King In The Desert - ETC 2017 9th Age

Voit lähettää oman kertomuksesi omista sotakokemuksistasi. Kuvat taistoista ovat raporteissa aina ehdottoman suotavia.
Avatar
Varapalmus
Viestit: 662
Liittynyt: Ke 17.07.2013 18:46

King In The Desert - ETC 2017 9th Age

Viesti Kirjoittaja Varapalmus » To 17.08.2017 19:12

Kuva

Pelipaita ja pähkinöitä, paidassa näkyykin jo spoilerina tulokset, sekä kaikkien pelikavereiden nimmarit ja kommentit. PETA ei tue tätä paitaa.

Dodiin! Pitää itsekkin ruveta vähän käymään ETC-reissua läpi. Kuten viimekin vuonna, armeijana oli Undying Dynasties, elikkä ysin Tomb Kings. Viime vuonna olin innostunut kovasti ambushaamisesta, mutta pahan takapakin jälkeen otettiin vähän rennommin. Lista oli siis tällainen:

Jere Jukka, Undying Dynasties
Death Cult Hierarch: General, Hierophant, Evocation, 4 learned spells, Wizard Master, Book of the Dead, Sandstorm Cloak, 530
Tomb Architect: Ring of Fire, 210
Casket of Phatep: 200

15 Archers: Musician, 200
15 Archers: Musician, 200
3 Skeleton Chariots: Banner, 310
3 Skeleton Chariots: 290
5 Skeleton Scouts: 130

15 Necropolis Guard: Musician, Paired Weapons, 240
15 Necropolis Guard: Musician, Paired Weapons, 240
15 Necropolis Guard: Musician, Paired Weapons, 240
15 Necropolis Guard: Musician, Paired Weapons, 240
10 Shabti: Standard, Musician, Paired Weapons, Banner of Speed, 928

Charnel Catapult: 200

Sand Scorpion: 170
Sand Scorpion: 170
Total: 4498


Paljon luurankoa ja yksi iso lautta patsaita. Tulin siihen tulokseen että UD ei tänä vuonna ole kovin hyvä hakemaan pisteitä, joten rakensin all-rounder jengin joka pystyisi helposti hakemaan tasapelejä ja objektiivilauttoja. Ei ole kovin montaa armeijaa joka voi helposti tulla ryppyilemään shabtien S5 T4 A4 +4/+5 stateille, ja vaikka moni sitä turneessa yrittikin, vain yksi siinä onnistui. Necropolis Guard on Poisonin ja Lethal Striken yhdistelmän kanssa aika hyvää purkinavausta ja isojen otusten kiusaamista, ja minimiyksikot olivat halpaa kuin makkara, joten niitä piti ottaa monta.
Scorpionit ovat vieläkin pelin paras yksikkö, sanon minä.

Gameplan olikin että voin antaa vihollisen kaikessa rauhassa lähteä liikkeelle, koska objektiivit voin voittaa aika helposti, mutta jos tulee liian kovaa eliittiä vastaan niin elämästä voi tulla hankalaa. Tästä syystä muutamat armeijat, ogret, Warriorit ja infernal dwarvesit totesin pahoiksi matcheiksi, ja niinhän ne olivatkin.


Matsi #1: Espanja - Ogret

Borja "BARROSO" Rey - Ogre khans - Wildheart
425 - Mammoth hunter on Tusker, General, iron fist, bluffers helm, dragonfire gem, wildheart
460 - Mammoth hunter on Tusker, BsB, headhunter, ironfist, , aurochs charm, dragonscale helm, lucky
charm
400 - Mammoth hunter on Tusker, iron first, glittering cuirass, talisman of shielding, crown of scorn
180 - 5x3 Tribesmen, M
320 - 2x2 tusker cavalry, LA & iron fist
395 - 2 tusker cavalry, LA & iron fist, S, aether icon
160 - 2x2 yetis
480 - 1 Rock aurochs, hunting spear
480 - 1 Rock aurochs, Ogre Crossbow
4500

Deployment: Pitched Battle
Objective: Secure Target


Ja niinhän siinä kävi, että heti alkuun elämä hankaloitui ja lensin susille. Ehkä pahin mahdollinen matsi, ja vielä ikiaikaista veteraania vastaan, heti alkuun, mutta ei siinä mitään! Suunnittelin että pyrin ottamaan tasurin taikka pienen häviön, ja ryhdyin pelaamaan cornerhammeria. Asteittainen puolustuslinja estämään vihollisen etenemistä mahdollisimman pitkään, pyrkien ottamaan niin paljon pisteitä kuin mahdollista matkan varrella.

Suunnitelma onnistuikin yllättävän hyvin, vastustaja deposi aivan kaiken heti alkuun ja otti ensimmäisen. Hän kuitenkin pisti taistelulinjan koko kentän mittaiseksi, joten nurkkaan kaiken laittaminen pelasi minulle entistä enemmän aikaa.

Vastustaja tiesi että Shabteja kuuluu pelätä, ja pyrki välttelemään niitä heti ensimmäisestä vuorosta alkaen, koko armeijan liikkuessa minun pikku nurkkaani päin. Hän kuitenkin unohti pitää yhdet Tusker Cavalryt kenraalin kantamalla, mikä johti siihen että ensimmäiset pisteet tulivat minulle, Casketin räjäyttäessä mokomat taivaan tuuliin. LD-heitosta tuli kauniit 15, ja chariotit saivat ammuttua yhden haavan lisää sisään.

Piirityksen jatkuessa sain jotenkuten pidettyä kontrollia nurkastani, ja vaikka muutamassa tilanteessa kaikki näytti erittäin pahalta, uhreiksi heittämäni Necropolis Guardit heittivätkin Poisonia kuin jumalat, ja yksi yksikkö poisti sekä unitin Tuskereita että Crown of Scorn Mammoth Hunterin, ennen kuin joutuivat Rock Aurochin uhreiksi. Hyvä homma kuitenkin, pojat.

Vuorolla neljä shabtini epäonnistuivat Restrainissa ja juoksivat pahaan suuntaan. Vastustaja näki että hänen aikansa on tullut ja lähti kaikelle eteen niin kovaa kuin pystyi. Tämä kuitenkin johti Kenraalin menetykseen, katapultin ampuessa täydellisen osuman ja kolme haavaa sisään, kun velho oli Evokaatiosnipellä jo yhden haavan tehnyt. Tämä ei kuitenkaan päällesyöksyä pysäyttänyt, ja Rock Aurochien tullessa päälle ja kovaa, olin aivan helisemässä. Onnistunut 11+ charge aurochilta takasi pahan overrun-combon, joka puhdisti kolme yksikköä kerralla.

Vuorolla viisi, shabtien palatessa taisteluun, koin pahan menetyksen kun velhokin jäi toisen Roch Aurochin KOLMANNEN overrunin alle - Armeijani kaatui kuin dominot. Casketti lähti urheana kävelemään suoraan Aurochin tielle, urheana suunnitelmana räjähtää ja viedä mokoma mammutti mennessään. Suunnitelma onnistui täydellisesti, ja Auroch otti kolme haavaa, tappaen sen jo yhden overkillilla. Pisteitä!

Kuudes vuoro, ja toisen rock aurochin sekoillessa katapultin perään, sai viimeinen Hunter tapettua arkkitehtini, samalla kun Shabtit raivasivat viimeiset Tribesmenit objektiivilta.

Pelin loppuessa menetykset olivat valtavat kummallakin puolella, mutta velhon kuoleman takia johdon otti vastustajani, ja pisteet menivät juuri ja juuri 9-11 rajan yli. Hävisin siis 8-12. Ihan hyvä tulos silti!

Lopputulos: Häviö, 8-12


Seuraavan pelin rapsa huomenna!

Avatar
Varapalmus
Viestit: 662
Liittynyt: Ke 17.07.2013 18:46

Re: King In The Desert - ETC 2017 9th Age

Viesti Kirjoittaja Varapalmus » Su 20.08.2017 22:51

Ei ollutkaan rapsoja, ensin iskivät haltiat ja sitten flunssa. Kirjoitellaan siis tänään kaksi

Matsi #2: Luxemburg - Kääpiöt

Charles "kiri" OIKNINE - Dwarven holds (c)
*King on shiled bearer, General, Shield Plate armour, Runic Weapon:rune of might x2, Rune of destruction,
Runic Talisman: rune of shielding x3 - 620
*Runic Smith, Battle runes x3(Bound Spell), rune of gleaming, rune of resilience, rune of resolve, Rune of
the Forge, Plate armour, Shield - 249
*Anvil of Power, Anvil runes, rune of storms, rune of shattering, rune of Gleaming - 300
*3x10 Clan Warrior, Musician, Throwing Weapons - 160
*26 Greybeards, Musician, Standard Bearer, Champion, Shield, Magic standard, Gleaming Icon - 654
*2x2 Steam Copter, attack copter, Skirmish - 300
* 1 Vengeance Seeker - 120
*18x Forge Warden, musician, Standard Bearer, Runic Standard of Swiftness - 594
*2x1 Flame Cannon, Rune Crafted - 170
*2x 1 Canon - 270
Total: 4497


Deployment: Counterthrust
Objective: Hold the Ground

Noniin. Nyt päästiin taas match-uppeihin missä ei tarvitse paljoa pelätä. Käpsien liekitys kyllä vähän hermostutti, joten heti alkuun otin mielentilaksi sen että en mene niiden lähitulituksen kantamalle, vaan pidän pisteitä ja voitan objektiivin. Pikku voitto, täysin OK. Otin isommat flankit että chariotit voivat lähteä kiusaamaan sivustaa, samalla kun shabtit ja NG istuvat kasassa keskellä, vastustajalle oli hankalaa puolustaa flankkejaan ja pitää keskikenttä kontrollissa, mutta oli tälläkin aika selvä suunnitelma.

Heti ensimmäisellä vuorolla, joka meni minulle, liikuttelin yksiköitä hieman, kiusasin tämän choptereita ja muuten vaan lojuin asemissani. Chariotit olivat ainoat jotka oikeasti etenivät, toisella puolella uhkaamaan pieniä scoraavia käpsiä, toisella puolella estämässä koptereita lähtemästä lentämään takalinjoihini.

Vastustaja ei siis pystynyt paljoa omalla vuorollaan tekemään, muuta kuin ampumaan, ja vähentikin yhdestä NG yksiköstä modeleita. Vengeance Seeker oli ainoa uhka tässä kohtaa, piileskellessään rakennuksen takana, selvästi etsimässä paikkaa lähteä hakemaan katapulttiani.

Toisella vuorollani blokkasin mokoman, ja jatkoin muuten seisoskeluani. Kumpikin scorpioni tuli esiin uhkaamaan vastapelaajan takalinjaa, tykkiä ja forgewardeneita. Tässä kohtaa ilmoitin vastustajalle että suunnitelmani on vain istua paikallani ja ottaa objektiivi, tällä tuskin on asiaan mitään sanomista. Jos haluaa voittaa, tulkoot hakemaan.

Vastustaja mietti tätä hetken, kysyi apua kapteenilta, ja lähti sen jälkeen isolla boksillaan eteenpäin. Chargasi shabtini greybeardeilla plus kuninkaalla. Ampuminen jatkui kanssa, ilman pahempia tuloksia. Ammutusta NG yksiköstä jäi yksi mies eloon, mikä on aivan riittävästi. Lähisvuoron alkaessa vastustaja sai nopeasti todeta ettei ollut tiennyt mitään siitä mitä Shabtit osaavat. Hän oli pelannut vain Shabti Archereita vastaan, jotka eivät oikein osaa tapella, ja S5 Rege +5 möykytys tuli aivan yllätyksellä. Yli puolet käävistä pois, ja shabtit ottivat vastaan vain 5 haavaa.

Tässä kohtaa lähdinkin sitten kaikella eteenpäin niin kovaa kuin mahdollista, chariotit lähtivät uhmaamaan koptereita ja archerit ampumaan vengeance seekerin pois. Scorpionit pääsivät kummatkin kiinni sotakoneisiin, ja tuhotun NG:n viimeinen mies lähti vain kävelemään pois. Magiassa sain tuplabuffit shabteille, ja ampumisella sen pikku Seekerin pois. Lähiksessä sitten loputkin kääpiöt tuhoutuivat, ja kuningas lähti karkuun. Jäi kiinni heti. Tässä kohtaa vastustaja mietti tilannettaan, kohautti olkiaan ja luovutti.

Peli loppui siis nelosvuoron tasoittavaan, vastustajan ollessa sitä mieltä että hän ei voi pitää pisteitä kiinni millään, eikä halunnut enää pelata.

Tulos: Voitto, 20-0

Ei tarvinnut ajaa, kun vastustaja tuli ihan vapaaehtoisesti tielle.

Avatar
Varapalmus
Viestit: 662
Liittynyt: Ke 17.07.2013 18:46

Re: King In The Desert - ETC 2017 9th Age

Viesti Kirjoittaja Varapalmus » Su 20.08.2017 23:19

Matsi 3: Norway, Orcs & Goblins

Team Norway
Karl-Erik "Kalerith" Hansen - Orcs and Goblins
Iron Orc Warlord, General, Waaargh! Boar chariot, Great weapon, paired weapons, Bluffer's helm, talisman
of supreme shielding - 640
Forest Goblin Witch Doctor, 4 spells, wizard master, Book of Arcane power, Path of pyromancy - 460
Common Goblin Chief, shield, ring of fire, banner of dicipline - 205
20x Forest Goblins, skirmish, bows, S, Ironhide icon - 310
21x Feral Orcs, spears, M - 275
20x Feral Orcs, spears, M, S - 280
20x Feral Orcs, Spears, M - 260
Gnasher Wrecking Team - 140
Gnasher Wrecking Team - 140
1x Goblin Wolf Chariot - 120
1x Goblin Wolf Chariot - 120
1x Goblin Wolf Chariot - 120
10x Iron Orcs - 200
10x Iron Orcs - 200
10x Iron Orcs - 200
10x Iron Orcs - 200
Scrap Wagon - 90
Scrap Wagon - 90
Scrap Wagon - 90
Greenhide Catapult, Git launcher - 180
Greenhide Catapult, Git launcher - 180
4500

Deployment: Pitched Battle
Objective: Breakthrough


Taas tuli hyvä matsi vastaan. Tuijottelin hiukan tuota listaa, ja tulin siihen tulokseen että mun MSU on parempi. Ei näkynyt örkeillä paljoa pelattavaa.

Tässä matsissa ryöstin aloituksen depoamalla kaiken ensin, ja otin melko laajan depon. Tuumasin että tässä pelissä shabtit voivat kulkea melko pelottomasti, ja jos örkkipomo ei lähde riehumaan niin asiat ovat hyvin.

Yllättäen, örkit deposivat melkein kaiken toiseen nurkaan, ja Wrecking Crew:n, kahdet Feralit ja kahdet scrap wagonit toiseen nurkkaan, ja yhdet feralit ja iron orcit keskikentän takalaitaa pitämään. Kaikki lähes takalaidassa kiinni, poissa archerien kantamalta.

No, mikäs siinä muuta kuin ottamaan heikko nurkka haltuun, ja sulkemaan toinen nurkka. Taas oli sellainen fiilis että eihän tässä tarvitse muuta tehdä kuin objektiivi voittaa. Peli alkoi sillä että hevosmiehet scout-vanguardasivat vasemman laidan Wrecking Crew:ta päin, ja sitten marssivat mokomaan palleroon. Kummatkin pois kentältä. Hyvä meno. Shabtit siirtyivätkin sitten siis keskemmälle kenttää ottamaan homman haltuun, niin että örkkipomo ei pääse kummaltakaan puolelta sujahtamaan, ja osa armeijaa hakemaan objektiivia, samalla kun toinen puoli armeijasta vahtii örkkien nurkkaa.

Örkkipelaaja ei paljoa tehnyt, siirteli vähän kärryjään ja heitteli tulipalloja shabteihin. Kyllähän sieltä kaksi kuoli, mutta ei mitään.

Vuorolla kaksi vahti jatkui, samalla kun hivuttauduin tyhjempää nurkkaa kohti. Scorpioneista toinen tuli, ja siirtyi vahtimaan tyhjää nurkkaa kanssa, imlestyen iron orccien kylkeen. Magiassa sain casketilla räjäytettyä toisen nurkkaa vahtineista wagoneista, ja ampumavuorolla sain kaksi haavaa toiseen. Hyvältä näyttää.

Örkit kuluttivat jo toisen vuoronsa pieneen hiffailuun ja scorpionin väistelyyn, ja jatkoivat shabtien tulistusta, menettäen toisen git launcherin käyttö-oikeudet siinä samalla. Ei ole kovaa menoa tämä. Kyllähän se shabteja jokaisella kärryllä uhkaili, mutta ei se mitään.

Kolmannen vuoron alussa siirsin shabtit paremmin keskelle kenttää, ja annoin saman ultimaatumin kuin edellisessä pelissä: Istun nyt tässä, ja otan tuon objektiivin. Pieni voitto riittää. Toinen scorpioni saapui katselemaan gobbo-boxin kylkeä, missä kaikki gobbojen hahmot olivat, ensimmäisen siirtyessä estämään iron orcceja kiusaamasta tätä. Vasen flankki oli nyt niin heikkona, että siirryin valmiusasemiin jotta chariotit voisivat chargata ensi vuorolla. Magiavuorolla se toinenkin scrapwagon poistui paikalta, ja kontrolli oli minun

Tämäkin vastustaja kutsui nyt kapteenin paikalle, ja puhuttuaan hetken aikaa, käsky oli: Mene tappelemaan. Siispä hän julisti Waaghin, ja lähetti jokaisen kärryn shabteja päin, ja vasemmalla laidalla kykkineet kahdet feralit kanssa.. Sekä iron orcit jotka koppasivat scorpionin haltuun. Feralit eivät päässeet minnekkään, ja kärryjen kanssa kävi huonosti, jokaisen wolf chariotin päästessä perille, mutta ison pomon jäädessä kotiin. Kaikki ampuva kääntyi gobboja uhkaavaa scorpionia päin, mukaanlukien gobbot, ja tulitus alkoi. Magia kuitenkin kusi, eikä scorpioni ottanut yhtään haavaa, ja ampumisesta se otti yhden. Nyt tilanne näyttikin erittäin heikolta. Asiaa ei auttanut se että gobbokärryt tekivät surkeat 3 haavaa läpi, ja kuolivat kaikki heti pois shabtien lyödessä lujaa takaisin. Tässä kohtaa rikoin sääntöjä ja reformasin shabtit pienempään muodostelmaan chargetakseni örkkipomon, mutta se ei olisi mitään muuttanut joten ei haittaa tällä kertaa. Sain rikkomukseni selville myöhemmin, ja pyysin vastustajalta anteeksi. Tätäkään ei haitannut. Ainakin se scorpioni kuitenkin kuoli iron orccien halaukseen.

Neljäs vuoroni alkoikin sitten vahvalla mähinällä. Shabtit hakemaan örkkiä, scorpioni hakemaan gobbomaagia, ja kärrit hakemaan toisia feraleja vasemmalla laidalla, kahden NG-yksikön marssiessa perässä. Magiasta en tällä kertaa saanut mitään läpi, mutta ei se haitannut, tappeluvuorolla kun chariotit menivät suoraan feral orceista läpi, aiheuttaen impacteilla 11 haavaa, ja ottaen vain yhden takaisin. Feralit juoksivat, ja jäivät kiinni. Scorpioni taas lopautti gobbomaagin pään irti kerrasta, pisteet kotiin. Örkkipomo ei kuitenkaan haavoja ottanut, mutta eivätpä shabtitkaan ottaneet kuin kolme, ja jäivät jatkamaan tappelua.

Nyt oli örkeillä paha tilanne, eikä ulospääsyä. Scorpionin takapuoleen chargesi lauma feraleja, ja kahdet iron orcit yrittivät mennä avittamaan pomoa, mutta kumpikaan ei onnistunut. Vasemmalla puolella feralit yrittivät nousta kapinaan, ja chargesivat toisen lähestyvän NG-yksikön. Magiaa ei enää ollut, ja ampuminen avutonta. Lähiksessä feralit saivat todeta että MSU NG on kovaa, ja juoksivat nekin karkuun ja kentältä ulos, kun taas örkkipomo otti haavan, ja tasuroi shabtien kanssa. Scorpioni pyrki assassinoimaan BSB:n, mutta sai tehtyä vain yhden haavan ja tippui. Tuloksena feraalitungos.

Vuoro viisi alkoi, ja vasen laita oli täydessä kontrollissa. Yksi oikean laidan NG-yksikkö koppasi chargea yrittäneet iron orcit haltuun, samalla kun muu armeija vain piti asemiaan. Magiasta shabteille buffit päälle, ja sittempä örkkipomoon lyötiinkin kaksi haavaa, mikä aiheutti sen että tämä pakeni, ja jäi kiinni. Iron orcit tappelivat aika hyvin NG:tä vastaan, voittaen tappelun yhdellä, mutta vain 5 örkkiä oli enää hengissä.

Nyt, örkit perääntyivät sillä mikä kykeni, ja uhrasivat sen mikä ei kyennyt, eli feraalit shabtien eteen, ja muu kauemmas.

Oma viimeinen vuoro menikin siinä kun shabtit lahtasivat uhratut feralit, ja NG poisti iron orcit kentältä saatuaan buffit päälle. Vaikka hänellä oli yksi vuoro jäljellä, kättelimme tässä kohtaa koska hänellä ei ollut mitään millä ottaa pisteitä.

Tulos: Voitto, 19-1

Avatar
Kdownunder
Viestit: 487
Liittynyt: Ma 18.07.2011 15:18
Paikkakunta: Kemi

Re: King In The Desert - ETC 2017 9th Age

Viesti Kirjoittaja Kdownunder » Ti 22.08.2017 20:33

Näitä on kyllä mukava lukea vaikka ilman kuviakin! Pätee kaikkiin muihin ETC kasvojen rapsoihin.

Avatar
Varapalmus
Viestit: 662
Liittynyt: Ke 17.07.2013 18:46

Re: King In The Desert - ETC 2017 9th Age

Viesti Kirjoittaja Varapalmus » Su 27.08.2017 23:01

Noniin, nyt on työsarka taas ohi, ja voi kirjoitella lisää. Elikkä mennään neljänteen peliin.

Kieran Showell (c) - Undying Dynasties
Pharaoh, General, Great Weapon, Talisman of Supreme Shielding, Crown of the Pharaohs - 520
Death Cult Hierarch, Hierophant, 4 Spells, Wizard Master, Evocation, Book of the Dead, Ring of Fire - 530
Architect - 160
50 Skeletons, Spears, M, C, S, War Banner - 550
23 Skeleton Archers, M, C - 316
2 x 5 Skeleton Scouts - 260
32 Necropolis Guard - Paired Weapons, M, C, S, Rending Banner - 809
3 x Battle Sphinx - 1350
Total - 4495


Scenario: Pitched Battle
Deployment: Breakthrough


Sisällissota! Vastassa olikin nyt lista, jollaiseen en itse ole uskonut hyvin pitkään aikaan. Sphinxikolmikko on melko vahva ratkaisu tiimiturnauksessa, mutta kissaraukat ovat aina hieman noppien armoilla, joten päädyin itse luotettavampaan listaan. T8 voi olla mahdoton voittaa, tai katoaa ensimmäisellä vuorolla. Itse tulin siihen tulokseen että minulla on tarvittavat työkalut homman hoitamiseen, LD-loitsujen ja Poisonin avulla. Shabtitkin tehoavat kissoihin melko hyvin, isolla määrällä hyökkäyksiä pääsee läpi +6 woundauksestakin, ainakin ajan kanssa. NG-blokki ei paljoa pelottanut, Shabtit menevät niistä läpi melko nopeasti, ottamatta isompaa vahinkoa läpi mennessään.

Deposin kaiken heti alkuun, päättäen että otan ensimmäisen vuoron, en halunnut antaa sphinxeille mahdollisuutta lähteä etenemään. Vaikka keskellä kenttää olikin iso Building, vastustaja otti melko klassisen keskikenttäpuolustuksen, NG oikealla puolella ja Skeletonit vasemmalla, uskoen varmaan että tulen rakennuksen läpi. En kyllä suunnitellut moista, pystyisin voittamaan tämä taistelun reunojen kautta.

Ensimmäinen vuoroni kuluikin sivuilla olleiden chariottien ja NG-blokkien liikuskellessa, samalla kun Shabtit lähtivät hiljalleen kiertämään rakennusta. Magiassa ja ammunnassa ei vielä tapahtunut mitään, koska jouduin siirtymään kantamalle paremmin.

Heti ensimmäisellä vuorollaan vastustajan kissat lähtivätkin eteenpäin, yksi blokaten shabteja ja toinen lähtien oikean puolen NG-yksiköitä päin. Kolmas jäi vielä jälkeen, mutta oli matkalla shabteja päin. Loitsuista ei ollut hänellekkään mitään hyötyä, ja ampuminen sai tapettua vain neljä viidestä Hevosmiehestä. Hyvä tuuri!

Toisen vuoron alkaessa, shabtit lähtivät rymistelemään niitä uhannutta sphinxiä päin, ja viimeinen elävä hevosmies siirtyi estämään vastustajan NG-blokkia tulemasta tukemaan. Scorpioneista toinen saapui pinnalle, ja pääsi estämään minun NG:täni kiusannutta sfinksiä. Magiavuorolla tapahtui ihme, ja onnistuin 5-3 vuorolla saamaan sekä re-rollit hitteihin että woundeihin shabteilleni, vihollisen heittäessä kolme noppaa kahta noppaa vastaan...Ja saaden triplaykköset. Tästä johtuen shabtit saivatkin tapettua sfinksin heti ensimmäisellä tappeluvuorolla. Ensimmäiset woundausheitot saivat aikaiseksi vain yhden haavan, mutta re-rollit toivat viisi lisää, eikä kissan +6 save riittänyt sitä pelastamaan.

Vastustajalla alkoi olla aika hankala tilanne, ja tämän piilossa pysyneet hevosmiehet siirtyivät blokkaamaan. Skeletonit siirtyivät asemiin ottamaan chargea vastaan minun vasemman puolen charioteiltani, jos moiseen lähtisin, ja NG tappoi sen viimeisen hevosmiehen tieltään. Scorpionikin pääsi sfinksiä vastaan tappelemaan, ja ihme kyllä selvisi hengissä ensimmäisestä kierroksesta. Huono asia.

Kolmannella vuorolla en lähtenytkään kärryillä rankoja päin, vaan päätin olla kova mies ja yrittää 9:n chargea yhdellä NG-yksiköllä. Tämä onnistuikin, mikä tarkoitti sitä että kärryt pääsivät siirtymään flankkichargen asemiin, samalla kun toinen scorpioni saapui paikalle, taas häiritsemään NG:tä. Shabtit pääsivät tällä vuorolla liikkumaan, ja siirtyivät rohkeasti NG:tä ja sfinksiä päin, samalla kun oikean laidan NG:t ja kärryt yrittivät pysytellä scorpionia vastaan tappelevan sfinksin chargekantamalta ulkona. Magia onnistui jälleen, ja onnistuin ampumaan casketilla kaksi haavaa vapaaseen sfinksiin, jonka jälkeen nuolisade teki siihen reiän lisää. Katapultti, joka ei ollut vielä tehnyt mitään, lopetti tällä vuorolla toimintansa kokonaan. Scorpioni kuoli tekemättä yhtään haavaa, ja NG hakkasi luurankoja, ottaen vain neljä haavaa vastaan.

Tässä kohtaa vastustaja oli jo aika helisemässä. NG:t lähtivät poistamaan scorpionia, samalla kun oikean laidan sfinxi yritti chargeta NG:tä. 8 tarvittiin, 6 saatiin. Viimeinen sfinksi siirtyi kauemmaksi, pois nuolien kantamalta ja parannusasemiin. Magiasta re-rollit hitteihin NG:lle, muttei oikein muuta, ja ammunnasta pari haavaa shabteihin. Luurankotappelusta vasemmalla laidalla ei tullut oikein mitään, NG:t vain pilkkoivat niitä kaikessa rauhassa.

Neljäs vuoro olikin sitten aika lailla pelin päättävä. Shabtit lähtivät NG-blokkiin, oikealla puolella otettiin combocharge sfinksiin kahden NG-unitin voimalla, ja vasemmalla kärryt menivät mukaan skeletontappeluun. Magiassa vihollinen esti shabtien buffit, mikä antoi mahdollisuuden iskeä viimeistä sfinksiä Casketilla, tappaen sen kerrasta. Tämän jälkeen tapeltiinkin suoraan, vasemmalla laidalla skeletonit foldasivat kokonaan impactien ja NG:n iskuista, oikealla laidalla hävisin kolmella ja toinen NG-yksikkö devastoitiin niin että jäljellä oli enää viisi miestä, mutta sfinksi otti neljä haavaa regestä huolimatta, joten seuraava erä olisi aika voittoisa. Keskellä raivasin NG:t pois yhdessä erässä, mutta menetin kaksi shabtia samalla. Tämä johti overruniin suoraan arsubunkkeriin, mikä taas tarkoitti suoraa voittoa.

Seuraavat kaksi vuoroa menivätkin sitten arsujen puhdistamiseen ja hahmojen tappamiseen. Sfinksi toisella laidalla kuoli ennen kuin ehti lyömään. Peli oli pulkassa.

Tulos: VOITTO, 20-0


Aavikon kuninkuus kuului minulle.

Avatar
Varapalmus
Viestit: 662
Liittynyt: Ke 17.07.2013 18:46

Re: King In The Desert - ETC 2017 9th Age

Viesti Kirjoittaja Varapalmus » Ma 18.09.2017 00:42

Unohdinko mä tän oikeasti melkeen kolmeks viikoks?

Okei, aika palata taas asiaan. Elikkä viimeiset kaksi peliä vielä.

Matsi 5: Argentina, Empire of Sonnstahl

Daniel Bueno "Torceth" Empire of Sonnstahl
Characters [40%]: [806] 17%, Core [25%]: [1168] 25%, Special [1346] 29%, Sunnas Fury [30%]: [280] 6%,
Imperial Armoury [20%]: [900] 20%.
160 Marshal [Character]: General.
216 Marshal [Character]: BSB, shield, Ring of fire.
430 Wizard Master [Character]: 4 Spells, Essence of Free Mind, Pyromancy/Alchemy.
180 20 Heavy Infantry [Core]: Musician.
538 43 Heavy Infantry [Core]: M, C, S, Spear, Flaming Standard.
150 3x10 State Militia [Core]: Pistols, Skirmish.
686 37 Imperial Guard [Special]: M, S, C, Banner of Discipline.
330 2x3 Knights of the Sun Griffon [Special]: Lance, Shield, Musician.
280 Arcane Engine of Arcane Shield [Sunna Fury].
440 Steam Tank [Imperial Armoury].
200 Imperial Artillery [Imperial Armoury]: Mortar.
260 Imperial Artillery [Imperial Armoury]: Cannon.
TOTAL: 4500

Deployment: Encircle
Objective: Breakthrough


Noniin, vastassa oli uusi pelaaja, joten odottelin helppoa peliä. Ei se ihan ollutkaan, enimmäkseen omien virheiden takia.

Vastustajan depo oli erikoinen, hieman keskikentän sivuun laitettiin kaikki muu tavara läjään, ja reunoille griffonit sekä militiat...Ulos LD:stä. Itse Laitoin chariotit näitä härnäämään, ja keskitin hyökkäykseni keskelle kenttää. Vaikka droppeja oli minulla enemmän, onnistuin silti voittamaan aloituksen heittämällä kutosen vastustajan ykköseen.

Lähdin varovaisesti liikkeelle, peläten että vastustajalta tulisi yllättäviä liikkeitä. Ehkä liiankin varovasti, pyrkien taas hakemaan tilannetta jossa voitan objektiivin. Magiasta ei vielä hyötyä ollut, mutta onnistuin katapultilla panikoimaan vasemmanpuoleisen militian ulus kentältä, joten vuoro oli onnistunut.

Vastustaja ei pyrkinyt paljoon - Liikkeitä ei suoritettu, ja magiassa hän keskittyi hajottamaan velhon arsubunkkeria, siinä onnistumatta. Ampuminen oli tehotonta, ja heti alkuun tykki päätti lakata toimimasta.

Toisella vuorolla aloitin griffonien kiusaamisen, lähestyen kärryillä ja sillä ampumisella mitä kynnelle sain. Joskin, koska oikeanpuoleiset griffonit olivat impassablen takana piilossa, ne jäivät enimmäkseen rauhaan. Siirryin asemiin keskikentällä, samalla kun yksi scorpioni saapui paikalle uhkaamaan vastustajan mortaria takalinjoissa. Magiassa keskityin archerien palauttamiseen, mutta vastustajan estellessä tätä, onnistuin myös tappamaan yhden vasemmista griffoneista Casketilla. Nämä olivat siis nyt chargettavissa.

Vastustaja esti vuoronsa alussa scorpionin mahdollisen chargen, muodostamalla 20-miehen yksiköllä muurin joka blokkasi tämän. Vasemmat demigriffit ryhtyivät pakittamaan, välttyäkseen chariottien chargelta, kun taas oikealla olevat lähtivätkin liikkelle uhkaamaan kärryjäni, ja toi militiamiehet jostain syystä aivan shabtien eteen. Muuta liikkumista ei ollut, ja velhon tykitys magiassa jatkui, jälleen melko tuloksettomasti. Ampuminen kuitenkin tappoi kahdeksan archeria, ja olisi paljastanut hierofantin tykille, jos tätä olisi enää ollut.

Omalla kolmannellani chargesin scorpionin mortaria screenaaviin miehiin, ja yritin charioteilla 11'' chargea vasemman laidan griffoneihin, onnistuen siinä. Shabtit tietenkin menivät militiaan. Toinen scorpioni saapui kentälle, ja siirtyi tukemaan ensimmäistä scorpparia. Oikean puolen tilanne oli vaarallinen, joten ryhdyin pakittamaan charioteilla, ikävä kyllä päätyen asemaan josta griffonit saisivat overrunnin caskettiin jos ne onnistuisivat 11'' chargessa. Päätin silti ottaa riskin. Keskikentällä ryhdyin siirtymään eteenpäin, nyt voisi yrittää hakea pisteitä. Magia kulutettiin korjaamaan arsuja, ja Casket ei tällä kertaa päässyt läpi, koska casti epäonnistui tuplaykkösillä. Lähiksessä chariotit menivät suoraan läpi griffoneista hyvien impactien voimalla, ja kääntyivät tuijottelemaan vastustajan keskikenttää. Scorpioni ja pikkumiehet tappelivat kovaa, ja huonojen rollien jälkeen scorpioni ei ottanut yhtäkään haavaa, mutta hävisi silti yhdellä. Infantrymiehet reformasivat niin että yhtäkkiä arcane enginellä oli suora chargelinja toiseen scorpioniin. Hups. Shabtit päättivät kanssa mennä kovaa eteenpäin, ja tuhottuaan militian, overrunasivat eteenpäin.

Vastustajan kolmas, ja sieltähän se Enginen charge tulikin, ja tilannetta pahensi se että oikeat griffonit yrittivät sitä yhdentoista tuuman chargea, ja onnistuivat siinä. Takalinjani olikin yhtäkkiä hieman pulassa. Vastustajan Steam Tank lähti viimeinkin eteenpäin, mutta pääsi liikkeelle vain sen verran vähän, että Shabteilla oli vielä aukko päästä tämän komentobunkkeriin. Vastustaja pakittikin näillä, mutta Shabteille jäi vieläkin +7 charge. Miehen magia tuotti tällä kertaa isojakin tuloksia, tulittaen hierofantin bunkkerin maahan, mutta velho oli vielä vahingoittumaton. Steamtankin tykki yritti ampua velhoa, mutta hyväksi onneksi missasi. Lähiksessä, griffonit menivät charioteista läpi, ja overrunasivat caskettiin. Arcane Engine ei impacteillaan tehnyt scorpioniin mitään, ja hävisi combat yhdellä, otettuaan kaksi haavaa. Pysyi kuitenkin paikalla. Ihmisiä vastaan otellut scorpioni voitti combatin yhdellä, ja breakkasi miehet, vastustaja kun oli unohtanut komentaa niille liippabonusta. Tämä johti overruniin joka tappoi infantrymiehet, ja osui mortariin.

Omalla neljännelläni shabtit yrittivät chargea vastustajan komentobunkkeriin, mutta heittivät ikävä kyllä nelosen. Ainakin tämä tarkoitti sitä että steamtank ei pääsisi chargeamaan näiden flankkiin. Lähdin siirtämään chariotteja ja kahta NG-yksikköä vasempaan sivustaan, hakemaan objektiivia ja uhkaamaan isompaa keihäsinfantry-yksikköä, samalla kun velho majoittui shabtien takana oleskelleeseen NG-yksikköön, ja neljäs kääntyi blokkaamaan Casketissa kiinni olevia demigriffoneja. Onnistuin tekemään kaksi haavaa steamtankkiin magiavuorolla, ja ampumisella en yhtään mitään. Lähiksessä scorpionit tekivät tuhoa, toinen murskasi mortarin, ja toinen sai enginen juoksemaan, ja otti sen kiinni. Casketti räjähti alalaidalla, ja vei yhden griffonin mennessään.

Vastustajan neljännellä griffonit chargesivat tarjottuihin NG-miehiin, ja steamtank ei ajanutkaan kiinni shabteihin, vaan näiden eteen. Ilmeisesti suunnitelma olikin pelata aikaa. Komentobunkkeri jatkoi perääntymistä, antaen kummallekin scorpionille kylkichargen mahdollisuuden. Keihäsmiehet kääntyivät vastaanottamaan chariotteja, mutta antoivat samalla NG:lle +8 charget. Velho ei tällä vuorolla saanut yhtään spelliä läpi, ja ampumista ei enää ollut. Griffonit onnistuivat melkein tappamaan NG:t lähiksessä, kolme jäi jäljelle. Mutta vastaavasti vain yksi griffoni kahdessa haavassa jäi pystyyn.

Omalla viidennelläni pistin menoksi - chariotit ja kaksi NG:tä keihäsmiehiin, scorpionit komentobunkkerin kylkeen, ja shabtit steamtankkiin. Ikävä kyllä kumpikin keihäsmiehiin pyrkineistä yksiköistä epäonnistui chargessaan, ja vain chariotit pääsivät perille. Velho taas epäonnistui kokonaan magiassa, eikä griffoneita vastaan tapelleille NG:lle saatu yhtään buffia tai parannusta. Tästä syystä, nämä wipettiin lähiksessä, ja griffoni jäi yhteen haavaan. Chariotit saivat vahinkoa aikaan chargellaan, mutta keihäsmiehet voittivat tappelun, ja vain yksi kärry jäi jäljelle. Scorpionit eivät tehneet juurikaan hallaa komentobunkkerille, ja tämä kääntyikin tappelemaan vastaan. Steamtank ei ottanut yhden yhtä haavaa shabtien läiminnästä.

Vastustajan viidennellä tappelut viimeinen griffoni lähti hakemaan katapulttiani, ja koska velholla oli tappelussa, siirryimme suoraan lähikseen. Shabtit läimivät kaksi haavaa steamtankkiin, ottamatta yhtään vastaa. Ei mitään merkitystä. Scorpionit kuolivat yllättävän iskutuurin takia, ja viimeinen chariotti siirtyi pois. Keihäsmiehet reformasivat linjaan tuijottamaan NG:tä. Katapultti hajosi kerrasta griffoniin, ja tämä overrunasi kentältä ulos.

Viimeisellä vuorolla heitin NG:t keihäsboksiin, ja peräännyin velhoa suojanneella yksiköllä. Vaikka sain buffit shabteille päälle, en saanutyhtään haavaa stankkiin. NG:t eivät myöskään saaneet raivattua keihäsmiehiä pois yllättävän huonon osumatuurin takia.

Vihollisen viimeisellä vuorolla tämä ei tehnyt mitään, siirryimme suoraan tappeluun. Steamtank jäi roundin jälkeen kahteen haavaan, ja keihäsmiehet selvisivät hengissä viiden miehen voimin, heitettyään LD3 testin onnistuneesti.

Peli meni reilusti yliajan, ja menetimme kumpikin kolme pistettä, mutta loppujen lopuksi tulos oli 12-8 voitto minulle.

Tulos: Voitto, 12-8

Avatar
Varapalmus
Viestit: 662
Liittynyt: Ke 17.07.2013 18:46

Re: King In The Desert - ETC 2017 9th Age

Viesti Kirjoittaja Varapalmus » Ma 18.12.2017 21:53

Jaahas, aika rientää mutta minä en. Prokrastinointi on julma huume, mutta nyt kun aikaa viimeinkin taas on, niin kirjoitetaan tämä viimeinen matsi nettiinkin ylös!

Matsi 6, Final Match: Czech, Warriors of the Dark Gods

Marek "xberny" Bernard - Warriors of the Dark Gods
710 - Lord of Chaos, General, Mark of Wrath, Daemonic Steed, Great Weapon, Sprout of Rebirth, Bluffers
Helm, Divine Icon
690 - Lord of Chaos, Mark of Wrath, Daemonic Steed, Shield, Jacks Pickaxe, Talisman of Supreme
Shielding, Crown of Scorn
590 - Harbinger of Chaos, BSB, Mark of Change, Daemonic Steed, Great Weapon, Dragonscale Helm,
Talisman of Greater Shielding, Third Eye of Change
252 - 2x8 Barbarian Horsemen, Shield, S
397 - 11x Wasteland Warriors, Wrath, Paired Weapons, M, S, C, Banner of Fury
260 - Battle Shrine, Mark of Wrath
435 - 10x Chosen, Mark of Lust, Halberd, S, Aether Icon
360 - 10x Chosen, Mark of Lust, Halberd
284 - 3x Once-Chosen, Mark of Wrath, Flail, Shield
266 - 3x Once-Chosen, Mark of Wrath, Flail
4496

Deployment: Refused Flank
Objective: Hold the Ground

Noniin, tulihan se sieltä. Huonoin match-up, siis. Tunkut eivät siinä suhteessa ole paljoa muuttuneet, että haarniskasta on hankalaa mennä läpi, ja WDG MSU>UD MSU. Hahmot menevät luurankoparoista läpi kuin kuuma miekka hautakääreestä, eivätkä objektiivi tai scenaario kumpikaan oikein sovi tähän menoon...Mutta tein kuitenkin parhaani.

Sain tällä kertaa aloittaa depon, ja koska kaaos on mitä on, heitin kaiken kerralla maihin, rakentaen leveän depon jossei olisi heikkoja kohtia, ja jopa melko aggressiivisesti. Shabtit keskelle, sotakoneet kukkulalle näiden taakse, NG:t flankkaamaan shabteja kumminkin puolin, scorpionit näiden väliin, archerit taakse ja kärryt suojaamaan reunoja. Kaikki taisteleva 12'' päähän viivasta, hieman kauempana kuin sallittu 9'', ja ampuvat elementit hieman kauemmaksi jotta voisin lähteä perääntymään.

Kaaoksen depo oli vastaavasti aggressiivinen ja yhtä leveä kuin minullakin, mutta enemmän keskitystä kentän yläosiin. Alakenttää vahtivat yksi yksikkö choseneja ja OC:ta, yhdet hevosmiehet ja Warriorit. Loppumiehistö oli ylempänä, Lordit piilossa kukkulan takana ja BSB hevosmiesyksikössä. Tästä sitten lähdettiin.

Vuorolla 1a, lähdin heti perääntymään kaikella muulla paitsi shabteilla jotka vahtivat että kaaoslordit eivät voisi syöksyä kevyesti ohi, ja ryhdyin tulitukseen. Tämän yksiköitä täytyisi vähentää hieman ennen kuin kukaan voisi lähteä eteenpäin. Ikävä kyllä, magia ei tehnyt yhtään mitään ja katapultti sanoi itsensä irti ensimmäisellä laukauksella. Kiitos, Tzeentch.

Onnekseni, vastustaja epäröi eikä halunnut lähteä kovalla vauhdilla yrittämään asioita, ja siirtyi hitaasti eteenpäin, joskin tehden muutaman ovelan mutta tehottoman liikkeen: Alakentällä, hevosmiehet tekivät jonon kärryjeni eteen perä edellä, blokaten nämä kevyesti ja niin että jos chargeisin ne, niin chariottini valuisivat eteenpäin. Hyvä idea, joka hajoaa siihen että minä EN aio chargea koska voin vain istua ja ampua tätä. Toiset hevosmiehet seisoskelivat vielä keskikentällä, syöttinä Shabteille, mutta minulla ei vieläkään ollut suunnitelmana ottaa chargeja. Jos ne blokkaisivat shabtit ja armeija lähtisi eteenpäin, tilanne muuttuisi nopeasti. Ylhäällä, vain alttari lähti liikkeelle, uhaten kärryjäni.

Vuorolla 2a...Peräännyin. Yläkenttä jatkoi valumista taaksepäin, ja muuten seisoin paikallani. Shabtit pysyivät vahdissa ja Yksi scorpioni kääntyili niin että voisin sillä chargeta kärryjä kiusaavat barbaarit, tai lähteä antamaan OC:lle frenzy-overrunia jos niitä olisi tarve chaffata. Magia toimi vähän paremmin, ja Hasten the Hour tiputti yhden OC:n ylemmästä yksiköstä, ja tulipallosormus poisti yhden alemmasta. Ampuminen teki näille haavan lisää, ja alemmasta chosen-yksiköstä kuoli kaksi miestä. Hyvä lurkit!

Vastustaja alkoi tajuta että en ollut aikeissa lähteä tappelemaan rehellisesti, ja syöksyi armeijan yläosilla eteenpäin, kenraali ottikin ihan kasvokosketusta ylimpään NG-yksikköön. Hevosmiehet siirtyivät chaffaamaan shabteja, ja alakenttäkin lähti liikkeelle, joskin varovaisemmin.

Vuoro 3a, shabtien oli pakko chargea hevosmiehet poistaakseen mokomat tieltään...Ja ne fleeasivat. Ovelaa. No, koska niiden juoksukulma lähettäisi ne pois shabtien tieltä, otin suunnanvaihdon Warrioriyksikköön keskikentällä. 9:n charge, mutta pitihän sitä kokeilla. Se epäonnistui, mutta liikuin 6'' lähemmäs niitä. Ylempi scorpioni lähetti hevosmiehet juoksemaan vielä kauemmaksi, ja hyväksyi varmastai epäonnistuvan chargen. Alin scorpioni lähtikin tappamaan hevosmiehiä jotta nekin saataisiin pois tieltä. Ylempi armeija hyväksyi kohtalonsa, chariotit siirtyivät tarjoamaan alttarille OK chargekantamaa, taisi olla +8, ja NG:t odottivat uudelleenkuolemaa, siirtyen kuitenkin niin ettei archereihin tulisi overrunnia. Velho lensi alakentälle, arkkitehti kävellen perässä, suunnitelmana ottaa tämä alue haltuun ja ainakin voittaa objektiivi. Magiassa sainkin poistettua taas yhden OC:n, jättäen viimeisen heilumaan, ja ampuminen vähensi Chosenit kahteen, yläkentällä sain tehtyä kaksi haavaa OC:hen, ihan riittävä damage. Scorpioni lähetti hevosmiehet juoksemaan, ja kääntyi tarjoamaan Choseneille kohdetta. Suunnitelma oli että ensi vuorolla kärryt chargeisivat barbaarit, tai lähettäisivät ne karkuun ja pois pelistä.

Syöttiin ei tartuttu, ikävä kyllä. Yläkenttä kaatui armeijani niskaan, alttari sai kärryt kiinni, kaksi lordia kiinnityi yhteen NG:yksikköön, ja OC:t toiseen. BSB haki scorpionin koska unohdin ajatella tämän mahdollisuutta, ja ötökkä oli juuri ja juuri losissa. Alakentällä, OC epäonnistui frenzyssä ja lähti shabtien kylkeen. Nice! Barbaarit rallysivat, ja chosen-kaksikko päätti lähteä perääntymään ja vauhdilla. Warriorit ottivat leveän rintaman ja valmistautuivat varmaan tappeluun. Lähiksessä, OC räjähti viemättä yhtään shabtia mukanaan ja antaen näille hyödyllisen pivotin, kun taas toinen OC-yksikkö onnistui häviämään NG:lle, +2 osuminen oli vaikeaa ja +2 haavoittaminen yhtä hankalaa. Näiden paluulyönnit poistivatkin sitten frenzymiehet pelistä, ja reformasivat blokkaamaan toisen NG-yksikön kimpussa olevia lordeja. Toiset NG:t kuolivat suoraan, ja lordit kääntyivät tuijottamaan uusia uhmaajiaan. Ainakin kärryt onnistuivat pitämään alttarin jumissa, tämä kun epäonnistui kanssa ja sai vain yhden kärryn poistettua, sulaminen mukaanlukien. Scorpioni kuoli kenenkään yllättymättä, ja BSB kääntyi vahtimaan ylempiä archereita.

4a, Shabtit lähtivät Warriorien päälle, ja nämä holdasivat. Kärryt lähtivat barbaarien perään, ja nämäkin holdasivat. Scorpioni lähti chosenien perään, mutta nämä lähtivätkin juoksemaan. Velho ja arkkitehti jatkoivat pakomatkaa, yläpuolen archerien siirtyessä uhrausmuodostelmaan blokkaamaan BSB:N, Casket ja Catapult siirtyivät kukkulan taakse, tällä magiavuorolla ei testailtaisi boundia, mutta ainakaan siihen ei pääsisi käsiksi. Alemmat NG:t lähtivät kanssa objektiiville päin, joskin kiertäen jotta BSB ei voisi yrittää niihin chargea. Magia menikin sitten Shabtien buffaamiseen, ja vähän kahden chosenin yrittämiseen, joskin kahden nopan fireball epäonnistui tuplaykkösiin. Lähiksessä Shabtit poistivat Warriorit, mutta menettivät kolme miestä rytäkässä. Ne warrut löivät aivan jumalattomia määriä, mutta +5/+5 oli tuliterää tavaraa. Yksi reformi myöhemmin ja objektiivi oli ainakin hetken aikaa minun. Chariotit jäivät ikävä kyllä kiinni barbaarihevosiin, vaikka kolmella tappelun voitinkin ja vain kolme hevosmiestä oli jäljellä. Urheat yläkärryt jäivät pitämään alttaria yhdessä woundissa!

Vastustajan vuorolla lordit kävivät uhraus-NG:n päälle, ja BSB meni hakemaan archereja koska Shabteihin ei ollut menemistä. Chosenit perääntyivät kukkulan taa, ikävä kyllä marssimatkan päähän objektiivista. Piru vie, mutta minulla olisi mahdollisuus päästä scoraamaan kolmen yksikön kanssa, joten ei mitään suurta menetystä...Tai, no, kahden, koska hevosmiehet onnistuivat taas pysymään taistelussa kärryjen kanssa, nyt vain yhden miehen voimin. Tilanne oli stressaava.

5a, consolidoin armeijaa niin että Shabtit olisivat valmiita ottamaan chargen niin että vain kaksi hahmoa pääsisivät niihin kiinni vuorolla 6, viimeinen NG-yksikkö kun siirtyi jonossa blokkaamaan flankkia niin että BSB ei pääsisi liikkumaan shabtien kylkeen mitenkään. Velho ja arkkitehti olivat jo siirtyneet niin kauas että vastustaja ei voisi niitä enää järkevästi hakea, objektiivi olisi tärkeämpi. Tämän ylemmät chosenitkin olivat niin kaukana huonojen liikkeiden takia etteivät ne objektiivia saisi, mutta voisivat yrittää kuudennella vuorolla pitkää chargea re-rolliensa kanssa. Magiaa ei tällä kertaa saatu käytettyä muuhun kuin kärryjen tukemiseen, mutta ainakin barbaarihevosmiehet kuolivat pois.

Vastustajan vuorolla tämä liikkui niin että viimeisellä vuorolla armeija voisi chargeta shabteihin joten kuten, ja BSB voisi chargeta NG:n ja yrittää poistaa nämä.

6a, tuho iski. Siirtyilin yksiköilläni miten pystyin, ja luulin pitäneeni shabtit hyvin kontrollissa...Mutta magian aikana tajusin että Shabtit olivatkin pari milliä ohi niin että lordit pääsisivät niiden fronttiin, ja BSB flankkiin, aivan NG:n viereen. Liikutusloitsua ei ollut, joten yritin saada shabteja parannettua, mutta magia epäonnistui totaalisesti huonolla hetkellä.

Ja vastustajan viimeisellä vuorolla kaikki hahmot pääsivätkin shabteihin kiinni, ja kahden chosenin yksikkö juoksi objektiiville. Shabtit kuolivat juuri ja juuri lähiksessä, jos olisin saanut yhdenkin haavan läpi, olisi yksikkö selvinnyt yhdessä haavassa ja objektiivi olisi pysynyt minulla...Mutta nyt, se jäi tasan. Kuitenkin, ne osat armeijastani mitkä tuhoutuivat olivat niin halpoja shabteja lukuunottamatta, että lopputulos oli vain 8-12.
Lopputulus: HÄVIÖ, 8-12. Ei huono, näin surkeaan match-uppiin. Ja hyvä lopetus turnaukselle, erittäin painostava ja hauska matsi hyvän vastustajan kanssa.

Ja, näin loppui ETC minulle. Pitkään tämänkin aikaan saaminen kesti, mutta tulipahan viimeinkin tehtyä...Jos tätä joku lukee, voi sitten kummastella hitaita päivityksiä. Vapaa-aikaa ei vain ole aina riittävästi.

Kiitos ja hyvää yötä!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Taisteluraportit”