vihu deposikin vähän varovasti kauemmas tavaransa. Kaikki hitaat ja kömpelöt kaverit menivätkin sitten lopuksi trebujen kantaman ulkopuolelle. Single modelit losiblokkien taakse piiloon.

Kuva

Vihu lähti kävelemään eteenpäin bokseillaan semi maltillisesti, että saisi omat spellinsä rangelle. 4 vuoroa taisin joutua ottamaan isoa 5 nopan banishmenttiä naamalle, mutta ilman tappioita. Itsellä ei oikein ollut mitään prospekteja tehdä pisteitä taioille, kun boxit olivat niin isoja, ettei pari missileä tuntuisi missään. Pakittelin sitten siinä ja pidin saurus herot lymyilemässä jemmoissa rajoittaen vihun liikkeitä. Jostain syystä kaveri ei tahtonut puskea agressiivisemmin päälle, kun pelkäsi että yksi saurushero chargaisi spear boxiin hutkimaan jotain maagia.

Melkein tuli jännä tilanne, kun vihu oli virheellisesti työntänyt trebujaan eteenpäin. Myöhemmin selvisi, että trebut eivät vieläkään saa liikkua. Banishment kuritti 10 saurusta ja sen jälkeen trebu hittasi perään. Yhteis tappiot olivat 9 miestä. Skenaario jäis siis 1 sauruksen harteille, mutta blokkasin losit siihen vikoiksi vuoroiksi Rhampadoneilla.

Peli loppui nopeasti tasapeliin. Vihu sai puolikkaat saurukset ja itse en mitään, eli 10-10. Hassuna faktana, olin kierroksen paras pistemies meidän tiimissä, vaikka tienasin tosiaan 0 victory pointtia pelissä. Siitä voi päätellä miten muulla tiimillä meni. Toinen hassu juttu mitä kävi, niin kuvasta voitte nähdä ihan ylhäällä yhden Stygion lymyilemässä "rakennuksen" takana. Vasta pelin jälkeen huomasin maastokaaviosta, että kyseinen maasto olikin raunio. Ehkä vihukin luuli sitä taloksi kun niin itsevarmasti menin sen taakse piiloon...

Peli kesti about tunnin ja olisi ollut vielä vähemmän jännittävä jos trebujen liike olisi bustattu. Kysyin vielä kaverilta, että saako ne liikkua ja kovasti niin väitti. Pelin jälkeen tutkin sääntöjä ja kävin kertomassa, että näin ei kyllä ole. Nyt sillä ei kuitenkaan ollu mitään väliä, niin jätettiin asia siihen.

banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo » Pe 18.08.2017 14:15

2-kierros Luxemburg

Jeremy PAYEN - Vampire Covenant
*Count, General, Colossal Zombie Dragon, 1 Spell, Divine Icon, Blade of Red Thirst, The Dead Arise, Von
Karnstein, Storm Caller, Wizard Apprentice, Evocation - 1175
*Necromancer, 1 Spell, Dispel Scroll, Wizard Apprentice, Evocation - 260
*Necromancer, 1 Spell, Wand of Stability, Wizard Apprentice, Evocation - 200
*3x 20 Zombies, Musician - 130
*1x 21 Zombies, Musician - 136
*1x 20 Skeletons, Musician, Champion - 200
*1x 20 Skeletons, Musician - 180
*1x Altar of Undeath, Dark Tome - 460
*1x Altar of Undeath - 400
*2x 5 Wraiths - 180
*1x 4 Winged Reapers, Halberd - 736
Total: 4497

Toka rundi ja vastassa Luxemburg. Taidettiin pelata myös viime vuonna vika peli niitä vastaan. Nyt taisin mennä ekana eteen ja ottaa sieltä vampyyrit itselleni. Divinaatio ja skinkit on hyvii lohareita yms vastaan. Niin aattelin että tässäkin on lohari jonka voi taikoa/ampua pois. Plani oli siis tappaa lohari ja sit kattoo miten lopuille tehdään. Myös alttarit on aika allergisia taioille, jos ne tulee tarjoilemaan itteään.

Depo oli tavallinen ja objektiivi oli 2 kohdetta. Vihu depoili boxejaan takalaitaan ja mä levittelin kamojani hillitysti keskialueelle. Objektiivit olivat minust katsottuna vasemmalla ja keskellä. Olin vähän yllättynyt ja pelästynyt kun kaveri depos loput ukoistaan kerralla, pistäen loharin viivalle keskelle kenttää. Autot, reparit ja haamut siinä vieressä. Antoi vielä mun alottaa. Pistin sit loput napit paikalle, slannin 24" loharista ja aloitin.

Kuva

Tein hienon kaaren kuten kuvasta näkyy ja aloitin tykittämisen. Sainkin ekalla rundilla 3 reikää lohariin + tapoin 8 omaa skinkkii. Vihua ei kuitenkaan paljoa haitannut nämä woundit, vaan lähti puskemaan eteenpäin. Tuli about alttarien 8" tahtia eteenpäin, että pakka pysyy kasassa. Haamut huiteli reunoilla kattomassa ettei Rhampadonit laskeudu ihan minne sattuu. Magiassa kaikki 3 haavaa saatiin hiilattua loharilta.

Tätä toistui pari vuoroa, pakittelen kauemmaksi, teen pari haavaa loharii, vihu etenee pari tuumaa ja hiilaa haavat. Jossain nelos vuorolla tajusin, että eihän tästä tule mitään. Lohari vaan pönöttää siinä armeijoiden välissä ja soukkaa damagee. Rangee ei mulla oikeen ollu muuhun ja lähiksessäkin olis aika vaarallista. Raperit s6 lethal strikellä kyllä leipoo saurus heron. Koitin sitten toisella sauruksella saada vähän säpinää aikaseksi ja lujahdin kukkulalle tulleiden rapereden vierelle. Lohikäärme ja raperit eivät nähneet minua. Vihu kuitenkin osasi diilata asian kanssa sumputtaen mut zombeilla. Juoksin sitten pois sieltä. Saldona 1 woundi haamujen riippailusta.

Kuva

Pakomatkallani jouduin ottamaan pitkän chargen skeleiltä, jonka ne onnistuivat. Vuoroa myöhemmin mukaan tuli haamuja. Kuvassa juuri saurus on siellä mähisemässä. Selvisin iskuista ja breikkasin tahallani, kun olin kääntänyt perät ja kyljet vihulle. Juoksin tarpeeksi rallytin. Siinä skellujen vieressä olin mennyt toisilla ramphadoneilla prosessoimaan zombeja, joka onnistui. Vihun raperit kiersivät minun depollani, mutta eivät saaneet muuta kuin yhden pienen saurus yksikön.

Vikalla vuorolla vihu chargesi rallyttaneeseen saurus heroon kaikella ja onnistuikin tappamaan sen juuri ja juuri. Samalla myös viimeinen elossa oleva haamu joutui chargeamaan ramphadonien kylkeen, joilla sattumalta oli rerorll to hit ja divine attacks buffi päällä. Haamu kuoli. Peli päättyi mun niukkaan piste tappioon, mutta vihu sai molemmat objektiivit. 5-15.

Hiukan huonot oli readit pelistä mulla, oletin että voisin pamauttaa loharin tomuksi, mutta eihän se ollut lähelläkään. Tein about 12 reikää pelin aikana, mutta silti lopetti pelin täysiin haavoihin. 4+ rege ja monta invokaatiota on aika luotettava setti. Lohari ei kyllä myöskään käynyt kertaakaan tappelemassa, möllötti vaan siinä keulassa. Tarjolla olis ollut 30 saurus jäbää herolla varustettuna. Siellä olis voinut käydä hassusti. Tuo mun oma saurushero seikkailu makso mulle 2 pistettä, ehkä ei ollu wörtti. Sillä nyt ei kuitenkaan saavutettu kauheasti.

Finet

Viesti Kirjoittaja Finet » La 19.08.2017 21:09

Siistiä, kun jaksat kirjoitella ja kuviakin on löytynyt. Oli tosi mielenkiintoinen toi sun oman listan avaaminen ja valintojen perustelu. Oliko vastustajien listoissa vaikeita asiakkaita tai tekikö vihut jotain peliliikkeitä, joita oli vaikea ennakoida tai joihin oli vaikea vastata?
Loppurapsoja odotellessa! Varmasti muitakin kiinnostaa, vaikka eivät kommentoikaan.

GhaZz

Viesti Kirjoittaja GhaZz » La 19.08.2017 22:03

Kyllä sydäntä taas särkee, kun katsoo tuota maaston vähyyttä ja sen "köyhyyttä"

itse kirjoittelusta annan kyllä ison kumarruksen, loistavaa settiä, oli erittäin mukaansa tempaavaa, vaikka en Fantasyä enään itse pelaakaan

mutta kyllä noiden maastojen kanssa tarvii taas käyttää NIIIIN paljon mielikuvitusta että...
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/

banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo » La 19.08.2017 22:57

Kiitos palautteesta! Koitan tässä parhaani mukaan saada puskettua rapsat pois, niin päästään post-game mietteisiin, jotka ehkä ovat ainakin itselleni mielenkiintoisimmat.

Mitä maastoihin tulee, niin maaston määrä, paikat ja tyypit on etukäteen määritelty kartta dokkarissa. About 7 terran palasta per kenttä. Mitä taas laatuun tulee, niin noh. Kyllähän sen tosta näkee, että ekalla kiekalla oli paperit toimittamassa maaston virkaa. Aika ghetolta se näytti, mutta tavallaan tosi käytännöllistä. Figuja on tosi helppo plaseerata paperin päälle, eikä tarvi balansoida isoa yksikkö jonkun kukkulan reunalla. Itse olen ihan peli mukavuuden takia 2d maastojen kannalla, mutta tottakai nekin voisi tehdä tyylikkäästi. Joku firma printtaa 2d maastoja hiirimatto kankaalle, joka on musta aika rokkaava techi.

Pöytälevyt oli myös vähän sekavaa kastia, ei siinä jos on ihan pelkkä vaneri alla. Mutta kuten tossa 2. pelissä, niin vaneri vaihtaa väriä kesken pöydän, eikä erota pöytiä toisistaa. Se vähän hämää silmää. Joskus kun myös pöydät oli teipillä merkattu loppumaan, niin teippi oli ihan väärässä paikassa? 4. kierroksen pelissä pöytää oli 10" liikaa, onneksi huomasimme tämän pelin alussa.

banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo » La 19.08.2017 23:27

3-kierros Norja

Hallvard "dfrubs" Haugen - Ogre Khans
Mammoth Hunter, General, Wildheart, Tusker, Iron fist, Bluffer`s helm, Dragonfire gem - 425
Mammoth Hunter, BSB, Iron fist, Tusker, Dragonscale helm, Crown of scorn - 410
12x Tribesmen, Iron Fists, M, S, C, Banner of speed - 924
4x Tusker Cavalry, Light Armour and Iron Fists, M, S, Aether icon - 715
2x Tusker Cavalry, Light Armour and Iron Fists, M - 340
2x Tusker Cavalry, Light Armour and Iron Fists, M - 340
Rock Auroch - 480
Rock Auroch - 480
Frost Mammoth - 380
4494

Kolmas kierros ja taisin taas mennä eteen. Otin Ogret sieltä itselleni. Kokemuksen perusteella ogret on aika kaaosmatsi ja hyvin helposti ne lanaa mut pöydältä. Varmaa yksi pahin matsi mitä voi olla. Tässä kuitenkin pelastavana tekijänä vihun 3 nakua monsteria ja pikku yksiköiden puute. Huomattavasti helpompi duunata yhden inffi boxin kanssa kun viiden pienen. Pläni oli pelätä kauheasti ja toivoa että spellit tappaa monsterit ja saurus herot jaksaa tinttaa tuskerii pleksiin.

Skenu oli 3 lippua ja depo tavallinen. Vihu laittoi kamaansa minusta nähden keskelle ja oikealle. Pistin siin itse kamani vasemmalla metsän taakse. Jos vihu tahtoisi tulla mähiseen, niin saisin edes DT testit tuskereille. Valitsin kaikki 3 tusker yksikkö kohteikseni. Vanguardasin lentoliskoilla armeijani eteen beittaamaan frenzyä lähimmältä Aurochilta. Vihu aloittaa.

Frenzy ei nappaa, mutta 2 tuskeria aivan vasemmalta koittaa 11+ chargea ja onnistuu. Vitsi olikin siinä, että mun lentoliskot vihas molempia pikku tuskereita. Charge metsään vie yhden haavan mennessään. Selviän impacteista ja reroll-extra attack-lethal striket tiputtaa tuskerit yhteen woundiin ennenkun ne ehtii lyödä. Yhden tuskerin iskut tiputtaa mun yksikön yhteen woundiin. Holdaan ja tapan tuskerin seuraavalla rundilla. Skenaario johdossa ja frenzy poistettu, niin nyt pystyy fleeaamaan! Hahaa.

Kuva

Kuva seuraavalta vuorolta, jossa ison saurus yksikön edessä käyty kahakka on loppunut ja vihreä lisko on fleeannut seuraavaa chargea yksikön läpi aivan kuvan alareunaan. Oikealla laidallani toiset lentoliskot katselee muualle, ettei vielä tarvis chargeta. Skinkit kävi siellä ampumassa pari haavaa monsteriin, mutta vähän töhöilin ja jouduin ottamaan toisen monsterin chargen vastaan, joka tietty kanto. Rip skinks. Vihu etenee muilla ukkeleillaan, mutta pitää heronsa kukkulan takana jemmassa. Takani tekevät tasaisesti haavoja monstereihin. Jokainen niistä tais olla parissa vuorossa jo ottanut puolet haavoistaan, niin ne elää aika varovasti.

Ogrejen kolmannella vuorolla alkaa tapahtuu, kun isot tuskerit ja heimo-ogret tekevät yhteis rynnäkön isoon saurus boxiin herojen ohi. Molemmat kantaa aika pitkät charget, mikä on vähän harmillista. Kumpi vaan yksinään olisi ollut ihan fine. Breikkaan vuorossa ja 4 tuskeria overrunnaa slannin 10 saurukseen. Hups. 2 DT kierrosta metsässä kuitenkin tappaa yhden sällin ja perille pääsee vaan 3 modelia. Chargeen toiset 10 kaverii kylkeen apustamaan ja yhden stygion toiseen kylkeen. Pistän takomalla buffit ja hatredit päälle. Breathin avulla tapan koko yksikön ja slanni yksikköön jää vielä muutama saurus.

Samaan aikaan kuitenkin näistä chargeista rohkaistuneen muut ogret syöksyvät päälle herot mukaan lukien. Toisen pienet tuskerit kuitenkin luikkivat karkuun saurus heron edestä ja lähetän oikean laidan lentolepakot tappamaan viimeistä. Möhlään kuitenkin jonkun 8+ charge heiton ja tuskeri pääsee karkuun. Se olisi ollut se kolmas scoraava yksikkö. Omassa nurkassani jäljellä olevat skinkit menevät diverttaamaan oikealta saapuvaa aurokkia, joudun kuitenkin ohjaamaan sen overrunin omaan saurus heroon, koska muuten se tulisi suoraan slanniin. Saurus hero oli itse taas diverttaamassa jää-monsteria ja vihun bösbii. Overrunanneen aurochin kylkeen chargaa toinen saurushero ja he kahdestaan pistävät haavoittuneen pedon spagetiksi.

Slannilla alkaa olemaan kuumat paikat, kun heimo-ogret ovat edelleen siinä omissa linjoissani, ja divertit alkavat loppua. Näyttää jos ihan mahdottomalta päästä karkuun. Marssi ei riitä pois losilta ja takana on kentän reuna. Keksin kuitenkin, että voin chargeta yksinäisellä slannilla 11+ heiton päässä olevaan vihun tusker kenraaliin. Teen sen ja onnistun. Tämä voisi maallikon korviin kuulostaa lähes päättömältä taktiikalta, mutta onneksi tuskerin kyljestä löytyy yksi saurus hero haastamassa sitä! Tusker breikkaa mutta jää eloon ja näin slanni pääsi kipittämään pois varmalta kuolemalta. Vikalla vuorolla slanni pistää vielä loput kaksi monsteria pakettiin taioilla ja saurus hero käy hakemassa puolet vihun kenraalista. Taisin jossain kohtaa taikoa myös vihun BSB tuskerin taivaaseen banishmentillä, aika alastomii sällejä.

Mulla jäi kentälle slanni, molemmat saurusherot ja molemmat stygiosaurukset. Toiset lentoliskot jäivät myös henkiin, kun koittivat turhaan jahdata vikaa tuskeria. Vihulla oli elossa 1 woundinen kenraali ja isot heimo-ogret ja 1 tusker. Tuskallisesti se yksi tusker piti vihulle skenaariota ja hävisin sen. Voitin siis pisteet aika reilusti, mutta skenaario swingas paljon takas päin: 11-9. Silti voi olla vain tyytyväinen, että sain tästä nightmare matsista voiton kasattua. Meinas kyl käydä huonosti kun molemmat charget ylsi ja sieltä rymistiin slanniin kiinni. Onneks sain seivattua ja käännettyä tilanteen edukseni. Myös slannin tokavikan vuoron espace-charge oli aika onneks. Jäi eloon ja viimeisteli vielä 2 monsteria vikalla. Olis voinu käydä paljon huonommin.

banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo » Su 20.08.2017 17:41

4-kierros Wales

Jake Corteen - Saurian Ancients
Cuatl Lord, General, Battle Standard Bearer, Unconquerable Will, Red Ring, Book of Arcane Power, Path
of Alchemy - 820
Firstborn, Warlord, Raptor, Great Weapon, Glittering Cuirass, Talisman of Supreme Shielding - 560
Firstborn, Veteran, Raptor, Great Weapon, Armour of Destiny - 400
24 Saurian Warriors, Spears, M S, Flaming Banner - 573
2 x 10 Saurian Warriors - 340
2 x 15 Skink Braves, Poisoned Javelin, Musician - 520
2 x 2 Weapon Beasts, Spearback - 480
2 x 7 Skink Hunters, Blowpipes - 276
Taurosaur, Engine of the Ancients - 530
4499

Taas ekana eteen ja valkkaan mirrorin. Vihulaisella ehkä hieman paremmat setit mirroriin, kun alchemyllä on kiusata mun heroja ja sen toinen hero onkin loordi. Skenaariona breakthrough, joten siinäkin pieni edge kun ränkättyi skinkkei scoraamassa. Plani oli kattella minkälaisii mooveja vihu tekee ja koittaa torjua niitä. En ollut yhtään mirroria pelannut, mutta kai sitä pitää vaan ajatella että mitä ite tekis.

Depo tavallinen ja skenu tosiaan breakki. Deposin aika centraalisti kukkulan ympärille, vihu vähän musta katsottuna oikealla. Sen herot pyöri keskellä ja mun vasemmalla. Tästä pelistä ei ole kuvaa, mutta koitan piirtää!

Kuva

Ite oon alhaal ja vihu ylhääl. Mun kamat on tosiaan tuolla alanurkas talon takana. Skinit palloilee kukkulan oikealla puolella. Vihulla samantapainen ryhmittymä peilikuvana tuolla oikealla puolella. Molempien tavoite oli varmaan edetä nuolten mukaisesti scoraamaan toisen depolle. Mun lentoliskot vihaa pikku sauruksia vasemmalla ja toisia oikealla. Pistän vihun aloittamaan.

Sen saurus sankarit kirmaavat keskikentälle, toinen molemmat about talon taakse katsomaan eri puolille. Oikealla kävellään eteenpäin vähän vauhdikkaammin ja stega kävelee kukkulan takaa etiäpäin. Itse vastaan lentämällä vasemmalla olleet ramphadonit talon yli katsomaan vihattuja sauruksia. Käyn ne muiluttamassa parissa vuorossa ja jään katseleen keskikentän skinkkejä. Omalla oikealla vetäydyn metsään siellä olevilla lentoliskoilla ja yhdellä spearbackillä. Magicissa saan 4v2 phasen ja tähtään mahtibanishmentin stegaan, vihu kuitenkin dispellaa kahdella nopalla. Himputti.

Toka vuoro ei tuo juuri mitään uutta. Sen saurus herot jatkavat kiertoa omaan vasempaan kylkeeni ja oikealla skinkit etenevät varovasti. Spearbäkit pääsevät rangelle ja alkavat ampua mun ukkoja, kauheaa lämägee ei kuitenkaan saada aikaan. Itse kyttäilen taas paikallani ja koitan katsoa ettei vihun herot pääse riehumaan. Toinen mun heroista lähtee aivan vasemmalle paimentamaan vihun heroa. Saan magiassa taas 4v2 phasen ja nyt banishment realisoituu. Teen 5 reikää stegaan ja ammun kaiken perään, mutta wardi pysäyttää 3 kertaa.

Stega lähtee kruisaamaan karkuun ja jääkin eloon vielä muutaman wardatun woundin takia. Itse en pääse oikeen eteenpäin kun vihun herot pönöttää tiellä. Omat heronit on kahlittu yksiköihin, että metallin missilet ei sulata niitä hengiltä. Lentoliskot oikealla uhkailee sinne käveleviä scoraaja pysymään kauempana. Vasemmalla molempien herot seisovat rinta rinnan katsomaan samaan suuntaan, kunnes vihun hero mokaa tyhmyydän ja tarjoaa mulle perächargee. Otan sen ja breikkaan vihun ulos kentältä. Keskellä toinen mun stygio kävelee vähän rohkeasti eteenpäin vihun loordin ohi ja oksentaa yhdet skirmaavat skinkit hautaa. Tämä kuitenkin kostetaan ja vihun slanni ja spearbackit tappavat otuksen.

Vihun loordi chargee 10 saurukseen jotka oli laitettu vähän ansoittamaan sen reittiä tuohon talon taakse. Holdaan tarvittavat vuorot ja pääsen chargeamaan isolla boxillani, jossa on slanni ja toinen heroni vihun loordiin. Champpa haasteeseen, mutta vihu holdaa jonkun ld 4 testin. Joudun kääntämään kylkeni sille, koska sen oma boxi saattaa uhata chargella omaani, niin pitää näyttää sille fronttii. Vihu ei kuitenkaan tähän lähde. Loordi vs mun hero joutuu haasteeseen, selviän ja nyt vihu breikkaa. En saa kiinni vaan se juoksee talon läpi jemmaan. Sillä ei ole enää vuoroa rallyttää, joten saan puolet siitä. Omalla vikallani vasemmalla olleet lentoliskot mokaavat frenzyn ja syöksyvät kuolemaan vihun ison blokin keulaan. Samaan aikaan oikealla vihu on päässyt scorettamaan omalle alueelleni.

Pisteet meni about tasan ja hävisin skenaarion: 7-13. Vihu pelasin hyvin ja osasi painostaa siten, etten oikeen kyennyt vastaamaan. Vaikka sainkin heron ja puolet loordist hengiltä, niin se osti vihulle skenaarion. Jouduin käyttämään about kaikki resurssini niiden diilaamiseen. Omat herot oli myös vähän tälläsessä guarding modessa, kun alchemyä ja stegan metalshiftingiä vastaan on vaikea lähteä sooloilemaan. Stegasta sain vaan puolet kun pääsi luikkimaan karkuun onnistuineiden wardien kanssa.

banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo » Ke 23.08.2017 11:24

5-kierros Argentiina

Argentine Team, Paulo Astorga, Dread Elves
566 Dread Prince, General, Elven Horse, Giant Sword, Dragonscale Helm, Lucky
Charm, Divine Icon, Heavy Armour, Shield, CHARACTERS
520 Oracle , Wizard Master, Divination, 3 Spells, Dispell Scroll, Ring of Fire, CHARACTERS
395 Captain, BSB, Elven Horse, Obsidian Rock, Hardened Shield, Flaming Standard, Heavy Armour,
Lance, CHARACTERS
244 11 Corsairs - Core - Paired Weapons, Repeater Handbows, M, CORE
556 32 Dread Legionnaires -Core - Spears, C, M, CORE
170 2 x 5 Dark Riders, CORE, RAIDERS
130 5 Harpies, SPECAL
748 28 Executioners, C, M, SPECIAL
340 Divine Altar, SPECIAL
660 10 Dark Acolytes of Yema, c, SPECIAL
Total: 4499

Argentiina vastassa ja taas liskot menee painaa työpäivää ekana eteen. Arvon kahdesta valinnasta delffit itselle, koska kuulemma muut pitävät niitä nastyinä. Kukaan Suomenmaasa ei tietenkään ole vuoteen pelannut delffejä vastaan ja niitä pidettiin huonoina. Exet ei kuitenkaan ole ihan vitsi ja tässä on myös mielenkiintoinen fast cavalry deathstar hässäkkä. Planini oli hyvin samanlainen kun aikaisemmin, mennä varovasti katteleen vihun moveksii ja koittaa saurusheroilla estää heppamiehii tekemästä tuhoa. Saurusherot ei oikeen voi mennä keihäsmiehiin tai exeihin, niin niiden kanssa pitää olla varovaisia.

Skenu oli keskustan hallinta ja depo vinottainen. Vihu pistää Acolyytit ja sankarit keskelle järveen, kun yemalla saa painella siellä miten lystää. Keihäät ja exet menevät molemmin puolin. Itse depoon keskellä olevan kukkulan taakse ja hötöt reunoille. Saurusherot etulinjassa kattomassa ettei acolyytit karauta heti niskaan.

Vihu aloittaa ja lähtee exeillä kiertämään järveä ja lähestymään. Acolyytit eivät uskalla tulla liian lähelle saurusheroja. Keihäätkin tulevat maltillisesti eteenpäin. Omalla vuorollani slanni tulee kukkulan reunalle 24" vihusta taikomaan, vasemmalla lentoliskot ja spearback hakevat asemia dark riderien ahdisteluun. Taikani eivät oikeen rokkaa Acolytejen 2+ wardia vastaan, paitsi Fate's Judgement. Vihu tosin osaa dispellaan aina sen, niin saan jotain sekundaarista läpi. Kuten yksi insect swarm tappaa oikean laidan dark rider yksikön suoraan pois.

Vihu koittaa jotain todella pitkiä chargeja Acolyteillä, mutta epäonnistuu. Jotkut skinkit käy myös fleeaamassa sen edestä. Muut ukkelit kävelevät taas vähän eteenpäin. Itsekkin chillaan aika lungisti ja koitan oikealla kävellä yksillä pienillä sauruksilla jonnekkin sivustaan jemmaan. Vasemmalla ajan dark riderit pois ja keräännyn exen boxin ympärille valmistautuen ampumaan. Yksi saurushero lähtee multa koukkaamaan oikealta kohti vihun maagia.

Kuva

Vihu päättää tässä kohtaa kommitoida ukkelinsa. Exet iskevät mun naamalle ja keihäsboxi työntyy toisesta kyljestä eteenpäin. Nyt corsairit ja maagi joutuu marssimaan täysiä eteenpäin pois sauruksen losista. Ens vuorolla näyttää että vois tulla pahoja combo chargeja. Päätän, että exejen kanssa pitää diilata, koska ne olivat niin lähellä. Pistän vasemman laidan skinkit diverttaamaan ja ammun niitä kaikella. Vihu polttaa rullan. About 18 exee jää eloon. Oikealla joudun myös diverttaamaan keihäsboxia.
Vihu chargaa divertti skinkit. Olin kuitenkin laittanut ne niin, että tarpeeksi moni exe ei pääse lyömään ja yksi skinki pääsee karkuun. Vihu pursuittaa poikittain musta nähden ja törmää kaukan olleeseen stygioon. Rymistelen exejen kylkeen vihun depolla olleella spearbackillä. Saan stygiolle distractingin päälle magiassa ja vihun ollessa pois johtajien rangelta ne mokaavat fearin. Tästä johtuen ne eivät tee yhtään woundia ja breikkaavat ja jäävät alle.

Tästä rohkaistuneena lähden puskemaan kohti keskustaa isoilla sauruksilla. Vihu lähtee sankareilla acolyteistä ja laittaa acolytet yksin mun kukkulalle kattomaan 10 saurusta jossa slanni majailee. Sen BSB menee johokin jemmaan ja loordi tulee diverttaamaan mun saurusheroa joka edelleen uhkaa maagia. Tätä olinkin odottanut, koska stygiot omaavat tocxit breath weaponin. Vihun loordilla ei siis ole mitää saveja sitä vastaan! Stygio karauttaa täysiä päin ja shootingissa oksentaa mahtavat 2 haavaa sisään. Himputti. Slanni pomppii karkuun ja saurusket jäävät katsomaan 3 viimeistä acolyteä.

Vuorot alkavat loppua, niin vihu joutuu chargeamaan sen yksi woundisella loordilla mun saurus heroa, ettei saurus käy tappamassa corsaireja objektiiviltä. No, sen loordi pistää mut paskaks ennen kun saisin lyödä. Keihäsboxi on liian kaukan keskustasta, eikä voi oikeen chargeta mitään. Acolytet tulee mun saurusboxin tielle, estäen niitä pääsemästä keskustaan. Vikalla vuorolla mulla on terror testi acolyteihin, mutta ne passaa. En siis pääse keskustaan scoraamaan, mutta saan acolytet tapettua. Yhdet skinkit ja spearback pääsee ampumaan corsaireja joissa maagi lymyilee ja pitää objektiivia. Magiassa mietin että kumpaa ammun, 1 woundista loordia vai corsaireja. Ammut sitten irkku banishmentin corsairieihin ja tapan 8. Slanni melkeen kuolee misscastiin, mutta ei lopuksi anna pistettäkään. Shootingissa 2 corsairia kuolee spearbackiin ja skinkit teloittavat arkkimaagin. Tällä saatiin skenaario tasoihin ja hyvät pisteet.

Skenaario siis tasan ja voitan pisteissä mukavasti: 14-6 mulle. Skenaariokin oli tällä kertaa ihan otettavissa, sen jälkeen kun exejen oma seikkailu oltiin saatu päätökseen. Vähän harmittaa sen loordin selviäminen, kun vielä johti mun heron kuolemaan. Mutta vikan vuoron hyvä servaus keskustasta toi kyllä voiton, ilman sitä olisin hävinnyt varmaan 9-11.

banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo » Ti 05.09.2017 11:20

6-kierros Tsekki

Michal "Pudl" Bukvic - Orcs and Goblins
590 - Common Orc Warlord, General, Waaargh!, Wyvern, Heavy Armour, Hardened Shield, Sword of
Strength, Sprout of Rebirth
660 - Feral Orc Warlord, Wyvern, Shield, Axe of the Aporcalypse, Potion of Swiftness,
Plates of Tuktek
340 - Common Goblin Witch Doctor, 4 Spells, Ring of Fire, Path of Pyromancy
204 - Cave Goblin Chief, BSB, Light Armour, Shield, Bow, Crown of the Cavern King
238 - 2x21 Cave Goblins, Bow, 1 Mad Git, M
360 - 30x Cave Goblins, Bow, 2 Mad Git, M
330 - 30x Cave Goblins, Spear & Shield, 2 Mad Git, M
200 - 2x1 Splatterer, Orc Overseer
90 - 2x1 Skewerer
480 - 2x1 Gargantula
4500

Kesti vähän saada vika matsi kirjotettua, mutta tässä on. Pelattiin tsekkii vastaan, otin taas ekana poolista pois Örkit. Niillä oli pari wyvernii ja pari hämistä. Eli hyvii targetteja banishmentille ja saurusherot voi painii ainakin hämiksii vastaan. Skenu oli 2 objektiivii ja depo tavallinen. Mun plan oli aivan sama kun ennenkin, eli kattelen mitä vihu tekee ja ammun missileitä eteneviin kohteisiin.

Kuva

Tässä kuva deposta. Itse olen alhaalla kukkulan takana jemmassa heroilla ja stygiolla sotakoneilta. Skinkit on keskellä, ramphadonit molemmilla reunoilla. Vihulla gobbot oli keskellä, paitsi iso meleeboxi vasemmalla metsässä. Hämikset on sinisii ja wyvernit oransseja. Sotakoneet oli tasaisesti takalinjassa. Tähdet on objektiivit. Vihu aloitti.

BSB vangurdasi yksillä bowi gobboilla ruiniin keskellä. Hämikset paineli täysii eteenpäin, toinen suoraan mun linjan eteen ja toinen tohon ruinin kohdalle. Wyvernit olivat vähän maltillisempia, oikealla ollut savage wyverni vähän katteli sinne vanguardanneita lentoliskoja. Magia ja ampuminen ei ollut tehokasta, kun kaikki kohteet olivat piilossa. Omalla vuorollani saurushero menee seisomaan ensimmäisen hämiksen eteen ja skinkit menevät ampumaan kumpaakin hämistä. Lentoliskot lähtevät kumpikin kiekkaamaan linjoja sotakoneisiin. Magia ja ampuminen tekee pari woundia kumpaankin hämikseen, eli ihan ok.

Kakkosvuorolla vihu miettii ja konsultoi hetken ja päättää julistaa waaghin. Speari gobbot vasemmalla koittaa chargea edessä olevaan saurusheroon, epäonnistuvat. Ruinista toiset gobbot chargeaa skinkkejä, holdaan ja yltävät. Hämist ei tahtonut chargea, vaan kävelee pois edestä ruiniin. Toinen hämis lähestyy. Savage wyverni lentää myös kohti ja jättää sotakoneet ramphadonien armoille. Kentän keskellä olevan saurusheron eteen tulee vihun maagi/bsb boxi diverttaamaan. Tarkoitus oli sillä fleaata. Harmillisesti katapultti kuittaa sauruksen kerrasta. Lähiksessä skinkit holdaa gobbot.

Vuoroni alkaa mokatulla stupidity testillä, vaikka slanni oli ihan vieressä. Ens siis pääse jäljelläolevalla herollani seisomaan hämppisten eteen. Saurusboxini chargee gobboihin jotka paini skinkkejä vastaan, mutta gobbot holdaavat. Nyt jäin hankalasti kiinni ja joudun ottamaan huonot charget hämikseltä ja savage wyverniltä. Magiassa heitän myös 3v2 magian, mutta en saa banishmentin 7+ castia kasaan. Wyvernimies olis ottanut hyvää hörppyä siitä.

Saurukset joutuvat yhden hämiksen ja wyvernin kanssa painimaan. Vaikka saan buffattua sinne regeä. Niin silti tuhoudun muutaman combat rundin aikana. En saanut myöskään tehtyä kuin yhden woundian hämikseen, vaikka hakkasin sitä kaikella koko combatin ajan. Saurus hero käy mailaamassa toisen hämiksen pois kuljeksimasta, mutta senkin tekee vähän hitaasti. Jos olisin 2 rundissa osannut tehdä puuttuvat 3 reikää, niin olisin vapautunut omalla vuorollani ja saanut chargen ihan mihin vaan. Lentoliskot kävivät sillä aikaa harjaamassa sotakoneita, toinen kuolee tulitukseen ja toisesta jaa yksi modeli pelin lopuksi eloon.

Kun hämis ja savage vapautuu sauruksista, niin koitan käydä oksentamassa savageen woundeja, mutta saan vain yhden. Toinen stygio maksaa tästä hengellään. Toisen hämppiksen saan myös ammuttua / taiottua pois. Vuorot alkaa loppua, ehkä minun onnekseni, Slannilta alkaa loppua nurkka kesken. Vihun pyssygobbot on securannu objektiivit, eikä mun oikealla olleet pikku saurukset pysty sitä estämään, taitavat vielä kuolla tulipalloihin ja jousiin. Saan vikalla vuorolla tapettua savage wyvernin banishmentillä, toinen stygio käy vielä kuolemassa speari gobboihin. Vikalla vuorolla saurushero chargee kenun wyverniin, tekee pari reikää ja wardaa ite. Mutta vihun kenu holdaa.

Tapoin molemmat hämikset, savagen, koneet ja jotain gobboja. Multa meni toinen hero, skinkit, saurukset, osa lentoliskoista ja stygiot. Hävisin pisteet 450 verran, eli ei ihan niin kauheesti kun olis voinu. Mutta skenu taas luovutettiin ja 5-15 siksi. Alku oli aika kaaosta, kun toinen hero kuoli kerrasta ja toinen stupiditoi. Myös failattu casti samalla vuorolla oli kyllä total bummer. Saatiin kuitenkin targetit lopulta tapettua, mutta vähän turhan kalliisti.

Kdownunder

Viesti Kirjoittaja Kdownunder » Ke 06.09.2017 09:49

Kiitos rapsoista; mukavaa luettavaa kuten aina.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Taisteluraportit”