What We Do In The Shadows -Vampyyrit Salamancassa T9A ETC 2017

Voit lähettää oman kertomuksesi omista sotakokemuksistasi. Kuvat taistoista ovat raporteissa aina ehdottoman suotavia.
Byby
Viestit: 235
Liittynyt: Ke 21.01.2004 21:33
Paikkakunta: Espoo

What We Do In The Shadows -Vampyyrit Salamancassa T9A ETC 2017

Viesti Kirjoittaja Byby » Ke 16.08.2017 14:04

Nyt lähtee sen verta rajunmittainen postaus että alkuun kannattaa lukea setlisti. Itse en juuri kuvia kerennyt ottamaan, täältä voi katsella juttuja ja virittäytyä tunnelmaan: https://www.instagram.com/etct9afi/

What We Do In The Shadows - Vampyyrit Salamancassa

Intro

Side Scary:
Espanja ID - 7-13
Luxembourg OK 3-17
Norway VS 14-6

Side Spooky:
Wales VC 1-19
Argentina O&G 5-15
Czech ID 11-9

Outro

Intro:

Vampyyrejä tuli työnneltyä Espanjan yössä (lähinnä kyllä 35+ auringossa), lista seuraavanlainen:

Vampire Count, general, heavy armour, Skeletal Steed, Wizard Apprentice 1 spell, Evocation, The Dead Arise, Von Karnstein, Storm Caller, Blade of Red Thirst, Hardened Shield, Talisman of Supreme Shielding 825
Vampire Courtier, battle standard bearer, heavy armour, shield, Skeletal Steed, Wizard Apprentice 1 spell, Evocation, Von Karnstein, Jack's Pickaxe, Dragonscale Helm 520
Necromancer, Apprentice Wizard 1 spell, Evocation, Ring of Fire, Shielding Scroll 240
20 Skeletons, full command 220
21 Zombies, musician, standard 156
20 Zombies, musician, standard 150
20 Zombies, musician, standard 150
8 Dire Wolves 116
2 Bat Swarms 120
10 Barrow Knights, full command, War Standard 520
5 Vampire Spawn 380
5 Vampire Spawn 380
10 Wraiths 360
10 Wraiths 360
4497

Homman nimi antigunline paritustyökalu, todella pairausherkkä koska mikään ei oikein kestä mitään ja VC tyyliin väärässä paikassa oleva unitti lähinnä kuolee vuorossa. Vihollisen listat olivat noin keskimäärin aika huonoja tälle, joten mitään helppoa ei ollut tiedossa. Yleisesti koetetaan outmanoevraa vihu ja ignoroida shooting storm callerilla ja healeilla. Wraithit ja spawnit olivat se oikea työkalu, bussi commitoitiin vaan kun hommat olivat selvillä.

Vaikkeivät omat henkilökohtaiset pisteet olleet kovin kummosia, niin pelien jälkeisessä jutustelussa selvisi että viholliset usein pelkäsivät listaa hulluna. Tämä todennäköisesti oli melkoinen etu pairauksessa, vaikkei näissä pisteissä näykään.

Yleisesti ottaen erittäin mukava turnaus ja kiva reissu, kaikki vastustajat osasivat säännöt ja olivat yhteistyökykyisiä, poislukien stallaava argentiinalainen.

Side Scary:

Peli 1: Espanja ID

536 - Overlord, General, Onyx Hammer, Dragon mantle, Sprout of rebirth, Potion of swiftness, Shield
280 - Vizier, BSB, ring of dessication, hardened shield
510 - Prophet, Wizard master, 4 spells, Alchemy, essence of a free mind, pyromancy
142 - Hobgoblin Chieftain on wolf, Shield, light armour, throwing weapons
525 - 25 Infernal Warriors, shield, Blunderbuss, M,S,C, banner of speed
170 - 2x20 Hobgoblins, bow, M
140 - 20 Slave Orcs, M
120 - 20 Slave Orcs
675 - 23 Inmortals, infernal weapon, shield, M,S,C, flaming standard
170 - 5 Taurukh, Shield
180 - 5 Taurukh, Shield, paired weapons
398 - 3 Taurukh anointed, Musician, paired weapons
480 - Infernal engine, Shrapnel guns
4496

Turnaus lähtee kovalla pelimaalla Espanjalla. ID lista aika ok tason vihu, 10-10 olen tainnut luvata. Vastustaja puhuu kehnosti englantia, mutta tietää säännöt ja kommunikoi muuten mainiosti niin mitään ongelmaa ei pelin aikana tule. Skenaariona breakthough, outdepoan immortalit ja lähden oikealta kattelemaan paikkoja. Heti vuorolla 2 tarjotaan massacrevoittoa, kun örkit ilman liippaa koettavat divertoida bussia. Vieressä seisovat wraithit laittavat orjille LD5 pannarin, joka harmillisesti passataan. Syntyy liikenneruuhka mitä selvitellään oikeastaan koko loppu matsi, samalla pusken vasemmalla flankilla zombeilla ja spawneilla läpi. Oikealla oleva talo jumittelee tilannetta, onneksi lennän ja kummitustelen sen läpi. Vääntö on tiukkaa ja lopussa pari harmillista käännettä vetää matsin minimitappioon skenaariolla. Flankilla olleet pikkutaurukit löytävät rallyn LD5:llä ja pysähtyvät läpi murtautuvien zombien eteen. Lisäksi en muistanut että myös warbeastit saavat kävellä talojen läpi, jolloin toinen taurukh-porukka painelee scorettamaan ja divertoimaan bussia. Lisäksi spawnien arkkimaagi-assassinointi jää woundin päähän realisoitumisesta. 7-13 ihan hallittu tappio, plus haut olivat vaikka mihin. Harmillisesti muu tiimi ottaa samankaltaisia tuloksia ja tankkaamme täysillä.

Peli 2: Luxembourg OK
Mammoth hunter , General, wildheart , Tusker, ironfist, Glittering cuirass, Aurochs charm, talisman of shielding -430
Mammoth hunter , BSB , Tusker , Trolleater, ironfist, Bluffer's helm -500
Shaman , wizard master, pyromancie, 4 spells , book of arcane power, ring of fire -610
19 scraplings , musician, scrapling foreman -164
15 scraplings , musician -100
15 scraplings -80
7 tribesmen , musician -396
3 tribesmen -160
2 Tusker cav , -300
2 Tusker cav , iron fist -320
2 Tusker cav , iron fist -320
Sabertooth tiger -80
Sabertooth tiger -80
Roch auroch, Ogre crossbow -480
Roch auroch , Ogre crossbow -480
Total: 4500

Vastassa todella agressiiviset ogret, pahalta näyttää, skenaario capture the flag. Aloitamme vähän kulma-kulma hengessä mikä on todella hyvä, en halua ogreja lähelle. Alkupelissä mokaan LD9-reroll frenzyn spawneilla, sotkien omat linjani ikävästi. Ogret pelaavat hullun ahneesti liippaansa viis veisaten bösbi-kenraali kuplasta. Yhdet tuskerit ja bösbi lähtevät seikkailemaan ottaen parit divertit, yhdistetty skelet-wraithit-lepakot front-flank charge ei saa kahta tuskeria (??) breakkaamaan ja flankilla näyttää pahalta. Neljä spawnia sujahtaa kahteen tuskeriin hakemaan scenua ja koko ogrejan backlinea, kuolevat chargevuorolla (????). Tästä innostuneena ogret ajavat sitten kaikella sisään, vasen flankki sortuu ja oikealla bussi lähinnä hakee lopuksi yhden mammutin ja jää eloon. Fire teki tolkutonta lämää koko matsin ajan, aika horror matchup.

En tiedä mitä olisi voinut tehdä toisin, hakuja oli vaikka mihin mutta jos spawnit eivät chargessa deliveraa hyvässä paikassa niin minkäs teet.

Side Spooky:

Peli 3: Norja VS

Andreas "True Norse" Løhren - The Vermin swarm
Tyrant, General, Vermin Guard Litter, Crown of Autocracy, Talisman of shielding - 320
Magister, 4 Spells, Book of Arcane Power, Wizard Master, path of Thaumaturgy - 480
Chief, BSB, Ring of Fire, Banner of Discipline - 245
40x Slaves, M - 170
41x Slaves, M - 174
15x Plague Brotherhood, M - 180
15x Plague Brotherhood, M - 180
20x Rats-at-arms, M - 180
15x Vermin Guards, M, S, The Lightning Rod - 310
8x Grenadiers - 180
8x Grenadiers - 180
8x Grenadiers - 180
3x Jezails - 120
3x Jezails - 120
5x Jezails - 210
Verminous artillery, Plague Catapult - 170
Verminous artillery, Plague Catapult - 170
8x Plague Diciples, C - 210
8x Plague Diciples - 190
8x Plague Diciples - 190
7x Plague Diciples - 170
7x Plague Diciples - 170
4499

Noniin nyt saatiin hyvä peli, ampuvat rotat joilla vähänlaisesti muuten aika horroria olevia plague disciplejä. Vihu on kauhuissaan ja depoo nurkkaan, skenaario hold the ground. Pusken keskeltä läpi luettaen ammuskelusuojaan ja tappelujuttuihin. Jalkaväki kerääntyy keskustaobjektiven luokse. Spawnit mokaavat (taas) LD9 reroll frenzyn ja sujahtavat kuolemaan plague discipleihin. Onneksi magiassa saan vähän rauhoiteltua rottia ja menetän vain puolet unitista juostessani ulos laudalta pursuitissa. Ei siinä vielä kaikki, disciplejen jämiä kolaavassa bussissa bösbi kohtaa taistelukentällä kaksi (2) plague discipleä, ja heittää välittömästi henkensä. GG WP tack ska du ha. Pusku jatkuuu tappioista huolimatta, ekat slavet committoidaan ja keskellä on jännä mylly jonne yhdet plague monkit eivät onneksi kerkeä mukaan. Seuraavien vuorojen aikana bussi ja spawnit kaverien kanssa prosessoivat 100 slavea, mutta vuorot loppuvat kesken hakea koko skavenien backline. Harmillisesti bussi mokaa 6a:lla swift 8 chargen jolla oltaisi haettu vielä yhdet monkit ja yksi katapultti. Tapot kuitenkin hallussa ja skenaario selvä, 14-6.
Mikäli bösbi ei olisi kuollut kahteen monkkiin olisin varmaan harjannut rumasti, koska slaveista oltaisi irrottu aikaisemmin ja pisteitä meni miehessä muutenkin melkoisesti.

Peli 4: Wales VC

Midnight Aristocracy, Vampire courtier, Von Karnstein, General, Dead arise, Wizard apprentice, 1 Learned
spell, Evocation, Unholy tome - 360
2 x Necromancer, Wizard apprentice, 1 Learned spell, Evocation - 320
2 x Banshee - 440
8x Dire wolves - 116
37x Skeletons, C, M, S, War banner, Hand weapon and Shield - 420
3 x 20Zombies, M - 390
Altar of Undeath, Dark tome - 460
Altar of Undeath - 400
2x2 Great bats - 160
2x6 Wraiths - 432
2x1 Shrieking horror - 1000
4498

Vampyyrimirrori, vihulla paljon epärehellisempi huutelulista joten alamäessä ollaan. Depoan uhkaavasti ja annan vihun alottaa, Wales lojuu joten setuppailen chargepaikkoja. Spawnien chargessa pitäisi pärjätä horroreille, ja kun horrorit on hoidettu bussini varmaan kolaa väärät epäkuolleet laudalta. Horrorit ovat yksin molemmilla flankeilla, mikä on jees koska combotto huuto on paha. Valitettavasti flankkitaistelut menevät tragikoomisen huonosti, mm. 18 vampire spawn atakkia löytää chargessa ruhtinaalliset kolme osumaa. Samaan aikaan keskusta on jumissa molemminpuoleisella zombieruuhkalla. Vihun suojaamaton kenraali tankkaa koko pelin ajan reaper touchingia käyden kahdesti yhdessä haavassa, mutta magia ei suostu toimittamaan viimeisiä woundeja. Molemmat flankkitaistelut hävitään järkyttävällä heittelyllä ja liikenneruuhka keskellä estää bussin realisoimista. Lopussa tankkaan vielä alttarien polttelut niin että lordi jää eloon ja jotain pisteitä saadaan säilytettyä.

Todella huono heittely lähinnä lopputuloksen taustalla, vastustaja nauroi hyvin mukana spawnien atakkeja katsellessa. Keskustan liikenneruuhkan olisin voinut pelaa tarkemmin itse.

Peli 5: Argentina O&G

330 Cave Goblin King: General, Crown of the Cavern King, crown of Autocracy, Talisman of Greater Shielding
200 Cave Goblin Chief: BSB, Icon of the Relentless Company , Obsidian Rock, Lucky Shield
575 Cave Goblin Witchdoctor: Wizard Master, 4 spells, Dispel scroll, Talisman of Shielding, Skull Splitter, Pyromancy
120 Common Goblin Chief on Wolf: Shield
130 Cave Goblin Chief: Maza's Zappin Bow, Shield396 32 Cave Goblins: Bow, Musician, Champion, 2x Madgit
360 2x30 Cave Goblins: Bow, Musician, 2x Madgit
140 5 Common Orc Boars Riders
200 2x1 Git-launcher: Orcoverseer
200 Splatterer: Orcoverseer
140 2x1 Gnasher Wrecking Team
90 2x1 Scrap Wagon
174 2x6 Gnasher Dashers
120 2x5 Wolf Goblin Riders
120 2x1 Goblin Wolf Chariot
Total 4499

Vastassa Argentiinan örkit, aika perus lojumisgobbot ilman mitään hulluja trickeja. Fanaatikot ovat hulluja, olen luvannu matsista jotain pientä tappiota tai noin tasuria. Vastustaja ehdottaa 10-10 tasuria välittömästi pelin alussa, en ota vastaan koska pelaamaanhan tänne on tultu. Tämä on kuitenkin merkki tulevasta perseilystä. Skenaariona capture the flag, häviän puolenvalintadepon ja joudun huonosti flank atakkiin. Gobbot ovat leveästi laudalla, lähden puskemaan flankeilta nopealla kamalla tarkoituksena hoidella vihun scoraavat laatikot lopuksi. Storm callerista huolimatta vastustaja ampuu kuin jumala, ja 5 spawnin unitti katoaa aika wtf-henkisesti ykkösvuoron tulitukseen. Puusilmäilen hyppysquigien chargen ja swift-10 vie scoring unitin sekä necron magiasta ja trickeistä huolimatta. Toisella flankilla gobboja lähtee vaihtoon, fanaatikot saadaan turvallisesti pullattua ja setuppailen loppupelin chargea gobborintamaan. Vasen sivusta on myös harjaantumassa toisilla wraitheilla. Valitettavasti tässä vaiheessa pampabandiitti unleashaa ehkä kovimman trickinsä: örkkien järkyttävän hitaalla pelaamisella kierrosta on jäljellä enää 10 minuuttia kun vitoskierrokseni alkaisi, ja peli on pakko keskeyttää kaksi kierrosta pelaamatta. Menetän arviolta noin 10 pinnaa vihollisen lahjakkaaseen stallaamiseen, josta tuomareille ilmoitellaankin pelin jälkeen. Onneksi muu tiimi harjasi kurjat pöydältä lähes täysillä.

Tuomari olisi pitänyt kutsua pöytään heti alussa että olisin saanut täydet vuorot peliin. Lisäksi squigien etäisyydet juttuihini olisi pitänyt mittailla tarkemmin.

Peli 6: Tsekki ID

570 - Prophet, General, 4 Spells, Lucky shield, Ring of Fire, Essence of Free Mind, Wizard Master, Path of
Pyromancy/Alchemy
325 - Vizier, BSB, Ring of Dessication, Hardened Shield, Flaming Standard
514 - 16x Citadel Guard, Flintlock Axe, M
310 - 2x10 Citadel Guard, Flintlock Axe, M
790 - 26x Immortals, Shield, Infernal Weapons, M, S, C, Rending Banner
130 - 5x Hobgoblin Wolf Riders
340 - Rocket Battery, Bound deamon
90 - 2x1 Hobgoblin Bolt Thrower
570 - 5x Kadim Incarnates, C
460 - Infernal Engine, Steam Hammers
4499

Samankaltainen ID lista kuin espanjalla, mutta vähän enemmän ammuskelua niin olen tästä ehkä jonkun 11-9 luvannut. Vihu pelkää hullusti ja menee vastakkaiseen nurkkaan, breakthrough-hommat skenaariona. Lähden etenemään kaikella, oikean sivustan zombiejuna securaa skenua. Heti alkuun katsotaan liippadebuffatuilla kadimeilla mokaavatko marssin ilman kenua ja jäävät bussin alle, eivät mokaile. ID:t koettavat vasemmalta läpimurtoa, lyön spawnia ja wraithia citadel guardeihin immortalien katsellessa bussia. Spawnirintama (taas) whiffailee ja citadel guardien työstö menee oletettua vaikeammaksi, arkkimaagikin pääsee kiperästä tilanteesta karkuun. Puusilmäilen kadimeille hyvän overrunin zombeihin ja joudun jumittamaan niitä loppupelin. Viimeisinä käänteinä varmistan omilla zombeilla breakthrougn, putsaan ID:n loput scorettajat pois ja menetän vielä yhdet spawnit junan vikan vuoron chargeen. Tappioita tulee kun wraithit vähän whiffailivat siellä täällä, mutta skenaario on turvattu niin 11-9.
Parit etäisyydet olisi pitänyt mittaa tarkemmin, muuten kaikki meni according to plan. Pari todella huonoa heittoa veivät pisteitä, arkkimaagikenraalin kuolema vasemmalla flankilla oli todella lähellä.

Outro:

Semmosta, hyvät pelit voitettiin, huonot pelit hävittiin. Pairingi ei antanut juuri mitään, joten tähän nähden olen ihan tyytyväinen. Monta pistettä jäi parin naurettavan heittelyn takia harjaamatta, pari puusilmäilyä ja yksi sääntöjuttu (talon läpi painelevat koirat) veivät myös pisteitä. Ensi kerralla vähän turvallisempi lista, jos VC:tä niin lojumisläjiä tai sitten jotain ammuskelevaa. Vihollsien reaktioiden perusteella tätä kuitenkin pelättiin pairauksessa, että sikäli ihan jees. Hauskaa oli noin muutenkin, hyvä reissu ja isossa joukkueturnauksessa on tunnelmaa. Kyselkää jos jäi jotain kysyttävää.

Avatar
Finet
Viestit: 1307
Liittynyt: To 13.02.2003 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: What We Do In The Shadows -Vampyyrit Salamancassa T9A ETC 2017

Viesti Kirjoittaja Finet » La 19.08.2017 17:19

Kivat rapsat. Tykkäsin, että avasit oman listasi toimintaa; mainitsit vihujen listat ja heidän reaktionsa omaan listaasi; mitä olit arvellut/luvannut lopputulokseksi ja loppuyhteenvedot.
Kiinnostaisi vielä kuulla tarkemmin, mikä vastapuolen listoissa jännitti ja miten lähdit ratkomaan niitä.

Byby
Viestit: 235
Liittynyt: Ke 21.01.2004 21:33
Paikkakunta: Espoo

Re: What We Do In The Shadows -Vampyyrit Salamancassa T9A ETC 2017

Viesti Kirjoittaja Byby » La 19.08.2017 18:14

Käydään ihan lista kerrallaan läpi:

Espanja ID
Immortal-boxi on niin järkyttävän kova lähislaatikko ettei minulla oikein ole mitään asiaa sinne, paitsi jollain maailmanlopun combochargella. Kaikki muu listassa oli ihan diilattavissa. Homman nimi boxin outdepoaminen ja siellä missä boxi ei ole täysillä toimiminen. Juna myös periaatteessa paha, mutta käytännössä vähän kankea ja kuolee hyvin nopeasti vaikkapa jack's pickaxeen jolloin ei voi oikein näyttäytyä siellä missä bussi on.

Luxembourg OK
Kohtuullisen ikävä ja nopea lähis-lineup kolmissa tuskereissa, aurocheissa ja charruissa. Chargaan itse (spawneilla) vihua pidemmälle eli jonkinlainen standoff on mahdollinen. Siitä sitten vaan parempaa positiota hakemaan loitsuilla ja yleisellä vähän ketterämmällä menolla, sekä toki wraithien luomalla area denialilla.

Norja VS
Nyt kun matsi olikin hyvä niin ei tuolla juuri mikään muu pelota, paitsi useasta suunnasta tulevat countercharget ja plague disciplinet jos pääsevät oikeaan paikkaan. Kaveri tosin pelasi hirveän puolustavasti eikä oikein hakenut discipleillä, joten aika smoothia cruisailua oli (paitsi bösbillä). Tässä matsissa bussikin voi vaan ajaa kohti keulilla, koska vihun lähisthreatti on niin vähäistä.

Wales VC
Tuplashrieker ja basheet ovat aika ikäviä, jos menee rangelle pitää mennä voimalla kun mitään random piecemealeja ei voi oikein antaa. Myös vuoroilla 5 ja 6 alttarit tekevät aika ikävää jälkeä. Homman nimi oli koettaa voittaa flankit tai muuten poistaa shrieking horrorit pelistä, sitten bussi voisi käytännössä tehdä mitä vaan. Vampire Spawnit varsin ok VC mirrorissa pitkän chargerangen ja hyvän prosessointtitehon takia, mutta eivät tällä kertaa osanneet depsittää horroreita.

Argentina O&G
Kuumottavia juttuja ovat lähinnä fanaatikot ja gnasher wrecking teamit, jotka ovat aika tehokkaita area denial aseita. Noin muuten kaiken lähiskaluston voisi työntää putsaamaan gobbot laudalta. Fanaatikkojen purkaminen on aika monimutkainen operaatio, mitä hankaloitti vielä assassinointiskenaario, jolloin kaikkia zombeja ei voinut vaan työntää hakemaan niitä unitista. Käytännössä koetin saada summonoitua lisäzombeja gobbojen lähelle, jolloin liikkuminen hankaloituu ja zombot on pakko poistaa magiassa tai shootingin alussa fanat on pakko vapauttaa. Myös pitkät charget spawneilla gobboihin ok, koska silloin chargekulman saa laitettua niin ettei fanojen päälle ole pakko laskeutua.

Tsekki ID
Immortal-laatikko oikeastaan listan ainoa unitti joka kiinnostaa, junan chargea nyt ei oikein halua ottaa vastaan. Jälleen kerran outmanoevraaminen ja kaikkialle muualle iskeminen. Kadimit ovat myös paha unitti, häviävät bussille mutta voittavat kaiken muun, onneksi niitä oli vaan yhdet.

Tuolla kyseisellä listalla yleinen plan melkein aina depoa yhteen kasaan jommalle kummalle flankille, ja lähteä sieltä vyöryttämään voimalla niin ettei kukaan joudu tappelemaan yksin. VC unitit hajoavat äkkiä väärissä tappeluissa joten parempi mennä kerralla kunnolla läpi niin että bösbit ja invot ja kaikki ovat mestoilla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Taisteluraportit”