Yleinen angstinpurku GW:lle, pelistä riippumatta. Vain tänne.

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Vader
Viesti:

Re: Yleinen angstinpurku GW:lle, pelistä riippumatta. Vain tänne.

Viesti Kirjoittaja Vader » To 09.03.2017 14:43

finmirage kirjoitti:
To 09.03.2017 14:13
Dethos kirjoitti:
To 09.03.2017 14:01
finmirage kirjoitti:
Ke 08.03.2017 15:26
smaxx kirjoitti:
Su 26.02.2017 14:23
Noi GW:n isot washipurkit on kehvatsun keksintöjä ! Jo tokan kerran kaatu tollanen korkea pönttö, kun yritin laittaa kantta kiinni. Muutenkin sieltä pohjalta on hankala kaivaa litkua esiin. Ei ole hyvä, on huono purkki.
Hiton hyvijä purkkeja minusta!
En ole päätynyt kokeilemaan, itse laitan vaan armypaintterin dropperipulloista suoraan märkäpaletille tai jos pitää isompaa erää laittaa niin suoraan tyhjään devlan mud purkkiin tms. Aikalailla samaa tavaraa kuin vanhat GW washit, pidän parempina kuin nykyisiä sillä niitä pystyy ainakin ohentamaan fiksusti, nykyiset ovat turhan vetisiä.
En ymmärrä. Nykyiset on liian vetisiä, jotta niitä voisi ohentaa. Ei kai niitä tarvi ohentaa, kun ovat valmiiksi vetisiä???
Jos tykkää ohentamisesta, eikä saa sitä tehdä, niin kai sitä saa vähän angstata.
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/

Dethos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dethos » To 09.03.2017 15:51

Vanhat washit sallivat koostumukseltaan sen, että niitä kykeni ohentamaan käyttötarkoituksen mukaan. Nykyisissä GW:n washeissa olen huomannut että koostumus on huomattavasti laimeampi. Näin samanlaiseen tulokseen jonka sai vanhoilla washeilla vaaditaan nyt uusilla washeilla useampia kerroksia. Eli vanhemmat purkit olivat samaan hintaan huomattavasti riittoisampia.

Athonian camoshadea ja nuln oilia (pienet purkit) olen kokeillut joihinkin figuihin mutta tulokset ovat enemmän glazen luokkaa yhden käsittelyn jälkeen. Kontrastia varjo -ja kohokohtien välillä on vähän.

Tietenkin, mielipide -ja tottumuskysymys tämä washien koostumus.
Eightpeaks.net - Karak Eight Peaks - teemaiset Dwarffit, Skavenit ja O&G

finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage » To 09.03.2017 16:42

Dethos kirjoitti:
To 09.03.2017 15:51
Vanhat washit sallivat koostumukseltaan sen, että niitä kykeni ohentamaan käyttötarkoituksen mukaan. Nykyisissä GW:n washeissa olen huomannut että koostumus on huomattavasti laimeampi. Näin samanlaiseen tulokseen jonka sai vanhoilla washeilla vaaditaan nyt uusilla washeilla useampia kerroksia. Eli vanhemmat purkit olivat samaan hintaan huomattavasti riittoisampia.

Athonian camoshadea ja nuln oilia (pienet purkit) olen kokeillut joihinkin figuihin mutta tulokset ovat enemmän glazen luokkaa yhden käsittelyn jälkeen. Kontrastia varjo -ja kohokohtien välillä on vähän.

Tietenkin, mielipide -ja tottumuskysymys tämä washien koostumus.
Ok nyt tajusin mitä tarkoitit ja täysin hyväksyttävää angstausta oli :D

Dethos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dethos » Ke 05.04.2017 10:44

GW:n mauttomaksi aprillipilaksi luultiin, sillä Shadow War: Armageddon myytiin 10 minuutissa loppuun ja uutta painosta ei ilmeisesti tule. Närää herättää se, että kyseisestä limited-edition julkaisumallista ilmoitettiin samana päivänä vain hetkeä ennen kuin boksi tuli tilattavaksi verkkokaupassa.
Eightpeaks.net - Karak Eight Peaks - teemaiset Dwarffit, Skavenit ja O&G

kaik

Viesti Kirjoittaja kaik » Ke 05.04.2017 13:38

"Temporarily out of stock" näyttää tällä hetkellä lukevan. Eli ei ole rajoitettu erä.

Guardsniper

Viesti Kirjoittaja Guardsniper » To 06.04.2017 20:17

kaik kirjoitti:
Ke 05.04.2017 13:38
"Temporarily out of stock" näyttää tällä hetkellä lukevan. Eli ei ole rajoitettu erä.
Pikkulinnut kertoo Gay Wayn vetäneen paketteja takaisin jälleenmyyjiltä myydäkseen niitä nettikaupassaan. Tämän seurauksesta kuulemma ainakin Wayland Gamesin asiakkaiden varauksia on jouduttu perumaan. *Facepalm* Saa nähdä pitääkö paikkaansa vai suostuisiko GW:n johto jo pikkuhuiljaa vetämään päänsä pois sieltä, mihin Aurinko ei paista.
Ostan necromundaa ja mordheimia.
YV tavoittaa.

Josku

Viesti Kirjoittaja Josku » Pe 07.04.2017 09:42

Guardsniper kirjoitti:
To 06.04.2017 20:17
kaik kirjoitti:
Pikkulinnut kertoo Gay Wayn vetäneen paketteja takaisin jälleenmyyjiltä myydäkseen niitä nettikaupassaan. Tämän seurauksesta kuulemma ainakin Wayland Gamesin asiakkaiden varauksia on jouduttu perumaan. *Facepalm* Saa nähdä pitääkö paikkaansa vai suostuisiko GW:n johto jo pikkuhuiljaa vetämään päänsä pois sieltä, mihin Aurinko ei paista.
Hieman vastaava ilmiö kävi waylandin kanssa ilmeisesti myös blood bowl julkaisun aikaan, Skaven tiimi jäi saamatta tuolloin. Liikutaan harmaalla alueella, mutta valitettavan yleinen tapa muissakin bisneksissä rajoittaa/viivästyttää hintoja polkevan jälleenmyyjän saatavuutta.

Hankala tilanne kun GW on itsenäiselle kauppiaalle sekä tavarantoimittaja että kilpailija. Ikävä homma!

Squirreli
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Squirreli » Pe 07.04.2017 10:00

Josku kirjoitti:
Pe 07.04.2017 09:42
Guardsniper kirjoitti:
To 06.04.2017 20:17
kaik kirjoitti:
Hieman vastaava ilmiö kävi waylandin kanssa ilmeisesti myös blood bowl julkaisun aikaan, Skaven tiimi jäi saamatta tuolloin. Liikutaan harmaalla alueella, mutta valitettavan yleinen tapa muissakin bisneksissä rajoittaa/viivästyttää hintoja polkevan jälleenmyyjän saatavuutta.

Hankala tilanne kun GW on itsenäiselle kauppiaalle sekä tavarantoimittaja että kilpailija. Ikävä homma!
Onks näistä jossain juttua? En oo itse törmännyt tietoihin, että GW vetäisi pois jo lähetettyjä uusia paketteja. Olen tähän mennessä käsittänyt Waylandin yms. ylimyyvän, vaikka tietävät toimitusongelmista, ihan vaan varmuuden vuoksi.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.

jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima » Pe 07.04.2017 10:01

Hintojen poljennasta en tiedä, mutta kyllä minäkin myisin itse kauppahinnalla mielummin jos tavara viedään käsistä, kuin toimittaisin tukkuhinnalla muiden myytäväksi.

Josku

Viesti Kirjoittaja Josku » Pe 07.04.2017 10:07

Squirreli kirjoitti:
Pe 07.04.2017 10:00
Onks näistä jossain juttua? En oo itse törmännyt tietoihin, että GW vetäisi pois jo lähetettyjä uusia paketteja. Olen tähän mennessä käsittänyt Waylandin yms. ylimyyvän, vaikka tietävät toimitusongelmista, ihan vaan varmuuden vuoksi.
Joo kirjoittelin hieman hätäisesti - eihän GW:kään pysty hakemaan paketteja esim. Waylandin varastosta takaisin :)

Waylandin tapauksessa myyvät itse varmasti yli, ja GW tietty priorisoi oman kaupan tilauksia uusista toimituseristä.

Squirreli
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Squirreli » Pe 07.04.2017 10:32

Josku kirjoitti:
Pe 07.04.2017 10:07
Squirreli kirjoitti:
Pe 07.04.2017 10:00
Joo kirjoittelin hieman hätäisesti - eihän GW:kään pysty hakemaan paketteja esim. Waylandin varastosta takaisin :)

Waylandin tapauksessa myyvät itse varmasti yli, ja GW tietty priorisoi oman kaupan tilauksia uusista toimituseristä.
Ymmärtääkseni myymälät myös tilaavat omat eränsä (jonkin quotan puitteissa) ennen oikean preorderin alku, eli kai niillä pitäisi olla tilausvahvistukset jo käsissä siinä vaiheessa, kun GW avaa ne webbikauppaansa myyntiin? En oo kauppias, eikä mulla tälle arvailulle oo lähdettä antaa, mutta tällaisen kuvan oon saanut internetsistä.

Eri juttu tietysti on se, että miten paljon GW ylipäätään tuotti SW:A:ta. Internets näyttää melkein yhtä suolaiselta kuin resiinisen Void Shield Generatorin aikaan, koska peliä ei ole riittänyt hyvin suurelle osalle halukkaista. Toki pelin säännöt saa digitaalisina ja maastot tulevat preorderiin lauantaina, mutta ei se ole yhtä hyvä diili, kuin tuo boxi.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.

Josku

Viesti Kirjoittaja Josku » Pe 07.04.2017 10:57

Squirreli kirjoitti:
Pe 07.04.2017 10:32
Ymmärtääkseni myymälät myös tilaavat omat eränsä (jonkin quotan puitteissa) ennen oikean preorderin alku, eli kai niillä pitäisi olla tilausvahvistukset jo käsissä siinä vaiheessa, kun GW avaa ne webbikauppaansa myyntiin? En oo kauppias, eikä mulla tälle arvailulle oo lähdettä antaa, mutta tällaisen kuvan oon saanut internetsistä.

Eri juttu tietysti on se, että miten paljon GW ylipäätään tuotti SW:A:ta. Internets näyttää melkein yhtä suolaiselta kuin resiinisen Void Shield Generatorin aikaan, koska peliä ei ole riittänyt hyvin suurelle osalle halukkaista. Toki pelin säännöt saa digitaalisina ja maastot tulevat preorderiin lauantaina, mutta ei se ole yhtä hyvä diili, kuin tuo boxi.
Juu, myyjät ovat omat ennakkotilaukset varmasti jättäneet jo hyvissä ajoin.

GW:n kokoinen firma varmasti suunnittelee tuotantonsa tarkkaan, ja uskoisin et itsenäisten kauppiaiden ennakkomäärät ovat ohjanneet tuotantoa edes jollain tavalla.

Ehkä necromunda refresh boxed game ei paperilla ole ollut GW:llä kovin suuria odotuksia herättävä tuote :)

tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ke 26.04.2017 09:43

Squirreli kirjoitti:
Pe 07.04.2017 10:32
Toki pelin säännöt saa digitaalisina ja maastot tulevat preorderiin lauantaina, mutta ei se ole yhtä hyvä diili, kuin tuo boxi.
Ettei vain boldatulla kohdalla ole jotain yhteyttä boxin pieneen printtimäärään :D Tuskin oli iso yllätys että myi kuin häkä kun pelkästään maaston takia kannatti ostaa riippumatta pelistä itsessään.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Su 18.06.2017 08:49

Mie joskus muinoin kauan aikaa sitten jossain ketjussa täällä yleisissä aiheissa puhuin hirveän räntin koskien fikujen suunnittelua ja niiden kokoamista. Miten nappula on huonosti suunniteltu, jos peli vaatii base to base kontaktia toistensa kanssa ja miksi kyseiseen sääntösysteemiin varsinaisesti suunnitellut pelinappulat eivät saa missään nimessä mennä milliäkään ylitse oman basensa.

Uudet Spirit Hostit ovat kuitenkin todella kauniita kavereita. Niistähän voisi tehdä KoWiin vaikka mitä. Night Stalkersin haamuja tai painajaisia esimerkiksi. Jos käyttää vähän mielikuvitusta, niin meneehän ne tuulielementin lisäksi myös vesielementistäkin. Ilmakehään absorboitunut vesihöyry tiivistyy ilmassa ottaen kyseisen muodon. Kai niistä metsänhenkiäkin saa kun puumiehet ovat niin kalliita. Ainakin GW:ltä ostettaessa.

Mutta voi herran jestas niiden kokoamista. Ohjeet piti ottaa esiin, koska ei ottannut selvää, että mikä menee mihinkäkin. Sitten kun katselin ohjeita, niin meillä on millin ohut lanka, johon pitää tästä yhdestä ja tietystä kohdasta keskellä lankaa liimata toinen samanlainen poikittain. SItten kun olen siitä urakasta selvinnyt, niin liimaa siihen toisessa langassa kiinni olevaan lankaan toinen samanlainen lanka.

On se tyylikästä kun vain yksi lanka on kiinni basessa, mutta kuljetus, kestävyys iskun sattuessa. Entä, jos nämä olisivat olleet metallia? Olisin varmaan siinä tapauksessa tilannut lennon Britteihin ja käynyt pienellä visiitillä oven takana antamassa henkilökohtaista palautetta.

Kaikki basesta lähtöisiksi ja reilulla kosketuspinnalla, kiitos.

Ai niin, olin unohtaa. Yksikään ase ei saa olla kahdessa osassa ja yksikään käsivarsi ei saa olla kahdessa osassa kyynärpää liitoskohtana. Jos on ihan pakko, niin eikö ranne olisi mieluisampi kohta katkaista? Eikä totta puhuen sekään ole järin mukavaa.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

miP

Viesti Kirjoittaja miP » Su 02.07.2017 19:36

Mikke kirjoitti:Teknisestihän nykykama on ihan hyvää, mutta nimenomaan taiteellisesti se on täysin massasta erottumatonta mössöä. En edes muista milloin olisi tullut viimeksi GW:n peruslinjastosta mieleenpainuva figu. Kyseessä on vähän sama kuin musiikissa, tietty rosoisuus luo kaivatun persoonallisuuden. Se, että lisää loputtomasti kilkettä ja detaljia ei tarkoita, että figu olisi parempi. 80-luvun lopun ja 90-luvun fantasiafigut ja ylipäänsä historialliset figut on yleensä paljon mieleenpainuvampia kuin nyky 3D skulptit.

Itse en ole noiden harlekiininappien varaukseton fani, mutta maalaus on kyllä erinomaista. En ainakaan itse näe, että hirveästi lisäarvoa saa, jos lähtee lisää hiplaamaan.
Sä siis ihan oikeasti väität että tämä ensimmäinen on taiteellisesti parempi figu kuin jälkimmäinen? Tämähän on konteksti missä tossa aiemmassa threadissa tällä hetkellä mennään. Teknisesti paremmasta ei tainnut olla erimielisyyttä. Makuasioistahan sinänsä (ei) voi kiistellä, mutta sä siis pidät ekasta selkeästi enemmän?

Kuva

Kuva

Figut valittu ihan randomilla googlen kuvahaulla, ekat mitä haku palauttaa vanhasta ja uudesta kiinirangesta. Tilalle voi vaihtaa aika lailla minkä vaan toisen esimerkin.

Mun mielestäni nykyinen kiinirange on hands down parempi kaikilla akseleilla kuin vanha.

Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke » Su 02.07.2017 22:01

Kuten sanoin, niin en ole ylipäänsä noiden harlekiinien erityinen fani. Alemmassa napissa kuitenkin on esillä monia niitä ongelmia, joita nykyfiguissa on. Asento on todella typerän näköinen ja teennäisen dynaaminen. Figu on epäselvää mössöä, koska siihen on tungettu liikaa asioita pieneen tilaan. Tuo figu on tuossa kuvassa vielä ihan siedettävän näköinen, mutta kun niitä työntää armeijallisen pöydälle, niin se näyttää muodottomalta sekasotkulta. Maltilliset poset ja rajatut detaljit ovat yleensä mukavamman näköisiä, varsinkin massana.

Teknisesti tuo alempi on valovuosia ylempää edellä, siitä ei ole kahta puhetta.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey

Pahvivalmiste

Viesti Kirjoittaja Pahvivalmiste » Su 02.07.2017 22:47

EDIT: Tuosta vanhojen figujen taiteellisuudesta verrattuna nykytuotantoon pitää muistaa se, että Citadelin mallisto oli aika laaja - jotain kääpiöitäkin on satoja erilaisia. Tällaiseen massaan mahtuu kaikenlaista kokeilua, hyvää ja huonoa niin teknisesti kuin (subjektiivisen) taiteellisestikin. GW:n nykytuotanto on osittain riskien minimoimista, koska muovimuotit ovat kalliita. Figun pitää miellyttää mahdollisimman montaa, olla riittävän geneerinen jne. Mitään itsensäpaljastajakääpiötä GW:ltä tuskin nykyään tulisi...

Osin off-topic maalauksen ja kuvauksen vaikutuksesta:
har000b.jpg

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Su 02.07.2017 23:15

Viime aikoina on tullut maalailtua lähinnä metallisia jalkaväen ukkoja tai ratsuväkeä, ja metalli tosiaan mahdollistaa todella makeat ja persoonalliset figut. Noi joka suuntaan sojottavat wow ukkelit on hyvin maalattuina todella hienoja, muttei mitenkään ainoa tapa tehdä vaikuttavaa jälkeä. Itse tykkään erityisesti Foundryn letkeästä linjasta historiallisissa figuissa, niissä on paljon samaa kuin gw:n vanhemmassa mallistossa. Tää gw:n nykylinja on useimmiten aika vieras, mutta saahan niistä ihmiset parhaimmillaan hienoa jälkeä aikaiseksi.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

miP

Viesti Kirjoittaja miP » Su 02.07.2017 23:33

Osin off-topic maalauksen ja kuvauksen vaikutuksesta:
Joo, onhan toi komeampi versio samasta figusta. Ei tosin tyylillisesti ole todellakaan 90-luvun puoliväliä ;) Kyse oli mun osalta enemmän siitä figun hienoudesta kuin maalauksesta.

Kyllä, GW on mennyt (tarkoituksella) geneeriseempään suuntaan - mutta samalla firman käyttämä muotoilu on parantunut ja hienostunut. On luotu aiempaan verrattuna paljon yhtenäisempi lookki, ja samalla tietty menetetty jonkin verran figujen yksilöllisyydestä. Varmaa kuitenkin on että jo pelkästä Eldarin siluetista tunnistaa että kyseessä on Eldari ihan yhtä varmasti kuin Tyranidin tunnistaa Tyranidiksi, tai sen stereotypisen marsun Space Marineksi. Jokaiselle rodulle on luotu yhtenäinen muotokieli. Niille jotka väittää että homma ei ole kehittynyt on tossa vähän päänvaivaa - miksi näin on? Miten toi on saatu aikaiseksi? Tää yhtenäisyys on osa sitä mun käsitystäni taiteellisuuden kehittymisestä. Se ei todellakaan putoa "tekniikka"-kategoriaan.

Oma suosikkivertaus vanhan ja uuden välillä on Carnifex - tämä taitaa olla se aito alkuperäinen. Mieleen tulee omat tuherrukset jossain yläasteen alkupuolella.

Kuva

Ja nykyinen

Kuva

Mysterous
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mysterous » Ma 03.07.2017 01:04

Nideissä pitää jo miettiä koko linjastoa joka zergistyi silloin 3 laitoksen aikaan. Ainakin 2 laitoksen nidit ovat IMO yhtenäisiä keskenään. Tuosta Screamer Killeristähän on tehty tosi päheä nykynidi versio:
Screamer Killer Hellric Paint.jpg
Screamer Killer Hellric Paint.jpg (19.58 KiB) Katsottu 232 kertaa
Harlekiini vertailussa näkisin fiksummaksi verrata saman napin uutta ja vanhaa versiota.

40k varmaan jakaantuu tyylillisesti neljään eri aikakauteen:
-Rogue Trader: Gritty, scifimpi, (aikakauteen nähden) realistisempi.
-2nd edition: Lelumainen, kliininen, kirkas.
-3rd edition: Grimdark, synkkä, likainen.
-6rh edition: Kliininen, yksityiskohtainen, synkkä.

Siinäpä sitä varaa valita suosikkinsa. Vanhempia tyylisuuntauksia jää kaipaamaan kun niitä ei valmisteta.
Maalausblogi taas pystyssä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”