Miniatyyripotkustartit

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Luolapeikko

Miniatyyripotkustartit

Viesti Kirjoittaja Luolapeikko » Su 11.08.2013 10:56

# vinkkaa salamyhkäisesti luolansa suuaukolta #

Kaikille tasapuolinen tervehdys.
Onkos kuka muu seurannut / käyttänyt Kickstarter-nimisen sivuston antimia? http://www.kickstarter.com/
Kyseinen sivusto mahdollistaa siis erilaisten projektien rahoituksen, keräämällä niille tukijoita ympäri maailman. Kiinnostavinta antia vasaralaisten näkökulmasta lienevät erilaiset miniatyyri tms. aiheiset projektit, joita sivustolla on jo ollut useita. Laita vain haku esim. miniatures ja näet mitä tarkoitan.

Ajattelinpa vain, että ihmisten ajansäästön kannalta voisi olla miellyttävää linkata suoraan tänne mahdollisesti mielenkiintoisia projekteja. Varsinkin jos joku vasaralainen aloittaisi oman projektin, olisi hienoa saada tieto heti kaikkien korviin.

Esimerkkinä voisin antaa omaa silmääni kutkuttelevan figu-projektin, jonka luonut taidokas nuori brittiherra hakee rahoitusta uudelle miniatyyripelille ja siihen (sekä melki mihinkä tahansa muuhun fantasia-aiheiseen peliin) soveltuville figuureille: http://www.kickstarter.com/projects/war ... e?ref=live
ArcWorldesta löytyy punaniska-örkkiä, epäkuolleita piraatteja ja kaikenlaista muuta mielenkiintoista, varsin sovukkaisiin hintoihin.
- Elämä on muutakin kuin white metallin syömistä -

Warchef

Re: Miniatyyri potkustartit

Viesti Kirjoittaja Warchef » Su 11.08.2013 11:13

Aiheesta löytyy jo kahvihuoneen puolelta ketju ;)

viewtopic.php?f=49&t=104769
plox

Luolapeikko

Viesti Kirjoittaja Luolapeikko » Su 11.08.2013 12:46

Noniin, sieltä asti en figuihin liittyvää ketjua osannut itse hakeakaan.
Luulin että kahvihuoneen puolelta löytyy täysin asian vierestä menevää tauhkaa - tässä tapauksessa turhan avaukseni saa toki poistaa, jos kerta aihetta käsitellään jo muualla..

Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot » Su 11.08.2013 13:16

Ei olisi ihan mahdoton ajatus siirtää tuota toista tälle puolen, kun se aika vahvasti figuja koskee.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Su 11.08.2013 22:06

Olen tuota Arcworldea kanssa katsellut - Alexilla on aina ollut varsin hauska sculptaus-tyyli ja tässä nyt olisi mahdollisuus ostaa edukkaasti kivat setit ja bonuksena päälle simppelit säännötkin vielä. Harkintaan kyllä.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Luolapeikko

Viesti Kirjoittaja Luolapeikko » Ma 12.08.2013 20:16

Tämähän tässä, että itsestäni olisi mielekästä että jos joku tällaisiin kiinnostaviin figutarjouksiin törmää, niin tiedon saisi jaettua eteenpäin.
Potkustartti-ideassahan tästä on vain kaikille hyötyä! Käsittääkseni vielä vastaavanlaisia oivia tarjouksia on ollut onnistuneesti sivustolla aiemminkin, kuinka moni lienee jo lipsahtanut ohi, kun tällaisesta figuilun väylästä ei ole ainakaan itselläni tietoa ollut.

Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot » Ma 12.08.2013 20:29

KS-ketjuja syntyy jopa suhteellisen paljon "muut miniatyyripelit" -alueelle, koska muut miniatyyripelit tapaavat kerätä useammin KS-rahaa kuin GW tai PP. Sitten on tuo "virallinen" ketju kahvihuoneessa. Siellä on kyllä keskusteltu enemmän Suomen laista kuin uusista projekteista.

Jos nyt kuitenkin mennään yhden pääketjun linjalla ja se ei ole tällä kertaa tämä, käytän tätä gallupointiin. Kysymys: "siirretäänkö tuo toinen tälle alueelle?" Vastaukset tähän. Odotamme X päivää ja tulkitsemme tuloksia mielivaltaisesti.

Vastaisuudessa voisi muuten olla hyvä tapa pistää maininta kokoomaketjuun silloinkin kun pelille (tms) on perustettu oma ketju, ja linkittää sitten sinne. Tulee ehkä paremmin huomatuksi vaikka ei yleensä selaisi Muita.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.

Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper » Ti 13.08.2013 14:16

Siirretään vaan, ja jos softa vain tukee, niin lirpakkeiden yhdistäminenkin olisi poikaa.

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ti 13.08.2013 14:31

Mitä jos tällä alueella olisi aihe figu-starteille ja Kahvihuoneen ketju olisi rope/lautapeli/tietokonepeli/muille-starteille?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

player 0

Viesti Kirjoittaja player 0 » Ti 13.08.2013 15:24

Hammerheart kirjoitti:Mitä jos tällä alueella olisi aihe figu-starteille ja Kahvihuoneen ketju olisi rope/lautapeli/tietokonepeli/muille-starteille?
peukku (miks' ei foorumi tue viestien peukutusta?)
Tanan kirjoitti:Sähkölaitteiden käyttöohjeiden lisäksi minulla ei tule heti mieleen dokumentteja, jota kannattaisi seurata kirjaimellisesti ja ylhäältä annettuna totuutena.

Luolapeikko

Viesti Kirjoittaja Luolapeikko » Ti 13.08.2013 16:52

# esittää tukensa Hammerheartin ehdotukselle #

fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho » To 29.08.2013 22:27

Reaper viimein toimitti Bones Kickstarterin figuurit. Melkoinen odotus mutta sanoisin että kannatti. Otin muutaman pikakuvan, en tiedä kiinnostaako ketään, mutta oli hauska nähdä mitä sieltä oikein tuli vuosi sitten hankittua.

http://maalaus.blogspot.fi/2013/08/reap ... aapui.html

Kuva
Gravity is a myth, the Earth sucks too

Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Pe 30.08.2013 08:28

fho kirjoitti: en tiedä kiinnostaako ketään, mutta oli hauska nähdä mitä sieltä oikein tuli vuosi sitten hankittua.
Toi nether wurm on elämää hienompi! Miten muuten valujälki on? Lieneekö kuvauksessa feature, mutta näyttäisi siltä, että rakenne olisi rakeista tai vähän kolhoa?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti » Pe 30.08.2013 14:14

fho kirjoitti:Reaper viimein toimitti Bones Kickstarterin figuurit. Melkoinen odotus mutta sanoisin että kannatti. Otin muutaman pikakuvan, en tiedä kiinnostaako ketään, mutta oli hauska nähdä mitä sieltä oikein tuli vuosi sitten hankittua.
Itse hain omani keskiviikkona tullista. Vaikka tilauksessani oli 2x Vampire setti, Kaladrax, Nethyrmaul, 2x Cthulhu, Demonit ja Ebonwrath, sekä Sophie (joka harmittaa, olisi pitänyt vain vaihtaa optioihin. Se oli ylihintainen), niin inventaarin tehtyä totesin, ettei yhtään virhettä ollut minulle tullut. Muutamilla napeilla näyttäisi nenä pienentyneen metallista ja esim. Ellen Stoneilta se puuttuu lähes tyystin. Syy, miksi Reaper ei niitä jatkossa enää valmistakaan. 5 nappia jäi sellaiseksi, etteivät läpäisseet Reaperin laatukriteereitä, eikä niitä tule jatkossa jälleenmyyntiin.

Kaladraxin osalta muuten kävi kaiketi virhe: 3d skannauksen jälkeen suureni kummasti, kun aiottu leveys muutti korkeudeksi. Sen jälkeen tosin pienensivät Nethyrmaulia, tasoittaakseen vähän kustannuksia tms. Kaladraxin alustassa olevien pääkallojen kai piti olla alunperin ihmisten kalloja, nyt ne ovat lähinnä jättiläisten.
Merimetsä kirjoitti:
fho kirjoitti: en tiedä kiinnostaako ketään, mutta oli hauska nähdä mitä sieltä oikein tuli vuosi sitten hankittua.
Toi nether wurm on elämää hienompi! Miten muuten valujälki on? Lieneekö kuvauksessa feature, mutta näyttäisi siltä, että rakenne olisi rakeista tai vähän kolhoa?
Valujälki on minusta ihan ok. Ei mitenkään rakeista, ainakaan omat nappini. Joissakin pinnoissa, kuten hiuksissa ja turkiksissa tekstuuri voi olla hienovaraisempaa, kuin metallisissa. Erityismaininnan antaisin noille isoille möröille sikäli, että ne saa koottua puhtaasti käsin, jos haluaa katsoa miltä näyttää. Yleensä ne kolot ja tapit ovat vieläpä muotoiltuja niin, että koloihin sopii vain oikea osa. Tässä tietysti on se hitusen ikävä juttu, että osien laittaminen eri asentoihin ei olekaan enää niin helppoa. Toisaalta tuo materiaali on hävyttömän helposti taivutettavaa, kunhan upottaa hetkeksi kiehuvaan veteen. Sitten taivuttelee ja laittaa kylmään veteen, jonka jälkeen taas on vähän jämäkämpi. Taipuisaa se silti on. Taitaa tuossa kiehuva vesi => kylmä vesi hommassa tosin vähän jämäköityä noin muutoinkin.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer

fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho » Pe 30.08.2013 19:07

Kiitos kuuma kylmä vesi vinkistä. Kaladrax kokovirhe selittää sen hinnan 10 taalaa versus 25 taalaa pienempään netherwurmiin. Hauskasti Kaladrax maksaa nyt 76 taalaa Reaperin verkkokaupassa. Aika hyvä alennus oli.

The_Edge

Viesti Kirjoittaja The_Edge » Pe 30.08.2013 19:30

fho kirjoitti:Reaper viimein toimitti Bones Kickstarterin figuurit. Melkoinen odotus mutta sanoisin että kannatti. Otin muutaman pikakuvan, en tiedä kiinnostaako ketään, mutta oli hauska nähdä mitä sieltä oikein tuli vuosi sitten hankittua.

http://maalaus.blogspot.fi/2013/08/reap ... aapui.html

Kuva
Mulla venaa tommosia tullissa. Mimmone tullimaksu noilla oikeen oli?
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."

Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti » Pe 30.08.2013 19:47

The_Edge kirjoitti: Mulla venaa tommosia tullissa. Mimmone tullimaksu noilla oikeen oli?
Erillistä tullimaksua ei mene, alvi (24%) tulee.
Itse tein sen periaatepäätöksen, että maksoin koko summasta alvin. Pienoinen setviminen siinä oli, kun tilausvahvistuksessahan summat ei näy oikein, olin maksanut ensin amazonilla osan ja sitten osan paypalilla jne. Helpommalla varmaan olisi päässyt, jos olisi mennyt paikalle ilman mitään papereita ja nappassut sitten arvon paketin päällä olevasta lapusta ja toisaalta sisältä löytyvästä tilausvahvistuksesta. Molemmissa 100$, joka olisi varmaan mennyt lävitse. En tiedä millaisella muuntokurssilal tullissa hoitaisivat sitten.

Itse asioin siis tullissa ja siellä tullivirkailija pyysi avaamaan paketin, katsoakseen millaisista tuotteista kyse ja jos löytyisi tilausvahvistus, josta selviäisi arvo. Ei huomattu sisällä ollutta lappua (koska oli MasterPaint esitteen välissä) ja ei sillä varmaan olisi ollut merkitystäkään.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer

The_Edge

Viesti Kirjoittaja The_Edge » Pe 30.08.2013 19:51

Matti kirjoitti:
The_Edge kirjoitti: Mulla venaa tommosia tullissa. Mimmone tullimaksu noilla oikeen oli?
Erillistä tullimaksua ei mene, alvi (24%) tulee.
Itse tein sen periaatepäätöksen, että maksoin koko summasta alvin. Pienoinen setviminen siinä oli, kun tilausvahvistuksessahan summat ei näy oikein, olin maksanut ensin amazonilla osan ja sitten osan paypalilla jne. Helpommalla varmaan olisi päässyt, jos olisi mennyt paikalle ilman mitään papereita ja nappassut sitten arvon paketin päällä olevasta lapusta ja toisaalta sisältä löytyvästä tilausvahvistuksesta. Molemmissa 100$, joka olisi varmaan mennyt lävitse. En tiedä millaisella muuntokurssilal tullissa hoitaisivat sitten.

Itse asioin siis tullissa ja siellä tullivirkailija pyysi avaamaan paketin, katsoakseen millaisista tuotteista kyse ja jos löytyisi tilausvahvistus, josta selviäisi arvo. Ei huomattu sisällä ollutta lappua (koska oli MasterPaint esitteen välissä) ja ei sillä varmaan olisi ollut merkitystäkään.
Hyvä että siellä on arvolappu, sitä mä oon tässä hetken funtsinu ettei nimenomaan tarvi tapella kahen maksutavan kanssa
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."

Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti » Pe 30.08.2013 20:17

fho kirjoitti:Kiitos kuuma kylmä vesi vinkistä. Kaladrax kokovirhe selittää sen hinnan 10 taalaa versus 25 taalaa pienempään netherwurmiin. Hauskasti Kaladrax maksaa nyt 76 taalaa Reaperin verkkokaupassa. Aika hyvä alennus oli.
Reaperin foorumilla löytyy jonkin verran muitakin vinkkejä.
Jännästi kertovat, että Citadelin spray (jos aikoo pohjamaalata) jää tahmeaksi, kun taas armypainterin spray kuivuu ihan normaalisti Bonesin pintaan.

Se on muuten Nethyrmaul, ei Netherwurm.

Itse seurasin aika aktiivisesti nyt kesän kyseistä paikkaa, vaikken siellä itse viestitellytkään.

Huonoimman alennuksen sai Force of Nature-optiosta, joka loppujen lopuksi maksoi enemmän, kuin oli jälleenmyyntihinta. Reaperille oli selvinnyt myöhemmin vasta oikeat kustannukset yms. ja olivat sitten puntaroineet laittavatko jälleenmyyntihinnan vähän isommaksi, että Kickstarterista hankkineet olisivat kokeneet saaneensa alennusta, mutta päättivät sitten, että menevät normaalilla hinnoittelullaan.

Kaladraxista sai parhaimman, johtuen tuosta mojovasta källistä (ainakin näin ymmärsin, että siellä kävi virhe). Tiedä sitten, kuka meni tyrimään. Vähän omasta Kaladraxistani katselin, että taitaa leveyttä olla n. kaksinkertainen määrä korkeuteen. Jos siis alkuperäinen ajatus olisi pitänyt paikkansa, niin olisi ollut n. 1/8 (tilavuudeltaan, leveydessä, korkeudessa ja syvyydestä siis puolet), siihen nähden, mitä nyt.

fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho » Pe 30.08.2013 21:33

Nettituonti tullin nettisivuilla on todella kätevää. Pankkitunnuksilla pääsee kirjautumaan, miniatyyrit olen laittanut tavaraluokkaan joka on muistaakseni nimeltään muut lelut. Mistä tullut maksettavaksi vain ALV postimaksuttomasta summasta. Nettituonnissa arvo syötetään itse ja valuutta valitaan listalta. Liitteeksi riittää jpg kuitista. Tässä tapauksessa otin screenshotin kickstarterin nettisivuilta. Tavara on about seuraavana päivänä lähipostissa ja ei ole tarvinnut tullin takia säätää tai nostaa takamusta tuolista.

Oon vähän suuripiirteinen noissa nimissä nethermaul, netherwyrm, mikä lie :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”